Alienware återupplivar värstingserien Area 51 för spel i 4K-upplösning

Permalänk
Medlem

fult som stryk och ser mycket plastigt ut

Visa signatur

*Define S Black *MSI X99S SLI PLUS *i7-5960X *Corsair 1000W *Ripjaws 32GB 3000MHz *GTX 980 Ti G1 Gaming *Kingston 240gb SSD *Crucial 1TB SSD *Asus ROG SWIFT *Custom vatten loop

Permalänk
Medlem

Undra vad en Alienware klisterlapp kostar ? Eftersom den verkar öka värdet på datorer exponentiellt.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Skrivet av EvilWord:

hur är luftflödet? jag har hittat chassin på ebay men då är det oftast delar och äldre fula chassin och hela datorer som säljs.

dem flesta alienware (stationära) är rätt normalt. inget super bra men inte dåligt heller. Det man bör tänka på är att de flesta alienware. använder nätagget för att hjälpa luft flödet.

Det jag har varit imponerat av har varit Area 51. Denna då.

Då den har full motoriserade gälar på "ut" fläktarna. vilket gjorde den tystare i idle. ( för de var stängda) och bra flöde då de va öppna.
Dessutom styrs allt via software vilket var ännu härligare.
DOCK så har ingen Alienware damnfilter från vad jag vet.

Det finns allt som allt 2 motorer och rgb leds. som jag hade velat sätta på en rasberry Pi.
Doch jobbar jag inte där längre. så vet ju bara om hur de gamla är.

Visa signatur

|| Intel I7 980x 3.33GHz || MSI GTX 780 || Asus P6X58D-E || Corsair Dominator 2000 MHz || Corsair HX750 || Phantek Enthoo Primo || 480+240+280 Radiator || D5 pump || 2x Corsair SSD 128 Gb || Total 8,5 Tb Lagring + NAS ||

Permalänk

Skittuff ju! Själv hade jag nog haft ett vanligt chassi dock, annars byggt den själv och sluppit de 800% som alienware lägger till ovanpå priset.

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Avstängd

Tar mycket hellre ett chassi från caselabs med custom loop.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk

Allt gillas skarpt utom chassit, nog det gräsligaste jag sätt

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem

Mja.. jag gillar alienware

Vissa ska verkligen överdriva också.
Köpte nyligen en Alienware Aurora med följande komponenter (Listar upp nedan).

Det normala argumentet mot Alienware är att det är överprisat skit, men läs vidare så kan du se att det inte behöver kosta mycket mer, dessutom är kvalitén bra enligt mig (haft två alienware laptops innan denna stationära).

Valde det billigaste grafikkortet och sedan beställde jag separat ett MSI GeForce GTX 780 Gaming 3GB och bytte ut och sålde ATI kortet.
Allt som allt gick det på 16000:- för mig.
Vad kostar det om jag väljer ett gamer paket med likvärdiga komponenter från tex komplett.se? Jo 16000:- ...
Nu fick jag ALX chassit som är så underbart och hela alienware konceptet vilket jag gillar.
Har för övrigt byggt ihop egna datorer sedan 17 år tillbaka. Är inte lika spännande längre men det betyder att jag vet hur jag ska fixa eller byta ut saker om det behövs.

Bas
Mattsvart Alienware Aurora-chassi ALX, 875 W
Microsoft operativsystem
Windows 8.1 (64-bitars), svenska
16 384 MB (4 x 4 GB), 1 600 MHz DDR3-minne med fyra kanaler
Alienware-multimedietangentbord – nordiskt (QWERTY)
AMD Radeon(TM) R9 270 GDDR5-minne på 2 GB
1 TB SATA 6 Gbit/s (7 200 v/min) 32 MB cache
Optisk Alienware-mus
Optisk enhet: DVD+/-RW (läser/skriver) 24x
Inbyggt HDA 7.1-ljud med kapacitet för Dolby Digital
Dell Wireless 1540 802.11a/n med dubbla band. Höghastighets-Wi-Fi
Nätsladd för 250 V– europeisk
Dokumentation på nordiska språk (ENGELSKA, NORSKA, SVENSKA, FINSKA, DANSKA)

Standardsupport
Din dator omfattas av 1 års maskinvarusupport nästa arbetsdag
Supporttjänster
1 års maskinvarusupport i hemmet nästa arbetsdag & telefonsupport för Software

Orderinformation
Beställning av Alienware Aurora
Intel® Core™ i7-4820K processor (fyra kärnor, 10 MB cacheminne, överklockad upp till 4,2 GHz med Turbo Boost)
Mediepaket för Dell-system
Resurs-DVD R4 W8.1 C1503
Thermal Cooling
Processor med ASETEK-vätskekylning
Avatar
Avatar ingår inte
AlienFx Colour
Astral Aqua
Olycksskadesupport
Inget olycksskadeskydd
Pre Installed Software
Med Steam® fabriksinstallerat och extra Steam-innehåll
Microsoft-programvara
Utvärderingsversion av Microsoft® Office 2013, MUI-version
Skydda din nya dator
Inget antivirus- och säkerhetsskydd
Säkerhetskopiering och återställning från Dell
Dell Backup and Recovery Manager Basic

Sub-total 9.972,00

Frakt 240,00

Moms 2.553,00

Total 12.765,00

Permalänk
Moderator
Brons i quiz
Skrivet av Gunilla95:

dem flesta alienware (stationära) är rätt normalt. inget super bra men inte dåligt heller. Det man bör tänka på är att de flesta alienware. använder nätagget för att hjälpa luft flödet.

Det jag har varit imponerat av har varit Area 51. Denna då. http://i.dell.com/images/global/products/desktop-alienware/de...

Då den har full motoriserade gälar på "ut" fläktarna. vilket gjorde den tystare i idle. ( för de var stängda) och bra flöde då de va öppna.
Dessutom styrs allt via software vilket var ännu härligare.
DOCK så har ingen Alienware damnfilter från vad jag vet.

Det finns allt som allt 2 motorer och rgb leds. som jag hade velat sätta på en rasberry Pi.
Doch jobbar jag inte där längre. så vet ju bara om hur de gamla är.

jag skulle vilja ha ett alienware chassi, men är inte de flesta mATX?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av glo0m:

http://hothardware.com/articleimages/item1386/big_aurora_angl...

http://linustechtips.com/main/uploads/monthly_05_2013/post-17...

Vissa ska verkligen överdriva också.
Köpte nyligen en Alienware Aurora med följande komponenter (Listar upp nedan).

Det normala argumentet mot Alienware är att det är överprisat skit, men läs vidare så kan du se att det inte behöver kosta mycket mer, dessutom är kvalitén bra enligt mig (haft två alienware laptops innan denna stationära).

Valde det billigaste grafikkortet och sedan beställde jag separat ett MSI GeForce GTX 780 Gaming 3GB och bytte ut och sålde ATI kortet.
Allt som allt gick det på 16000:- för mig.
Vad kostar det om jag väljer ett gamer paket med likvärdiga komponenter från tex komplett.se? Jo 16000:- ...
Nu fick jag ALX chassit som är så underbart och hela alienware konceptet vilket jag gillar.
Har för övrigt byggt ihop egna datorer sedan 17 år tillbaka. Är inte lika spännande längre men det betyder att jag vet hur jag ska fixa eller byta ut saker om det behövs.

Bas
Mattsvart Alienware Aurora-chassi ALX, 875 W
Microsoft operativsystem
Windows 8.1 (64-bitars), svenska
16 384 MB (4 x 4 GB), 1 600 MHz DDR3-minne med fyra kanaler
Alienware-multimedietangentbord – nordiskt (QWERTY)
AMD Radeon(TM) R9 270 GDDR5-minne på 2 GB
1 TB SATA 6 Gbit/s (7 200 v/min) 32 MB cache
Optisk Alienware-mus
Optisk enhet: DVD+/-RW (läser/skriver) 24x
Inbyggt HDA 7.1-ljud med kapacitet för Dolby Digital
Dell Wireless 1540 802.11a/n med dubbla band. Höghastighets-Wi-Fi
Nätsladd för 250 V– europeisk
Dokumentation på nordiska språk (ENGELSKA, NORSKA, SVENSKA, FINSKA, DANSKA)

Standardsupport
Din dator omfattas av 1 års maskinvarusupport nästa arbetsdag
Supporttjänster
1 års maskinvarusupport i hemmet nästa arbetsdag & telefonsupport för Software

Orderinformation
Beställning av Alienware Aurora
Intel® Core™ i7-4820K processor (fyra kärnor, 10 MB cacheminne, överklockad upp till 4,2 GHz med Turbo Boost)
Mediepaket för Dell-system
Resurs-DVD R4 W8.1 C1503
Thermal Cooling
Processor med ASETEK-vätskekylning
Avatar
Avatar ingår inte
AlienFx Colour
Astral Aqua
Olycksskadesupport
Inget olycksskadeskydd
Pre Installed Software
Med Steam® fabriksinstallerat och extra Steam-innehåll
Microsoft-programvara
Utvärderingsversion av Microsoft® Office 2013, MUI-version
Skydda din nya dator
Inget antivirus- och säkerhetsskydd
Säkerhetskopiering och återställning från Dell
Dell Backup and Recovery Manager Basic

Sub-total 9.972,00

Frakt 240,00

Moms 2.553,00

Total 12.765,00

de e faktiskt lite synd om dig så betalat så mycket för ett sådant halvdant system... men visst kan man inte bygga datorer så.. men det är ALLTID billigare att bygga sina egna datorer, plus att man får bättre prestanda också..

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gtoxed:

de e faktiskt lite synd om dig så betalat så mycket för ett sådant halvdant system... men visst kan man inte bygga datorer så.. men det är ALLTID billigare att bygga sina egna datorer, plus att man får bättre prestanda också..

