Den stora tråden om Windows Phone

Permalänk
Medlem
Skrivet av deeyay:

Så sjukt besviken på Lumia 930 just nu. Sitter och väntar i kö på att få returnera mitt 3'e exemplar pga skärmproblem.

4:e gången gillt? Verkar vara en otursförföljd modell. Trist.

Permalänk
Medlem

Microsoft kan ha löst problemen med Cyan och DP, användare rapporterar att de får Cyan och har DP:
http://www.reddit.com/r/windowsphone/comments/2enusz/lumia_10...

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Telepati:

4:e gången gillt? Verkar vara en otursförföljd modell. Trist.

Jepp grova kvalitétsproblem med skärmarna tyvärr.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem

Låter ju inget bra det där med skärmarna. Jag kommer vara sjuuukt petig på nästa telefon.

Min nuvarande 920 har t.ex. lite ojämn bakgrundsbelysning i ena hörnet (syns väl egentligen bara när det är riktigt mörkt, men ändå...) Försökte reklamera hos 3 i samband med köpet - men det gick inte så bra... oh well. Water under the bridge!

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Jag tycker inte att man ska behöva acceptera en ojämn skärm. Det är ju ändå en defekt.

Nokias telefoner verkar vara hårt drabbade. Det var likadant när jag köpte Lumia 800 fick ett bra exemplar på 3'e försöket den gången. Inne på 4'e 930 nu när jag får tillbaka nuvarande från service.

Jag har haft cirka 12 olika telefoner på 2 år (flertal Android olika märken samt iOS och BlackBerry) och INGEN annan telefon, LCD som Amoled, har jag haft problem med utan alla har varit jämna och fina. Jag stöter dock på patrull varenda gång jag ska ha en Nokia Windows Phone med Amoled skärm. Dålig kvalité på skärmarna.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem

Kan vara så att det är ett produktionsfel som man kommer komma tillrätta med i framtida lurar. Nokia är knappast nöjda med leveransen av skärmar (då hade du inte fått skicka tillbaka telefonen så lätt) och vill garanterat att leverantören får ordning på detta. Bara att hoppas att det sker i nästa eller nuvarande batch.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Som jag nämnde i 930 tråden så har jag kontaktat verkstaden redan innan de har fått min telefon och beskrivit problemet utförligt och även med bilder och bad dem att titta extra på telefonen innan de skickar hem den till mig igen. Vilket de också skulle göra och han jag har haft kontakt med skulle se till att han fick ta min telefon och serva den. Så jag är försiktigt positiv över det hela då jag hoppas att de testar skärmen utförligt innan jag får tillbaka den.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Avstängd

Tycker Next Geen reader RSS är överlägsen de som finns på Android. Dito Metro-app till PC en katastrof.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Shiiit vad kass senaste uppdateringen av Spotify är. Gräslig. Gränssnittet hackar som in i helvete när man ska skrolla bort albumbilden i en lista. Oerhört dåligt. Att det ska vara så jävla svårt. Nu blir Spotifyupplevelsen gräslig återigen på WP.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av deeyay:

Jepp grova kvalitétsproblem med skärmarna tyvärr.

Mer nöjd kan jag inte bli med min 930, otur för dig

Hoppas nästa telefon blir bättre oavsett vilken det blir.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av deeyay:

Shiiit vad kass senaste uppdateringen av Spotify är. Gräslig. Gränssnittet hackar som in i helvete när man ska skrolla bort albumbilden i en lista. Oerhört dåligt. Att det ska vara så jävla svårt. Nu blir Spotifyupplevelsen gräslig återigen på WP.

Jag upplever inte detta.
Kanske är olika, eller olika känsliga vet inte

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av tvelander:

Jag upplever inte detta.
Kanske är olika, eller olika känsliga vet inte

Vilken lur har du? Det hackar oerhört mycket. Värre än Android 2.x.

Läste någon som hade 1520 som upplevde samma sak som mig.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Avstängd
Skrivet av deeyay:

Shiiit vad kass senaste uppdateringen av Spotify är. Gräslig. Gränssnittet hackar som in i helvete när man ska skrolla bort albumbilden i en lista. Oerhört dåligt. Att det ska vara så jävla svårt. Nu blir Spotifyupplevelsen gräslig återigen på WP.

Du har inte funderat på att byta till Deezer? Du får två veckors premium gratis så du kan ju testa iaf.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Jfqvist:

Du har inte funderat på att byta till Deezer? Du får två veckors premium gratis så du kan ju testa iaf.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har provat vid ett tillfälle när jag körde Android. Men för min musiksmak så är utbudet inte lika stort tyvärr. Men om det fungerar mycket bättre än Spotify på WP så kanske man får överväga det ändå. Deezer ser mycket fräschare ut i alla fall ser jag.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av deeyay:

Vilken lur har du? Det hackar oerhört mycket. Värre än Android 2.x.

Läste någon som hade 1520 som upplevde samma sak som mig.

930 har jag far har 1520 funkar bra för oss.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Kanske har att göra med att jag är på senaste DP. Hur som helst så fråntar inte detta att Spotify till WP mer eller mindre är katastrof om man jämför med Android/iOS.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem
Skrivet av deeyay:

Kanske har att göra med att jag är på senaste DP. Hur som helst så fråntar inte detta att Spotify till WP mer eller mindre är katastrof om man jämför med Android/iOS.

Provade precis nya versionen av Spotify på fruns Lumia 630. Fungerar hur smooth som helst utan lagg eller hackande. Har betydligt mera lagg på min Moto G.

Har du provat avinstallera och installera på nytt?

Permalänk
Medlem

Blir ju intresserad över att testa Spotify igen efter att ha kört Xbox Music (tills de pajade de) samt Deezer ett tag.

Vilken musik app tycker ni är mest kompetent hos Windows Phone? Mitt enda krav är att kunna använda lokala filer i synkningen också. (alternativ lägga in dem på mobilen så de kan ligga i playlist/artist och spelas upp samtidigt)

Permalänk
Skrivet av Reyintaz:

Blir ju intresserad över att testa Spotify igen efter att ha kört Xbox Music (tills de pajade de) samt Deezer ett tag.

Vilken musik app tycker ni är mest kompetent hos Windows Phone? Mitt enda krav är att kunna använda lokala filer i synkningen också. (alternativ lägga in dem på mobilen så de kan ligga i playlist/artist och spelas upp samtidigt)

Spotify är den ända som har en desktopapplikation till Windows, så länge dom andra inte har det så får det bli Spotify. Hade gärna gått över till Xbox Music eller Deezer annars.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11
Skärm: Acer 27" Nitro XV272UP QHD IPS 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeterMagnuss0n:

Spotify är den ända som har en desktopapplikation till Windows, så länge dom andra inte har det så får det bli Spotify. Hade gärna gått över till Xbox Music eller Deezer annars.

k, tar det som om Spotify appen fortfarande är dålig då. Får väl kolla upp hur Xbox Music är nu istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeterMagnuss0n:

Spotify är den enda som har en desktopapplikation till Windows, så länge dom andra inte har det så får det bli Spotify. Hade gärna gått över till Xbox Music eller Deezer annars.

Prövat Rdio?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeterMagnuss0n:

Spotify är den ända som har en desktopapplikation till Windows, så länge dom andra inte har det så får det bli Spotify. Hade gärna gått över till Xbox Music eller Deezer annars.

Skall komma en skrivbordsversion av Deezer... snart tillgänglig som beta.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Reyintaz:

k, tar det som om Spotify appen fortfarande är dålig då. Får väl kolla upp hur Xbox Music är nu istället

Spotify är inte bara dålig den är riktigt dålig dessutom. Är man van vid Androidversionen t.ex. så vill man slita håret av sig när man använder Spotify till WP. Seriöst.

Förutom få funktioner såsom avsaknad av sökning i egna spellistor eller att kunna se alla sina låtar sammanslagna i en enda lista så är den också väldigt dåligt kodad i grunden. Den tappar väldigt ofta "minnet" och när man öppnar det igen så kommer man till allra första sidan när man öppnar appen. Även om jag använder multitaskinglistan för att återgå till skärmen som visar vilken låt man spelar, minimerar jag den sedan för att byta låt i ett album så har Spotify glömt vilket album jag var på och tar mig till första sidan återigen. Tröga och dåliga animationer överlag inne i appen.

