IPhone 6 vs i6 plus & dpi?

Permalänk
Medlem
Skrivet av juckeyy:

Haha ja jo det är ju sant men om du jämför de nya iphone med en iPhone 5S, det är ingen märkvärdig skillnad som gör att det är värt att slänga ut 6k+ för en ny iPhone, right?

har ingen iPhone så det kan jag inte svara på

Permalänk
Medlem
Skrivet av juckeyy:

Tycker du att det är stor skillnad mellan t ex LG G3 och G2?
Z3 och Z2? Htc One M8 och M7?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Superolle:

Anser du att det är någon större skillnad på någon toppmodell från deras föregångare? Oavsett tillverkare?

Du har uppenbarligen inte jämfört de själv. Tio dagar med M7 och tio dagar med M8 med alla dina appar, inställningar osv. Det är en helt annan upplevelse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av juckeyy:

Alltså jag menade iphone 6 som "modell" dvs både vanliga och + känns som flopp, inget nytt i någon.

Måste vara ett av de vanligaste klagomålen på iPhone samtidigt som det, precis som Superolle säger, gäller exakt lika väl för alla andra tillverkare de senaste åren. Vet inte varför Apple i så mångas ögon måste presentera något "nytt och innovativt" för att inte vara en flopp.

Det är bara att inse att smartphone-utveckligen har kommit till en punkt då det inte händer så mycket längre. Vi får lite bättre skärmar, lite bättre kameror osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superolle:

Tycker du att det är stor skillnad mellan t ex LG G3 och G2?
Z3 och Z2? Htc One M8 och M7?

Snapdragon 801 (G3, Z2, Z3) är ju samma MSM8974 som Snapdragon 800 (G2), så där är skillnaden minimal. M7 vs M8 däremot är ju Snapdragon 600 vs Snapdragon 801, så den skillnaden är ju iaf märkbar.
Fast jag fattar inte heller ditt första inlägg så jag är inte med på vad vi diskuterar.

EDIT: Blev osäker på om det verkligen sitter en 801 i Z3, men mongo-Sony skriver ju inte specs på sin hemsida så jag får väl fortsätta vandra i ovisshet...

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av juckeyy:

Känner mest att nya iPhone 6 är mest flopp, inte mycket nytt direkt.

Stort sett allt är ju nytt. Vad kräver du egentligen? Ny processor, ny kamera, ny GPU, ny display, nytt IOS. öppna ögonen!

Permalänk
Medlem

Själv kommer jag nog välja en vanlig iPhone 6 då jag tycker 6+ verkar för stor för min smak. Den ska inte bara kännas bra i handen, den ska sitta bra i byxfickan också då det är där den spenderar majoriteten av tiden för mig. Då jag nu sitter på en iPhone 4 så tvivlar jag inte att den kommer kännas som en bra uppdatering. Efter att ha uppdaterat till iOS7 så känns min nuvarande telefon ibland som sirap.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LudvigLindell:

Min telefon har stöd för att ta bilder i RAW.

Just det fan, OPPO har ju faktiskt stöd för detta i deras ColorOS. Det glömde jag.

Skrivet av juckeyy:

Alltså jag menade iphone 6 som "modell" dvs både vanliga och + känns som flopp, inget nytt i någon.

Du har ju en uppenbar agenda med den attityden..
Det är massor med nyheter i hårdvaran. Det är verkligen inte en flopp i mitt tycke.
Mjukvaran är däremot en annan femma, iOS förnyar ju inte sig i onödan.

Skrivet av Superolle:

Tycker du att det är stor skillnad mellan t ex LG G3 och G2?
Z3 och Z2? Htc One M8 och M7?

Nej, nej och ja.
Skillnaden mellan M7 och M8 är enorm. Batteritiden, touch-responsen och kameran är mycket bättre. Vilket borde ge en bild av hur usel kameran i M7 var om M8 hade en halvdålig kamera.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av ozo64:

Stort sett allt är ju nytt. Vad kräver du egentligen? Ny processor, ny kamera, ny GPU, ny display, nytt IOS. öppna ögonen!

Lite så ja.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Stort sett allt är ju nytt. Vad kräver du egentligen? Ny processor, ny kamera, ny GPU, ny display, nytt IOS. öppna ögonen!

Displayen är ju inte ny eller märkvärdig på något sett, lägre DPI än dagens t.ex Samsung modeller.
Visst kameran är väl lite ny men processorn så kör dom ju på med sitt gamla vanliga "A" och inte så jätte mycket specifikt.

Tack för mig!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem

Väntar på se lite mer hands on på iphone 6+

Behöver ny mobil då s4an börjar bli tråkig.
Annars kanske det blir en note4,z3a.

Vore kul o prova iOS lite.
Fast kommer nog bli lite vansinnig på att där inte finns min back knapp som på galaxyn utan måste trycka uppe i översta högra hörnet hela tiden.

Permalänk
Medlem

För mig blir det en iPhone 6. Fortfarande irriterad på Apples val att ge den större modellen bättre spec, så puckat. Jag hade gärna betal den extra tusenlappen för att få samma skärm, kamera och bättre batteritid (de hade inte behövt göra 6:an tunnare än 6+). Men vägrar att köpa en phablet...

Skulle inte bli förvånad om 6+ visar sig ha 2g minne istället för 1g som på 6:an.

Permalänk
Medlem

Kände på telefoner i iPhone plus storlek idag och tyvärr så är de bara för stora. Får bli en vanlig iPhone 6

Visa signatur

< iMac 21.5 > < Macbook Pro Retina >

Permalänk
Skrivet av juckeyy:

Va?

Haha ja jo det är ju sant men om du jämför de nya iphone med en iPhone 5S, det är ingen märkvärdig skillnad som gör att det är värt att slänga ut 6k+ för en ny iPhone, right?

Inte ?

* större skärm
* nfc
* bättre samtalstid
* bättre surftid
* bättre kamera
* tunnare och mer slimmad
* snabbare Wifi 802.11 ac
* 25% snabbare än 5S

mm mm

Är det inte tillräckligt för en ny mobil? De kan ju inte uppfinna hjulet igen liksom.
Att stoppa in 100 nya features som Samsung gör t.ex som ingen använder är väl knappast märkvärdigare!

Får min Lördag nästa vecka, längtar sjukt mkt

Permalänk
Medlem

Troll kommer fortsätta att trolla oavsett dom blir motbevisad eller inte. Hur sjutton lyckades du redan beställa en? Från USA genom någon du känner eller ?

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem

Går att beställa från England osv idag också. Eller ja förboka som det heter. De börjar säljas om en vecka.

Permalänk
Medlem

6+ utnyttjar dessutom landskapsläget på samma sätt som på en Ipad

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Går att beställa från England osv idag också. Eller ja förboka som det heter. De börjar säljas om en vecka.

Tyvärr är det nog för sent. Eller ja iaf försent för att få inom en 3 veckors period. http://9to5mac.com/2014/09/12/iphone-6-and-6-plus-already-sel... knappt 30 minuter tog det i år ..

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av juckeyy:

Visst kameran är väl lite ny men processorn så kör dom ju på med sitt gamla vanliga "A" och inte så jätte mycket specifikt.

Tack för mig!

Hade du hellre haft ett nytt "B"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_W:

Tyvärr är det nog för sent. Eller ja iaf försent för att få inom en 3 veckors period. http://9to5mac.com/2014/09/12/iphone-6-and-6-plus-already-sel... knappt 30 minuter tog det i år ..

Jo de brukar gå åt väldigt snabbt

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Jo de brukar gå åt väldigt snabbt

Jo det gör ju det. Undra hur detta påverkar 26 september för oss andra länder. Jag ska ju få en med firma abonnemang. Men om jag ska ha en 6 eller 6+ har jag inte beslutat mig för. 6+ är jäkligt stort, på snudd på för stort. Det enda som får mig att vilja ha 6+ är kameran och upplösningen men frågan är om det är lönt den försämrade smidigheten.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem

Var och provade lite telefoner idag för att få lite känsla för hur stor 6+ är och kan säga att det blir ingen 6+ för mig. Jag provade en Xperia T3 som är snäppet mindre än 6+ och den var enorm. Går inte att få ner den i en vanlig ficka bekvämt. Tyvärr så får jag nöja mig med en Iphone 6. Tänker inte gå omkring med en handväska...

Permalänk
Medlem

Jag satt och rita på papper för att få grepp om det hela. I slutänden visa det sig att min Casio miniräknare är typ exakt lika stor som en 6+ fast lite tjockare och kantigare och det blev bulligt kan jag lova. Så det lutar nog mot en vanlig 6a här med.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem

Ja det går liksom inte. Om två år när jag kommer köpa en ny igen så kanske de lyckats trimma ner den ett par cm på bägge hållen. Då kanske det kan funka. Lägger en tusenlapp till på mer lagringsutrymme på en 6'a istället.

Tror nog att 6+ kan funka fint för kvinnor som har en väska med sig

Permalänk
Skrivet av ozo64:

Var och provade lite telefoner idag för att få lite känsla för hur stor 6+ är och kan säga att det blir ingen 6+ för mig. Jag provade en Xperia T3 som är snäppet mindre än 6+ och den var enorm. Går inte att få ner den i en vanlig ficka bekvämt. Tyvärr så får jag nöja mig med en Iphone 6. Tänker inte gå omkring med en handväska...

Min 1520, vilken är snäppet större än 6+ passar utmärkt i alla mina fickor förutom ett par bad-shorts. Att avvisa den innan du provat blir lite fel. Det som avskräcker många är storleken, men efter en veckas tid kan man omöjligt gå tillbaka till något mindre igen. Plockade upp min frus 1020 här om dagen och den kändes som en leksak med sin lilla skärm där man var tvungen att zooma in för att se nått. Att sedan batteritiden är mycket bättre är en bonus -speciellt efter några månader då batteriet inte håller full laddning längre.

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Medlem

Jag provade nyss med en telefon som är ngt mindre. Den passar inte i mina jeans på ett tillfredsställande sätt. Tyvärr det går bara inte. Jag vill kunna sätta mig ner och kunna röra på mig utan att riskera knäcka telefonen.
Du är kanske längre/större än mig så att du får plats med gigantiska telefoner i fickorna. Det får inte jag.

Jo batteritid är ett problem på mindre telefoner men 6an ska ha 25% bättre än Iphone 5S som har ännu bättre än Iphone 5 som jag har nu.
Har inga större problem med batteritiden på min Iphone 5 så jag kommer nog klara mig fint på det.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av juckeyy:

Displayen är ju inte ny eller märkvärdig på något sett, lägre DPI än dagens t.ex Samsung modeller.
Visst kameran är väl lite ny men processorn så kör dom ju på med sitt gamla vanliga "A" och inte så jätte mycket specifikt.

Tack för mig!

Vadå inte ny?

har du kollat på videon?
Ny retina display, helt nya lager under.
1080, och högre DPI.

Samma vanliga A ;_;

Apple programmerar efter 1 hårdvara.
Varför ska dom ha en 8 core 5Ghz mega doom CPU?
När IOS inte behöver det.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Vadå inte ny?

har du kollat på videon?
Ny retina display, helt nya lager under.
1080, och högre DPI.

Samma vanliga A ;_;

Apple programmerar efter 1 hårdvara.
Varför ska dom ha en 8 core 5Ghz mega doom CPU?
När IOS inte behöver det.

Han kanske syftade på att det inte var mycket nytt om man jämför med vad som finns i, tex Android idag. Skillnaden är väl att kameran är vassare och telefonen i fråga kör iOS Men vad vet jag, ska bli kul att få känna på den i alla fall!

Visa signatur

Cooler Master NR200P | i7 9700k | RX 7800 XT | 16GB |

Permalänk
Medlem

Jag har hellre bättre batteritid än onödigt hög upplösning och onödigt kraftfull processor.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av SvenOslo:

Han kanske syftade på att det inte var mycket nytt om man jämför med vad som finns i, tex Android idag. Skillnaden är väl att kameran är vassare och telefonen i fråga kör iOS Men vad vet jag, ska bli kul att få känna på den i alla fall!

Fattar inte varför man jämför mot Samsung då dom har HELT olika riktningar.

Det är som att jämföra OSX mot Windows.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240