Ditt system är ju halvdant i jämförelse med mitt. Och jag kan som sagt bygga egna datorer sedan 17 år tillbaka som jag skrev.
Sätt ihop samma komponenter på komplett.se så ska vi se hur mycket billigare du kan få det.

Jag har dessutom en SSD disk jag satt dit sen tidigare samt en Blueray spelare så det behövde jag ej lägga extra pengar på.

edit:
Plockade åter igen ihop ett system på komplett.se med likvärdiga komponenter (från scratch) med bra låda och det skiljer sig alltså endast 500:- i pris.
Så jag betalar bara det extra för att få konceptet som heter Alienware Aurora ALX med allt som tillhör.

Permalänk
Skrivet av EvilWord:

jag skulle vilja ha ett alienware chassi, men är inte de flesta mATX?

Det är olika beroende på vilket det är. titta på Pci slotsen så får du veta vilket som vad.

Visa signatur

|| Intel I7 980x 3.33GHz || MSI GTX 780 || Asus P6X58D-E || Corsair Dominator 2000 MHz || Corsair HX750 || Phantek Enthoo Primo || 480+240+280 Radiator || D5 pump || 2x Corsair SSD 128 Gb || Total 8,5 Tb Lagring + NAS ||

Permalänk
Medlem

Ser inte så hemskt ut rent estetiskt, men de där fläktarna ser allt annat än tysta ut...

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

Nä ärligt, tiden då man tyckte ett alien-logo på datorn å lysdioder var okej att ha e lite förbi. Man e inte 13 år längre... kan lika gärna ha en ferraribil-säng.

Visa signatur

Intel Core i5-750, Asus Maximus III Formula, Asus CUII GTX 570, Corsair 4GB Dominator GT, Corsair 620w HX, Corsair H50 Hydro, Intel X25-M 80GB, Samsung F3 Spinpoint 500GB, Silverstone Fortress (FT01B-W).

Permalänk
Medlem

Är skeptisk till alienware desktops, men älskar min desktop replacement laptop. Den har aldrig haft problem, har aldrig värmeproblem (och jag bor på Malta där det är 30oC+ samt fuktigt)..... Visst jag skulle aldrig betala full retail för datorn, köpte min refurbished men orörd på ebay från UK (halva preset av retail) Kvalitén är helt otrolig, den känns så robust och genomtänkt! De senaste alienware moddelerna är så mycket snyggare än tidigare. De är i aluminium nu istället för massa plast.

Visa signatur

Alienware 17 | i7-4800MQ | 16GB RAM | GTX 780M 4GB | Raid0 Intel 330 SATA 3.0 SSD 120(x2) GB | WD 2TB SATA 3.0 | Razer Ouroboros | Razer DeathStalker | Razer Goliathus Speed | Benq 27" 4ms 80Hz

Permalänk
Medlem

Gillar chassit. Klart tufft faktiskt.

Skulle inte passa in någonstans överhuvudtaget hemma hos mig, men så skulle jag hur som helst ändå aldrig köpa en.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som reagerar på att det tredje grafikkortets luftintag ligger så tätt inpå PSUt?

Permalänk
Medlem

Kablarna kunde ju ha vart sleevade HELA vägen samt att dom kunde gjort en bättre kabeldragning. Det har ju trotts allt ett skitstort fönster. För 50tusen eller vad det nu kn kosta så är det inte så mycket begärt. Förvisso är ju detta en prototyp, den verkliga maskinen till konsumenter har säkert mycket kassare kabeldragning (om dom är så slarviga på en sådan prototyp för media).

Permalänk
Medlem

Jag kan väl tycka att detta chassi är lite ball, men som sagt hade jag varit i tonåren kanske det hade varit mer passande, skulle nog aldrig sätta upp en sådan burk i mitt hem, den skriker lite väl mycket.

Kan tycka att gpu ligger väldigt nära psu också, men kanske något dom tänkt på med sina superburkar

Visa signatur

Hur lång en minut är beror på vilken sida av toalettdörren man står

Permalänk

Hhahaha videon var ju urdålig. Jävla skämt. Inte bara dubstep utan riktigt dålig också. Sen så visar de ju knappt datorn utan massa ingame photage, men det är ju trots allt bortskämda 12 åringar som är demografen

Visa signatur

Ryzen 5600X @4.65GHz, Noctua NH-U14S, 16GB Corsair LPX DDR4 2666MHz, MSI MAG B550 TOMAHAWK, MSI 1080 Gaming X 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av oscar_98123:

Hhahaha videon var ju urdålig. Jävla skämt. Inte bara dubstep utan riktigt dålig också. Sen så visar de ju knappt datorn utan massa ingame photage, men det är ju trots allt bortskämda 12 åringar som är demografen

När du blir vuxen och kommer ut i världen lite mer, kommer du bli chockad över vad vissa väljer att göra med sina pengar.

Du kommer också inse att "bara för p12'or ololol" är ett väldigt barnsligt argument, som påfallande ofta används av någon som vill framstå som "mogen", men i själva verket fortfarande har en bit kvar.