Permalänk
Medlem

Internet på mobilen via kabel?

Finns det något sätt för att via kabel (alltså INTE wifi) koppla en mobiltelefon till en enhet med internetanslutning, så att mobilen också blir internetansluten? Tänker att man t.ex. kopplar den via USB till en dator som har internetanslutning och på något sätt delar denna anslutning från datorn till mobilen. Går det att göra och i så fall hur?

Visa signatur

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed placerat orci vitae condimentum tempor. Nulla facilisi. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. In at sapien id felis tempor tincidunt. Cras accumsan enim elit, ut laoreet neque dapibus ac.

Permalänk
Medlem

Gjorde det med USB till dator med ICS och sense 3.6 för jättelänge (i mobilår då ) sedan, men har inte testat med några andra rommar. USB-nätverkskort borde inte vara omöjligt heller.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

tror inte detta då jag har svårt att tro att en mobil har nätverkskort mer än trådlöst. Gogglat på det?

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem

det finns speciella usb till ethernet adaptrar som jag vet funkar till hdmi stickor så borde rent teoretiskt funka till mobiler, eller vissa i alla fall

Visa signatur

here we go!