Inet - Aldrig igen.

Permalänk
Skrivet av Dimman:

Intressant, verkar hålla ojämn kvalitet i packningen i så fall. Jag fick nämligen ett liknande paket när jag enbart beställt en SSD. Första tanken var att någon skojjat med mig

Läs här om packningen:
#14854219

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Broken-arrow:

Läs här om packningen:
#14854219

Jobbar du för Inet eller har du släkting/bekant som arbetar där?

MVH

Permalänk
Medlem

Nu vet jag inte hur du har agerat när du pratat med deras support. Vad jag menar med det är att ifall du varit gapig och haft en allmänt dålig och översittande attityd så är ju sannorlikheten att du får en bra service extremt mycket lägre.
Nu säger jag inte att det var så, men tyvärr är det väldigt ofta dessa personer som vill skriva ner företagen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av m86s:

Jobbar du för Inet eller har du släkting/bekant som arbetar där?

MVH

hmm hur drog du den slutsatsen då? =P

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Skrivet av m86s:

Jobbar du för Inet eller har du släkting/bekant som arbetar där?

MVH

Japp hela min familj jobbar där, får svälta annars om alla ska skriva så mycket negativt

Nä, men seriöst vad sjutton fick du det ifrån?

Jag bara upplyste att förpackningen kanske inte är så dålig som många påstår.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Dustin har riktigt bra paketering, den är som den du beskriver att Webhallen har

Är personligen nöjd med allt från Dustin hittills, kanske inte alltid rätt utbud eller pris, men de få gångerna jag har varit i behov av support har det varit kanske det mest smärtfria någonsin. Fått två trasiga razer möss som de kände till problemen med serien och sa bara till mig att slänga den och att jag kan välja något nytt i ungefär samma prisklass eller få en ny. Så det får dem ett stort plus för!

Permalänk
Medlem

Off topic:

Har själv bara erfarenheter av Inet som placerar sig på dåligt->mediokert-skalan... dåligt förpackade varor, halvseg hantering av ånger mm. Kommer aldrig att handla där mer om det inte rör sig om något erbjudande där priset är markant lägre än hos konkurrenterna.

Till skillnad från många andra har jag däremot mycket bra erfarenheter av CDON och Komplett - bra förpackade varor, snabb leverens och snabb och smidig hantering av RMA och ångerköp. Behöver jag ha något pronto så går jag till Webhallen då jag har liknande erfarenheter från dem.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem

Kan de vara postens fel att de ser ut som de gör??

Visa signatur

/3900x/i7 4790k/3400g/xeon 5670 x2 32gb ram...EVGA GeForce GTX 1070ti/3070 8GB SC ACX...evga supernova 850w g2
Corsair 200r...noctuna ub9

Permalänk
Inaktiv

Jävligt bull läge, hade man själv suttit i exakt samma sits som dig, hade man nog skällt ut dem duktigt o lavetter hade flygit.
Som sagt alla har tur och otur, man ja testa komplett nästa gång istället hört dem har riktigt bra support.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Intressant hur folk rusar till Inets försvar och absolut måste vittna om sina upplevelser - hur nu dessa eventuellt kan hjälpa eller mildra TS upplevelser.
Ungefär som att bli nedslagen på sta'n av Roberto och bli anklagad för att ha skadat Robertos knogar.

Eller att någon annan kommer och säger "jag blev inte nedslagen så sluta klaga"

Visa signatur

GPU: Sapphire 5700 XT CPU: i9 10850K @ 5 GHz med NH-D15 RAM: 32 GB Vengeance @ 3600 MHz PSU: eVGA Supernova 750 G3 Chassi: Define R5 Moderkort: Asus Strix Z490-F Lagring: 970 EVO 500 GB och 840 EVO 250 GB Skärm: Asus TUF VG259Q, PHILIPS Brilliance 230C, Samsung U28E590
Äldre grejer: 4790K, i7 920, Athlon 3800+ X2, 290X Crossfire, 560 Ti Sli, 560 Ti 448 cores, 8800 GT Sli.
Laptop:  MacBook Pro 13" mid 2014 

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rajat:

Dustin har riktigt bra paketering, den är som den du beskriver att Webhallen har

Trevlig överraskning. : ) Fattar inte varför mer företag använder sig av sådan brun papp. Om Webhallen och Dustin klarar av att pumpa ut produkter som en gravid mamma så borde andra kunna det också, men med bra paketering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qwertan:

Därför ska man packa på ett sådant sätt att posten ska kunna hantera paketen utan att förstöra något. (Jag tror att alla lagerarbetare tänker så. det gjorde dom som jag jobbade med när jag var lagerarbetare iaf)

Jepp, det ska packas ordentligt! Har också jobbat på lager och där packades alla produkter ordentligt (lite yrkesstolthet måste man väl ändå ha)

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem
Skrivet av octa:

Kan de vara postens fel att de ser ut som de gör??

Posten ansvarar inte för att den som skickat paketet har paketerat det undermåligt.

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

som mycket annat så anstränger sig inte butiker, företag mm när dom blir tillräckligt stora och då sjunker kvaliten på support ofta. unga och hungriga butiker, kedjor brukar vara dom bästa och trevligaste.

bästa bemötandet jag någonsin fått är av små butiker.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Divil:

Visst kan man gråta över mycket och även om jag själv inte skulle klandra återförsäljaren över ett par döda spindlar, så är det tyvärr fortfarande deras ansvar för vad kunderna får i sitt paket och då ända tills överlämnandet skett. Det spelar ingen roll om de så är tvungna att paketera om varje kartong så är det ändå deras ansvar och även om posten nu skulle stoppa in 10 kg spindlar under transporten. Tillämpning KKL bl.a 16§

Ibland är det skrämmande hur lite folk vågar kräva sin rätt och ännu mer när folk huttar med näven och skriker vet hut när man väl gör det.

Lets agree to disagree. Jag själv skulle bli förbannad om alla mina produkter var öppnade för att en återförsäljare ville kontrollera innehållet. Jag öppnar mina egna paket själv, tack.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Llhweiir:

Off topic:

Har själv bara erfarenheter av Inet som placerar sig på dåligt->mediokert-skalan... dåligt förpackade varor, halvseg hantering av ånger mm. Kommer aldrig att handla där mer om det inte rör sig om något erbjudande där priset är markant lägre än hos konkurrenterna.

Till skillnad från många andra har jag däremot mycket bra erfarenheter av CDON och Komplett - bra förpackade varor, snabb leverens och snabb och smidig hantering av RMA och ångerköp. Behöver jag ha något pronto så går jag till Webhallen då jag har liknande erfarenheter från dem.

Tycker Komplett är bra när man haft med dom att göra. Snabb leverans, bra paketerade varor och snabba Rma ärenden dock enbart haft på spelheadset och räckte att skicka bilder att bågen över huvudet gått av. Då skicka dom ut ett par nya omgående från deras lager.

Cdon har jag dock inte lika bra erfarenheter när det gäller Rma, tar lång tid och fick ingen fråga om jag ville ha ny produkt utan gjorde återbetalning på köpesumman direkt. Känns som dom har bestämda rutiner och fråga kunden nått finns inte i dessa alls.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk

Fick paket från Inet igår.. Kände också att paketeringen va lite sådär men om nu denna "design" är framtagen av posten för att göra transporten smidigare får man väl hoppas att systemet även minskar risken för skada..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Intressant hur folk rusar till Inets försvar och absolut måste vittna om sina upplevelser - hur nu dessa eventuellt kan hjälpa eller mildra TS upplevelser.
Ungefär som att bli nedslagen på sta'n av Roberto och bli anklagad för att ha skadat Robertos knogar.

Off Topic men övriga som delar med sig av dåliga erfarenheter är okej?

Permalänk
Medlem

Inet årets datorbutik ? tjosan ...de har inte haft nå vidare sortiment på de senaste 3 åren å hälften av prylarna finns inte i lager ...sakerna är dåligt packade å deras support har blevigt medioker..... kan vi sluta rösta på dem nu tack ?

Visa signatur

Carmilla: Intel 2600k, 8gb RAM 1600mhz, SSD EVO840, gtx760,. Workstation/Spelmaskin OS:Windows 8.1
Marcilla: AMD A4, 4gb RAM 1600mhz NAS/SQL/HTPC, OS: Linux MINT

Permalänk

Jag är lite orolig nu för att jag har sparat ihop i 9 månader till en dator som jag precis beställde förra veckan :S
Lyckligtvis, så betalade jag för montering, men ändå.

Permalänk
Medlem

Hur kan posten tycka att det är en smidig paketering när saker sticker ut? Låter mer som en undanflykt från Inet.

Permalänk
Medlem

Jag litar inte på att andra ska paketera mina grejer som kostat mig skjortan. Jag bokar alltid i butik och hämtar för då vet jag att det är ordentligt gjort. Jag har varit på intet flera gånger på grund av trasiga grejer (ofta hjälpt kompisar) och har fått väldigt gott bemötande och det har alltid löst sig bra

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swagger McJagger:

Jag är lite orolig nu för att jag har sparat ihop i 9 månader till en dator som jag precis beställde förra veckan :S
Lyckligtvis, så betalade jag för montering, men ändå.

Eftersom vi är i en tråd som diskuterar dåligt emballage.. Det är ingen fördel att låta Inet montera ihop, ur försändelsesynpunkt. Det är svårare att skicka en dator än komponenter, som ligger skyddade i sina respektive kartonger. Påverkas inte på samma vis av diverse krafter. (såsom tungt grafikkort i PCIe-slot)

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Avstängd
Skrivet av infigo:

Jag litar inte på att andra ska paketera mina grejer som kostat mig skjortan. Jag bokar alltid i butik och hämtar för då vet jag att det är ordentligt gjort. Jag har varit på intet flera gånger på grund av trasiga grejer (ofta hjälpt kompisar) och har fått väldigt gott bemötande och det har alltid löst sig bra

Det här är alltid det bästa alternativet men vad gör man om man bor flera, flera mil från närmaste ställe? Orka slösa pengar på bensin då.

Permalänk
Medlem

Bror mi9n råkade ut för något liknande, just med en mekanisk hårddisk. Den låg helt löst packad och hela kartongen var mosad, när han skulle öppna kartongen satt sidorna löst och disken gled ut på golvet.

Kan vara därför den disken dog fortare än diskar dom gått 20k timmar.

Men sen har jag o bror beställt från inet många många gånger och det här var en gång det hände, men min respekt för dom sjönk ganska ordentligt efter den packningen och har undvikit dom så mycket jag bara kan senaste åren.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem

Hade jag fått ett sånt paket hem med prylar för 14k, hade jag skickat tillbaka det direkt och ångrat köpet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

-- FubbHead

Permalänk
Medlem
Skrivet av aluser:

Off Topic men övriga som delar med sig av dåliga erfarenheter är okej?

Förstår inte vad din fråga har med mitt inlägg att göra. Vad menar du?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Komplett paketerade mitt paket precis likadant, ~6mm avstånd från metallen på CPU'n till utsidan på kartongen osv. Visserligen fungerade allt, dessutom var GPU'n bios-överklockad 150mhz utöver fabriksklocken, dvs 250mhz över standardklock ^^, så vart tvungen & klocka ner för att det skulle funka öht såklart, vem orkar reklamera något liksom. Så uppenbarligen säljer dom begagnade grejor som nya.

Kom ihåg att alla tidigare grejer jag köpt från diverse datorbutiker har vart packade så man kunnat kasta lådan från 3:e våningen, e väl nått nytt som ska vá så bra att packa dåligt. Höjer säkert prismarginalen med 0.5% kan jag tänka mig och det är ju bra tills folk fattar att packningen är dålig.

Däremot är det fortfarande värt att beställa på internet såklart, går man in i en "vanlig" elektronikaffär känner man sig liksom direkt illa till mods och känner sig nästan lite mobbad av försäljarna som försöker kränga varor till 350% inköpspris, pinsamt alltså. För i 98% av fallen så funkar prylarna från internet oavsett om de packat prylarna som fiskmåsar.

Permalänk
Avstängd

Paketering är en sak, men en annan är hur Posten eller vem det nu är som leverarar hanterar paketen. När jag hämtar ut datorkomponenter och egentligen all känslig elektronik så ber jag alltid dom på utlämningsställen att hantera det varsamt. Varje gång får man varje svar tillbaka: "Det är inte oss du ska säga det till utan snarare till dom som transporterar. Dom bara kastar saker omkring" och sedan kastar dom själva omkring paketen. Har händt en eller två gånger att man blivit riktigt jävla sur på dom och sagt ifrån att dom ska hanters som om det vore en bebis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mars SSX:

Det här är alltid det bästa alternativet men vad gör man om man bor flera, flera mil från närmaste ställe? Orka slösa pengar på bensin då.

ja det beror lite på var man bor. Mig tar det 20-30 minuter till inet och webbhallen i bil så det är endå nästan 3 mil fram och tillbaka (13km enkelresa). Har man längre så kan jag nog förstå

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14