Apple släpper Watch – smart klocka för Iphone

Permalänk
Medlem

Apples starka sida brukar vara design och användarvänlighet. Där har dom totalt gjort bort sig den här gången.
Det här är ju ett skämt jämfört med moto360.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Nu vänder Jobs sig i graven, Fyfan va ful klocka...

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lazze2k5:

Haha har just den där nedre klockan i skrivande stund på armen. Skulle inte säga nej till till en guld Apple klocka med guld armband

Permalänk
Medlem

Jag är inte imponerad. Jag väntar på Morphs ( dvs metamorphiska skal och skärmar ) som formar knappreglage samtidigt som ytlig textur när man byter app och inte bara byter färg på pixlar på en platt yta. Detta gör att man handgripligen kan känna vad fingrarna rör vid och kan därmed snabbare navigera i systemen utan att behöva titta på Morphen. Betydligt häftigare också eftersom det är "äkta" 3D så att säga.

Dessutom är alla smartklockor utan blodtryck och blodsockermätning mindre värdefull som medhjälpare när jag redan har min phone.

Bättring nu Apple! Ni måste vara först, inte sist.

Visa signatur

"Obi-Wan: Luke, you will find that many of the truths we cling to depend greatly on our own point of view."
— Return of the Jedi
So help spread Dogecoin Many world. Such address: D6wTiKAD9hbVcgRgML687jvj2KiqAbiaUR
So good Much deed! ( Currently: Very few DOGEcoins donated ) even few deeds can be good!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Shit vad ful Apples var... ser ut som de första smartklockorna som kom för nåt år sedan.

Moto 360 och LG:s klockor är ju ljusår före i design.

/hulle.

Roligt det där med "först", man kan ju blicka tillbaks på var dessa hämtade inspiration:

Skrivet av kazen_90:

G3 är bra men G2 är rent skräp. Riktigt ful, buggig och hemsk programvara.

Skickades från m.sweclockers.com

Bra och bra.. Meningslös 2k-display med dålig färgåtergivning som dessutom suger åt sig onödigt mycket batteri, otymplig storlek, plastiga material och mjukvara där det första man märker är lagg i menyer. Känns inte direkt som en telefon för 5000kr. Till och med Nexus 5 känns som en mer high-end-upplevelse.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Entusiast

Jag tycker det är lite intressant att se att de släpper så många olika utseende. Vanligtvis är det ju fantastiskt om deras grejer kommer i mer än en variant.

Håller de på att försöka lämna sin affärsidé eller?

Permalänk
Medlem

Haha fyfeun va fugly. Vem fan skulle vilja ha den där runt handleden istället för en Moto 360?! Skulle vara intressant att höra något om batteritiden eftersom det är något som alla Android-Wear klockor verkar ha problem med.

Permalänk
Medlem

Jag vet inte riktigt vad jag hade väntat mig av Apple, men det var definitivt inte det här. Klumpig och direkt smaklös hårdvara med propreitära armband, och gränssnittet sedan... Touch, trycka hårt och någon sorts scrollhjul plus en extra knapp för kontakter, det är fyra sorters input för något som egentligen borde vara enkelt. Vem vill ha en fotoapp på en smartklocka? Varför skulle jag vilja skicka min hjärtrytm som ett SMS till någon? Jag kanske missar något, men i mina ögon är det här Apples svar på den första Galaxy Gear – stor och klumpig med alldeles för mycket onödiga funktioner och utan en klar idé om vad den är till för.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel NUC Coffee Lake I7-8559U | Thinkvision P27u | Shiit Fulla 2| Beyerdynamic DT 770 80 Ohm | WhiteFox gen 1 | Ducky Secret M | Lenovo Thinkpad x280

Permalänk
Medlem
Skrivet av pålis:

Haha fyfeun va fugly. Vem fan skulle vilja ha den där runt handleden istället för en Moto 360?! Skulle vara intressant att höra något om batteritiden eftersom det är något som alla Android-Wear klockor verkar ha problem med.

Tom hemsidan för Moto360 fick mig att dregla lite! Stilren design, kanske lite för stor urtavla för min smak även om jag tycker att stora urtavlor är snyggt så var det här lite väl. Å andra sidan så ska man ha en digital display så kan den ju inte vara liten, hade dock sett kul ut med folk kisandes på displayen 15dm från ansiktet

ONT: Jag tycker dessa klockor är skitfula, det verkar som om de flesta andra stämmer in också. Vet ni vad jag däremot tror? Jackpot på designen. Varför? Apple har väl knappast varit revolutionerande sedan iPhone kom men vad har de lyckats med? Branding. Folk älskar Apples produkter, även om det finns andra konkurrenter som kanske har bättre hårdvara, funktioner osv. Varför? Enkelheten. Stilren design, otroligt enkla att förstå sig på.

