Den stora tråden om Windows Phone

Permalänk
Medlem
Skrivet av deeyay:

Vilken lur har du? Det hackar oerhört mycket. Värre än Android 2.x.

Läste någon som hade 1520 som upplevde samma sak som mig.

Låter som om du skulle behöva resetta din firmware alternativt resetta ditt OS.

Resetta firmware är enklast prova med det först. Om det inte blir bättre med det kan du sedan gå vidare med att resetta OS.

Resetta firmware gör du genom att göra en multi SR. Dvs. flera softresets efter varandra på raken, 5-6 stycken brukar räcka. Glöm inte att hålla in Volymned+Power enda till dess att skärmen blir svart annars görs ingen SR.

Resetta OS gör du med en Hard Reset, Inställningar>om>återställ.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Wickman:

Låter som om du skulle behöva resetta din firmware alternativt resetta ditt OS.

Resetta firmware är enklast prova med det först. Om det inte blir bättre med det kan du sedan gå vidare med att resetta OS.

Resetta firmware gör du genom att göra en multi SR. Dvs. flera softresets efter varandra på raken, 5-6 stycken brukar räcka. Glöm inte att hålla in Volymned+Power enda till dess att skärmen blir svart annars görs ingen SR.

Resetta OS gör du med en Hard Reset, Inställningar>om>återställ.

Suck..

Räckte det inte med tre?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hullsc:

Har ni testat appen Music Import till WP? Jag tycker den funkar bättre än Spotify när det gäller musik.

Inte nog med att din rek ligger etta på applistan över de med toppbetyg, jag ändå lyckats missa den. Så stort tack.

En fråga- hämtar man hem musik som genom själva app-tjänsten, typ Spotify, eller ska/kan man ladda upp sin egen?

Den får ju beröm i massor av ömdömena att döma, så jag fattar att den är bra. Men har den något Spotify inte har, förutom att den är billigare, jag frågar av ren nyfikenhet då den nästan vore helt sjukt om den faktiskt finns en bättre app. Vilket mycket tyder på.

Skrivet av Jfqvist:

Suck..

Räckte det inte med tre?

Skickades från m.sweclockers.com

Suck... när ska ni lära er att vid 3 så sker det en speciell grej som återställer och liksom ruskar om olika fel-kopplingar i app-systemet och allting får liksom en nytändning.

Men gör du fler så fattar ju vem som helst att då blir det liksom ännu bättre och allt som var felkopplat, felsynkat, felstavat, felinstallerat, allt kommer hamna rätt.

Så som jag förstått det; 3SR för att verkligen försäkra sig om att få en helt ny mjukvara med de rätta inställningarna. Gör du fler så ökar dina chanser.

Som Bill Gates sa, du kan aldrig göra för många SR, för det kan aldrig bli för bra. Otroligt vackert och sant.

Mvh en hängiven SR-kille.

----

Över till något mindre viktigt (än ovan)

http://wmpoweruser.com/full-list-of-features-included-in-the-...

Rykten gör gällande att den kommande FW kommer heta Denim och det står med lite av vad den kommer innehålla. Det jag noterade var utökad Glance och att 730/830 kommer med Denim förinstallerat, vilket bör tyda på att den lär komma hyfsat snart, iaf sett till tiden mellan Black och Cyan. Man kan iaf alltid hoppas. Stöd för 4K i någon form sägs komma.

http://wmpoweruser.com/nokia-announces-a-new-smart-wireless-c...

Jaha, då måste man byta QI-laddare då, för denna var ju riktigt cool. Eller vad tycker panelen?

http://wmpoweruser.com/microsoft-announces-lumia-830-a-new-af...

830 verkar läcker och bra på alla sätt och vis, men inte en chans att den blir det hetaste de släpper detta året.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Inte nog med att din rek ligger etta på applistan över de med toppbetyg, jag ändå lyckats missa den. Så stort tack.

En fråga- hämtar man hem musik som genom själva app-tjänsten, typ Spotify, eller ska/kan man ladda upp sin egen?

Den får ju beröm i massor av ömdömena att döma, så jag fattar att den är bra. Men har den något Spotify inte har, förutom att den är billigare, jag frågar av ren nyfikenhet då den nästan vore helt sjukt om den faktiskt finns en bättre app. Vilket mycket tyder på.

Det är bara att ladda hem den och testa. Man söker bara på musikens namn och den kommer direkt ned i telefonen och du kan lyssna direkt. Inget strul och bra kvalitet på det jag sett. Om det är lagligt eller inte är inte ditt problem eftersom det är app utvecklaren som står för notan och inte enskilda användare som lyssnar någon enstaka gång hit och dit. Däremot om du kopierar musiken och delar den vidare kan det uppstå upphovsrättsproblematik möjligtvis, speciellt om du tar betalt för tjänsten.

EDIT: Appen heter Music Import och finns i Windows Phone Store. Den är gratis och bäst i världen

Visa signatur

"Obi-Wan: Luke, you will find that many of the truths we cling to depend greatly on our own point of view."
— Return of the Jedi
So help spread Dogecoin Many world. Such address: D6wTiKAD9hbVcgRgML687jvj2KiqAbiaUR
So good Much deed! ( Currently: Very few DOGEcoins donated ) even few deeds can be good!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hullsc:

Det är bara att ladda hem den och testa. Man söker bara på musikens namn och den kommer direkt ned i telefonen och du kan lyssna direkt. Inget strul och bra kvalitet på det jag sett. Om det är lagligt eller inte är inte ditt problem eftersom det är app utvecklaren som står för notan och inte enskilda användare som lyssnar någon enstaka gång hit och dit. Däremot om du kopierar musiken och delar den vidare kan det uppstå upphovsrättsproblematik möjligtvis, speciellt om du tar betalt för tjänsten.

EDIT: Appen heter Music Import och finns i Windows Phone Store. Den är gratis och bäst i världen

Jag vet inte om du missade men jag sa ju att jag sett den då den ligger etta över de mest populära apparna, så nog har jag hittat den. Den kostar 20 ynka spänn så man kan säga att den är gratis ja.

Då är det alltså inga svårigheter att ta hem, låtarna, men tycker du att den är smidig med offline-lysning och spellistor och annat, eller vad kräver du av en app för att titulera den bäst?

EDIT: låtarna vill hamna eller kanske ska hamna i xbox-musik och blir det därifrån man lyssnar då eller? Lustig app, som jag nästan börjar befara är aningen överhypad.

Permalänk
Medlem

Music import är inte gratis. Men du kan prova den. Själv använder jag Music Plus.

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ploppsan:

Music import är inte gratis. Men du kan prova den. Själv använder jag Music Plus.

Precis, den kostar 20 kr, och som alla appar får man möjlighet att testa den. Men det vanliga är att man brukar behöva betala för att kunna nyttja appen till fullo.

Music+ är en av de jag kör med, ruskigt täta updates, och den kan bli kan bli grym tror jag, därför följer jag den. Sista updaten, vet inte om du såg det, men då blev bytte appen färg under själva upfaten, snygg som fan mot det svarta/blåa som är nu, men den färgen försvann.

T.om om du söker efter den i store så har den den nya färgen, vad fan, har den bytt eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Precis, den kostar 20 kr, och som alla appar får man möjlighet att testa den. Men det vanliga är att man brukar behöva betala för att kunna nyttja appen till fullo.

Music+ är en av de jag kör med, ruskigt täta updates, och den kan bli kan bli grym tror jag, därför följer jag den. Sista updaten, vet inte om du såg det, men då blev bytte appen färg under själva upfaten, snygg som fan mot det svarta/blåa som är nu, men den färgen försvann.

T.om om du söker efter den i store så har den den nya färgen, vad fan, har den bytt eller?

Såg just att det hade blivit en uppdatering. Märkte inte det där med appfärgen eftersom jag använder en app som jag kan ställa in andra färger med.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ploppsan:

Såg just att det hade blivit en uppdatering. Märkte inte det där med appfärgen eftersom jag använder en app som jag kan ställa in andra färger med.

Skickades från m.sweclockers.com

Hur menar du då? Använder du music+ genom m-cloud eller vad?

Jäkligt lustigt att utgivaren för m+ har en app till, och den har också den nya färgen, men när man hämtar hem den så blir den svart. Har nog aldrig upplevt det innan, ok att den kan ändra färg till temafärgen, men det är ju inte detta.

Permalänk
Medlem

Haha vete tusan vad det där är. Men jag skriver just nu ifrån min Lumia 1320. Den verkar väl lägga in nån länk. Använder annars Music plus som vanligt 😊

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ploppsan:

Haha vete tusan vad det där är. Men jag skriver just nu ifrån min Lumia 1320. Den verkar väl lägga in nån länk. Använder annars Music plus som vanligt 😊

Du vet inte vad den/det heter som du kör med som en app som gör att du inte märker av m+ pga av att den appen integrerar m+, eller menar du en helt annan app? För då förstår jag om du inte märkt det.

Permalänk
Medlem

Asch, nu pratar jag i nattmössan
😄. Appen heter One start. Kan ändra i många färger på många av apparna på startsidan.

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk
Medlem

Ok, då är jag med.

Nokia tar fram en ny väg för att öka möjligheterna till att fler ska kunna använda Miracast.

Jäkligt rolig video, och nog kan man känna igen sig lite. Lite

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

http://wmpoweruser.com/full-list-of-features-included-in-the-...

Rykten gör gällande att den kommande FW kommer heta Denim och det står med lite av vad den kommer innehålla. Det jag noterade var utökad Glance och att 730/830 kommer med Denim förinstallerat, vilket bör tyda på att den lär komma hyfsat snart, iaf sett till tiden mellan Black och Cyan. Man kan iaf alltid hoppas. Stöd för 4K i någon form sägs komma.

http://wmpoweruser.com/microsoft-announces-lumia-830-a-new-af...

830 verkar läcker och bra på alla sätt och vis, men inte en chans att den blir det hetaste de släpper detta året.

Denim verkar ganska intetsägande. Fortfarande ingen svensk Cortana... Är inte hajp på att ha en digital assisten men om dom bakar in och gör den nödvändig för andra OS-features såsom Quiet Hours så får dom fan se till att supporta alla marknader.

Även besviken på 830:n. Varför en 5" skärm ?! Då verkade ju 730:n vara mer intressant då den iaf har en AMOLED-skärm och dessutom en mer lätthanterlig skärmstorlek (fast ändå lite väl stor för mig personligen).

Permalänk
Skrivet av pålis:

Denim verkar ganska intetsägande. Fortfarande ingen svensk Cortana... Är inte hajp på att ha en digital assisten men om dom bakar in och gör den nödvändig för andra OS-features såsom Quiet Hours så får dom fan se till att supporta alla marknader.

Även besviken på 830:n. Varför en 5" skärm ?! Då verkade ju 730:n vara mer intressant då den iaf har en AMOLED-skärm och dessutom en mer lätthanterlig skärmstorlek (fast ändå lite väl stor för mig personligen).

Tror vi kommer att få vänta tills Cortana släpps till Windows 9 innan den kommer till WP. Men det lär nog dröja ett bra tag innan hon kan svenska.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11
Skärm: Acer 27" Nitro XV272UP QHD IPS 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Ok, då är jag med.

https://www.youtube.com/watch?v=28iFIFsGXs0

Nokia tar fram en ny väg för att öka möjligheterna till att fler ska kunna använda Miracast.

Jäkligt rolig video, och nog kan man känna igen sig lite. Lite

Inte Nokia, Microsoft.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Ok, då är jag med.

https://www.youtube.com/watch?v=28iFIFsGXs0

Nokia tar fram en ny väg för att öka möjligheterna till att fler ska kunna använda Miracast.

Jäkligt rolig video, och nog kan man känna igen sig lite. Lite

Det är Miracast alltså? Så det fungerar med Windows 8.1 plattor?

Permalänk

För er som längtar till andra webbläsare än IE så är tydligen Opera på G.
http://www.opera.com/sv/wpbeta

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av pålis:

Denim verkar ganska intetsägande. Fortfarande ingen svensk Cortana...

Denim är en firmware och inget OS. Cortana är en systemapp som kom med OS:et WP8.1

Skrivet av intro18:

Tror vi kommer att få vänta tills Cortana släpps till Windows 9 innan den kommer till WP. Men det lär nog dröja ett bra tag innan hon kan svenska.

Cortana finns redan i WP8.1 det är bara det att den inte är översatt till Svenska än. Det dröjer nog ett bra tag innan vi kan få se det. Om du byter region till US kan du leka lite med den Engelska varianten.

Permalänk
Skrivet av Wickman:

Cortana finns redan i WP8.1 det är bara det att den inte är översatt till Svenska än. Det dröjer nog ett bra tag innan vi kan få se det. Om du byter region till US kan du leka lite med den Engelska varianten.

Jo jag vet detta men den finns inte för oss och vi kommer nog att få vänta tills den har kommit till Windows 9 innan Microsoft tycker att det är någon ide att utveckla till det svenska språket. För WP i Sverige är för litet just nu men med Windows hjälp så kommer det nog förhoppningsvis gå fortare.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11
Skärm: Acer 27" Nitro XV272UP QHD IPS 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wickman:

Denim är en firmware och inget OS. Cortana är en systemapp som kom med OS:et WP8.1

Cortana finns redan i WP8.1 det är bara det att den inte är översatt till Svenska än. Det dröjer nog ett bra tag innan vi kan få se det. Om du byter region till US kan du leka lite med den Engelska varianten.

Har jag nånsin påstått att Denim är något annat än en firmware-update eller att Cortana är något annat än en systemapp eller gillar du bara att konstatera det uppenbara...?

Vet även att Cortana finns i den engelska varianten av 8.1 och det är just det som är problemet. Borde inte behöva leka runt med regioner för att få en så pass tajt integrerad system-feature som Cortana. Hade det bara varit en röststyrd sökmotor hade det spelat mindre roll men när dom bakar in saker såsom Quiet Hours och gör det beroende av Cortana så är det störande. MS borde vara medvetna om att det finns övriga regioner som kommer få vänta ett jävla tag (om ens nånsin) innan dom får Cortana och då borde dom inte baka in övriga system-features i skiten.

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Det är sånt där som är tråkigt med att vara svensk ibland. Vi ligger sällan i teknikens prioriterande framkant =I

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem
Skrivet av pålis:

Har jag nånsin påstått att Denim är något annat än en firmware-update eller att Cortana är något annat än en systemapp eller gillar du bara att konstatera det uppenbara...?

Ursäkta om jag upprört dig, men jag bara svarade på din kommentar:
"Denim verkar ganska intetsägande. Fortfarande ingen svensk Cortana... "
Och där det verkar som att du förväntar dig att svensk Cortana ska komma med Denim.

Skrivet av pålis:

Vet även att Cortana finns i den engelska varianten av 8.1 och det är just det som är problemet. Borde inte behöva leka runt med regioner för att få en så pass tajt integrerad system-feature som Cortana. Hade det bara varit en röststyrd sökmotor hade det spelat mindre roll men när dom bakar in saker såsom Quiet Hours och gör det beroende av Cortana så är det störande. MS borde vara medvetna om att det finns övriga regioner som kommer få vänta ett jävla tag (om ens nånsin) innan dom får Cortana och då borde dom inte baka in övriga system-features i skiten.

Håller helt med dig om detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wickman:

Ursäkta om jag upprört dig, men jag bara svarade på din kommentar:
"Denim verkar ganska intetsägande. Fortfarande ingen svensk Cortana... "
Och där det verkar som att du förväntar dig att svensk Cortana ska komma med Denim.

Menade inte att jag var besviken på att Cortana inte kom med just Denim men förstår hur det kan se ut så nu när jag läser om mitt inlägg Men förstår fortfarande inte vad det hjälper att peka ut Denim som en firmware-update och Cortana som en systemapp som kom med 8.1... Aaaanywho är en pointless debatt so I rest my case

Permalänk
Medlem
Skrivet av deeyay:

Det är sånt där som är tråkigt med att vara svensk ibland. Vi ligger sällan i teknikens prioriterande framkant =I

Tror du bara det är amerikaner i USA bara för att Cortana kom dit först? USA är nog kanske det bästa exemplet på att den är mer skapad för ett språk, snarare än ett folk, då du har svårt att hitta ett mer multikulturellt land.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Inte Nokia, Microsoft.

Det där är en ganska lustig grej för det är MS som är avsändare men det är Nokias namn som står med i hela klippet, samt att MS lanserar sin produkt via Nokias yt-konto. Så Nokia ges ju all uppmärksamhet vilket är ganska märkligt, då det är en MS-pryl.

Det verkar som att de har stiftat ett nytt avtal gällande varandras varumärken då MS fortfarande kör Nokias namn på sina high-end, vilket gynnar båda bolagen, mest MS antar jag då Nokia står för 90% av WP. Men så får Nokia massa reklam i MS-baserade reklam och det är märkligt, för det vinner ju givetvis Nokia mest på, MS skulle kunnat göra den utan en Nokia-logga och utan en Nokialur.

Skrivet av Reyintaz:

Det är Miracast alltså? Så det fungerar med Windows 8.1 plattor?

Japp.

Permalänk
Medlem

Det är fortfarande Microsoft Mobile Oy som tagit över Nokias Youtubekonto. Nokia använder sina konton för Here och Nokia Solutions för sina egna saker. De tog också över Twitterkontot. Det är ju Nokia-enheter från Microsoft, och det finstilta inne i hårdvaran har ändrat namn till Microsoft Mobile på de senaste designerna/modellerna. Microsoft har ännu inte utvecklat strategin för att gå över till sitt egna varumärke. Det kommer säkert vid årskiftet om de inte avvecklar hela verksamheten istället.

Permalänk
Medlem

Så cortana finns inte om man har regioninställningen på Sverige? Apples siri är ju på engelska och finns på svenska telefoner. Så förstår inte varför de begränsat det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Så cortana finns inte om man har regioninställningen på Sverige? Apples siri är ju på engelska och finns på svenska telefoner. Så förstår inte varför de begränsat det.

För att utvecklarna inte förstod att man kan ha två språk samtidigt som människa. De tyckte att "det räcker med modersmålet" för att få ett fungerande system. Snacka om att skjuta sig själv i foten.

Visa signatur

"Obi-Wan: Luke, you will find that many of the truths we cling to depend greatly on our own point of view."
— Return of the Jedi
So help spread Dogecoin Many world. Such address: D6wTiKAD9hbVcgRgML687jvj2KiqAbiaUR
So good Much deed! ( Currently: Very few DOGEcoins donated ) even few deeds can be good!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Så cortana finns inte om man har regioninställningen på Sverige? Apples siri är ju på engelska och finns på svenska telefoner. Så förstår inte varför de begränsat det.

Cortana är ju lite mer avancerad än vad Siri är. Cortana använder sig även av ord i operativsystemet och i systemapparna och kan även påverka dessa. Operativsystemet och systemapparna är ju på svenska om du använder regioninställning Sverige, därför måste även Cortana förstå svenska för att det skall fungerar.