Spotify är en pain-in-the-butt på WP och har alltid varit det. Den verkar kodas av några helt andra än de som har hand om appen till Android/iOS då de ser helt annorlunda ut och saknar vitala funktioner och har alltid gjort.

Dessutom så synkas den inte över enheter så som det gör på de andra systemen. Att man ser inte vilken låt som spelar och hur långt det gått på den etc om man spelar på annan enhet så speglas det inte till WP versionen.

Finns nog en helt del mer att klaga på men orkar inte nu.

Det enda som har varit bättre är flytet.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem

Jag har testat Rdio, då det är mannen bakom Skype som är grundaren (detta väckte mitt intresse då han skapat Kazaa, Skype, så han har ju hyfsat CV), men det håller inte måttet, än iaf.

Deezer är väl bra, men liksom Xbox så håller det inte, och det är med Spotify gör jämför med.

Utan konkurrens så tycker jag Spotify ger den bästa, smidigaste, och snyggaste upplevelsen på WP. Efter senaste updaten är ju detta än mer tydligt. Deskoptsklienten är ju ruskigt läcker och bra. WP-versionen är helt klart bäst enligt mig.

---------------------

Över till något annat, den omtalade IFA-mässan börjar ju inom kort, 5-10 September. Har ni hört några spännande rykten?

Jag sitter med 1 635, som är helt värdelös, 2 920 som är bra att ha när man ska testa nya uppdateringar, och en 1020 som jag brukar, men då den börjat glappa i usb-ingången och är ohållbart jobbigt att få laddad, och inga ladd-skal verkar det inte heller finnas, så jag är minst sagt sugen på en ny lur. Det var jag innan detta med laddningen började strula, för puckeln på rycken på 1020 står jag inte ut med längre.

Så mina tankar går typ såhär: 930 känns inte alls aktuell då jag inte ser varför jag ska behöva avsäga mig Glance. 730/830 känns förvisso heta, men jag förväntar mig att man under hösten kommer släppa någon av 935(925),1030(1020) eller kanske t.om en helt ny, 1020 heter faktiskt 909 i hårdvaran, så den är en direkt efterträdare för 808. Så en fet 950 eller nåt vore oerhört välkommet. Den ska vara typ som 930 men givetvis med Glance.

Om ryktena stämmer om kommande update http://www.nokiapoweruser.com/2014/09/01/tip-claims-settings-...

så vore det finemang med en ny lur som grädde på moset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Över till något annat, den omtalade IFA-mässan börjar ju inom kort, 5-10 September. Har ni hört några spännande rykten?

Jag sitter med 1 635, som är helt värdelös, 2 920 som är bra att ha när man ska testa nya uppdateringar, och en 1020 som jag brukar, men då den börjat glappa i usb-ingången och är ohållbart jobbigt att få laddad, och inga ladd-skal verkar det inte heller finnas, så jag är minst sagt sugen på en ny lur. Det var jag innan detta med laddningen började strula, för puckeln på rycken på 1020 står jag inte ut med längre.

Så mina tankar går typ såhär: 930 känns inte alls aktuell då jag inte ser varför jag ska behöva avsäga mig Glance. 730/830 känns förvisso heta, men jag förväntar mig att man under hösten kommer släppa någon av 935(925),1030(1020) eller kanske t.om en helt ny, 1020 heter faktiskt 909 i hårdvaran, så den är en direkt efterträdare för 808. Så en fet 950 eller nåt vore oerhört välkommet. Den ska vara typ som 930 men givetvis med Glance.

Om ryktena stämmer om kommande update http://www.nokiapoweruser.com/2014/09/01/tip-claims-settings-...

så vore det finemang med en ny lur som grädde på moset.

Tycker den beryktade Lumia 830 verkar väldigt intressant. Liknande designspråk som med 925:an fast denna gång med löstagbart bakstycke och microSD-support. 720p-skärm på mellan 4.5"-4.7" oklart om det är AMOLED, antagligen inte då den ska vara mid-range. Touch-knappar och inte on-screen knappar som alla nya budget-Lumias verkar använda. Har den AMOLED hade jag nog tyckt att det är en perfekt telefon, om jag inte hade börjat bli rejäl trött på WP

Permalänk
Medlem
Skrivet av deeyay:

Spotify är inte bara dålig den är riktigt dålig dessutom. Är man van vid Androidversionen t.ex. så vill man slita håret av sig när man använder Spotify till WP. Seriöst.