Vi som kommer hit dagligen är merparten av oss entusiaster i allt vad det innebär i teknik och hårdvara. Vi kräver oftast mer eller mycket mer än gemene man. iPhone har alltid gett en premiumkänsla, men ändå varit enkel. Jag tror det är det som folk betalar för, ungefär som en märkesdator. Laptops är väl ett slående exempel, snygga designer, premiumkänsla och ett sjukt jävla ockerpris för risig prestanda.

När jag kollar på dessa klockor så slår mig två saker. Bajsfula. Men det är också något annat när jag tittar en gång till. Genialitet.

Varför? Det är enklast att börja med klockan till höger, anpassad för kvinnor och om jag skulle gissa - en kvinna som är 30+, kanske äldre. Någon som vet vad hon vill ha, vill ha en enkel, elegant och exklusiv klocka. Ungef'r detsamma går att säga om mittenklockan. Jens, 43. Småbarnsfarsa, god ekonomi och villa i Dandryd. Modern, stilfull och exklusiv. Den sista har jag lite svårare för, men den är mer ungdomsanpassad, fast med ungdom så menar jag 20+.

Gemensam nämnare? Folk med god ekonomi eller som utan att tveka offrar halva månadsbudgeten på en ny Apple-produkt. Folk som köper Apple-produkter är inte ute efter (i regel), vattenkyld dator med tre grafikkort och i-finity. De vill ha enkelheten men ändå vara "top-of-the-line". Jag förstår att folk gör sig lustiga över folk som bara måste ha det senaste av Apple, oavsett. Jag tycker Jimmy Kimmels video ovan var ett fantastiskt exempel på det, ett fruktansvärt rolig sådan också.

Men, om ni lägger ner bajskorvarna ni har redo i hinken och den där hatiska blicken med leendet... Oavsett vad man tycker om deras produkter så har de gjort någon ingen annan gör. Marknadsfört sig, skapat produkter som "alla" vill ha. Om det nu finns så mycket bättre saker, varför vill så få köpa dessa jämfört med Apple? iPhone är EN telefon, från ETT företag. Samsung, HTC, LG och allt vad det nu är med Android kan gå hem

Android tar över mer och mer, men det är bara ett OS. "During the second quarter, 58.6% of all Android smartphone shipments worldwide cost less than $200 off contract, making them very attractive compared to other devices." (http://timesofindia.indiatimes.com/tech/tech-news/iPhone-mark...). Dominerar, men en marknad som Apple knappt bryr sig om

Nu blev det lite OT igen men tycker bara det är roligt med alla som hatar på Apple bara för sakens skull Jag har haft iPhone sedan 4:an kom, men ångrar valet av 5:an till förmån för en Android-lur som ger mig den friheten jag vill ha, modda OS, pilla med onödiga saker osv. Sånt som är kul! Nu vet jag åtminstone att telefonen alltid fungerar och att det mesta stödjer min plattform, men inte så mycket mer än så.

ONT: Jag kan verkligen inte se vitsen med dessa smarta klockor. Kanske börjar bli för gammal, vad vet jag. Jag tror dock de säljer som smör när de väl kommer, utan att de flesta vet varför egentligen. För att citera från Onion News Network-klipp med parodi på Apple: "I'll buy almost anything as long as it's shiny and from Apple".

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk

Ja vi får se men även om jag kör både android och pc har jag alltid tyckt apples produkter varit klart snyggast och varit väldigt nära att luras att köpa tills förnuftet satt in. Hade t.o.m. beställt en iphone men som tur var insåg jag att s3:an var hundra gånger bättre köp för mig och beställde den istället, så när iphonen kom var jag bara på posten för att kvittera och returnera den i samma sekvens så att säga, men det var riktigt nära ögat.

Men nu...nä det är oklar och oattraktiv design och man märker tydligt att apple ligger generationer bakom. Hoppades verkligen på en trevlig klocka, personligen är det en högintressant produkt som jag länge väntat på. Gear S är i nuläget första och enda jag kan tänka mig köpa främst pga att den har eget 3g och simkort. Jag vill ju slippa bära med mig luren om jag ska ut och åka skateboard till ex. det är ju det som är vitsen. De trådlösa hörlurarna ser också riktigt bra ut. Har inga problem att ta av mig klockan och ladda över natten, jag har ändå inte tänkt att ha klockan runt armen hela tiden ändå, jag har bra mycket snyggare (och exklusivare) riktiga klockor som jag gillar att bära.

Nä jag har aldrig varit så besviken på apple designmässigt. En produkt man skulle skämmas av att ha på sig. Den har produkten kan göra mer skada än nytta för apples image.

Permalänk
Medlem

Köper jag någon blir det lg's vill inte ha detta

Permalänk
Medlem

Tror inte Steve hade vart nöjd...

Permalänk
Medlem

Nu har Apple tappat känslan för design...
Ful som stryk.

Men det spelar nog ingen roll, då Apple-fans är nästintill religiösa och sväljer allt med hull och hår.

Visa signatur

Ny signatur!

Permalänk

Brace yourself, the wristshots on instagram is coming!

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanTheManSwe:

Nu har Apple tappat känslan för design...
Ful som stryk.

Men det spelar nog ingen roll, då Apple-fans är nästintill religiösa och sväljer allt med hull och hår.

Och "hatarna" är lika religösa och väldigt duktiga på att skriva negativa inlägg.
Kom igen nu användare på sweclockers, mindre hat och mer kärlek.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Undrar om detta kommer så igenom men antagligen bara för det är Apple. 350 dollar känns dyrt när man kan få en kvalitetsguldklocka från Schweiziska Tissot eller Japanska Seiko för mindre än så. Men denna har visserligen en hel del mer teknik i sig.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Microsoft var först

Någon mer än jag som hade en sådan här?
Synkades med hjälp av CRT skärmen som "blinkade" över informationen till klockan.

http://en.wikipedia.org/wiki/Timex_Datalink

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av car2ns:

Du är oerhörd fördomsfull. Vem väljer en telefon enbart för att den är snygg?

Majoriteten väljer faktiskt Apples produkter, endast för designens skull. Gammalt hårdvara förpackad i fint skal. Folk bryr/vet inte inte om vad som finns i insidan och bryr endast om utsidan, som syns.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

Kommer sälja som smör. Gillar att man kan betala med den MEN ngt betalsystem kommer vi knappast få se i Sverige de närmaste åren ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sAAb:

Efter att ha sett Apples nya men såå old-school fyrkantiga smartwatch skrattar LG hela vägen till banken.

LG:s smartwatch är ju däremot skitsnygg! Här är en LG G Watch R smartwatch i svart färg, från en artikel här http://gadgets.ndtv.com/wearables/news/samsung-gear-s-and-lg-....

http://cdn.ndtv.com/tech/images/lg_g_watch_r_black.jpg

Det är liksom inte en jämförelse. Det är nog första produkten från Apple där jag anser att de inte ens ligger i närheten av täten, designmässigt. Funktionsmässigt har jag ingen uppfattning än.

Den är inte rund för att text suger på en rund display. Man tappar för mkt i kanterna. Rund är bara bra så länge du har en klocka framme och då har jag hellre en riktig klocka...

Visa signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZecretW:

Någon mer än jag som hade en sådan här?
Synkades med hjälp av CRT skärmen som "blinkade" över informationen till klockan.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/9d/Timex_Data...

http://en.wikipedia.org/wiki/Timex_Datalink

Japp den hade jag

Permalänk
Medlem

Allt detta hatande från ena eller andra sidan. Gillar man en produkt så köper man väl den och håller käft? Eller måste man påpeka för hela världen att sitt egna nya köp är minsann bäst?

Permalänk
Medlem

För halva priset hade det kunna vara en kul grej bara för att kunna skicka små bilder och använda den som Walkie talkie och känna sig som en spion från åttiotalet... Men 3100kr känns ganska så högt alltså.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

Den med metallarmband var ju helt ok. Kan absolut tänka mig en sån på armen, påminner en del om min retrocasio som redan postats i tråden.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Majoriteten väljer faktiskt Apples produkter, endast för designens skull. Gammalt hårdvara förpackad i fint skal. Folk bryr/vet inte inte om vad som finns i insidan och bryr endast om utsidan, som syns.

Fast det där stämmer inte egentligen, faktum är att Apple brukar ligga rätt långt fram även vad gäller hårdvaran men att man på senare tid tappat en aning inom vissa områden. Både A7 och A8 kan nog sägas vara ledare vad gäller kretsdesign i mobila enheter, chansar dock lite vad gäller A8 då det än saknas info om den än men nått vettigt måste man ju ha gjort av alla transistorer.

Tror en del av Apple's problem ligger i tillverkningsledet, man behöver helt enkelt så fruktansvärt mycket av varje komponent att det är svårt att ligga allra längst fram vad gäller exempelvis skärmar osv. Konkurrenterna har också en betydligt tätare lanseringsfrekvens / fler modeller vilket gör det möjligt att ligga närmare den absoluta gränsen vad gäller exempelvis skärmar.

Designmässigt känns faktiskt både telefonerna och klockorna sådär, men man lär säkert sälja ändå om inte bara för att man har en så pass stor och passionerad kundkrets. Därmed inte sagt att jag är intresserad, har aldrig hoppat på Apple tåget och kommer nog aldrig heller göra det.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luppen!:

Allt detta hatande från ena eller andra sidan. Gillar man en produkt så köper man väl den och håller käft? Eller måste man påpeka för hela världen att sitt egna nya köp är minsann bäst?

Jag antar att vi kan stänga ner hela forumet nu då åsiktsutbyte och uttryck verkar vara överflödigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av car2ns:

Du är oerhörd fördomsfull. Vem väljer en telefon enbart för att den är snygg? Inte jag. Jag är ingen fanboy, försvarar både Apple, Microsoft, Samsung, HTC, Sony och alla andra när folk kommer med skitsnack eller att något är fult och sen som motargument tar upp en annan telefon av ett annat märke som har exakt samma sak. Folk som bara klagar för att just denna grej kommer från just det företaget.
Ungefär som mobbare. Mobbare mobbar en person oavsett hur mycket den personen ändrar på sig. Allt är bara fel, det spelar ingen roll vad den mobbade gör.

Ungefär som du gör nu. Om något är snyggt är helt och hållet en subjektiv åsikt. Det du tycker är snyggt kanske jag tycker är världens fulaste och tvärt om.
Många tyckte att Samsung Galaxy Gear 1 och 2 var det snyggaste som fanns när det kom. Andra tyckte dom var vrålfula.

Jag tycker iPhone 6 är både snygg och ful. Vissa saker är snygga, andra är fula och kanske ogenomtänkta (varför sticker kameran ut? Kan ju inte bara vara för att inte bli dränkt av blixten?). Kommer att köpa en iPhone 6 i "rymdgrått" när den släpps den 26 september. Inte för att jag tycker telefonen är så jävla snygg att jag bara måste ha den.
Utan för att jag tycker att dom appar jag använder är väldigt mycket är väldigt bra på en iPhone, fungerar bättre och är snyggare på en iOS-device än motsvarande på en WP eller Android. (Observera: Här tycker jag apparna är snyggare, inte telefonen.)

Eftersom jag haft en iOS-device som primär telefon sen iPhone 4, så är jag rätt bra nedsänkt i Apples eco-system. Dock bara på telefonsidan. När det gäller surfplattor och datorer så är det Windows som gäller för mig.
Sen är andra hands-marknaden väldigt trevlig på Apples sida. Det är min tredje anledning.

Min fjärde är att eftersom Apple har lyckats något enormt med sin satsning så är Apples prylar väldigt populära. Det gör att tredjeparts-prylar finns det gott om. Något jag gillar Enkelt som tusan att hitta skal, högtalare, dockstationer, hållare för bil etc.

Min 5:e anledning: Jag tycker att iOS fungerar riktigt bra för mig. Finns självklart förbättringar (Skulle Android, iOS och WP hoppa i säng och skapa ett super-OS skulle jag bli gladast!) men det fungerar bra för mig. Har dock en WP som sekundär telefon. Lumia 1020 för att vara exakt. Den valde jag inte heller för att den var snygg som fan (vilket jag inte tycker, den är snygg men inte snyggast). Den valde jag för att den var då bästa WP-telefonen som fanns och har en grym jävla kamera Man får ju till och med ut RAW-bilder ut fanskapet Helt sjukt!

Har fler anledningar men börjar redan bli för långt så jag stannar här. Ingen av mina ovan nämna anledningar har med utseendet att göra. Måste vara något fel på mig då.

Jag skrev att det bara var en känsla, och de kan givetvis inte appliceras på exakt alla som köper den heller. Vad jag menade var att jag tycker den nya telefonen tappat sin lite unika design.
Men bra åsikter! Hur är WP? Pma gärna, för jag funderar på att skaffa en nokia när min 4s lägger av.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

Bra produkt med intressanta funktioner, men med tveksam design på boetten. Jag sa också hela tiden till mig själv "över $300 och det är fail". Det blev fail. Antagligen vill de inte sälja för många.

Tyvärr blev jag även besviken på iPhone 6 och iom den kraftiga förbättringen med WP8.1 så lär jag behålla Lumian det knappa året som är kvar på kontraktet. Då kanske Apple även hinner ändra sitt pris på klockan och komma med en intressantare/bättre designad iPhone som lockar till köp (nya kameran var iofs ett lyft men telefonen som helhet skapar inget ha-begär hos mig).

Skrivet av caligo:

Jag vet inte riktigt vad jag hade väntat mig av Apple, men det var definitivt inte det här. Klumpig och direkt smaklös hårdvara med propreitära armband, och gränssnittet sedan... Touch, trycka hårt och någon sorts scrollhjul plus en extra knapp för kontakter, det är fyra sorters input för något som egentligen borde vara enkelt. Vem vill ha en fotoapp på en smartklocka? Varför skulle jag vilja skicka min hjärtrytm som ett SMS till någon? Jag kanske missar något, men i mina ögon är det här Apples svar på den första Galaxy Gear – stor och klumpig med alldeles för mycket onödiga funktioner och utan en klar idé om vad den är till för.

Skickades från m.sweclockers.com

Utan klar idé? Då kan du inte ha sett genomgången av Kevin Lynch under eventet. Eller reklamfilmerna. Eller vad Tim Cook sa. Allt gav en väldigt klar bild av vad Apple ser som innovativt och tänkta användningsområden.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Kommer sälja som smör. Gillar att man kan betala med den MEN ngt betalsystem kommer vi knappast få se i Sverige de närmaste åren ändå.

Ica har redan NFC-kompatibla kortläsare i sina butiker. Men du har ändå rätt. Vi kommer inte få se detta på ett bra tag tyvärr. Men det beror inte på Apple. Utan på att det tar lång tid innan något blir vedertaget, speciellt när det handlar om pengar, banker och transaktioner.

Chip som vi använder idag var ju ett bra tag "något osäkert".

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Motherofgod:

Jag skrev att det bara var en känsla, och de kan givetvis inte appliceras på exakt alla som köper den heller. Vad jag menade var att jag tycker den nya telefonen tappat sin lite unika design.
Men bra åsikter! Hur är WP? Pma gärna, för jag funderar på att skaffa en nokia när min 4s lägger av.

Skickades från m.sweclockers.com

Unika designen håller jag med om. Synd att kameran sticker ut, men kommer ju ändå ha ett skal runt. Så man år satsa på ett som är lika tjockt som kameran sticker ut

WP är ballt och annorlunda. Enligt mig mer intressantare än iOS och Android som båda står och trampar på samma ställe. Är ju bara telefonerna som uppgraderas och förändras.

En hel del saker som jag gillar med WP, speciellt då Nokia då dom har Glance Screen. Vifta med handen framför och man ser klockan, om man har några sms, missade samtal eller facebook-notifieringar. En annan funktion som jag gillar är Double tap. Är skärmen avstängd så dubbel tappar man så tänds skärmen. Det gillar jag, perfekt om telefonen ligger på bordet och man är för "lat" för att ta upp och trycka på lås upp-knappen

Annars är det rent funktionsmässigt ingen skillnad på WP, iOS och Android. Men tycker WP presenterar det på ett snyggt och roligt sätt. Exempelvis finns det en app som heter Data Sense som jag gillar. Snabbt och enkelt kan man se hur mycket data man tankat, både via wifi och 3g/4g fördelat på varje liten app. Finns även hos Android men tycker WP presenterar det snyggare Dom har även Storage Sense som gör samma sak fast för lagring.
Sen är batteritiden något enormt WP har även som Android ett akutläge för när batteriet börjar ta slut. På min Lumia 1020 så får jag ytterligre 24h med batteritid när det läget kickar in.

Testa säger jag. En Lumia 530 eller 630 kostar nästan ingenting. Runt 1000-lappen, men funktionsmässigt så är den likvärdig med Lumia 930 eller någon annan premium-modell. Dock är ju skärmen inte lika bra och självklart kameran och prestandan i spel och start av appar är sämre. Men OS:et är densamma och upplevelsen och snabbheten i navigeringen av OS:et är exakt samma.

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB