20MP eller Sense? vad skulle ni välja?

Permalänk
Medlem

20MP eller Sense? vad skulle ni välja?

Skall byta jobb och därmed få en ny mobil. Efter att ha konstaterat att ASUS och LG inte är valbara, att ca 5" är det jag kan hantera med en hand (dessutom är jag inget fan av Samsung, men 805:än i Note 4 är så sexig!), att Nokia 930 har för dålig batteritid och att jag inte är kompatibel Me telefonen som presenteras ikväll 9/9, så står jag kvar med HTC M8 och SONY Z3.

Jag har haft 2 high-end tfn från HTC förut och trivs med sense, men är rädd att jag kommer ångra mig på kameran. Och Z3 är ju inte utan finesser heller! Hur skulle ni göra i valet mellan dessa?

Permalänk

Jag köpte en Z2 idag och det känns som det bästa köpet jag nånsin har gjort, hittar inte något negativt med luren än, känns som allt i telefonen är top notch 😀

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tips är OnePlus One om du får tag i en invite. 5.5" skräm men de fysiska måtten på en OnePlus One och HTC M8 är nästan samma så ingen större skillnad i handen.

Visa signatur

Dator: Ryzen 5900X, 32GB RAM, RTX3080
Ljud: SMSL SU-8, HDVA600, HD800.

Permalänk
Medlem

Jag vet att alla här älskar 1+1, men den finns inte heller med i listan över valbara telefoner som min arbetsgivare har gett mig. Jag är inte heller förtjust i tanken på den bristande kundsupporten hos ett företag som försöker ta sig in på en ny marknad genom lågt pris. Logiken gör gällande att det saknas pengar.

Det är dock intressant att det alltid, i alla trådar om att välja mobiltelefoner, utan undantag, oavsett vilka förhållanden OP beskriver, skall komma in någon och föreslå 1+1. Hade det inte varit för att alla verkar vara så kåta på den, så skulle jag tro att det var den nya versionen av Rick Roll.

Hursomhaver, tack för att du försöker ge mig nya uppslag bjinko, men jag har verkligen inte några andra val som tilltalar mig än M8 och Z3:)

Permalänk
Entusiast
Skrivet av TobiasJ:

Jag vet att alla här älskar 1+1, men den finns inte heller med i listan över valbara telefoner som min arbetsgivare har gett mig. Jag är inte heller förtjust i tanken på den bristande kundsupporten hos ett företag som försöker ta sig in på en ny marknad genom lågt pris. Logiken gör gällande att det saknas pengar.

Det är dock intressant att det alltid, i alla trådar om att välja mobiltelefoner, utan undantag, oavsett vilka förhållanden OP beskriver, skall komma in någon och föreslå 1+1. Hade det inte varit för att alla verkar vara så kåta på den, så skulle jag tro att det var den nya versionen av Rick Roll.

Hursomhaver, tack för att du försöker ge mig nya uppslag bjinko, men jag har verkligen inte några andra val som tilltalar mig än M8 och Z3:)

Tycker Z2 har riktigt seg och hackig mjukvara, men det kanske är bättre med Z3? På papperet ser den ju grym ut, men Sense är ju riktigt fint det måste man säga. Android L inom 90 dagar är också helt okej. Du är inte sugen på M8 med Windows Phone då? För det finns.

Jag stod i valet och kvalet mellan Z2 och M8, det föll på M8 pga mjukvaran. Men visst saknar jag vattentätheten, lite längre batteritid, och ibland, även om jag tycker min M8 oftast tar riktigt fina bilder, detaljer i bilderna i vissa förhållanden.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobiasJ:

Jag vet att alla här älskar 1+1, men den finns inte heller med i listan över valbara telefoner som min arbetsgivare har gett mig. Jag är inte heller förtjust i tanken på den bristande kundsupporten hos ett företag som försöker ta sig in på en ny marknad genom lågt pris. Logiken gör gällande att det saknas pengar.

Det är dock intressant att det alltid, i alla trådar om att välja mobiltelefoner, utan undantag, oavsett vilka förhållanden OP beskriver, skall komma in någon och föreslå 1+1. Hade det inte varit för att alla verkar vara så kåta på den, så skulle jag tro att det var den nya versionen av Rick Roll.

Hursomhaver, tack för att du försöker ge mig nya uppslag bjinko, men jag har verkligen inte några andra val som tilltalar mig än M8 och Z3:)

Jag som halvsov när jag läste tråden, när jag kommit till alternativen hade jag redan glömt att du fick den via jobbet

Visa signatur

Dator: Ryzen 5900X, 32GB RAM, RTX3080
Ljud: SMSL SU-8, HDVA600, HD800.

Permalänk
Medlem

Gå till en butik och kläm på dem, hur telefonen ligger i handen är något många glömmer att ta med i beräkningen.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TobiasJ:

Skall byta jobb och därmed få en ny mobil. Efter att ha konstaterat att ASUS och LG inte är valbara, att ca 5" är det jag kan hantera med en hand (dessutom är jag inget fan av Samsung, men 805:än i Note 4 är så sexig!), att Nokia 930 har för dålig batteritid och att jag inte är kompatibel Me telefonen som presenteras ikväll 9/9, så står jag kvar med HTC M8 och SONY Z3.

Jag har haft 2 high-end tfn från HTC förut och trivs med sense, men är rädd att jag kommer ångra mig på kameran. Och Z3 är ju inte utan finesser heller! Hur skulle ni göra i valet mellan dessa?

Sen när mäts bildkvalitet i antalet megapixlar?

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Sen när mäts bildkvalitet i antalet megapixlar?

Reality call! Tack för den:) Det är dock lätt att fall för frestelsen att gå efter de värden som är kvantifierbara. Och Sony har fått god kritik för sin kamera:)

Vad gäller HTC M8 med Windows Phone 8.1 (kunde de inte komma på ett krångligare namn?) Så finns den, tillsammans med Padfone X på min shortlist över telefoner jag skulle vilja ha, men den går dessvärre inte att välja:(

Tack för svaren, allihop!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobiasJ:

Reality call! Tack för den:) Det är dock lätt att fall för frestelsen att gå efter de värden som är kvantifierbara. Och Sony har fått god kritik för sin kamera:)

Vad gäller HTC M8 med Windows Phone 8.1 (kunde de inte komma på ett krångligare namn?) Så finns den, tillsammans med Padfone X på min shortlist över telefoner jag skulle vilja ha, men den går dessvärre inte att välja:(

Tack för svaren, allihop!

Jag har en One M8 och kameran är helt klart godkänd. Bilderna kan vid flera tillfällen se fantastiskt bra ut på mobilens egna skärm, men den bristande skärpan som delvis beror på 4Mp kameran syns när man drar upp det på en större skärm. I flera fall blir även bilderna relativt överexponerade. Den största bristen är i min mening dynamic range, som i princip inte existerar, landskapsbilder osv ser faktiskt ganska dåliga ut och HDR mode fungerar dåligt. Upplever dock att porträtt på personer ser riktigt bra ut, samt närbilder/makro bilder på diverse objekt. Har tagit en del bilder som ser ruskigt bra ut i min mening! Skulle säga att kameran är BRA för vardagligt användande och mycket bra i låga ljus förhållanden.

Har beställt en Oneplus då jag fick en invite och kunde inte låta bli. Lockande även med en 13Mp kamera som skulle vara relativt bra, och framförallt prestera bättre när det kommer till dynamic range. Sedan är jag sugen på den större skärmen, och faktumet att vara näst intill ensam med telefonen Men är min M8 att föredra så kommer den behållas och Oneplusen göras av med.

Visa signatur

Cooler Master NR200P | i7 9700k | RX 7800 XT | 16GB |

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Fler megapixlar innebär inte bättre bildkvalité. Haka inte upp dig på det. Det finns tester då de dessutom uppskalat M8's bilder till 15mp och de ser i stort sett lika skarpa ut som de tagna med en 15mp kamera på valfri annan telefon. Även om de bara är 4mp så ser bilderna riktigt skarpa ut på dess display och kan lätt användas som bakgrund på luren utan att se suddigt ut. Kameraappen i Sense 6 är riktigt kul att använda med helt manuella val tillgängligt och bilderna blir bra. Det som är lite trist är att den lätt överexponerar ljusare delar i ett foto. Den är liksom väldigt känsligt mot ljusare källor i bilder och spränger dem gärna vilket inte en "vanlig" kamera gör som inte har deras ultrapixlar. Sen så har HTC det bästa flytet näst efter Nexus. Platt, snyggt och modernt gränssnitt också

Sony är inte fy skam de heller när det kommer till gränssnittet då jag tycker det ser fint ut det också. De har väl ofta haft bra kameror de med men har inte pillat med dem på de senaste modellerna. Den senaste jag hade var Z Ultra men på den var kameran kass men den var ju inte direkt prioriterad där.

Tog dessa bilder i förra veckan. Dock komprimerar ju Tapatalk bilderna mycket tyvärr.

http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=54983078&postc...

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem
Skrivet av deeyay:

Tog dessa bilder i förra veckan. Dock komprimerar ju Tapatalk bilderna mycket tyvärr.
http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=54983078&postc...

En lite mulen dag då solen inte lyser allt för starkt så kan M8an ta riktigt fina bilder! Men tror det är just närbilder och porträtt den är starkast på, i alla fall utav min erfarenhet.

Visa signatur

Cooler Master NR200P | i7 9700k | RX 7800 XT | 16GB |

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av SvenOslo:

En lite mulen dag då solen inte lyser allt för starkt så kan M8an ta riktigt fina bilder! Men tror det är just närbilder och porträtt den är starkast på, i alla fall utav min erfarenhet.

Jepp den briljerar i lite mulnare väder och hanterar mörker relativt bra. Spöade skiten ur Lumia 930 i mörker när jag hade den. Men tyvärr har den ju lite problem med små starka ljuskällor i ett foto då den vill överexponera just de delarna. Det är det enda negativa jag har att säga egentligen men det kan ju vara en rätt stor nackdel i vissa lägen. Men men hur som har inte kvar någon av de mobilerna just nu.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch