Den stora Xbox One-tråden

Permalänk
Medlem

Har letat i flera dagar efter Xbox one med Forza 5 bundle, tanken var att åka och köpa konsollen imorgon. Tror ni det kan vara kört att få tag i en sådan bundle nu? Helst Day one bundle.

Visa signatur

GA-P55-UD3 | Intel Core i5 750 @ 4Ghz 24/7 clock med H50 | Vengeance, 8gb @ 1600Mhz | 6950 CF| M4 64gb SSD | Corsair 650W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erik541:

Har letat i flera dagar efter Xbox one med Forza 5 bundle, tanken var att åka och köpa konsollen imorgon. Tror ni det kan vara kört att få tag i en sådan bundle nu? Helst Day one bundle.

Siba kommer ha ett begränsat antal imorgon i butik, stick dit i god tid (10.00)! Jag själv tänkte åka in och köpa där imorgon, men Webhallen hade några över så har beställt därifrån idag, och dom skulle skicka det idag med vilket dom gjort men posten har inte tagit emot det än, kan kanske komma under kvällen till posten jag vet inte.

EDIT: Vill du vara säker så köp på Webhallen, dom har kvar 27 stycken, Day One Edition (Green box). Står fullbokat på hemsidan men det är det inte just nu. Har pratat med dom i telefon.

Visa signatur

i7-11700k - RTX 3080 - 32GB DDR4 - 1TB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillsowi:

Ibland så uppdateras det inte alls, du får bara plötsligt avi att den finns att hämta ut. Hoppas då det för din skull

Tackar!

Kollade kolli-id nu igen å tyvärr verkar posten ha rätt. Paketet inkom till Segeltorp i eftermiddag så jag har det tyvärr inte förrän på Måndag, i bästa fall

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Sådär nu är mitt Xbox one Day one edition från Electroworld skickat!! Riktigt taggad nu )

Visa signatur

Eller kort och gott använda argument som "för att det är roligt" eller "för att jag kan", alternativt "alltid retar det någon". Det motiverar det mesta i livet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lspn:

Siba kommer ha ett begränsat antal imorgon i butik, stick dit i god tid (10.00)! Jag själv tänkte åka in och köpa där imorgon, men Webhallen hade några över så har beställt därifrån idag, och dom skulle skicka det idag med vilket dom gjort men posten har inte tagit emot det än, kan kanske komma under kvällen till posten jag vet inte.

EDIT: Vill du vara säker så köp på Webhallen, dom har kvar 27 stycken, Day One Edition (Green box). Står fullbokat på hemsidan men det är det inte just nu. Har pratat med dom i telefon.

Tjohoo! Skickade en beställning! Tack för infon

Visa signatur

GA-P55-UD3 | Intel Core i5 750 @ 4Ghz 24/7 clock med H50 | Vengeance, 8gb @ 1600Mhz | 6950 CF| M4 64gb SSD | Corsair 650W

Permalänk
Medlem

Frukta inte cdon-köpare. Min gick ut från dustin nu, så ännu är postens dag ej över.

Permalänk
Medlem

http://www.electroworld.se/product/spel-konsoler/spelkonsol/X... Beställde precis där:)

Dom har även specialpris på importversionen på 3990kr inkl Kinect.

Visa signatur

Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillsowi:

Frukta inte cdon-köpare. Min gick ut från dustin nu, så ännu är postens dag ej över.

Hoppas du har rätt. Men har någon fått sitt paket skickat från CDON? sjukt skumt-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobiri:

Hoppas du har rätt. Men har någon fått sitt paket skickat från CDON? sjukt skumt-

Nix inte än.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lspn:

Ojoj sedär, när man INTE beställer från Spelbutiken ja då levererar dom.. Annars brukar det ta tid för dom.

