Oculus Rift i den mekaniska fågelsimulatorn Birdly turnerar USA

Permalänk
Melding Plague

Oculus Rift i den mekaniska fågelsimulatorn Birdly turnerar USA

Funderat på hur det känns att flyga som en fågel? I simulatorn Birdly går det att både flaxa med armarna och känna vinden i håret, något som givetvis kröns med virtuell verklighet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

I'll be damned, det är inte klokt vad de hittar på med Oculus

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

När kommer första berg-och-dalbanan med Oculus då?

Permalänk
Medlem

Otroligt häftigt, om än något inte gemene man kommer ha i sitt hem.

Kanske en kommande renässans för de gamla spelhallarna?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Otroligt häftigt, om än något inte gemene man kommer ha i sitt hem.

Jo då! Lätt årets julklapp 2020 känner jag. Allt för många har löpband och motions/spinning cyklar som de inte ens använder. De kan knappast konkurrera med att vara en Drake i next-gen MMORPG

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Och min nya TA-lärare sa i förrgår att VR kommer dö lika snabbt som vid 2000. BS när man ser detta!

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk

wow vad häftigt! Oculus känns som när appar kom till telefonen, oändliga möjligheter!

Visa signatur

10700K | Z-490 | RTX 3080 | 32 GB DDR 4

Permalänk
Medlem

Otroligt häftig simulator, vill ha faktorn är hög!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Archane:

När kommer första berg-och-dalbanan med Oculus då?

Finns redan. Hittar inte länken bara.

Förövrigt så verkar det vara en otrolig häftig simulator. Skulle vara trevligt och få prova den.

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem

Zynga presents Flappy Bird II™

*Only on Facebook.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem

Det finns stor potential i detta. När man åker på chartersemester kan man ta sig dit som flyttfågel eller bara tramsa runt i Seagull Simulator (från skaparna av Goat Simulator) och störa badgäster

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Archane:

När kommer första berg-och-dalbanan med Oculus då?

Missade du denna nyhet från fredagen?
http://www.sweclockers.com/nyhet/19237-oculus-rift-tar-plats-...

Permalänk

finns det kanelbullar & korv att sno om man flyger som fiskmås Skansen med alla barn som spiller är ju fullt av mat
(blev själv bestulen på bulle ur handen när ja var liten) alltid velat testa.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatan80:

finns det kanelbullar & korv att sno om man flyger som fiskmås Skansen med alla barn som spiller är ju fullt av mat
(blev själv bestulen på bulle ur handen när ja var liten) alltid velat testa.

... och än viktigare: kan man divebomba fågelskitar?
(jag har inte kollat videon än, så kan ha missat en sån funktion)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Det är så kul att se vad de hittar på med Oculus.

PS. Älskar Tested's sida och videos.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Snart behöver man inte göra saker i verkligheten längre. Alla är uppkopplade i sin låtsasvärld istället för i den verkliga verkligheten. Är detta den verklighet vi vill ha egentligen? Känns lite som en dålig science fiction film. Men visst det kan väl finnas vettiga tillämpningar som simulatorer där man övar sig på saker som är för farligt att göra i verkligheten men som man ändå måste kunna göra om det blir verklighet typ. Alltså om räddningstjänsten övar eller liknande.

Ser redan idag att folk hellre stirrar i sina mobiler än på omgivningen. De lever i en låtsasvärld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Snart behöver man inte göra saker i verkligheten längre. Alla är uppkopplade i sin låtsasvärld istället för i den verkliga verkligheten. Är detta den verklighet vi vill ha egentligen? Känns lite som en dålig science fiction film. Men visst det kan väl finnas vettiga tillämpningar som simulatorer där man övar sig på saker som är för farligt att göra i verkligheten men som man ändå måste kunna göra om det blir verklighet typ. Alltså om räddningstjänsten övar eller liknande.

Ser redan idag att folk hellre stirrar i sina mobiler än på omgivningen. De lever i en låtsasvärld.

Du såg vist inte hur horribel grafiken var det är minst 10-20 år kvar tills vi får fotorealistisk grafik i klass med med bidirectional path tracing i spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Snart behöver man inte göra saker i verkligheten längre. Alla är uppkopplade i sin låtsasvärld istället för i den verkliga verkligheten. Är detta den verklighet vi vill ha egentligen? Känns lite som en dålig science fiction film. Men visst det kan väl finnas vettiga tillämpningar som simulatorer där man övar sig på saker som är för farligt att göra i verkligheten men som man ändå måste kunna göra om det blir verklighet typ. Alltså om räddningstjänsten övar eller liknande.

Ser redan idag att folk hellre stirrar i sina mobiler än på omgivningen. De lever i en låtsasvärld.

Jag är väl lite introvert och kunde inte bry mig om min omgivning lever eller dör. Men nej, skämt-o-sido jag skulle med glädje ha förmåga att fly världen för nöjes skull. Jag stirrar hellre in i mobilen på bussen för alla människor runt mig är ungefär lika sofistikerade som ett paket smör och lika intressanta som torkande färg. Låtsasvärlden verkar mycket mycket mer intressant än verkligheten, vems fel det är vet jag inte. Det är inte så relevant heller.

Dock ska man väl inte blunda för riskerna av vad överdriven verklighetsflykt kan innebära för världen, samhällen osv.
Om jag förstår dig rätt är du mer rädd för just den frågan än att du är orolig för verkligheten kommer ersättas emot en digital.

Sen kan man rent filosofiskt argumentera, denna diskussionen vi har just nu händer den på riktigt eller är den på låtsas? I min världsbild så är mitt digitala ego minst lika verkligt som mitt fysiska ego. Saker jag gör på nätet, i spel, osv är på riktigt det är bara mängden information och konsekvenserna mellan båda handlingarna som är annorlunda. Skjuter jag någon i ett spel så kommer de tillbaka och jagar mig senare när spelrundan är slut. Konsekvensen är betydligt mer makaber och omoralisk för att inte tala om olaglig om man hade gjort samma sak i verkligheten.

Finns massor av skönlitteratur som som cirkulerar runt just detta problemet. Just nu poppar bara upp massa japansk anime(Sword art online främst) i huvudet, men vet att det finns andra författare som lekt med detta ämnet i sina böcker.

Oavsett är det en intressant fråga som vi kommer få se mer av i framtiden och vi får helt enkelt se vad som händer...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Snart behöver man inte göra saker i verkligheten längre. Alla är uppkopplade i sin låtsasvärld istället för i den verkliga verkligheten. Är detta den verklighet vi vill ha egentligen? Känns lite som en dålig science fiction film. Men visst det kan väl finnas vettiga tillämpningar som simulatorer där man övar sig på saker som är för farligt att göra i verkligheten men som man ändå måste kunna göra om det blir verklighet typ. Alltså om räddningstjänsten övar eller liknande.

Ser redan idag att folk hellre stirrar i sina mobiler än på omgivningen. De lever i en låtsasvärld.

Verkligheten är en fråga om perception, alltså relativ.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem

Wow, riktigt häftigt! Killarna har ju tänkt på allt!

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk

Snart kommer det nog en modell som enbart passar ålar, vi får väl se? Men bra jobbat är det iaf. med allt occulus rift stuff nuförtiden.

Visa signatur

[HELIX] <> CPU: Intel Core i5 4690K <> CPU-Cooler: Noctua NH-D15 [2x140mm] <> MB: Gigabyte G1.SNIPER Z97 <> RAM: 16GB 1866MHz Kingston HyperX Beast <> GPU: MSI GTX 970 4G GAMING <> SSD: Intel 520 120GB <> HDD: WD Green 1TB+2TB /Samsung SP 640GB /Seagate ST 160GB <> PSU: EVGA Supernova G2 750W 80+ Gold Mod. <> Case: FD Arc Midi R2 [3x140mm/4x120mm] <> Monitor: DELL U2412M <> HT: ONKYO TX-NR656 <> TANNOY MX-M 7.1<> HP: JBL Synchros S500 <> Keyboard: CM Storm QF TK MX-B <> Mouse: MX-518 + ICEMAT <> DVD: Samsung SE-208GB [Ext.] <> IC: 100/10 <> OS: Win7

Permalänk
Inaktiv

Fågelskrämmasimulator

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av vompen:

Och min nya TA-lärare sa i förrgår att VR kommer dö lika snabbt som vid 2000. BS när man ser detta!

Ungefär lika intelligent som herren som trodde att hemdatorer hos gemene man aldrig skulle existera.

VR kommer bli hur stort som helst, tror inte folk fattar riktigt. I framtiden kommer vi kunna ha layouts på omgivningen vi går omkring i så det kan kännas som vi går runt på en annan planet när vi tar en vanlig promenad utanför dörren.. Lär dröja ett tag tills dess, men det är definitivt på väg dit.

Permalänk
Medlem

Häftigt, skulle säkert vara skoj att prova.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

Jo då! Lätt årets julklapp 2020 känner jag. Allt för många har löpband och motions/spinning cyklar som de inte ens använder. De kan knappast konkurrera med att vara en Drake i next-gen MMORPG

Haha, ligga och flaxa istället för att springa på löpband låter då i alla fall mera intressant!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Perfekt position om man blir åksjuk av en flygtur. De har tänkt på allt utom hinken.

Visa signatur

[1700X] [B350 mITX] [32GB DDR4@3000MHz CL15] [Vega 56] [Nano S] [D15S] [Win 10 Pro]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HenKenny:

Perfekt position om man blir åksjuk av en flygtur. De har tänkt på allt utom hinken.

När ansiktet blir grönt så slår en färgsensor igång fläkten på max så att spyan antingen uteblir helt alterntivt blåser spyan på användaren så att den sugs upp av ens kläder.
Det behövs ingen hink.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenKenny:

Perfekt position om man blir åksjuk av en flygtur. De har tänkt på allt utom hinken.

Fast, du blir ju inte åksjuk eftersom dina rörelser och krafter i verkligheten matchar de i spelet.

Det är spel som shooters (strafe) och där du styr med en kontroll eller mus+tangentbord som man blir åksjuk av.

Permalänk
Medlem

Ser bara att alla vägar leder till Oculus rift och en flashlight i en förtrollande sexsimulator. Inte en man kommer att behöva en kvinna i framtiden!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ridin' on | MSI Z77A-GD65 | Intel Core i7-3770K @ 4.5GHz | Corsair H100i | Crucial DDR3 BallistiX 1600Mhz DDR3 16GB | MSI GeForce GTX 780Ti 3GB Twin Frozr IV | Samsung SSD 840 EVO 250GB | Seagate Barracuda 2TB | Hitachi Deskstar 500GB 7200R | ASUS Xonar Essence STX | Corsair Obsidian 650D | Asus ROG Swift PG278Q | Steelseries QcK+ | Roccat Kone XTD Optical | Razer BlackWidow Ultimate 2014 | Pioneer HDJ-2000 | Asus Vulcan Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kitz:

Ser bara att alla vägar leder till Oculus rift och en flashlight i en förtrollande sexsimulator. Inte en man kommer att behöva en kvinna i framtiden!

Skickades från m.sweclockers.com

Har för mig att det heter fleshlight och inte flashlight (ficklampa) Men håller med dig, kommer utan tvekan finnas sexrelaterade "spel" och filmer till OR.
Orelaterat: Kom och tänka på Blue Mountain State och pocketpussy: https://www.youtube.com/watch?v=a60c2k6JP94 haha