Apples presskonferens: Iphone 6 och Iwatch

Permalänk
Medlem

Nu har mitt abonnemangs "låstid" varit klart sedan Maj och jag sitter fast med min 4S. Nu har jag längtat efter 6:an ett tag, hoppas att det lever upp till min förväntningar! Men lär ju bli ett köp ändå, klarar inte av Android. Större skärm är ju garanterat på nästa iPhone, så det lär ju bli ett köp somsagt!

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Vane sak tbh.

kan möjligtvis vara så men tror inte att det gäller för mig i alla fall. hade en htc desire hd innan min iphone 5 och tyckte att den var lite väl stor för att använda med en hand då det var obekvämt att sträcka sig efter det övre vänstra hörnet (eller högra hörnet då när jag pillar med vänster hand). den hade dock en rejäl kant längst ner som sannolikt ställde till det lite men den var trots allt bara 4,3" så jag ställer mig klart skeptisk till 5". ska ge en sexan en chans och pilla i butik men det blir absolut inget köp omedelbart som jag gjorde med femman om den blir så här stor.

Permalänk
Medlem

Iphone som har haft den perfekta storleken, blir nu ännu mer perfekt

Nej men att dom går upp en hyfsad storlek är nog helt nödvändigt om iphone ska överleva....

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Det mest spännande inför morgondagen är om det kommer en klocka, kommer den att revolutionerar klockan precis som iPhone fick alla telefoner att bli förhistoriska 2007? Eller blir den lika idiotisk som alla Androidklockor som släppts?
En SmartPhone är en sak men en klocka är något helt annat! Hur ska de t.ex. få Brietlingägare att byta till en iClock?
I vilket fall som helst så blir det bönemattan mot Cupertino 19:00 imorgon

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem

Kan sätta min högra testikel att deras skärmar SPRICKER ändå

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som är helt likgiltig över alla dessa "klockor" ?
Det är ju bara ett desperat försök av hårdvarutuillverkare att skapa ett nytt "behov".
Dom är imo bara intressanta om man kan helt ersätta en telefon med dom, och det kommer ju inte att hända.
Har själv ett knippe fina armbandsur som jag aldrig använder, telefonen har ju helt ersatt dom och att springa runt med en bara för syns skull så kan man ju lika gärna ha ett vanligt armband.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hznn:

Kan sätta min högra testikel att deras skärmar SPRICKER ändå

Inte mer än någon annans och nu går de ifrån Gorilla Glass till safirglas som är än mer hållbart

Skrivet av Svensktiger:

Är det bara jag som är helt likgiltig över alla dessa "klockor" ?
Det är ju bara ett desperat försök av hårdvarutuillverkare att skapa ett nytt "behov".
Dom är imo bara intressanta om man kan helt ersätta en telefon med dom, och det kommer ju inte att hända.
Har själv ett knippe fina armbandsur som jag aldrig använder, telefonen har ju helt ersatt dom och att springa runt med en bara för syns skull så kan man ju lika gärna ha ett vanligt armband.

Jag delar detta med dig

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Är det bara jag som är helt likgiltig över alla dessa "klockor" ?
Det är ju bara ett desperat försök av hårdvarutuillverkare att skapa ett nytt "behov".
Dom är imo bara intressanta om man kan helt ersätta en telefon med dom, och det kommer ju inte att hända.
Har själv ett knippe fina armbandsur som jag aldrig använder, telefonen har ju helt ersatt dom och att springa runt med en bara för syns skull så kan man ju lika gärna ha ett vanligt armband.

håller med, känner inget som helst behov av en sådan klocka. tycker mest att det skulle vara pinsamt att gå runt med. antingen har jag en riktig klocka eller ingen alls.

Permalänk
Medlem

Experience the power of a bookbook https://www.youtube.com/watch?v=MOXQo7nURs0

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem
Skrivet av janee:

hahaha alltså nej

underbar reklam

Permalänk

Kan tänka mig att en ny Apple tv är på gång då Atv3 verkar vara "slut" över allt

Visa signatur

Citera för svar!
| Mobo: Gigabyte GA-P67A-D3-B3 | CPU: i5-2500k @ 4,2 GHz | GPU: Asus Matrix HD-7970 @ 3GB Vram | RAM: 16GB 4x4 @ 1600MHz | PSU: Fractal Design 650W | Chassi: Fractal Design Define R4 Black Window | SSD: Corsair 120GB | Hybrid: Seagate laptop 2.5" SSHD 1TB SATA/600 | HDD: Samsung 500GB |

Permalänk
Medlem

Dom behöver rejält mycket bättre batteri om iPhone ska verka lockande, 2500mah+. Fick en 4S som jobbtelefon för nån vecka sen och varje morgon när jag tittar på telefonerna har min LG G2 tappat ca 1-2% batteri i standby medans 4S tappat ca 20-25%, lol.

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Dom behöver rejält mycket bättre batteri om iPhone ska verka lockande, 2500mah+. Fick en 4S som jobbtelefon för nån vecka sen och varje morgon när jag tittar på telefonerna har min LG G2 tappat ca 1-2% batteri i standby medans 4S tappat ca 20-25%, lol.

tycker jag med ett större batteri plus att prestandan är skräp en 5s är snabb i hårdvara som en moto g och samsung galaxy s2 fail på direkten eller

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av hznn:

Kan sätta min högra testikel att deras skärmar SPRICKER ändå

Varför den högra? Din andra kula kanske blir ledsen, satsa båda!

Klart den kommer kunna spricka, men att den kommer tåla mer är ju guld. Hoppas bara fler "får" använda det senare :3

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av versions:

håller med, känner inget som helst behov av en sådan klocka. tycker mest att det skulle vara pinsamt att gå runt med. antingen har jag en riktig klocka eller ingen alls.

Jag håller med men underskatta inte Apples förmåga att få folk att köpa saker de inte visste att de ville ha. Ta iPad som exempel. När den först lanserades sa jag och en hel del andra "vem skulle vilja ha en iPod Touch fast med så stor skärm att den inte får plats i fickan? Lär floppa totalt" men det visade sig bli en enorm framgång för Apple. En överdimensionerad iPod Touch visade sig vara något som nästan alla ville ha.

Jag är en av de få som fortfarande inte har en, mycket pga storleken, det är lättare att ta med sig mobilen och dessutom vill jag inte betala en till 4G uppkoppling och WiFi-modellen kan bara användas hemma men då kan jag lika gärna använda datorn.

Jag skulle inte skaffa iWatch men miljoner andra lär göra det, bara för Apple säger till dem att de ska göra det.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Är det bara jag som är helt likgiltig över alla dessa "klockor" ?
Det är ju bara ett desperat försök av hårdvarutuillverkare att skapa ett nytt "behov".
Dom är imo bara intressanta om man kan helt ersätta en telefon med dom, och det kommer ju inte att hända.
Har själv ett knippe fina armbandsur som jag aldrig använder, telefonen har ju helt ersatt dom och att springa runt med en bara för syns skull så kan man ju lika gärna ha ett vanligt armband.

Nej du är inte ensam. Varje gång jag ser eller läser någon form av månatlig eller veckovis sammanfattning på mobiler och "wearables" så pratas det om hur dåligt de sistnämnda säljer. Jag tror batteritid/storlek kontra väldigt lite nyttofunktionalitet är problemet med de här produkterna. En del verkar tycka de är OK redan nu men inte de flesta. Knäcker Apple en batteritid som varar i alla fall det dubbla mot konkurrenterna så kan de lyckas vända trenden, de har ändå ett varumärke starkt som f*n gentemot konkurrenterna sen kan man tycka vad man vill.

Vi får se vad de presenterar ikväll, det har varit rykten om en iWatch länge men olikt iPhone 4.7" + 5.5" som har läckt så mycket att jag tror Apple faktiskt skiter i sina läckor på den numera så finns otroligt få läckor om en iWatch. Jag tror de ser detta som sin viktiga produkt i år och håller hårt i tyglarna.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reachground:

Kommer köpa den dag 1 av en enda anledning, de flesta spelen kommer till iOS. .

Det var nog det sämsta argument jag hört, men each to their own...

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Avstängd

Jag undrar vad som hände med alla fanboys som i flera års tid har sagt att iPhone är perfekt storlek redan och att en större telefon bara är dumt?

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk

Varför sticker kameran ut? Kommer att bli en svag punkt som repas lätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Jag undrar vad som hände med alla fanboys som i flera års tid har sagt att iPhone är perfekt storlek redan och att en större telefon bara är dumt?

Vi påpekar fortfarande att 4,7 - 5,5" fortfarande är för stort. Frågan är väl vad som hände med alla Windows fanatiker och Modern UI... Trodde gränssittet var perfekt??

Skrivet av MacNCheese:

Varför sticker kameran ut? Kommer att bli en svag punkt som repas lätt.

Detta är mockups... Inte Apples presenterade modell

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Lite bättre processor, lite bättre kamera, lite bätt... JA! Vi fattar Apple.... Precis som alla andra tidigare modeller ni lanserat så handlar det om förbättrad hårdvara, eller i alla fall vad som marknadsförs som "bättre hårdvara". Men i ärlighetens namn, det är en telefon... När når vi egentligen gränsen för vad som krävs för att surfa på Facebook? Såvida man inte sitter klistrad framför 3DMark och jagar prestandasiffror som en blådåre Dessutom så är det mjukvaran i första hand som i slutändan avgör hur responsiv en telefon känns. Allt handlar om optimeringar och skräddarsydda lösningar för respektiva hårdvara, om det nu har något att göra med sammanhanget

Ne, nog med rage, jag vill inte verka som en fanboy. Äger själv en 4S. Men ni fattar kanske lite vad jag menar

Själv tycker jag utvecklingen kunde lika gärna ha stannat med generationen kring Nokia 3310, eller den lite lyxigare 3330 med WAP som man skulle kunna använda till Facebook (Krävs förvisso en WML portning av Facebook). Det är en telefon....

Naturligtvis är det så att de små tekniksprången till slut leder till större hopp över tiden och bäddar för nya användningsområden i framtiden. Ser många kommentarer på sweclockers i stil med "Nu räcker det, tekniken vi har idag duger", men sen då?

Dold text
Permalänk
Avstängd
Skrivet av m0rk:

Vi påpekar fortfarande att 4,7 - 5,5" fortfarande är för stort. Frågan är väl vad som hände med alla Windows fanatiker och Modern UI... Trodde gränssittet var perfekt??

Uppenbarligen är det väldigt bra eftersom att både Apple och Google har kopierat det platta gränssnittet

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Uppenbarligen är det väldigt bra eftersom att både Apple och Google har kopierat det platta gränssnittet

Och det är där Mikromjuk gång på gång kommer med besked om att det kommer ändras... ahhaaaaa

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av strejf:

Jag undrar vad som hände med alla fanboys som i flera års tid har sagt att iPhone är perfekt storlek redan och att en större telefon bara är dumt?

Jag antar att det är samma fenomen som du själv upplever och ger uttryck för i forumet, där nuvarande Microsoft-produkt alltid är den bästa som någonsin funnits.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Den ATV enheten skulle jag köpa rakt av kan jag säga behöver en till i mitt hem till sovrums Tv´n. Sen så kommer det garanterat bli en iPhone 6 då min 5´a råkat åka i golvet ett par gånger för mycket både pga av mig men även mina söner. iWatch är inte alls omöjligt heller att det blir en dock beror det väldigt mycket på hur den kommer att se ut och vilka funktioner som den kommer att få.

Trevligt att se att alla troll vaknat igen när det kommer stora nyheter. Välkommen Strejf till företaget vars adoptions nivå för deras nya produkter inte suger så hårt.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem

vill inte ha större skärm!

Jag vill inte ha en större telefon än min 5s! Jag ser hellre att de även fixar en som är lika stor som första generationen ipod touch. Det lär ju inte hända dock eftersom alla verkar vilja ha större skärmar. Jag överväger en Android som nästa telefon om det inte finns en mindre iphone när min 5s dör.

Betalfunktionen kan ju dock bli nice om det får genomslag - gut att slippa dra kort. Om man får önska så skulle det ju fungera som det gör med mobilt bank-id när man handlar online. Istället för att betala med kort så skriver man in sitt appleID och får då en prompt i telefonen om att godkänna beloppet (företrädesvis med touchID om man har en nyare iphone).

iwatch skiter jag fullständigt i men det kan bli roligt att se hur marknaden reagerar. Apple brukar ju inte lansera revolutionerande produkter utan förfinar bara det som redan finns på marknaden och vips så vill folk ha det och då kommer det ett gäng mer eller mindre exakta kopior från andra tillverkare (och apple får felaktigt cred för att ha skapat en ny industri).

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem

Hoppas själv mest på att safirglass grejen nu får ordentligt genomslag och alla tillverkare kommer köra det på high end.

Klockan struntar jag i personligen men ska följa det hela. Det som kan ge den en kick är batteritiden och då Apple designar egna ARM kretsar samt mjukvaran kan de mycket väl ha hittat en strömsnål design.

Blir intressant ikväll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Nej, hoppas inte på större skärm, den är bra som den är nu, gör de den större så blir min iPhone 5S min sista iPhone och leta på en annan som är i bra format inför nästa byte (om 1 år ungefär)

Nya MacBooks och iMac presenteras varje år på WWDC i Juni, iPhone har detta event, iPad har event i Oktober/November, så du får vänta till i Juni innan du får se en ny MacBook i någon form.

Så du har sett den, grattis!! (Den visas för första gången imorgon)

De flesta vet redan hur den ser ut, om man bara följer tusentals läckta bilder överallt och hur kunde du ha missat det?

http://www.phonearena.com/news/iPhone-6-rumor-round-up-design-specs-price-and-release-date_id55880

Senaste läckta från ChinaMobile.
https://translate.google.com/translate?sl=zh-CN&tl=en&js=y&prev=_t&hl=en&ie=UTF-8&u=https%3A%2F%2Fwww.hn.10086.cn%2Fservice%2Fpromotion%2Fall%2Fcontent_20981002.html&edit-text=

IP6:
A8 Quadcore
138mm x 67mm x 7mm
dustproof and waterproof
750 x 1134

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Inaktiv

Eftersom det är dags att byta ut min 4S i vinter så ser jag fram emot iPhone 6, med 4,7" skärm. Som andra nämnde, en uppgradering till Apple TV (mjukvaran) och sedan Broadwell till Air och Pro ser jag fram emot.

Fortfarande är jag inte för förtjust i dessa smarta klockor, isåfall måste jag skapa mig behovet, för just nu finns det då inget.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

äntligen kanske NFC tar fart i sverige med betalningar etc. Har haft NFC sen min xperia S men enda nyttan jag haft för de är att synca med portabla högtalare.

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10