Apples presskonferens: Iphone 6 och Iwatch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Repor är inget problem över huvud taget med gorilla glass heller såvida du inte har sandpapper i fickan.

Oki, min s4:a börjar dock bli ganska repig, och är inte möbelsnickare Men antar att man aldrig kommer ifrån det där

Visa signatur

[ lian li pc-o11 dynamic ] [ Corsair rm1000x ] [ASUS ROG CROSSHAIR VIII HERO X570 ]
[ 64GB G.Skill TridentZ Neo 3600mhz ] [ Samsung 980 Pro 500GB / Samsung 980 pro 2TB]
[ Gigabyte GeForce RTX 3080 10GB VISION OC ] [ UltraGear 38GN950 ] [ 360 water cooling ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av tompa1122:

Det är ju som att säga att man inte behöver en krockkudde om man inte ska krocka.

nej det är inte alls samma sak, långt ifrån

Visa signatur

Specs: kretskort, koppar, plast, flaskhalsar & spindelnät (yuck!)

Permalänk
Skrivet av MrAdde:

Det har jag med, men 10GB surf tar snabbt slut på Netflix, och om man ex reser kanske man inte har tillgång till datauppkoppling utan vill lägga in lite filmer eller liknande.

Jao, det kan man om semestern är långtråkig. Wifi brukar ju finnas utomlands också, beror ju såklart på vart du åker. Annars kan man ju alltid chilla lite från filmtittandet och njuta av sin semester. Så jag ser inte 16GB som en tragedi. Sedan är ju mer minne alltid bättre. Mer minne innebär t.ex. att man inte behöver lägga över bilderna till sin stationära dator så ofta, och det är ju nice.

Permalänk
Skrivet av Matheeeew:

Kan vi förvänta oss att få svenskt releasedatum samt pris idag?

Skrivet av Laxen123:

blir nog till julhandeln

Våren 2015 för klockan, om ni missade det.
iPhone kommer väl till november/julhandeln.

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucifer579:

Våren 2015 för klockan, om ni missade det.
iPhone kommer väl till november/julhandeln.

Brukar det inte vara 20-25 oktober?

Permalänk
Medlem

Aja kommer nog ge apple en chans igen, kört samsung s4/s5 sedan min iphone 5 försvann i sjön i samband med kräfrfiske.
Saknade den större displayen helt klart, Tyvärr verkar jag fått riktiga måndag ex av samsung, blivit överhettade och tappar sd korten till och från, men så e jag född med otur med

Visa signatur

[ lian li pc-o11 dynamic ] [ Corsair rm1000x ] [ASUS ROG CROSSHAIR VIII HERO X570 ]
[ 64GB G.Skill TridentZ Neo 3600mhz ] [ Samsung 980 Pro 500GB / Samsung 980 pro 2TB]
[ Gigabyte GeForce RTX 3080 10GB VISION OC ] [ UltraGear 38GN950 ] [ 360 water cooling ]

Permalänk
Entusiast
Skrivet av furuliden:

Jao, det kan man om semestern är långtråkig. Wifi brukar ju finnas utomlands också, beror ju såklart på vart du åker. Annars kan man ju alltid chilla lite från filmtittandet och njuta av sin semester. Så jag ser inte 16GB som en tragedi. Sedan är ju mer minne alltid bättre. Mer minne innebär t.ex. att man inte behöver lägga över bilderna till sin stationära dator så ofta, och det är ju nice.

Brukar lida av jetlag och ha svårt att sova första nätterna, och internet finns utomlands men deras High-speed är vårat GSM. I övrigt har du rätt, det är såklart personligt vad man behöver, men med tanke på att det knappt kostar tillverkarna något, var det inte typ 70kr att gå från 16 till 64GB(?), så känns det dumt att snåla.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

ehm, blir det någon ny iPad? :]

Permalänk
Skrivet av Laxen123:

nej det är inte alls samma sak, långt ifrån

Du förstod nog vad jag menade, eller jag hoppas det.

Det handlar ju om att hela tiden försöka förbättra en produkt, jag skulle inte tackat nej till lite sapphire glass!

Permalänk
Medlem

Inte för att jag trodde det var något jag skulle bli sugen på (håller mig till de analoga) men klockan måste väl ses som medioker. Jag undrar vad det är som gjorde att de dröjde så länge innan de presenterade den. Varken till utseende eller funktion skiljde den sig ju speciellt mycket från de funnits ett bra tag nu. Och en av de kanske viktigaste punkterna, batteritid togs aldrig ens upp så vitt jag hörde vilket ju talar för att den inte var märkvärdig heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tompa1122:

Det är ju som att säga att man inte behöver en krockkudde om man inte ska krocka.

Så du jämför en mobil som repas mot något som faktiskt räddar liv? Explain your logic!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucifer579:

Våren 2015 för klockan, om ni missade det.
iPhone kommer väl till november/julhandeln.

Skrivet av m0rk:

Brukar det inte vara 20-25 oktober?

Brukar vara snabbare än så.
När jag köpte min iPhone 5 så visade Apple den 10 september 20212. Jag fick min den 28 september. Kommer inte ihåg hur det var med iPhone 5S.

Men man ska aldrig säga aldrig. Dom har ju ännu inte gått ut med resten av länderna, vilket dom faktiskt har gjort tidigare. Så lite oroväckande är det

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem

iWatch ser läcker ut men iPhone, same old same old.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

okey vänta nu.. U2 är ju skit dåliga, och vem fan bryr sig om att man får deras låt gratis? ... det är väl inte så speciellt?

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bakgrund:

Därför att det inte håller bättre än Gorilla glass, och bara driver upp kostnaden.

Helt enkelt ingen funktionalitet för en dyrare prislapp..

http://www.corninggorillaglass.com/news-events/Corning-Gorill...

Säger James R. Steiner ja, för han vill sälja deras egna glas

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem

Har en halvtrasig iPhone 4 nu (hör inte när man ringer typ ingen täckning någonstans skärmen flimmrar så kan inte läsa på den riktigt), ska man vänta tills 6:an kommer till Sverige eller köpa 5s nu?

Permalänk
Skrivet av MrAdde:

Brukar lida av jetlag och ha svårt att sova första nätterna, och internet finns utomlands men deras High-speed är vårat GSM. I övrigt har du rätt, det är såklart personligt vad man behöver, men med tanke på att det knappt kostar tillverkarna något, var det inte typ 70kr att gå från 16 till 64GB(?), så känns det dumt att snåla.

Jag håller med, de borde inkludera mer minne eftersom det kostar så litet. Men detta är inget nytt, företag gör sådant här för att täcka en stor del av marknaden.
Ungefär som intels i5 och i7. Är ju samma kisel, så produktionskostnaden är identisk. Eller AMD:s HD6950, HD6970, samma produktionskostnad där också, eftersom det är samma kisel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Limpfittz:

okey vänta nu.. U2 är ju skit dåliga, och vem fan bryr sig om att man får deras låt gratis? ... det är väl inte så speciellt?

1. U2 säljer väll ganska bra
2. Gissar att dom som gillar deras musik bryr sig
3. Ne inget speciellt alls förutom att en jevla massa folk får deras album gratis

Själv är jag mer fan av band som metallica och iron maiden, men du kanske kan ringa dom och fixxa det till mig?
Förklara att 200 miljoner användare kommer kunna ladda ner deras musik gratis, så kommer det nog inte kosta dig något?

Visa signatur

[ lian li pc-o11 dynamic ] [ Corsair rm1000x ] [ASUS ROG CROSSHAIR VIII HERO X570 ]
[ 64GB G.Skill TridentZ Neo 3600mhz ] [ Samsung 980 Pro 500GB / Samsung 980 pro 2TB]
[ Gigabyte GeForce RTX 3080 10GB VISION OC ] [ UltraGear 38GN950 ] [ 360 water cooling ]

Permalänk

Är lite besviken på eventet. Visst iWatch eller vad kommer heta har de ju verkligen tänkt igenom med många bra features...men seriöst jag kommer inte ses gående med en sån fjollig klocka på armen. Nya iPhones verkar helt ok men är grymt besviken på batteritiden på mindre modellen..skall man alltså behöva gå runt med en fet 5,5":are för att få bra batteri..nja jag vettfan vad man skall köpa nu. Har 16Gb i min 4s och jag får ta bort appar hela tiden för jag inte har plats. Mitt företagsabonnemang har bara 2Gb data per månad och det surfar man ju upp på nolltid så blir att man får lagra en del podcasts/spotify i mobilen. Kommer köpa minst 64Gb om den inte kostar för mycket. Tycker apple har hamnat efter lite nu även om nya iphone är ganska lockande.

Permalänk
Skrivet av sander00se:

Har en halvtrasig iPhone 4 nu (hör inte när man ringer typ ingen täckning någonstans skärmen flimmrar så kan inte läsa på den riktigt), ska man vänta tills 6:an kommer till Sverige eller köpa 5s nu?

Är du tokig eller 6:an kommer vara här i typ Sept/Okt. Värt att vänta tycker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Så du jämför en mobil som repas mot något som faktiskt räddar liv? Explain your logic!

Ja? Man jämför ett skydd som är onödigt om det det skyddar mot inte inträffar, mot ett annat. Många verkar ha svårt för att förstå vad en liknelse innebär. Huruvida den ena situationen är mycket allvarligare eller viktigare är helt irrelevant.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Skrivet av SmörBacon:

Är lite besviken på eventet. Visst iWatch eller vad kommer heta har de ju verkligen tänkt igenom med många bra features...men seriöst jag kommer inte ses gående med en sån fjollig klocka på armen. Nya iPhones verkar helt ok men är grymt besviken på batteritiden på mindre modellen..skall man alltså behöva gå runt med en fet 5,5":are för att få bra batteri..nja jag vettfan vad man skall köpa nu. Har 16Gb i min 4s och jag får ta bort appar hela tiden för jag inte har plats. Mitt företagsabonnemang har bara 2Gb data per månad och det surfar man ju upp på nolltid så blir att man får lagra en del podcasts/spotify i mobilen. Kommer köpa minst 64Gb om den inte kostar för mycket. Tycker apple har hamnat efter lite nu även om nya iphone är ganska lockande.

Visst är det lite segt att den mindre Iphone 6 inte fick så mycket bättre batteritid än Iphone 5s. Men Iphone 5s har inte dålig battertid:

Dold text
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Last:

ehm, blir det någon ny iPad? :]

iPad har eget event, brukar vara i slutet av oktober/början på november

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem

Hahaha, NFC? Redan? Woohoo!

Visa signatur

i7-8700k | ASUS ROG Strix Z370-F Gaming | 2x8+2x16GB Corsair Vengeance LPX 3200 | ASUS TUF RTX 3080 OC | Samsung 860 EVO 1TB | WD Black SN850 1TB | Intel 660p 2TB | Crucial MX500 4TB | Noctua NH-U14S | Fractal Design North | Seasonic Focus Plus Gold 650FX | ASUS Xonar Essence STX

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Limpfittz:

okey vänta nu.. U2 är ju skit dåliga, och vem fan bryr sig om att man får deras låt gratis? ... det är väl inte så speciellt?

Det är din åsikt om dem, men man blir inte ett av världens absolut största rockband genom att vara dålig

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk

6: från 6395:-
6+: från 7395:-

Lägg på en tusing per steg i lagringskapacitet (16gb -> 64 gb -> 128 gb)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Micke O:

Hahaha, NFC? Redan? Woohoo! Och fingeravtrycksläsare - igen - få se, hur svårt var det att lura den förra?

Det var inte enkelt heller, du kanske borde läsa hur de gjordes igen och jämföra med hur "svårt" det var att lura Samsungs motsvarighet

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av thg-linus:

6: från 6395:-
6+: från 7395:-

Lägg på en tusing per steg i lagringskapacitet (16gb -> 64 gb -> 128 gb)

Fan billigt för något man pillar på varje dag i ca 2 år, Kärringen kostar det i månaden och då pillas det inte flera timmar.

Visa signatur

[ lian li pc-o11 dynamic ] [ Corsair rm1000x ] [ASUS ROG CROSSHAIR VIII HERO X570 ]
[ 64GB G.Skill TridentZ Neo 3600mhz ] [ Samsung 980 Pro 500GB / Samsung 980 pro 2TB]
[ Gigabyte GeForce RTX 3080 10GB VISION OC ] [ UltraGear 38GN950 ] [ 360 water cooling ]

Permalänk
Entusiast
Skrivet av furuliden:

Jag håller med, de borde inkludera mer minne eftersom det kostar så litet. Men detta är inget nytt, företag gör sådant här för att täcka en stor del av marknaden.
Ungefär som intels i5 och i7. Är ju samma kisel, så produktionskostnaden är identisk. Eller AMD:s HD6950, HD6970, samma produktionskostnad där också, eftersom det är samma kisel.

Yes, sedan antar jag att om man säljer 100 miljoner enheter eller något sådant så blir 70kr per enhet en del pengar.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit