Nytt headset - MAX 1500-1800

Permalänk
Medlem

Nytt headset - MAX 1500-1800

Hej!

Tänkte höra om ni har några tips på lurar!

För under tusen är det ju QH-90 / Kingston Cloud som lockar mest. Annars har jag kollat på http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=587879

Finns det något ni kan rekommendera?

Mvh

Visa signatur

NZXT H7 Flow | Ryzen 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | 32GB G.Skill Trident Z5 Neo | ASUS 4070 Ti TUF Gaming OC | Corsair RM750e | Samsung 990 PRO | Arctic Liquid Freezer II 360

Permalänk
Medlem

Dessa ska vara riktigt bra, har aldrig testat själv men känner flera som har!

http://www.inet.se/produkt/6606649/logitech-g930-wireless-gam...

Permalänk
Medlem

Annars är ju QH-90 riktigt bra för prislappen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av FailiP:

Dessa ska vara riktigt bra, har aldrig testat själv men känner flera som har!

http://www.inet.se/produkt/6606649/logitech-g930-wireless-gam...

Skippar nog trådlösa har de just nu o känner att ja nog vill ha kabel kanske borde ha nämnt de!

Skrivet av FailiP:

Annars är ju QH-90 riktigt bra för prislappen!

Jo jag har ju hört de hehe! Men vet inte

Visa signatur

NZXT H7 Flow | Ryzen 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | 32GB G.Skill Trident Z5 Neo | ASUS 4070 Ti TUF Gaming OC | Corsair RM750e | Samsung 990 PRO | Arctic Liquid Freezer II 360

Permalänk
Medlem
Skrivet av z0rks:

Skippar nog trådlösa har de just nu o känner att ja nog vill ha kabel kanske borde ha nämnt de!

Jo jag har ju hört de hehe! Men vet inte

QH-90/Cloud och PC-360 är bäst i den prisklassen.

Permalänk
Medlem

Skulle rekommendera astro gaming a40 PC utan mixamp.
Riktigt sköna och grymt ljud

Permalänk

Kör hyperx cloud vilket är samma som qh-90
och är väldigt nöjd. Kan snabbt redogöra mina tidigare headsets.

Siberia v2 : Helt ok för under 500kr, knarrig kvalite, dålig kvalite, hyffsat ljud för under 500kr.
Qh-85 : riktigt fin komfort, spelar med väldigt högt ljud och ljudet läckte ut i micken vilket var störande för dom andra
Pc360 : Riktigt sköna och bra kvalite, kabeln som ej är modulär är 3m lång i bra kvalite men riktigt jobbig att handskas med. Riktigt bra ljud.

Har även ett corsair 2000 trådlöst som fortfarande ligger i kartong som jag ej testat pga att jag är så nöjd med hyperx.

Hyperx cloud: Skönare imo än pc360 och bara osar kvalite rakt igenom(vet ej om qh90 kommer med en braidad kabel men denna gör d + extra öronmuffar). Ljudet är krispt och klart.

Max fps har vita hyperx som är rikigt snygga :
http://www.maxfps.se/headsets/hyperx/cloud-gaming-headset-whi...
890kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimMy2003:

Kör hyperx cloud vilket är samma som qh-90
och är väldigt nöjd. Kan snabbt redogöra mina tidigare headsets.

Siberia v2 : Helt ok för under 500kr, knarrig kvalite, dålig kvalite, hyffsat ljud för under 500kr.
Qh-85 : riktigt fin komfort, spelar med väldigt högt ljud och ljudet läckte ut i micken vilket var störande för dom andra
Pc360 : Riktigt sköna och bra kvalite, kabeln som ej är modulär är 3m lång i bra kvalite men riktigt jobbig att handskas med. Riktigt bra ljud.

Har även ett corsair 2000 trådlöst som fortfarande ligger i kartong som jag ej testat pga att jag är så nöjd med hyperx.

Hyperx cloud: Skönare imo än pc360 och bara osar kvalite rakt igenom(vet ej om qh90 kommer med en braidad kabel men denna gör d + extra öronmuffar). Ljudet är krispt och klart.

Max fps har vita hyperx som är rikigt snygga :
http://www.maxfps.se/headsets/hyperx/cloud-gaming-headset-whi...
890kr

Inet säljer för 699kr just nu och de priset är ju väldigt bra!
Men du har alltså haft Sennheiser innan men föredrar Cloud?

Visa signatur

NZXT H7 Flow | Ryzen 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | 32GB G.Skill Trident Z5 Neo | ASUS 4070 Ti TUF Gaming OC | Corsair RM750e | Samsung 990 PRO | Arctic Liquid Freezer II 360

Permalänk
Medlem
Skrivet av fogger:

QH-90/Cloud och PC-360 är bäst i den prisklassen.

Ja frågan är ju bara vilka man ska ta..

Skrivet av Wo0ntee:

Skulle rekommendera astro gaming a40 PC utan mixamp.
Riktigt sköna och grymt ljud

Jasså? Hört att de är skräp för pengen! Men men man ska ju inte tro på allt kanske

Visa signatur

NZXT H7 Flow | Ryzen 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | 32GB G.Skill Trident Z5 Neo | ASUS 4070 Ti TUF Gaming OC | Corsair RM750e | Samsung 990 PRO | Arctic Liquid Freezer II 360

Permalänk
Medlem
Skrivet av z0rks:

Ja frågan är ju bara vilka man ska ta..

Jasså? Hört att de är skräp för pengen! Men men man ska ju inte tro på allt kanske

QH-90 , utan tvekan.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange75:

QH-90 , utan tvekan.

Jasså de säger du? Du har det då antar jag?

Visa signatur

NZXT H7 Flow | Ryzen 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | 32GB G.Skill Trident Z5 Neo | ASUS 4070 Ti TUF Gaming OC | Corsair RM750e | Samsung 990 PRO | Arctic Liquid Freezer II 360

Permalänk
Medlem
Skrivet av z0rks:

Ja frågan är ju bara vilka man ska ta..

Jasså? Hört att de är skräp för pengen! Men men man ska ju inte tro på allt kanske

PC 360 Är bättre än qpad QH-90, äger båda. Om du har råd/lust att spendera 1300kr på ett headset så är ju PC 360 verkligen värt det, men om du vill ha något billgare så är qpad QH-90 ett bra headset för sitt pris.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-Z97X-UD3H CPU: Intel i5 4690k GPU: Gigabyte GTX 1080 G1 PSU: EVGA Supernova G2 750w RAM: Corsair vengeance 8GB 1600mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timelord Sloth:

PC 360 Är bättre än qpad QH-90, äger båda. Om du har råd/lust att spendera 1300kr på ett headset så är ju PC 360 verkligen värt det, men om du vill ha något billgare så är qpad QH-90 ett bra headset för sitt pris.

Lägger gärna en extra slant om de är värt det! Kollat på PC 360 ett bra tag men inte vågat köpa det riktigt, men verkar ju väldigt bra
Lust o berätta vad du gillar med det?

Visa signatur

NZXT H7 Flow | Ryzen 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | 32GB G.Skill Trident Z5 Neo | ASUS 4070 Ti TUF Gaming OC | Corsair RM750e | Samsung 990 PRO | Arctic Liquid Freezer II 360

Permalänk
Medlem

obligatory ATH-m50x och DT-770 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXim:

obligatory ATH-m50x och DT-770 pro

Nu får man dock DT 990 Edition (metall, inte plast) för 1390 kr på dustin

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXim:

obligatory ATH-m50x och DT-770 pro

Skrivet av dwd94:

Nu får man dock DT 990 Edition (metall, inte plast) för 1390 kr på dustin

Har nog dock inte vad som krävs för att driva de lurarna

Visa signatur

NZXT H7 Flow | Ryzen 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | 32GB G.Skill Trident Z5 Neo | ASUS 4070 Ti TUF Gaming OC | Corsair RM750e | Samsung 990 PRO | Arctic Liquid Freezer II 360

Permalänk
Medlem
Skrivet av z0rks:

Har nog dock inte vad som krävs för att driva de lurarna

DT-serie uppåt 250 ohm ska vara lättdrivna upp till en "lagom" volym på det mesta. Behövs alltså ej amp.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk

Har ägt en PC 360 i en dryg vecka så jag kan inte säga något om kvaliteten. Men enligt en del har micen kvalitetsproblem och då menar jag inte ljudkvalliteten utan att den kan gå sönder efter ett par månader. Micen är överdimensionerad och det är lätt att man stöter till den när man ska peta sig i näsan eller klia sig i håret. Och efter många stötar kan den ta stryk. Så egentligen är det mer kritik mot spasmiska spelare än själva produkten.

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem

Bytte själv från Steelseries Siberia v2 till Sennheiser 363d.
Säger bara vilket jävla lyft. Betalade 1700;- hos fysisk Inet butik.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Primary: Fractal Design Torrent Nano | i7 13700k | 2x16GB 4800MHz DDR5 | RTX 4080
Fileserver: Storinator Q30 | E3-1230 v3 | 4x8GB 1600MHz DDR3 ECC | 106TB (raidz2)

Permalänk
Medlem
Skrivet av dwd:

DT-serie uppåt 250 ohm ska vara lättdrivna upp till en "lagom" volym på det mesta. Behövs alltså ej amp.

Hörde att de krävs en del :/

Skrivet av Funnyvlad:

Har ägt en PC 360 i en dryg vecka så jag kan inte säga något om kvaliteten. Men enligt en del har micen kvalitetsproblem och då menar jag inte ljudkvalliteten utan att den kan gå sönder efter ett par månader. Micen är överdimensionerad och det är lätt att man stöter till den när man ska peta sig i näsan eller klia sig i håret. Och efter många stötar kan den ta stryk. Så egentligen är det mer kritik mot spasmiska spelare än själva produkten.

Jasså? Ja den är ju rätt stor iförsig
Va tycker du i de stor hela då?

Skrivet av r-nano:

Bytte själv från Steelseries Siberia v2 till Sennheiser 363d.
Säger bara vilket jävla lyft. Betalade 1700;- hos fysisk Inet butik.

Skickades från m.sweclockers.com

Jasså härligt! Verkar kosta 2000+ nu o 7.1 i lurar är inge för mig tror ja!

Visa signatur

NZXT H7 Flow | Ryzen 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | 32GB G.Skill Trident Z5 Neo | ASUS 4070 Ti TUF Gaming OC | Corsair RM750e | Samsung 990 PRO | Arctic Liquid Freezer II 360

Permalänk

Ja jag föredrar hyperx framför sennheisern dels för micken jag fick problem med att den inte muta när man fällde upp den dels att jag fastna överallt med den långa kabeln.
Sennheisern är ju av öppen konstruktion och hade samma problem då att micken tog upp gamesound när jag spelade.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Skrivet av z0rks:

Hörde att de krävs en del :/

Va tycker du i de stora hela då?

Jag är nöjd. Jämfört med det billiga headsetet (kostade 149kr) som jag hade tillfälligt är skillnaden enorm framför allt med musik. I spel är skillnaden inte enorm men stor. Jag är å andra sidan en Sennheiser-fanboy då jag har en sluten lur (Momentum) och en öppen (HD 598) men de två öppna (PC 360 och HD 598) låter grått utan ett bra ljudkort eller hörlursförstärkare. Fast det gäller vid musiklyssnande. Om du ska spela så duger det inbyggda ljudkortet i ditt moderkort mer än väl med en PC 360.

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimMy2003:

Ja jag föredrar hyperx framför sennheisern dels för micken jag fick problem med att den inte muta när man fällde upp den dels att jag fastna överallt med den långa kabeln.
Sennheisern är ju av öppen konstruktion och hade samma problem då att micken tog upp gamesound när jag spelade.

Jasså de låter ju trist! :/

Såg ju riktigt feta ut!

Skrivet av Funnyvlad:

Jag är nöjd. Jämfört med det billiga headsetet (kostade 149kr) som jag hade tillfälligt är skillnaden enorm framför allt med musik. I spel är skillnaden inte enorm men stor. Jag är å andra sidan en Sennheiser-fanboy då jag har en sluten lur (Momentum) och en öppen (HD 598) men de två öppna (PC 360 och HD 598) låter grått utan ett bra ljudkort eller hörlursförstärkare. Fast det gäller vid musiklyssnande. Om du ska spela så duger det inbyggda ljudkortet i ditt moderkort mer än väl med en PC 360.

