Permalänk
Medlem

Dator Som Jag Ej Får Någon Bild Med.

Hej!

Jag har haft min dator i 3-4 år nu. Min lillebror installerade en massa virus i den och då slutade den att fungera..... Jag tänkte
att det kanske var moderkortet? Så jag bytte moderkort. Men nej, det var inte problemet. Jag har bytt ut alla delar och satt
flera sladdar på olika sätt för att på nåt sätt försöka få det att fungera. Men resultatet blev bara som vanligt... Ingen bild alls!
Då jag satte alla sladdar på rätt plats igen så vägrade det funka heller.... Har inte hittat någon lösning på internet så jag frågar er!

4 GB RAM
Inget grafikkort (Men hade flera stycken och provade när jag försökte få igång den.)
ASUS M5 A97 RZ.0 Moderkort
1 GB Processor (Vet dock ej vilket märke!)

Hoppas på svar som ger bra resultat!

Mvh Adam

Permalänk
Medlem

Kan du se BIOS?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Nej Asså jag ser ingenting! Helt kolsvart... Datorn i sig verkar ju funka som vanligt! :/

Permalänk
Medlem

Känns ju mer som om skärmen kan vara trasig. prova koppla upp den mot tvn.

ojoj du. en 1gb Processor

Visa signatur

Gtx 1080TI__I5 10400__Gigabyte B460m Pro__512GB SSD Samsung Evo__16Gb Corsair Vengance Pro 3200mhz__Corsair 850w__4TB WD black.

Permalänk
Medlem

Har dock provat den med flera skärmar.... Det är en gammal dator så jag vet att det är jävligt dålig processor... Skärmen är inga problem med! Har just nu en annan dator som båda skärmarna funkar till.. Så nej inget med det!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Aelox:

Har dock provat den med flera skärmar.... Det är en gammal dator så jag vet att det är jävligt dålig processor... Skärmen är inga problem med! Har just nu en annan dator som båda skärmarna funkar till.. Så nej inget med det!

Då har du antingen ett grafikkort eller själva moderkortsplatsen för grafikkortet som strular/är sönder.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)