Apple släpper Watch – smart klocka för Iphone

Permalänk
Melding Plague

Apple släpper Watch – smart klocka för Iphone

Det blåser upp till strid om handlederna när Apple presenterar den smarta klockan Watch, som med mängder av valmöjligheter ska ta produkttypen till den breda massan.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Bara jag som tyckte detta var höjdpunkten på årets presentation? Hoppas nu att andra köper den så man slipper gå runt med en iWatch helt ensam...

Visa signatur

Spelburk: Intel i5 750 @ ≈3,8ghz I 12GB Ram Radeon 7970 I SSD 120 gb Corsair Force GT I HX650W Corsair I P7P55 LX I Antec three hundred I Noctua NF-12 3x I Antec KÜLER H2O 620 P&P w/ Scythe Gentle Typhoon I Logitech mx518.

http://e-sim.org/lan.97056/

Permalänk
Medlem

shit, va ful den är. Moto 360 ftw

Visa signatur

Intel 3750k 3.4Ghz || Msi Gtx 680 Lightning || 8Gb DDR3 1600Mhz || Asrock Z77E-ITX || XFX 750W || Bitfenix Prodigy

Permalänk
Medlem

Detta är nog den fulaste Apple produkten av alla, om vi bara räknar med moderna produkter då. Aldrig livet att jag skulle ha en sådan på armen haha

Permalänk
Medlem

Brukar tycka om Apples designval men den klockan var inte vacker.

Permalänk
Medlem

Styggelse

Permalänk
Medlem

Ooouch!!! Apples aktie down down...

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem

men usch.... och det var det här som skulle vara höjdpunkten?! Nä nu måste jag kila hem från jobbet och se/läsa om det här spektaklet

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem

Otroligt dyr i mitt tycke

Permalänk
Medlem

Ser ut som en leksak, herregud om ni ska göra något man har på sig kan man väl åtminstone försöka?

Eller det kanske de gjorde, men det syns inte.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Har svårt att se fördelen med dessa smarta klockor, jag tycker en vanlig armbandsur är betydligt snyggare att bära än dessa kuber.
Tycker dock inte Apple skiljer sig något nämnvärt från konkurrenterna.
Att betala med telefoner och armbandsur känns lite oroande men det återstår att se hur säkerheten blir i verkliga livet.

Permalänk
Medlem

Det va inte en liten peng, men vad kunde man förvänta sig av apple?

Visa signatur

Citera för svar!

Detta må inte längre vara min primära dator men står kvar vid TV:n så den får ligga kvar ändå!

MB: Asus Maximus III Gene CPU: I7 860 4ghz HT Kylning: Antec 920 GPU: EVGA 770 2GB RAM: Corsair 12GB 1600mhz XMS3 2x2GB + Vengence HP 2x4GB SSD: Samsung EVO 840 120GB HDD: Samsung 1Tb 7200rpm, Seagate 2TB 7200rpm Chassi: Fractal Design Define Mini

Permalänk
Medlem

Efter att ha sett Apples nya men såå old-school fyrkantiga smartwatch skrattar LG hela vägen till banken.

LG:s smartwatch är ju däremot skitsnygg! Här är en LG G Watch R smartwatch i svart färg, från en artikel här http://gadgets.ndtv.com/wearables/news/samsung-gear-s-and-lg-....

Det är liksom inte en jämförelse. Det är nog första produkten från Apple där jag anser att de inte ens ligger i närheten av täten, designmässigt. Funktionsmässigt har jag ingen uppfattning än.

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Medlem

Tycker den ser bra ut. Om jag börjar träna mer än vad jag gör idag så blir det nog ett köp när den kommer ut

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem

känner igen det här. allt rage som var mot designen i ios7 och nu klockan... men vi får väl se hur många som kommer bära en sen och vem som kommer sälja flest smarta klockor.

Visa signatur

CPU:i7 3770k @4,5Ghz Kylning:Custom water-loop RAM:16GB @1866Mhz GPU: 2 X R9 290x @ 1200Mhz PSU:Corsair AX 1200w MB: P8 Z77-pro Chassi:NZXT swich 810 white

Macbook Pro Retina.iPhone 7
200/200Mbit/s fiber.

Permalänk
Medlem

Helt ärligt, det kan inte bara vara jag som tycker att det ser ut som en krympt iPhone 3GS?

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonatanR:

Det va inte en liten peng, men vad kunde man förvänta sig av apple?

Bara skita i att köpa den. Klagar du på samma sätt när Ferrari släpper en ny bil? Eller Porsche? Eller Volvo? Volvos nya XC90 kostade nästan 800 000kr. För en första batch-version som har extra allt.

Bara några exempel. Finns fler.

Varför kostar Magnum glassen 27 hela jävla kronor när en Piggelin bara kostar 7? Glass som glass eller hur? Båda är kalla och ligger runt en träpinne samt är förpackade i ett plastigt hölje. Varför är det då skillnad på priset?

...

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem

Jag kan faktiskt se mer nytta med display i glasögon och då menar jag inte google glass utan riktiga glasögon antingen solglasögon eller vanliga glasögon för de som behöver detta.
Problemet med små displayer är så fort man skall interagera med dem för allt blir plottrigt av naturliga skäl.
Men Apple är väl inte kända för att gå för den breda massa utan snarare de som har relativt bra med pengar och kollar mer på design än mest för pengarna.

Permalänk
Medlem

Kan bara instämma med många andra, den var inte snygg, fyrkantig och klumpig. Väldigt förvånad, jag undrar verkligen vad som har tagit Apple sådan tid att utveckla den, tycker inte den stack ut på något sett varken i design eller funktion från de vi sett de senaste året.

Hade inte tänkt köpa den ändå men denna produkt ger mig inget ha-begär alls.

Permalänk

Så sjukt äcklig hemskärm, inte en chans att man hittar det man söker där

Visa signatur

Microalus ı Phenom II 1090T ı GTX 680 ı 970M Pro ı Corsair HX750 ı Corsair XMS3 8GB ı TX3 Evo ı Toshiba HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av eken97:

känner igen det här. allt rage som var mot designen i ios7 och nu klockan... men vi får väl se hur många som kommer bära en sen och vem som kommer sälja flest smarta klockor.

Många kommer nog köpa denna armbandsur, Apple har skapat sig en stabil skara användare vilket är mycket imponerande.

Permalänk
Medlem

Och Steve Jobs vrider sig i sin grav över denna vedervärdiga skapelses existens. Sen när blev Apple, Samsung. But that's just, like, my opinion man.

Visa signatur

Det var bättre förr när datorer var något man kunde göra vad man ville med. Lägg ner hårdvarubegränsningar och fåniga förhinder så hårdvaran kan utnyttjas på ett kreativare sätt.

Permalänk
Medlem

Så den heter bara Watch? Inb4 stämningar till alla amerikanska klocktillverkare.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

Så den heter bara Watch? Inb4 stämningar till alla amerikanska klocktillverkare.

Jämnar ut sig om Htc stämmer dem för att ha stulit namnet på deras chip som ska göra att vi springer mer i trappor.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

jaha nej, den enda smartklocka hittills som verkligen passar att vara nån annan form än rund är Pebble.

eller hoppas Apple att det är 1970 igen snart?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Sorgligt, Steve skulle vrida sig i graven om han såg hur ful den här var.

Permalänk
Medlem

Med metallbandet påminner den en del om casios gamla klassiker, den finns ju även i guld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Locutio:

Och Steve Jobs vrider sig i sin grav över denna vedervärdiga skapelses existens. Sen när blev Apple, Samsung. But that's just, like, my opinion man.

Haha, scrollade precis upp och läste din kommentar, det är alltså inte bara jag som tror att Jobs skulle skämts över denna alltså.

Permalänk
Medlem

Jag behövde en inte igår jag behöver den inte idag eller imorgon. Men visst säkert jättekul och fiffig!

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

Bara jag som funderar på batteritiden? Inte bara på klockan då, utan även på den ihopkopplade telefonen.
iPhone är ju inte direkt kända för sin goda batteritid, och med en klocka som ska kopplas ihop trådlöst och uppdateras med sms, notifikationer, samtal och internettrafik så borde ju batteritiden på telefonen dras ner rejält?

Visa signatur

Asus Z87-A | Intel Core i5 4670k | Gigabyte GTX 770 OC | Corsair Vengeance 2x4GB | Samsung Evo 250GB | WD Blue 1TB | Corsair RM650 | Fractal Design R4 | Dell P2414H | Fujitsu P23T-6 Thor | SteelSeries Rival |
Microsoft Sidewinder X4 | QPAD FX 90 Mousepad | Creative Sound Blaster X-Fi | Sony 2x100W | Technics SB-CS6