The Sims 4-pirater får bilden förstörd av pixlar

Permalänk
Medlem
Skrivet av MeckarN:

Det kan man göra på Origin. Är du inte nöjd med spelet så kan du inom 24h lämna tillbaka det. Förstår inte varför folk klagar på det.

Det är ett smart tilltag. Men! Problemet är bara att Origin tar hutlöst betalt för spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

Själv tycker inte jag att pirater förstör, det släpps ju aldrig demon längre! läste att sims 4 hade ett demo och det är bra!

Sims 4 demo va att du fick skapa din sim. Thats it. Inte flytta in i ett hus eller något.. De är som Spore's gamla demo.

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Skrivet av Dragone:

Sims 4 demo va att du fick skapa din sim. Thats it. Inte flytta in i ett hus eller något.. De är som Spore's gamla demo.

Vilket piss isf...

Sims 4 verkar inte som ett bra spel så jag skippar att spela detta. har 2an och ett par expansioner som jag nog hellre sitter vid!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

De har redan hittat lösningen så knappast något som förstör spelet. Kan även tilläggas att detta spelet är sämre på i princip alla punkter än Sims 3. Maxis har tyvärr tappat stilen helt och detta spelet i min mening förtjänar inte att sälja alls.

Maxis? Maxis dog för över 10 år sedan. De lever endast kvar i namnet.

Permalänk
Medlem

Jag är personligen emot all form av DRM men även om DRM är bra ur andra synpunkt så är denna typen av implementeringen inte den bästa. Problematiken med denna typ av DRM är att det inte är alla som förstår att det är DRM och inte en vanlig bugg och därmed tvingar fram denna typen av pressmeddelanden. Dock kommer de kunder som inte nåtts av pressmeddelandet eventuellt tveka vid införskaffandet av spelet då det påstås vara buggigt på diverse forum på internet.

Har man DRM bör man göra det solkart att det är det som påverkar spelupplevelsen iom. att man annars riskerar att sprida dålig rykten om sin egen produkt vilket förmodligen inte är det man ville från början.

Bara en tanke liksom.

I övrigt kan dom ju dra något gammalt över sig ändå, för EA är inte mycket att hänga i julgranen.

Visa signatur

Det var bättre förr när datorer var något man kunde göra vad man ville med. Lägg ner hårdvarubegränsningar och fåniga förhinder så hårdvaran kan utnyttjas på ett kreativare sätt.

Permalänk
Entusiast

Om det är rätt att göra så här?
Ja. Varför inte? Spelbolagen får göra precis vad de vill med sina skapelser.

Men det finns en baksida av detta:
För de som inte känner till att "buggen" ifråga triggas av att licensen inte är giltig, är detta ett allvarligt fel. Sedan kommer människor att ge spelet betyg därefter.
Sedan kommer följderna: Ärliga människor läser inläggen, betygen och recensionerna, och ser att en stor andel rapporterar in underliga fel och buggar. -"Det kanske inte är så vettigt att satsa på spelet nu. Jag väntar tills den har landat i rea-lådorna om några år."

Som man bäddar får man ligga.
Den som gräver en grop åt andra, faller själv däri.
Binda ris åt egen rygg.
Liten tuva stjälper ofta stort lass.
Den som gapar efter mycket mister ofta hela stycket.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem

Den här typen av anti-pirat kod är bland det bästa. För de som får problemet kommer att ställa fråga på forum och blir direkt avslöjade som pirater. Att det saknas demo eller inte gör inte handlingen mindre fel. Vill ni att folk ska kunna leva på att göra spel så köp dem. Det var för övrigt en sådan här typ av anti-fusk som fick mig att sluta ladda ner pirat-kopior. Kände mig så dum när jag insåg att felet beroende på att jag laddat ner en illegal kopia.

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Medlem

Blir som att spela Sims 1992 =P

Piraterna lär släppa en patch till det skulle jag tro. De hittar alltid en lösning. Själv så är jag inte intresserad ändå. Har trean som jag fick genom humblebundle men knappt kört.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Vilka röstade nej på frågan, och hur resonerar ni egentligen?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

Förjäkligt fel att förstöra för piraterna.

Varför är det förjäkligt fel att förstöra för de som laddar ner spelet illegalt?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-Z97X-UD3H CPU: Intel i5 4690k GPU: Gigabyte GTX 1080 G1 PSU: EVGA Supernova G2 750w RAM: Corsair vengeance 8GB 1600mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timelord Sloth:

Varför är det förjäkligt fel att förstöra för de som laddar ner spelet illegalt?

För att det finns bättre alternativ till att skapa lust till att köpa spel.
För att det finns bättre sätt att försöka skapa uppmärksamhet.
För att det inte hjälper ändå.

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Såå... om jag dricker mig redigt full på rom, precis som pirater, och börjar se pixilerat, är detta EAs skull?

Nu har jag lösningen om snuten tar mig och min cykel imorn. "Förlåt konstapeln, men jag har druckit Kapten Morgan. Enligt EA *hick* Games ser pirater pixligt, det var därför jag cyklade på *vinglar till* damens tax."

Visa signatur

Desktop: | Win10 | InWin 303 | ASUS TUF X570 | AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U12S (PP) | Intel 600p 256GB | Gigabyte GTX 670 | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x | 3x 1080 Screens |
Datacenter: | 1x Physical | 1x Virtual |
Laptop: | 2x |

Dell Certified Technician

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunden:

EA erbjuder faktiskt just det, du kan testa Sims 4 och lämna tillbaka det inom ett dygn: https://www.origin.com/sv-se/great-game-guarantee

Ja just det, det hade jag glömt bort! Nu gäller det bara för alla andra tjänster att hänga på dom med.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Smart tilltag om det inte drabbar ärliga kunder.

Får gärna komma på fler saker som drabbar oärliga kunder också.

Om man inte har råd med ett spel, skaffa ett jobb eller se över ekonomin och tänk på utgifterna.
Man måste inte heller testa allt och äga allt och spela allt, jävla gnäll av folk generellt.

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad enligt §7*

Citat:

§ 7 Piratkopiering
Det är inte tillåtet att sprida länkar till piratkopior. Det är inte heller tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättskyddade verk.

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Trots att det kan vara lagligt att göra privata kopior är diskussioner om detta inte tillåtet. Svensk och internationell lagstiftning är svårtolkad och föränderlig och eftersom forumets moderatorer inte är jurister som kan bedöma varje enskilt fall är samtliga diskussioner av denna typ förbjudna. För mer information om § 7, se FAQ.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Med tanke på hur bra EA Games spel brukar vara vid release räknar jag iskallt med att skärmen blir pixlig även om jag köper spelet.

Hur vore det om man faktiskt gjorde klart spelet istället för att införa en massa trams?

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk

2+3:an blurrade på dass och dusch blir väl samma nu också.

Visa signatur

cm HAF 922|x6 1090t @3.7ghz|noctua NH-C12P SE14|8gb xms3 1600 cl9|asus M4A89TD pro|HIS 7970|240gb SSD|samsung 840 500gb avlastar C:\|2x2tb till annat|HX 750watt|AOC U2868PQU|TTbord MX svart mus mx518. MammaPappaLådda overkill :D >>>P8H77-I> i5 3450-S @2.8>XMS3 8gb>HIS 7850 2gb<overkill.>CX430watt>noctua NH-L9i>intel 320 80gb>Bitfenix liten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Camridge:

Smart tilltag om det inte drabbar ärliga kunder.

Får gärna komma på fler saker som drabbar oärliga kunder också.

Om man inte har råd med ett spel, skaffa ett jobb eller se över ekonomin och tänk på utgifterna.
Man måste inte heller testa allt och äga allt och spela allt, jävla gnäll av folk generellt.

Håller med. Skratta för mig själv lite när jag läste nyheten. Smart och rolig piratfälla
The sims är värt pengarna jämfört med många andra spel. Ser inget konstigt med detta. Även om jag har laddat illegalt tidigare så är detta bra att man gör sådana fällor.

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem

Ganska roligt påfund tycker jag, mycket bättre - och förmodligen också effektivare - än all annan skit branschen har försökt hitta på, installation av rootkits och liknande inkluderat.

Fast den bästa i kategorin kreativa lösningar på piratproblemet måste ju vara Captain Hector i gamla goa Escape Velocity, om någon minns det spelet. Det var ett shareware-rymdspel, under de 30 dagar trial man hade, så ropade han upp en på radion, och gaggade om att registrera spelet.. hade man inte gjort det innan tiden löpte ut, så blev han helt galen, förföljde en överallt, och gjorde spelet näst intill ospelbart

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk

Ett kul sätt att jäklas med pirater, och helt rätt - FÖRUTSATT; Att spelet släppt ett demo, där man faktiskt har en möjlighet att se vad man faktiskt köper, inte bara för att kunna se om spelet vid release är helt ospelbart pga buggar och krascher, utan också för att se om de lagt någon energi på spelet.

Lämnar det osagt hur EA brukar hantera det ovannämnda

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Spännande att se hur långt tid det tar för folk att ta sig förbi detta Jag menar, har de så lätt att upptäcka vilka som är pirater hade väl pirater varit stoppade sen länge, även om de inte gjort på ett lika skojigt sätt som här.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Camridge:

Smart tilltag om det inte drabbar ärliga kunder.

Får gärna komma på fler saker som drabbar oärliga kunder också.

Om man inte har råd med ett spel, skaffa ett jobb eller se över ekonomin och tänk på utgifterna.
Man måste inte heller testa allt och äga allt och spela allt, jävla gnäll av folk generellt.

Säger personen som aldrig haft något som helst problem med att hitta jobb........
Vänligen gå till arbetsförmedlingen och förklara för ungdomarna vad dem gör fel, dem som faktiskt gör allt för att få möjligheten till en jobbintervju men allt dem får är ett mejl där det står "vi har tagit emot din anmälan, vi hör av oss om .... ca. aldrig"

Back to topic, detta drabbade fler än bara pirater.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Ett kul sätt att jäklas med pirater, och helt rätt - FÖRUTSATT; Att spelet släppt ett demo, där man faktiskt har en möjlighet att se vad man faktiskt köper, inte bara för att kunna se om spelet vid release är helt ospelbart pga buggar och krascher, utan också för att se om de lagt någon energi på spelet.

Lämnar det osagt hur EA brukar hantera det ovannämnda

Alla borde dela din åsikt, alldelles för mycket vita riddare på SweC.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem

Vet inte vad du menar med "vita riddare på SweC" ?
De har knappast ett rött kors på bröstet!
Blev total raderad

Visa signatur

Msi Z87-G41, i5 4670K, Asus Strix Gaming GTX 1070, Corsair 2x4096 mb 1600Mhz Vengeance, ssd disk Intel 520 180Gb, Corsair CX 600W, Chieftec chassi, Win 7.

Permalänk
Inaktiv

Löjligt, det är människor som utveckar det, så människor kommer att "fixa" det, kommer ju inte ta lång tid innan en piratkopia som är fult brukbar är ute.

Permalänk
Medlem

Nej, jag kan inte se något problem med det här - snarare tycker jag att det är för milt.
Att skylla på att det inte finns något demo måste vara ett oerhört infantilt inpass. Det gör det helt plötsligt inte moraliskt rätt.

Permalänk
Medlem

Kopieringskydden crackas ju endå förr eller senare och då tycker jag det är mycket bättre (och lite kul) med sådana här fällor än drm som pirater slipper men betalande kunder får lida för (always online/max installationer osv)

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Vem bryr sig? Detta spelet är så pass dåligt att man inte ens borde pirata det.

Jag låter Ian Malcom säga vad jag tycker om spelet istället.

http://www.quickmeme.com/img/8b/8bce00e2853c6e2114fa905d9e8fe...

Iofs kanske jag är ensam, men jag tyckte sims började och slutade vara kul med sims2, och jag tycker det är helt ok som det är utan expansioner.

Vad det gäller "buggen" så tror jag att somliga crackers kan cracka den med

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Skrivet av Tigerhamster:

Nej, jag kan inte se något problem med det här - snarare tycker jag att det är för milt.
Att skylla på att det inte finns något demo måste vara ett oerhört infantilt inpass. Det gör det helt plötsligt inte moraliskt rätt.

Om det är moraliskt rätt går att diskutera, lagligt sätt har du såklart rätt, är inte mindre olagligt att pirat:a spel bara för att de inte släppt ett demo.

Snackar man moral kan man helt klart diskutera om konsumenten bör ha samma rätt att undersöka sitt köp av spel som gällande andra varor, och moraliskt sätt kan man självklart tänka att det kan vara okej att olovligt bruka en produkt företaget medvetet försökt lura konsumenter på pengar med.

Fast att säga att folk som inte tänker som en själv är barnsliga funkar ju också

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Avstängd

Nu är inte detta något EA slängt in för att förstöra för pirater utan ett riktigt bugg som även slår emot de som köpt spelet. EAs forum är fulla av klagomål om just detta.

Skrivet av Arazand:

Om det är lika lätt som att ta bort censuren ifrån Sim 1, 2 och 3 så lär detta inte vara ett problem särskilt länge...

Varför man skulle vilja spela sörjan vet jag inte, men jag blev iallafall lite underhållen när Totalbiscuit spela det med sin fru på hans livestream för några dagar sedan.

Misstänker att de gjort det så här.

1. Skicka ut spelet på olika sätt DVD, etc. På den skivan finns buggen redan inskriven som en features. Dvs. Det finns en timer eller en handling som aktiverar buggen och det har de gjort självmant.
2. När spelet installeras blir man ombed att uppdatera det genom origin. (Pirater kan inte göra det.)
3. Patchen tar bort "buggen".
4. Köpare kan spela glatt, pirater får pixelcensur.

Motsägelse. En bugg som är medveten är en paradox.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds