diablo 3 season, hur går det för er

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

Ändå rätt imponerad över hur bra gear folk har samlat på sig.

Finns det några hemligheter?

Nöta rifts med en bra grupp och spendera Blood Shards kos Kadala. Tar 1-2 dagar att farma fullt 6-delars set på det sättet. Sedan är det bara att försöka få bättre rolls.

Det som är mest RNG-baserat att få är vapen då det är väldigt ineffektivt att försöka gambla sig till ett sådant, brukar i genomsnitt krävas hundratusentals shards för att få ett specifikt vapen. Gäller att ha lite tur och få ett som drop med andra ord (vilket jag själv inte brukar lyckas vidare bra med, både på season och non-season använder jag för tillfället vapen som andra hittade och som var downgrade för dem...).

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gramner:

Nöta rifts med en bra grupp och spendera Blood Shards kos Kadala. Tar 1-2 dagar att farma fullt 6-delars set på det sättet. Sedan är det bara att försöka få bättre rolls.

Det som är mest RNG-baserat att få är vapen då det är väldigt ineffektivt att försöka gambla sig till ett sådant, brukar i genomsnitt krävas hundratusentals shards för att få ett specifikt vapen. Gäller att ha lite tur och få ett som drop med andra ord (vilket jag själv inte brukar lyckas vidare bra med, både på season och non-season använder jag för tillfället vapen som andra hittade och som var downgrade för dem...).

Nöta rifts och gambla set alltså, tack.
Får börja jobba på det ikväll då

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gramner:

Nöta rifts med en bra grupp och spendera Blood Shards kos Kadala. Tar 1-2 dagar att farma fullt 6-delars set på det sättet. Sedan är det bara att försöka få bättre rolls.

Det som är mest RNG-baserat att få är vapen då det är väldigt ineffektivt att försöka gambla sig till ett sådant, brukar i genomsnitt krävas hundratusentals shards för att få ett specifikt vapen. Gäller att ha lite tur och få ett som drop med andra ord (vilket jag själv inte brukar lyckas vidare bra med, både på season och non-season använder jag för tillfället vapen som andra hittade och som var downgrade för dem...).

Kör iofs solo, men gjorde ca 20 rifts igår och samma i förrgår, har 2 akkahn setdelar
Dock 3 baleful och en FOTF

Men jag behöver akkahn för att använda dem hehe

Se hur många det blir ikväll

Permalänk
Medlem
Skrivet av Relive:

Jag är 297, var top 5 imorse.

Oj Nice

Permalänk
Medlem

lvl 68 nu. Så snart börja mata paragons

Kör på expert och riftar/bounties.
Segt går det men det tar sig

http://eu.battle.net/d3/en/profile/SunQ-2308/hero/47484422

Jag har aldrig riktigt kört DH. Hur ska man köra för att få bra survivability (HC) och ändå bra dps?

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Levlade upp en DH till 70 igår genom att i stort endast köra Miners Gold bountyn på T6. Nu börjar problemet på 70 då gearet inte helt räcker till att klara ens normal mobs, får nöta på bara.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Går fint, kom precis upp till level 70 igår efter att ha varit iväg hela helgen o missat starten hehe. HC som vanligt:

http://eu.battle.net/d3/en/profile/GizZm086-2227/hero/4754940...

Hur gearar ni upp som nya 70's nu? Normal Rifts? GR? Detta tills man klarar Rifts i T1?

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk
Medlem

Jag blev 70 för 3 dagar sedan.
Jag började köra lite blandat mellan de tre första svårighetsgraderna.
Först en act1 normal Bounty run, sedan 5 rifts på Hard med en snäll Crusader.
Efter det lite blandat mellan de tre första svårighetsgraderna för att prova lite hur svårt det känndes.
Handen på hjärtat så var jag nog rätt långt ifrån top dps Men jag lyckats samla ihop till hyfsade 70 rares alla slots.
Spenderade en dag och 3-4 timmar på detta.

Nästa dag (igår) provade jag joina T1 för och se om det gick. Kom med i en bra grupp där en arcanemage smälte igenom allt som smör.
Nu har jag Unik/set 70s på alla slots efter några timmar till och paragon 30nånting.

Men jag är WD och jag har en oshit-knapp på låg cooldown och lite pets som kan suga upp mobs från mig, skulle nog inte våga hoppa upp så "snabbt" i svårighetsgrad som melégubbe.
Allt hänger dock på gruppen.
Men som tur är spelar folk ganska safe på HC och det känns inte som att det alls är speciellt sällsynt att man blir teamad med väldigt bra gubbar på svårighetsgrad T1, vilket är tacksamt.

Permalänk
Medlem

Level 13 på hc. Har bara spelat nån timme. Hur levelar ni? Jag kör bounties med kompisar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem

55 paragons på min första wiz, närmar mig 20 speltimmar & har fått mycket set-delar
-5 firebird
-3 tal rasha
-2 vyr

Inga monster-rolls och ingen RoRG på ~40 bounties, bara fortsätta leta ringen
Ganska tankig mage med ~2100 allres !

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Dingade 70 igår och fick några snabba paragon-levlar. Jävlar vad fort det går i början.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Dingade 70 igår och fick några snabba paragon-levlar. Jävlar vad fort det går i början.

Ja de första paragonlevlarna är som när man är mellan level 10-20 typ
Men det är ganska snabbt upp till 300-400, sen börjar det stagnera lite.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Rank 8 på Solo Crusader leaderboard nu: http://i.imgur.com/R71ZVFU.png

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Medlem

Jag har inte ens loggat in sen seasons startade.
Vägrar hoppa på hypen Eller kan det bero på att jag inte har haft tid helt enkelt.......

Visa signatur

Är det här man ska skriva upp vilken dator man använder?
Ballongmoddat hopkok som kyls med vatten och kopplat till ett gäng skärmar med en massa pixlar.
Duger det??

Permalänk
Medlem

Level 70 Crusader paragon level 84!

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Rasmous-2662/hero/48002957

Har haft mig turen att hitta både Blade of Prophecy och Frydehr's Wrath skölden!

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem

Hittade tre delar Raekor's igår under tre timmar och idag droppade den fjärde.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sjoooberg:

Level 70 Crusader paragon level 84!

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Rasmous-2662/hero/48002957

Har haft mig turen att hitta både Blade of Prophecy och Frydehr's Wrath skölden!

Nice!
Hade själv rätt mycket tur och hittade både svärd och sköld väldigt tidigt.
Ser ut som att vi kommit ungefär lika långt. Jag har väl prioriterat toughness lite högre i gear och skills för jag kör hardcore på seasons. Planen är "typ" att inte dö ;).

Det jag saknar mest nu (utöver 2 delar till i akkhan) är leorics crown (med en tung diamond) och reapers wraps men har hittat lite mer i akkhan-setet så jag har halva wrath-priset på abilitys när jag kör akaraths champion. Så den ultimata condemned-tröskan är snart redo!

http://eu.battle.net/d3/en/profile/soderback-2270/hero/475319...

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

326 paragon på 20 timmar!?! Känns som jag måste spela oerhört ineffektivt.

Drog paragon 6 eller något igår.
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Henko-1926/hero/47760965

326 är off-season.

Är 180 eller nåt nu på season.

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk
Medlem

Jag fick fullt Jade set redan första 3 dagarna av season så nu leker jag med min Firebird Wiz istället
Paragon 363
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Karjix-2800/hero/48369240

Det eländiga letandet efter The Furnace och 2 st Unitys fortsätter dock...

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem

Har inte hunnit spela så mycket, började i Tisdags förra veckan men varit upptagen hela helgen och bara hunnit spela några timmar under vardagarna. Kör en Demon Hunter och är i Paragon 36 och lirar på Torment 1.
Vilket är det bästa sättet att farma legendaries?

Visa signatur

Datorkomponenter || Corsair Carbide 200R || i5 4670k @stock || MSI B85M-E45 || HD7850 2GB || 8 GB RAM 1600 MHz || 1TB WD || Corsair CX 750M ||
Tangentbord & Mus || Razer Blackwidow Ultimate 2014 || Razer Taipan ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Conglo:

Har inte hunnit spela så mycket, började i Tisdags förra veckan men varit upptagen hela helgen och bara hunnit spela några timmar under vardagarna. Kör en Demon Hunter och är i Paragon 36 och lirar på Torment 1.
Vilket är det bästa sättet att farma legendaries?

Kör Greater Rifts och kör så att du bara hoppar en lvl åt gången.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Conglo:

Har inte hunnit spela så mycket, började i Tisdags förra veckan men varit upptagen hela helgen och bara hunnit spela några timmar under vardagarna. Kör en Demon Hunter och är i Paragon 36 och lirar på Torment 1.
Vilket är det bästa sättet att farma legendaries?

Tormet II har rätt stor ökning av drop rate för the good stuff nowdays. Så om du kan så sikta på torment II.
Annars är väl det vanliga rifts som gäller. Goblin vaults kan vara väldans trevligt om du saknar guld och dessa hittar du om du har tur när du dödar goblins i adventure mode men inte i rifts. Shards hos kadala är väl generellt en viktig del i att dra hem rätt grejer också.

Skrivet av mAster9:

Kör Greater Rifts och kör så att du bara hoppar en lvl åt gången.

Är det så bra verkligen? Inget droppar från vanliga mobs så drop chance är rätt kass totalt i greater rifts. Enda som droppar är rift guardian. Då är det bättre att köra vanliga rifts på "rätt nivå" och direkt gå så högt man vågar när det är dags för greater rifts. Att såsa runt på low rank greater rifts ger dålig drop rate och tar massa tid. Undantaget är väl när man är ny och inte har fått alla gems ännu men det räcker ju med en slow greater rifts så är det löst.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Avstängd
Skrivet av smygolf:

Jag har inte ens loggat in sen seasons startade.
Vägrar hoppa på hypen Eller kan det bero på att jag inte har haft tid helt enkelt.......

Vadå för hype? finns ingen hype.

Tråkigaste skiten jag har vart med om, folk snackar om nystart, det är samma jävla skit fast med leaderboard där den som nöter mest ligger först. Folk med full set efter 2-3 dagar där är DH obalanserad som fan etc etc.. samma gamla visa.

Visa signatur

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Tormet II har rätt stor ökning av drop rate för the good stuff nowdays. Så om du kan så sikta på torment II.
Annars är väl det vanliga rifts som gäller. Goblin vaults kan vara väldans trevligt om du saknar guld och dessa hittar du om du har tur när du dödar goblins i adventure mode men inte i rifts. Shards hos kadala är väl generellt en viktig del i att dra hem rätt grejer också.

Har rätt bra med guld just nu skulle jag vilja påstå, men hade fortfarande varit trevligt att träffa på en Goblin Vault
När det kommer till shardsen och köpa hos Kadala så har jag riktig otur. Vet inte hur stora mängder jag har lagt ner hos henne men jag vet om att jag bara fått hem en eller två legendary hittills.
Är det verkligen snabbare att dra paragons i rifts? Körde bara rifts fram tills igår då jag märkte att jag fick mycket mer EXP av att farma runt i ACT 1 på Adventure Mode.

Visa signatur

Datorkomponenter || Corsair Carbide 200R || i5 4670k @stock || MSI B85M-E45 || HD7850 2GB || 8 GB RAM 1600 MHz || 1TB WD || Corsair CX 750M ||
Tangentbord & Mus || Razer Blackwidow Ultimate 2014 || Razer Taipan ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av mAster9:

Kör Greater Rifts och kör så att du bara hoppar en lvl åt gången.

Hur menar du med "hoppa en lvl åt gången"?

Visa signatur

Datorkomponenter || Corsair Carbide 200R || i5 4670k @stock || MSI B85M-E45 || HD7850 2GB || 8 GB RAM 1600 MHz || 1TB WD || Corsair CX 750M ||
Tangentbord & Mus || Razer Blackwidow Ultimate 2014 || Razer Taipan ||

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Conglo:

Hur menar du med "hoppa en lvl åt gången"?

Klara greater rift leveln så långsamt att man bara går upp en rank i taget.
Klarar man en grift snabbt så kan man hoppa över lite mellansteg. Men jag tror inte det är ett bra sätt att farma på.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Conglo:

Har rätt bra med guld just nu skulle jag vilja påstå, men hade fortfarande varit trevligt att träffa på en Goblin Vault
När det kommer till shardsen och köpa hos Kadala så har jag riktig otur. Vet inte hur stora mängder jag har lagt ner hos henne men jag vet om att jag bara fått hem en eller två legendary hittills.
Är det verkligen snabbare att dra paragons i rifts? Körde bara rifts fram tills igår då jag märkte att jag fick mycket mer EXP av att farma runt i ACT 1 på Adventure Mode.

Hehe. Ja det kanske finns andra ställen som ger paragon snabbare, men det var väl en helt annan frågeställning? Det var väl legendary farming du frågade efter i förra inlägget? Var man farmar snabbast vet jag inte. Antar att det är rätt slumpmässigt beroende på quest och rift area.

Ja, Kadhala kan vara lite stygg ibland. Vet inte om det stämmer längre men det generella rådet har väl varit att gambla efter armor hos henne. Inte weapons.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leon1:

Vadå för hype? finns ingen hype.

Tråkigaste skiten jag har vart med om, folk snackar om nystart, det är samma jävla skit fast med leaderboard där den som nöter mest ligger först. Folk med full set efter 2-3 dagar där är DH obalanserad som fan etc etc.. samma gamla visa.

Den som nöter mest ligger alltid först. Så kommer det alltid vara. Men om du ska bry dig om vad alla andra gör så kommer du aldrig tycka något spel är kul.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Hehe. Ja det kanske finns andra ställen som ger paragon snabbare, men det var väl en helt annan frågeställning? Det var väl legendary farming du frågade efter i förra inlägget? Var man farmar snabbast vet jag inte. Antar att det är rätt slumpmässigt beroende på quest och rift area.

Ja, Kadhala kan vara lite stygg ibland. Vet inte om det stämmer längre men det generella rådet har väl varit att gambla efter armor hos henne. Inte weapons.

Ursäkta mig, du har givetvis rätt! Ligger hemma med hög feber så mina tankar härjar runt fritt. Weapons kan hon drömma om att jag kommer gambla för hos henne. 15 Shards istället för 5 och få några larvliga leksaker i utbyte..
Alltså är det bäst att farma legendaries i Rifts. Tack för rådet!

Visa signatur

Datorkomponenter || Corsair Carbide 200R || i5 4670k @stock || MSI B85M-E45 || HD7850 2GB || 8 GB RAM 1600 MHz || 1TB WD || Corsair CX 750M ||
Tangentbord & Mus || Razer Blackwidow Ultimate 2014 || Razer Taipan ||

Permalänk
Medlem

Min season char dog idag.. hann bli 61 innan jag fastnade i en vägg och sen var det bara att invänta döden. Letar nu efter folk att spela season med!