Permalänk
Avstängd

Destiny är bara online va ?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gubbkroppen:

Destiny är bara online va ?

Ja.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk

sugen på att spela tillsammans

Destiny installerat och klart på PS4, skriv gärna ett meddelande om ni letar efter någon att spela med

Permalänk
Medlem

Hur bra är destiny då? 10/10?

Permalänk
Medlem

Vill hem från jobbet och spela Blir nog att ta ut lite komp-tid dock så man kanske kan dra efter lunch^^

Hur har releasen varit? Server-kaos i em?

Permalänk

Går ju ej att köpa i Xbox One-storen?

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem

Kollade lite på twitch igår och insåg tyvärr snabbt att jag skulle behöva ett gnäll-för-att-det-inte-kommer-till-PC tråd
Såg rätt så trevligt ut och tror nog att det skulle kunna bli något. Tyvärr suger jag på finmekaniken när det kommer till kontrollers. Tog mig två veckors svordommar att kunna spela Dark Souls 2 med xbox-kontrollernmen FPS med kontroller? No way - skulle vara som att be om en fot genom TV rutan...

Bara hoppas att... näe ... inte Bungie inte....

Permalänk

Någon som vet hurman får sina digital guardian edition xtrasaker? Har inte fått min skit, vanguard och skin till skeppet osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foolwolf:

Kollade lite på twitch igår och insåg tyvärr snabbt att jag skulle behöva ett gnäll-för-att-det-inte-kommer-till-PC tråd
Såg rätt så trevligt ut och tror nog att det skulle kunna bli något. Tyvärr suger jag på finmekaniken när det kommer till kontrollers. Tog mig två veckors svordommar att kunna spela Dark Souls 2 med xbox-kontrollernmen FPS med kontroller? No way - skulle vara som att be om en fot genom TV rutan...

Bara hoppas att... näe ... inte Bungie inte....

Så där kände jag med innan en polare med nyinköpt PS4 tvingade mig o inhandla BF4. Efter mycket nötande vågar man nästan säga att man är bra på och hantera FPS med handkontroll gäller bara och investera tid då blir man bättre

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Adda machiavelli1337 om ni vill spela med mig på ps4

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är lite sugen på att köpa Destiny. Det är inte regionslåst på ps4a va? Kan jag köpa spelet på mitt US konto, som jag gör med alla andra spel, och sen köra på mitt eu konto?

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Den Maskerade Daskaren:

Går ju ej att köpa i Xbox One-storen?

Köpte mitt igår natt utan problem.

Permalänk
Skrivet av Bobiri:

Köpte mitt igår natt utan problem.

Står bara "Ej tillgänglig" eller nått för mig i store'en. Kan dock köpa den över ruskigt dyra versionen för 999:- någonting.

Hursomhelst, läste att det är låst till 30fps? Är det ett skämt? Ska inte detta vara "next-gen".
Vilken känsla att gå från 144hz på PC till den sörjan. Sportspel osv går bra.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem
Skrivet av Den Maskerade Daskaren:

Hursomhelst, läste att det är låst till 30fps? Är det ett skämt? Ska inte detta vara "next-gen".
Vilken känsla att gå från 144hz på PC till den sörjan. Sportspel osv går bra.

Japp det är 30fps. Dom flesta spelen kommer vara 30fps även i fortsättningen på konsol. Maskinerna är inte några prestandamonster tyvärr, därför dom är billiga(Ps3 6500kr vs Ps4 3900kr vid respektive release). Och utvecklare prioriterar inte 60fps.

30fps och handkontroll gör att jag inte köper detta spelet. Synd att det inte kommer till PC.

Permalänk
Avstängd

Jäklar vad jag är sugen på det här spelet. Har fått sålt min dator nu och sitter på en guldgruva vad gäller pengar och kan inte bestämma mig om jag ska gå för en X99/GTX980 dator eller satsa stort på en stor jäkla TV och en PS4. Sneglat lite på diverse OLED TV:er men dom verkar inte vara så bra för nuvarande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marinlik:

Är lite sugen på att köpa Destiny. Det är inte regionslåst på ps4a va? Kan jag köpa spelet på mitt US konto, som jag gör med alla andra spel, och sen köra på mitt eu konto?

Vet inte exakt hur det fungerar med att köpa på ett US konto men köra på ett EU. Men det är inga regioner. EU och US spelare spelar tillsammans.

Visa signatur

CPU: I5-4670k @ 4,5 GHz + Corsair H100i // GPU: GTX 980 Reference + MSI GTX 980 Twinfrozr V // RAM: 16 GB HyperX Savage 2400 MHz // MoBo: MSI Z97 Gaming 5 // PSU: EVGA Supernova G2 750W 80+ Gold // SSD: Samsung 850 Evo 500GB + Corsair Neutron 250GB // HDD: 500GB Samsung + Western Digital Green 3TB // Chassi: NZXT H440 Red // OS: Win 7 x64 // Skärmar: Asus ROG SWIFT + BenQ XL2410T // Konsol:PS4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tezzeen:

Vet inte exakt hur det fungerar med att köpa på ett US konto men köra på ett EU. Men det är inga regioner. EU och US spelare spelar tillsammans.

Det går utmärkt. Spelen man köper funkar på alla konton på konsollen. Man behöver dock ett PS+ abb för online men det räcker med ett. Alla kontona på konsollen kan använda det.

Permalänk
Medlem

Man kan spela detta själv med, som SP? Alltså, man måste inte lira med andra? Men vad missar man isf..? Är det typ Raids då eller?

Permalänk
Medlem

Jag vet inte exakt men det finns innehåll som inte går att köra ensam tex raids som du nämner samt pvp då såklart

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foolwolf:

Kollade lite på twitch igår och insåg tyvärr snabbt att jag skulle behöva ett gnäll-för-att-det-inte-kommer-till-PC tråd
Såg rätt så trevligt ut och tror nog att det skulle kunna bli något. Tyvärr suger jag på finmekaniken när det kommer till kontrollers. Tog mig två veckors svordommar att kunna spela Dark Souls 2 med xbox-kontrollernmen FPS med kontroller? No way - skulle vara som att be om en fot genom TV rutan...

Bara hoppas att... näe ... inte Bungie inte....

Kan säga att jag hade köpt det direkt om det fanns till PC.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foolwolf:

Kollade lite på twitch igår och insåg tyvärr snabbt att jag skulle behöva ett gnäll-för-att-det-inte-kommer-till-PC tråd
Såg rätt så trevligt ut och tror nog att det skulle kunna bli något. Tyvärr suger jag på finmekaniken när det kommer till kontrollers. Tog mig två veckors svordommar att kunna spela Dark Souls 2 med xbox-kontrollernmen FPS med kontroller? No way - skulle vara som att be om en fot genom TV rutan...

Bara hoppas att... näe ... inte Bungie inte....

Finns många lösningar till det om du vill använda tangentbord och mus, T.ex. har du http://xim4.com/ och det är enbart ett alternativ, finns många fler.

Det sagt tycker jag det är ändå bra för dig att lära hantera en gamepad, många spel, även på PC funkar förbannat mycket bättre med gamepad än mus/tbord, det beror helt och hållet på vilket typ av spel. Dark Souls 2 som du tog upp är ett prima exempel på ett spel där gamepad funkar betydligt bättre än mus.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Jag är 40 bast, har efter ett liv som gamer tillräcklig kapacitet att hanka mig fram i DS2 med kontroller. Jag inser att jag blir inte bättre tyvärr Så shooters är enbart för PC för min del.

Skall kola in den där XIM4.com och se om det är något. Har testat ett par "konsoll möss" men de har inte varit värt det. Kan också säga att ett spel sällan är värt för mycket investering i min mening. Kommer det inte till PC får jag väl vara surmulen tills nästa mail med Pillars of Eternity kommer i mailboxen

Tack för goda råd!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Finns många lösningar till det om du vill använda tangentbord och mus, T.ex. har du http://xim4.com/ och det är enbart ett alternativ, finns många fler.

Det sagt tycker jag det är ändå bra för dig att lära hantera en gamepad, många spel, även på PC funkar förbannat mycket bättre med gamepad än mus/tbord, det beror helt och hållet på vilket typ av spel. Dark Souls 2 som du tog upp är ett prima exempel på ett spel där gamepad funkar betydligt bättre än mus.

Har testat med gamepad efter att jag polerade upp mina kunskaper med Dar Souls 2 - men batman spelen, Sleeping Dogs - de spel förutom rena fighting spel som kontroller är bra för - hamnar i kläm där man snabbt behöver göra precisions manövrar - som att skjuta eller sikta ordentligt och det gör att med mina tangenbordskunskaper klarar jag mig bättre. Har försökt att sitta och byta mellan kontrollern för te.x bilkörning och sedan gå över till tgb+mus men mest blivit för stor skillnad och meckigt i det långa loppet.

Permalänk
Medlem

"According to the details on the Steam Database, the PC port of Destiny will be coming out on March 2015."

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk
Avstängd

Hoppas det stämmer och att Destiny släpps på PC eventuellt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mars SSX:

Jäklar vad jag är sugen på det här spelet. Har fått sålt min dator nu och sitter på en guldgruva vad gäller pengar och kan inte bestämma mig om jag ska gå för en X99/GTX980 dator eller satsa stort på en stor jäkla TV och en PS4. Sneglat lite på diverse OLED TV:er men dom verkar inte vara så bra för nuvarande.

Det beror egentligen på hur "nörd" du är Jag spelade mycket PC förr och la pengar på dyra PC delar men tillslut tog jag steget och sålde speldatorn och köpte en Macbook Pro och ett Playstation 4. Playstationet har jag kopplat till min gamla 24" datorskärm och sitter och spelar där istället. Har kommit in lite i konsolspelandet nu och spelar BF4, Destiny och FIFA. Är mer casual nu när jag blivit äldre och skaffat jobb och tränar lite osv, (skaffat ett liv

Jag ångrar mig inte! Men om du fortfarande gillar att sitta halva dagar och verkligen satsa så är nog PC bättre.

Permalänk
Medlem

Bara jag som blev besviken på att spelet går i 30fps? Är så van vid att spela BF4 i 60fps och kände direkt att det var 30fps.. Det är det enda jag inte gillar

Permalänk
Medlem
Skrivet av paltkoma:

"According to the details on the Steam Database, the PC port of Destiny will be coming out on March 2015."

Mäktigt om det stämmer!

Skrivet av Dezpite:

Bara jag som blev besviken på att spelet går i 30fps? Är så van vid att spela BF4 i 60fps och kände direkt att det var 30fps.. Det är det enda jag inte gillar

Fråga : Kan man inte köra nån TrueMotion eller liknande funktion som "mjuknar ut" bilduppdateringen så det "ser ut" som 60fps? Kanske blir massa lagg då.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Jag som skulle boka detta innan 9/9 men nää, har köpt det nu iaf. 499 kronor på Tradera helt nytt, helt ok pris. Blir lagom till att ha det och spela på fredag då, sticker iväg imorgon i 2 dagar så perfekt! Ni som tänkt lira på Xbox One lägg till Laiijnus om ni vill, kommer lira en del till helgen.

Visa signatur

i7-11700k - RTX 3080 - 32GB DDR4 - 1TB SSD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dezpite:

Det beror egentligen på hur "nörd" du är Jag spelade mycket PC förr och la pengar på dyra PC delar men tillslut tog jag steget och sålde speldatorn och köpte en Macbook Pro och ett Playstation 4. Playstationet har jag kopplat till min gamla 24" datorskärm och sitter och spelar där istället. Har kommit in lite i konsolspelandet nu och spelar BF4, Destiny och FIFA. Är mer casual nu när jag blivit äldre och skaffat jobb och tränar lite osv, (skaffat ett liv

Jag ångrar mig inte! Men om du fortfarande gillar att sitta halva dagar och verkligen satsa så är nog PC bättre.

Den unga, ivriga, datorspelande sidan av mig från dom gamla dagarna står fast vid datorspelande. Jag älskar att uppdatera drivrutiner, överklocka, mecka runt i EFI/BIOS, komma på nya sätt att optimera datorn på, snoka runt i config filer för spel, optimera grafikinställningar osv.

Men den gamla och slitna sidan av mig orkar inte allt det där. Jag vill bara sätta mig ner, starta konsollen, plocka up en kontroll och börja spela utan några som helst bekymmer. Plus jag är en otrolig Nintendo fanboy och orkar inte tänka tanken på att gå miste om alla spel på Wii U och 3DS. Plus, att spela på en skitstor HDTV får mig att drägla.

Antingen så kommer jag gå all in med PC eller så kommer jag gå all in med konsoll. Kommer nog dock inte skaffa en PC om jag går konsoll utan jag kommer nog använda min telefon för det (kontorarbete, kolla på videor, mail osv.).