The Sims 4-pirater får bilden förstörd av pixlar

Permalänk
Medlem

Såå... om jag dricker mig redigt full på rom, precis som pirater, och börjar se pixilerat, är detta EAs skull?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Sisyfos:

Skillnaden är att oxfilé alltid är oxfilé och spel kan vara hur som helst

Fast just oxfilé är förvånansvärt sällan just oxfilé. Det är ett stort problem med att annat kött säljs som oxfilé. Det gäller speciellt lite billigare restauranger som nästan aldrig säljer oxfilé trots att det står det på menyn. Fast det händer att det kommer ut partier även i vanliga matvarubutiker. Livsmedelsverket brukar kolla det lite nu och då. Testa att googla lite så hittar du mängder av artiklar.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mad_troll:

Jag tycker man borde få provsmaka Oxfilén i lokala butiken också, men icke!!!

Riktigt dåligt exempel. Detta handlar snarare om att du vill prova byxorna innan du köper dem. Såklart kan man handla en byxor i den storlek du brukar ha, men det är inte säkert att de sitter bra för de.

För de som inte vet vad de vill ha är Demo'n en väldigt bra lösning som gör att du slipper tanka hem spelet först.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem

Sjukt roligt tycker jag

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Minns i Slaget om Midgård 2 så small alla byggnader man byggt efter att 5 minuter av spelet gått. Detta sade många var EA's anti-piracy grej då det påverkade piratkopiorna i mycket större omfång. Vet inte om de gick ut och påstod det officiellt direkt..

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

De har redan hittat lösningen så knappast något som förstör spelet. Kan även tilläggas att detta spelet är sämre på i princip alla punkter än Sims 3. Maxis har tyvärr tappat stilen helt och detta spelet i min mening förtjänar inte att sälja alls.

Jo, det var recensentens intryck också. Han såg det som att fyran tog ett steg bakåt från 3:an istället för tvärtom. Som vanligt med EA-spel verkar det också ha varit en bit ifrån att vara färdigt vid release.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Skillnaden är att oxfilé alltid är oxfilé och spel kan vara hur som helst

Konsumentens åsikter om produktens kvalité är dock relativt irrelevanta, om du inte tycker om en produkt tar du den inte gratis - du låter bli att köpa den.

Permalänk
Avstängd

Puckat!

Piraterna kommer att få en dålig spelupplevelse och sen klaga över att spelat är skit, och spelat får dåligt rykte och dåliga recensioner och negativa associationer.

På ett eller annat sätt, så kommer det här säkert på något vis säkert inträffa och drabba en del legitima kunder som köpt spelet också. Dom har betalat för spelet och inte gjort något fel, ändå får dom sin spelupplevelse förstörd.

Permalänk
Medlem

Jag och sambon spelade i några timmar igår och vi hade fantastiskt roligt.

Alla som säger att det är skit har uppenbarligen inte ens testat det, om ni är sugna på att köpa det för att ha några roliga timmar då och då så kan jag varmt rekommendera det.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Skrivet av Mad_troll:

Jag tycker man borde få provsmaka Oxfilén i lokala butiken också, men icke!!!

Har din lokala affär en delikatessdisk kan du säkert få lov att smaka något, då man inte smakat många av varorna innan. Tycker det borde vara samma sak som med med ett spel, du har ju faktiskt aldrig testat det innan. Jämförelsen med oxfilén är dålig då du högst troligen har ätit det innan eller annars skulle bli avskräckt bara av det höga priset och inte ens fundera på att köpa.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Teddis:

Minns i Slaget om Midgård 2 så small alla byggnader man byggt efter att 5 minuter av spelet gått. Detta sade många var EA's anti-piracy grej då det påverkade piratkopiorna i mycket större omfång. Vet inte om de gick ut och påstod det officiellt direkt..

De gjorde samma sak i Red Alert 2, piraternas baser exploderade efter 30 sekunder

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Skillnaden är att oxfilé alltid är oxfilé och spel kan vara hur som helst

Fast ibland är oxfilé istället rödfärgad fläskfilé

Permalänk
Medlem

Fanns ju en "fyllebugg" i GTA IV också som gjorde att folk som laddat ner spelet illegalt fick en svajande kamera. Det löste sig dock men jag är rätt säker på att vissa ville ha spelet så mycket att de faktiskt gick och köpte det innan "fixen" kom ut. Om det nu lönade sig för Rockstars att implementera detta eller inte vet i fan. Lär ju kosta en del att koda ett sånt skydd.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

"Gratisätare"...

Mja.. Inte särskillt intelligent tilltag. En person som inte köpt spelet kanske rekomenderar andra att köpa det, om det är bra. Men gäckar de de som bara vill ladda ner och testa innan de köper så lär de inte rekommendera till andra. Plus att det här felet, som vanligt mest drabbar folk som faktiskt pröjsat för spelet.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Om det har online-DRM så är det inte mer än rätt att det piratas.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem

Gillar spel där man med humor förstör för pirater. I GTA 4 så blev man full. Game Dev Tycoon så börjar folk piratkopiera din spel. Serious Sam 3 har en odödlig boss. Arma-serien försämrar träffsäkerheten och förvandlar spelaren till en fågel.

Mer sånt här och mindre DRM som förstör för ärliga gamers!

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av xealo:

Konsumentens åsikter om produktens kvalité är dock relativt irrelevanta, om du inte tycker om en produkt tar du den inte gratis - du låter bli att köpa den.

Vad som gör exemplet dumt är att oxfilén försvinner när du testar den. Du kan inte testa en oxfilé utan att konsumera den. Vad som konsumeras av att testa ett spel i en kvart är irrelevant för produktens värde. Är det ett bra spel närmast ökar värdet. Sen har faktiskt matbutiker ganska ofta provsmakning av vissa produkter. I charken kan du definitivt få provsmaka en bit kött eller ost. Det som inte är tillagat kan du få se på.

Dra samma exempel med en TV, kläder, bok eller ja... ett spel... så är det betydligt mer logiskt att du ska kunna testa produkten först. För visst låter Mediamarkt dig testa en TV, visst kan du testa byxor på H&M, visst kan du bläddra lite i en bok i bokhandeln, är det då så lustigt att man ska kunna testa ett spel innan man köper det? Det är ren bullshit att vi inte kan förutsätta att vi får testa produkter. Det är snarare regel än undantag att kunna testa produkter.

Demos var extremt vanliga förr men nu vill producenterna hellre att man köper grisen i säcken. Helst ska du förboka spelet innan det ens är klart. Vissa har i alla fall värdighet nog att visa gameplay/beta och inte bara förgjorda trailers.

Permalänk
Medlem

"något som endast drabbar den som olovligen laddat ned spelet från nätet." Undra hur länge det är sant.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Skrivet av anon99565:

Förjäkligt fel att förstöra för piraterna.

Trollar du eller är du allvarlig här? Du får gärna förklara varför du tycker detta är "förjäkligt fel".

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mad_troll:

Jag tycker man borde få provsmaka Oxfilén i lokala butiken också, men icke!!!

bra jämförelse... ett spel är ingen färskvara som tar slut när du "provsmakat" den... dessutom finns det lite regler inom mat branschen till skillnad från PC där man kan sätta ett namn på vilken skit som helst och sälja det fullt med buggar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mad_troll:

Jag tycker man borde få provsmaka Oxfilén i lokala butiken också, men icke!!!

Varför smaka i butik? Du får ta hem din oxfilé, tillreda den precis som du vill och både lukta och smaka på den. Är den dålig (förstörd) så tar butiken tillbaka den helt utan konstigheter. Varför skulle man inte kunna för göra så med ett spel?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Inaktiv

Förstår inte hur man orkar lägga tid på att utveckla och testa något som detta när det ändå inte gör någon skillnad i verkligheten... Kommer inte dröja många timmar innan problemet är löst för piraterna.

Permalänk
Medlem

Har köpt en hel del spel som jag verkligen har tyckt om att spela igenom, trots att jag inte planerade att spela igenom det själv.

§7
Permalänk
Medlem

Det kan man göra på Origin. Är du inte nöjd med spelet så kan du inom 24h lämna tillbaka det. Förstår inte varför folk klagar på det.

Visa signatur

Musik rigg: | R5 2600 | RTX 2070 | 32GB | 34" 144Hz |
Gaming rigg: | Xbox Series X | 55" gammel lcd | ikea soffa |
Min musik på Spotify: https://open.spotify.com/track/6JMTNoPXVuMjHkCO2pSA6S?si=8efa...

Permalänk
Medlem

Buggar i EA spel är knappast bra publicitet oavsett om någon påstår att det är ett DRM eller inte och förmodligen är det inte det utan bara ytterligare ett ofärdigt EA spel.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Atlas Tasume:

Varför smaka i butik? Du får ta hem din oxfilé, tillreda den precis som du vill och både lukta och smaka på den. Är den dålig (förstörd) så tar butiken tillbaka den helt utan konstigheter. Varför skulle man inte kunna för göra så med ett spel?

EA erbjuder faktiskt just det, du kan testa Sims 4 och lämna tillbaka det inom ett dygn: https://www.origin.com/sv-se/great-game-guarantee

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Skrivet av xealo:

Konsumentens åsikter om produktens kvalité är dock relativt irrelevanta, om du inte tycker om en produkt tar du den inte gratis - du låter bli att köpa den.

Och om jag inte vet om jag gillar den eller inte? Då hade det varit väldigt praktiskt om det fanns ett demo, men sen dom tog bort demo'n så känner jag mig inte längre omoralisk för att ladda ner. I 9/10 fall köper jag spelet om jag gillar det efter att jag testat det. Inte tänker jag betala 400+ för att testa något. I de flesta fall är fall är jag inte intresserad av att fortsätta spela spelet och då tar jag bara bort det.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem

mother of trolls

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Tydligen så påverkade dessa även legitima versioner av spelet, men patchades snabbt. En .par-fil i /Game/bin måste ha samma namn som .exe:n man kör.

Men spelet är otroligt innehållslöst, framförallt saknas många funktioner från The Sims 3 (saknar personligen mest CaS-systemet). Det är inte värt fullpris enligt mig, även om man bortser från de buggar som finns.

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Masen666:

Fast ibland är oxfilé istället rödfärgad fläskfilé

Nej, rödfärgad fläskfilé är fortfarande en fläskfilé

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.