Förutom få funktioner såsom avsaknad av sökning i egna spellistor eller att kunna se alla sina låtar sammanslagna i en enda lista så är den också väldigt dåligt kodad i grunden. Den tappar väldigt ofta "minnet" och när man öppnar det igen så kommer man till allra första sidan när man öppnar appen. Även om jag använder multitaskinglistan för att återgå till skärmen som visar vilken låt man spelar, minimerar jag den sedan för att byta låt i ett album så har Spotify glömt vilket album jag var på och tar mig till första sidan återigen. Tröga och dåliga animationer överlag inne i appen.

Spotify är en pain-in-the-butt på WP och har alltid varit det. Den verkar kodas av några helt andra än de som har hand om appen till Android/iOS då de ser helt annorlunda ut och saknar vitala funktioner och har alltid gjort.

Dessutom så synkas den inte över enheter så som det gör på de andra systemen. Att man ser inte vilken låt som spelar och hur långt det gått på den etc om man spelar på annan enhet så speglas det inte till WP versionen.

Finns nog en helt del mer att klaga på men orkar inte nu.

Det enda som har varit bättre är flytet.

Har ni testat appen Music Import till WP? Jag tycker den funkar bättre än Spotify när det gäller musik.

Visa signatur

"Obi-Wan: Luke, you will find that many of the truths we cling to depend greatly on our own point of view."
— Return of the Jedi
So help spread Dogecoin Many world. Such address: D6wTiKAD9hbVcgRgML687jvj2KiqAbiaUR
So good Much deed! ( Currently: Very few DOGEcoins donated ) even few deeds can be good!

Permalänk
Medlem
Skrivet av deeyay:

Vilken lur har du? Det hackar oerhört mycket. Värre än Android 2.x.

Läste någon som hade 1520 som upplevde samma sak som mig.

Jag har en 1520 och den är så bra så jag kommer aldrig mer köpa iPhone eller Android igen. Perfekt skärm, perfekt flyt, massor av nya Appar strömmar in nu. Men det är bara Nokia som gör de bra sakerna, andra märken har inte alls lika bra WP telefoner.

Det låter som de som haft problem fått måndagsexemplar eller rent av pirat kopior.

Visa signatur

"Obi-Wan: Luke, you will find that many of the truths we cling to depend greatly on our own point of view."
— Return of the Jedi
So help spread Dogecoin Many world. Such address: D6wTiKAD9hbVcgRgML687jvj2KiqAbiaUR
So good Much deed! ( Currently: Very few DOGEcoins donated ) even few deeds can be good!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hullsc:

Har ni testat appen Music Import till WP? Jag tycker den funkar bättre än Spotify när det gäller musik.

Sitter och funderar på hur lagligt den laddar ner musik. Verkar ju vara en bra app.

Permalänk
Skrivet av Reyintaz:

k, tar det som om Spotify appen fortfarande är dålig då. Får väl kolla upp hur Xbox Music är nu istället

Det menar jag inte, använder inte Spotify så mycket i mobilen men det ända jag kan klaga just nu är att man inte kan sortera sina spellistor efter artist vilket för mig är väldigt konstigt. Använde Android för mindre än ett år sedan och dom hade samma problem där så man kan ju undra när detta ska fixas.

Det jag menar är att så länge dom andra alternativen inte har någon skrivbordsapplikation till Windows så kommer dom inte vara några alternativ för mig. Men hade dom andra haft det så hade jag undersökt dom också och valt den jag tycker är bäst.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11
Skärm: Acer 27" Nitro XV272UP QHD IPS 144 Hz

Permalänk
Skrivet av Cable:

Skall komma en skrivbordsversion av Deezer... snart tillgänglig som beta.

Okej får hoppas att den blir bra då men av bilderna att döma så ser den ganska fattig ut precis som en mobilversion så ser det inte ens ut som att man kan sortera spellistorna där?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11
Skärm: Acer 27" Nitro XV272UP QHD IPS 144 Hz