För övrigt så beställde jag på Inet som har förseningar, och dom TROR dom får in det nån gång nästa vecka så avbokade. Får hoppas på att man får tag i en Day One i butik på Siba imorgon istället. Så ni som beställt från Inet vet nu att ni inte får den till imorgon. (day one edition)

Jag blev uppringd av en Siba anställd idag eftersom jag fått felaktig info och han berättade att dom kommer i princip ha 2st per butik så du får nog vara ute tidigt

Visa signatur

AMD Phenom x4 965 @ Stock || ASUS M4N68T LE V2 || 8Gb Corsair XMS3 RAM || Corsair HX 750W || XFX GTX260

Permalänk
Medlem

Kan man se på 3D-bluray på Xbox one om man som jag själv har en Asus vg248qe? Är det nVidia 3D Vision-glasögon som gäller i sådana fall?

nVidia 3D Vision http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1019643
Skärmen http://www.inet.se/produkt/2204966/asus-24-vg248qe-144hz

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Medlem

Känns ganska hopplöst för oss CDON kunder eller är det bara jag?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av easter90:

Känns ganska hopplöst för oss CDON kunder eller är det bara jag?

Skickades från m.sweclockers.com

Det har hänt mig förut att de skitit i att koda "Skickat" och att man dagen efter fått leverans. Får se vad som sker, men jo, tråkigt.

Permalänk
Medlem

POSTAD, DET ÄR INTE SANT. CDON HAR POSTAT MITT PAKET, HALLÅ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cimbom3:

Jag blev uppringd av en Siba anställd idag eftersom jag fått felaktig info och han berättade att dom kommer i princip ha 2st per butik så du får nog vara ute tidigt

Okej tack för infon. Blev en beställning på Webhallen istället, dom hade några över! Och den har även skickats idag.

Visa signatur

i7-11700k - RTX 3080 - 32GB DDR4 - 1TB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobiri:

POSTAD, DET ÄR INTE SANT. CDON HAR POSTAT MITT PAKET, HALLÅ

Jippie! Samma här!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hahahah ja det finns en gud!!!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cimbom3:

Jag blev uppringd av en Siba anställd idag eftersom jag fått felaktig info och han berättade att dom kommer i princip ha 2st per butik så du får nog vara ute tidigt

2st per butik? Wtf .. Hoppas det inte är köa utanför Siba imorgon ..

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Mitt skickades 15:03 idag från CDON fick jag mail om förut! Verkar som orderstatusen på hemsidan ligger lite efter.

I'm a happy camper.

Visa signatur

NZXT H6 · NZXT C850 · STRIX B650E-F · 7800X3D · ASRock 7900XT · G.Skill 32GB DDR5-6000 · WD Black 2TB

Permalänk
Medlem

Fick min Xbox one idag Betalade bara 3290 NOK för Day 1 edition med Fifa15 och Forza5, kan tillägga att jag bor i Norge. Men det står inte 'Day one 2014' på handkontrollen som jag förväntade..

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Hulis:

Fick min Xbox one idag Betalade bara 3290 NOK för Day 1 edition med Fifa15 och Forza5, kan tillägga att jag bor i Norge. Men det står inte 'Day one 2014' på handkontrollen som jag förväntade..

Wat? Solklart DOA fall.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulis:

Fick min Xbox one idag Betalade bara 3290 NOK för Day 1 edition med Fifa15 och Forza5, kan tillägga att jag bor i Norge. Men det står inte 'Day one 2014' på handkontrollen som jag förväntade..

Xbox One Day One Edition med Kinect •Xbox One console
•Kinect Sensor for Xbox One
•Day One Commemorative Wireless Controller
•Day One Exclusive Achievement
•Chat Headset, HDMI cable, and Power Supply
•Kod för FIFA 15 och Forza 5, Dance Central Spotligt

Detta via CDONs hemsida. Du borde ha fått en kontroll med text på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulis:

Fick min Xbox one idag Betalade bara 3290 NOK för Day 1 edition med Fifa15 och Forza5, kan tillägga att jag bor i Norge. Men det står inte 'Day one 2014' på handkontrollen som jag förväntade..

Skrivet av MrAdde:

Wat? Solklart DOA fall.

Skrivet av Bobiri:

Xbox One Day One Edition med Kinect •Xbox One console
•Kinect Sensor for Xbox One
•Day One Commemorative Wireless Controller
•Day One Exclusive Achievement
•Chat Headset, HDMI cable, and Power Supply
•Kod för FIFA 15 och Forza 5, Dance Central Spotligt

Detta via CDONs hemsida. Du borde ha fått en kontroll med text på.

Om det var en "green box" day one så är inte den kontrollen med, bara "black box" med kinect har day one kontrollen.
Så om det är en "black box" day one så reklamera direkt!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Om det var en "green box" day one så är inte den kontrollen med, bara "black box" med kinect har day one kontrollen.
Så om det är en "black box" day one så reklamera direkt!

Reklamera för att få en text på kontrollen och day one achievment som inte har något syfte? Vem fan orkar de

Visa signatur

Hänger på Sweclockers när jag blir köpsugen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hulis:

Fick min Xbox one idag Betalade bara 3290 NOK för Day 1 edition med Fifa15 och Forza5, kan tillägga att jag bor i Norge. Men det står inte 'Day one 2014' på handkontrollen som jag förväntade..

Är det denna du köpte?
Xbox One 500GB - Day One Edition (Nordic) (Hardware)
http://cdon.no/spill/xbox_one_500gb_-_day_one_edition_%28nord...
Då ingår inte den kontrollen i paketet (står inget om det i infon).
Om du har möjlighet, så logga in på ditt CDON konto och kopiera länken till din xbox one´s produktsida och skriv in här så vi kan se vilken konsol det är du köpte.

Skrivet av MrAdde:

Wat? Solklart DOA fall.

Inte solklart, då det inte är alla som har den speciella "Day one" kontroller som är med i vissa paket.

Skrivet av Bobiri:

Xbox One Day One Edition med Kinect •Xbox One console
•Kinect Sensor for Xbox One
•Day One Commemorative Wireless Controller
•Day One Exclusive Achievement
•Chat Headset, HDMI cable, and Power Supply
•Kod för FIFA 15 och Forza 5, Dance Central Spotligt
Detta via CDONs hemsida. Du borde ha fått en kontroll med text på.

Du beskriver day one med kinect, han nämner inget alls om kinect.
Och i den bundlen som kallas " Xbox One 500GB - Day One Edition (Nordic) (Hardware)" (inkl Fifa 15 och Forza 5)
http://cdon.no/spill/xbox_one_500gb_-_day_one_edition_%28nord...
Så nämns inget alls om speciell handkontroll.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem

Ja det är bara black box som har kontrollen med text och krom (paketet med kinect).

Visa signatur

i7-11700k - RTX 3080 - 32GB DDR4 - 1TB SSD

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

XBOX One släpps officiellt idag men den har gått att köpa i de flesta butiker länge. Vad är skillnaden på denna officiellt svenska och på de som redan sålts ett år? Känns lite "whatever" att lansera något som redan gått att köpa länge. Men jag antar att det måste göra någon skillnad att de är officiellt svenska nu. Om inte annat så borde priser på spel bli i SEK istället för euro. Har det ens gått att köpa spel och spela online innan? För mig att de sa att det inte skulle gå om man inte bodde i de länderna där den släppts.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

XBOX One släpps officiellt idag men den har gått att köpa i de flesta butiker länge. Vad är skillnaden på denna officiellt svenska och på de som redan sålts ett år? Känns lite "whatever" att lansera något som redan gått att köpa länge. Men jag antar att det måste göra någon skillnad att de är officiellt svenska nu. Om inte annat så borde priser på spel bli i SEK istället för euro. Har det ens gått att köpa spel och spela online innan? För mig att de sa att det inte skulle gå om man inte bodde i de länderna där den släppts.

Jag köpte mitt alldeles efter det släpptes förra året. Och jag har inte haft några problem att varken köpa spel eller spela online. Och någon skillnad kan jag inte ens tänka mig att det är, vill jag ha mitt på svenska byter jag bara region. Men det gör man inte om man vill köpa spel digitalt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Medlem

Gled in på Posten.se och skulle spåra mitt paket och möts av följande:

"Försenade paket
Vi har förseningar i vår paketdistribution på grund av tekniskt problem i en sorteringsmaskin. Detta påverkar mottagare vars postnummer börjar på 60-61, 63-73 och 77-79."

Suck...

Visa signatur

NZXT H6 · NZXT C850 · STRIX B650E-F · 7800X3D · ASRock 7900XT · G.Skill 32GB DDR5-6000 · WD Black 2TB