Den stora Xbox One-tråden

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tontmsn:

Hej alla, gjorde en video istället för skriva, men videon är inte den bästa menmen
http://youtu.be/nRyPMNjuWAU

Ljudet förekommer bara i dashboard, twitch och Youtube, känns jobbigt att höra sin xbox "plågas"

Ska man vänta tills de kommer en ny uppdatering eller byta in?

Många som säger att det inte hjälper att byta in. Men jag vet inte om en uppdatering hjälper heller.

Permalänk
Avstängd

Är det värt att skaffa EA Access ? jag spelar nämligen inge sportspel. Och EA är väl mest sportspel? Need for speed spelen har jag redan klarat så dom är inget intressant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gubbkroppen:

Är det värt att skaffa EA Access ? jag spelar nämligen inge sportspel. Och EA är väl mest sportspel? Need for speed spelen har jag redan klarat så dom är inget intressant.

Du svarar ju på din egna fråga.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bobiri:

Du svarar ju på din egna fråga.

hahaha... var den ja ville ha bekräftad. tänkte om dom hade något som var värt.

Permalänk
Medlem

Nån som vill lira bf4/fifa14?
Gamertag: davittzo

Visa signatur

Hänger på Sweclockers när jag blir köpsugen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobiri:

Har laddat ner alla mina spel nu och det konstiga ljudet slutade. Får hoppas det håller sig, tycker verkligen om konsolen och dess OS.

Jepp, min är också tyst nu när den laddat ner allt. Om det bara låter lite när den tankar så kan jag leva med det:).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Space is the place
-------------------------------
EVGA RTX 3080 FTW3 ULTRA│Ryzen 5950X│X570 Crosshair VIII Hero│32GB Dominator Platinum 3600MHz RAM│

Permalänk
Medlem

Ska det ta sån tid att installera Forza? -.-
1% efter snart 10 min

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av easter90:

Ska det ta sån tid att installera Forza? -.-
1% efter snart 10 min

Skickades från m.sweclockers.com

Tog typ 8h för mig eller nått sånt.
Låg på kanske 0,5MB/s i dl så ingen monster bandbredd från MS direkt.

En annan fråga, måste man ha engelska som förvalt språk för att kinect voice commands ska fungera?
Vill ju ha allt på svenska så ungarna hänger med.

Visa signatur

Flest teknikprylar när man dör vinner.

Permalänk
Medlem

Går det inte att logga in på sitt nuvarande Origin konto inne i "EA Access hub"?
Verkar bara få upp alternativet att skapa nytt.

Visa signatur

"So I parallel double parked that motherf*cker sideways"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gubbkroppen:

hahaha... var den ja ville ha bekräftad. tänkte om dom hade något som var värt.

Dom har ju gratis bf4

Visa signatur

i7-11700k - RTX 3080 - 32GB DDR4 - 1TB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobiri:

Har laddat ner alla mina spel nu och det konstiga ljudet slutade. Får hoppas det håller sig, tycker verkligen om konsolen och dess OS.

Äre det här ljudet du hade innan eller? http://youtu.be/cLYQyF6hA0E

För är så min låter. Nu är det där säkert inspelat precis vid Xboxen, så låter ju lite extra när man kollar klippet, men sånt ljud jag upplever iaf. Men konstigt om din bara låtit medans du laddat ner, för då borde din ju varit tyst efter installationen och tills du skrev in koder och börjat ladda ner spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Z0rk:

Tog typ 8h för mig eller nått sånt.
Låg på kanske 0,5MB/s i dl så ingen monster bandbredd från MS direkt.

En annan fråga, måste man ha engelska som förvalt språk för att kinect voice commands ska fungera?
Vill ju ha allt på svenska så ungarna hänger med.

Yes det måste du.. Åkte på exakt samma grej xD vet inte varför dom har regionslåst språken...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Eller kort och gott använda argument som "för att det är roligt" eller "för att jag kan", alternativt "alltid retar det någon". Det motiverar det mesta i livet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

Många som säger att det inte hjälper att byta in. Men jag vet inte om en uppdatering hjälper heller.

Men vad ska man göra då? :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wescan:

Äre det här ljudet du hade innan eller? http://youtu.be/cLYQyF6hA0E

För är så min låter. Nu är det där säkert inspelat precis vid Xboxen, så låter ju lite extra när man kollar klippet, men sånt ljud jag upplever iaf. Men konstigt om din bara låtit medans du laddat ner, för då borde din ju varit tyst efter installationen och tills du skrev in koder och börjat ladda ner spel.

Precis så lät det innan och det började nu igen, helvete. Har sett andra Xbox Ones som är så jävla tysta, så himla tråkigt med defekt.

Ringer Microsoft imorgon och ser, annars blir det att skicka tillbaka till cdon, problemet är väl att jag använt mig av koderna. Skulle så gärna vela byta ut enbart konsolen till något import, tror de funkar bättre.

Permalänk
Medlem

Ni som har Play and Charge kitet, hur länge räcker batteriet för er?

Permalänk
Medlem
Skrivet av whimsy191:

Ni som har Play and Charge kitet, hur länge räcker batteriet för er?

Har spelat i 2 dagar än så länge. 5/5

Visa signatur

Hänger på Sweclockers när jag blir köpsugen.

Permalänk
Medlem

Så nu har jag också fått mitt väldigt nöjd änså länge

Visa signatur

Msi b250m mortar|I7 7700k|Asus GeForce RTX 2070 ROG Strix Gaming OC|Corsair Vengeance RGB PRO 16GB|Corsair RM750X V2 750W|Samsung 960 Evo 500gb M2|Cooler Master ML240L V2 RGB|Nzxt H400i|ASUS ROG Strix XG49VQ 49" Super Ultra-Wide HDR
Hemmbio:
Epson EH-LS500B|Kingpin Short Throw Frame Screen 104"|Dali Blue 5.2.1 Dolby Atmossystem|Onkyo TX-NR676E Receiver|Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1ck3h:

Så nu har jag också fått mitt väldigt nöjd änså länge

Hör du något missljud från konsolen? Köpte du ett Day One och vilket isåfall?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zisekoz:

Jag har en supersnabb adsl-uppkoppling, så för mig tar det en halv dag kanske. Haha. Men mina vänner som sitter på fiber 100 Mbit, de laddar i 3-7MB/s. (japp, knappt avis)

Men att jag har långsam uppkoppling gör inte så mycket, när ett spel släppts, kan jag köpa det via smartglass när jag är på jobbet, så laddas det ner på boxen hemma.

Skickades från m.sweclockers.com

Hur gör du för att ladda ner spel till xboxen där hemma? Måste man inte vara uppkopplad på samma wifi?

Visa signatur

Hänger på Sweclockers när jag blir köpsugen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av davitto:

Hur gör du för att ladda ner spel till xboxen där hemma? Måste man inte vara uppkopplad på samma wifi?

Han har smartglass linkat med Xboxet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobiri:

Han har smartglass linkat med Xboxet.

Det har jag med men det krävs samma wifi nätverk.

Visa signatur

Hänger på Sweclockers när jag blir köpsugen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobiri:

Hör du något missljud från konsolen? Köpte du ett Day One och vilket isåfall?

Hade väldigt lite missljud när jag starta upp den men sen efter ett tag så försvann det . jag köpte en greenbox på gamestop .

Visa signatur

Msi b250m mortar|I7 7700k|Asus GeForce RTX 2070 ROG Strix Gaming OC|Corsair Vengeance RGB PRO 16GB|Corsair RM750X V2 750W|Samsung 960 Evo 500gb M2|Cooler Master ML240L V2 RGB|Nzxt H400i|ASUS ROG Strix XG49VQ 49" Super Ultra-Wide HDR
Hemmbio:
Epson EH-LS500B|Kingpin Short Throw Frame Screen 104"|Dali Blue 5.2.1 Dolby Atmossystem|Onkyo TX-NR676E Receiver|Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av davitto:

Hur gör du för att ladda ner spel till xboxen där hemma? Måste man inte vara uppkopplad på samma wifi?

Först så behöver du smartglass, logga in på smartglass, välj i inställningarna i smartglass att använda samma region som xboxet. Anslut till xboxet för att synka. Sen är det bara att koppla ifrån xboxet och söka i Store i smartglass. Välja ett spel, köp, och så börjar det ladda ner. Du behöver ha instant-on aktiverat i xboxet, för att kunna göra nedladdningar medans den är i standby.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Skrivet av KlockreN:

Kan du även testa och plugga ur kinecten sen och se om det hörs något?

Lika tyst utan kinect, både i dashboard, viloläge och spel.

Permalänk

Någon som vet om man har betalat så mitt guldmedlemskap tar slut vid 2015-07-15 och sen lägger till gratis koden som ger mig 12 månaders guldmedlemskap, om det läggs på mitt nuvarande så det blir 2 år eller om man bara lägger det rakt över mitt nuvarande som jag har betalat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nogger123:

Någon som vet om man har betalat så mitt guldmedlemskap tar slut vid 2015-07-15 och sen lägger till gratis koden som ger mig 12 månaders guldmedlemskap, om det läggs på mitt nuvarande så det blir 2 år eller om man bara lägger det rakt över mitt nuvarande som jag har betalat?

Blir förlängning på det året du har redan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Medlem
Skrivet av davitto:

Har spelat i 2 dagar än så länge. 5/5

Det låter klart godkänt, blir väl kortare tid för mig då jag har ett headset kopplat till handkontrollen.

Permalänk
Medlem

Måste man fippla med en usa adress om man ska skaffa ea acess? har usa som region.

Permalänk
Skrivet av zisekoz:

Först så behöver du smartglass, logga in på smartglass, välj i inställningarna i smartglass att använda samma region som xboxet. Anslut till xboxet för att synka. Sen är det bara att koppla ifrån xboxet och söka i Store i smartglass. Välja ett spel, köp, och så börjar det ladda ner. Du behöver ha instant-on aktiverat i xboxet, för att kunna göra nedladdningar medans den är i standby.

Skickades från m.sweclockers.com

Hur menar du med samma region som boxen? Hittar inget om region i inställningar i smartglass.

Visa signatur

[Dell 8200] [P4, 2,0][256RDRAM][GF4 Ti 4600] [w2k3] [80+80 HD] []

Permalänk

Såg att Conrad säljer Energizer Xbox One Dual Charger för 269 kr, verkar som att de har satt ut fel pris då de andra ligger på 399 kr. Frakten är dock dyr om man bara ska köpa den (99 kr), så jag tog samtidigt en trådlös Xbox One handkontroll för 499 kr och använde denna rabattkoden VNNU-FT8R-QL4V-L1I2 och frakten vart gratis.

Energizer Xbox One Dual Charger 269:-
Xbox One trådlös handkontroll 499:-

Denna laddningsdocka har fått stämpeln "Approved by Microsoft" och verkar vara den bästa som finns på marknaden i dagsläget. Är ju ett kap om man ser till vad de tar för Xbox original Play & Charge kittet som ligger på ca 249 kr.

Andra "fyndtips":
Battlefield 4 för 439:- ex. frakt hos GameShop.
Watch_Dogs för 369:- hos Discshop