Så du skulle rekommendera det?

Visa signatur

NZXT H7 Flow | Ryzen 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | 32GB G.Skill Trident Z5 Neo | ASUS 4070 Ti TUF Gaming OC | Corsair RM750e | Samsung 990 PRO | Arctic Liquid Freezer II 360

Permalänk
Medlem
Skrivet av z0rks:

Jasså de säger du? Du har det då antar jag?

Japp det är riktigt bra.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange75:

Japp det är riktigt bra.

Svårt val asså!
Inet säljer ju Cloud för 699 som är jävla bra haha.. Men sennheiser lockar med!

Visa signatur

NZXT H7 Flow | Ryzen 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | 32GB G.Skill Trident Z5 Neo | ASUS 4070 Ti TUF Gaming OC | Corsair RM750e | Samsung 990 PRO | Arctic Liquid Freezer II 360

Permalänk
Skrivet av z0rks:

J
Så du skulle rekommendera det?

Nja. Jag har inte direkt testat fem eller fler olika headset i mitt liv. Som jag skrev så är JAG nöjd men vi människor har olika preferenser och det kanske inte är prisvärt att lägga 1300kr för ett headset när man kan få ett för under 800kr. Jag hade råd och köpte lite dyrare. Glömde skriva att jag gillar Sennheisers komfort. Deras hörlurar brukar vara sköna även om 360 är lite obekväm efter 2 timmar.

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Funnyvlad:

Nja. Jag har inte direkt testat fem eller fler olika headset i mitt liv. Som jag skrev så är JAG nöjd men v människor har olika preferenser och det kanske inte är prisvärt att lägga 1300kr för ett headset när man kan få ett för under 800kr. Jag hade råd och köpte lite dyrareGlömde skriva att jag gillar Sennheisers komfort. Deras hörlurar brukar vara sköna.

Ah okej förstår!

Visa signatur

NZXT H7 Flow | Ryzen 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | 32GB G.Skill Trident Z5 Neo | ASUS 4070 Ti TUF Gaming OC | Corsair RM750e | Samsung 990 PRO | Arctic Liquid Freezer II 360

Permalänk
Medlem

Uppgraderade själv från QH90 till PC 360 + xonar u7 och det var en riktigt trevlig uppgradering. Mycket bättre och klarare detaljerat ljud, perfekt för t.ex. fps-spel där man behöver höra fotsteg. Även mikrofonen är mycket bättre på 360.

Kan annars tipsa om DT770 + modmic. Har ej testat men har hört att det ska vara en riktigt trevlig kombination

Visa signatur

Chassi: Lian Li Lancool 3 GPU: XFX 6950 XT Merc 319 MB: Asus X670E-F CPU: AMD 7800X3D CPU-kylare: EK Nucleus CR360 ARGB RAM: G.Skill 64GB (2x32) 6000MT/s CL30 PSU: Cooler Master v1000 Storage: Samsung 840 EVO SSD 250GB, Samsung 750 EVO 500GB, SN850X 2TB, Crucial P5 Plus 2TB.
Kringutrustning: DT 1990 + Modmic Wireless + JDS Labs Atom & Sennheiser GSX 1000, Corsair K70, Logitech Pro X Superlight, Asus MG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaic:

Uppgraderade själv från QH90 till PC 360 + xonar u7 och det var en riktigt trevlig uppgradering. Mycket bättre och klarare detaljerat ljud, perfekt för t.ex. fps-spel där man behöver höra fotsteg. Även mikrofonen är mycket bättre på 360.

Kan annars tipsa om DT770 + modmic. Har ej testat men har hört att det ska vara en riktigt trevlig kombination

Okej så du tycker de är värt o köra på Sennheiser?
Har ju dock inge externt ljudkort :/

Visa signatur

NZXT H7 Flow | Ryzen 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | 32GB G.Skill Trident Z5 Neo | ASUS 4070 Ti TUF Gaming OC | Corsair RM750e | Samsung 990 PRO | Arctic Liquid Freezer II 360