Vill ha era åsikter om QH-90!

Permalänk
Medlem

Vill ha era åsikter om QH-90!

Hejsan ska köpa nytt headset och funderar på Qpad QH-90 då jag har allt annat i Qpad. Men vill först veta om nån av er har QH-90 och vad ni tycker om dom eller om det finns bättre alternativ att skaffa för samma prislapp

Visa signatur

CPU= Intel Core i7 6700k
PSU= EVGA Supernova G2 750W
Moderkort= ASUS Z170 Pro Gaming
GPU= ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX
Minne= Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15 (2x8GB)

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Vill ha folks åsikter inte en recension!

Visa signatur

CPU= Intel Core i7 6700k
PSU= EVGA Supernova G2 750W
Moderkort= ASUS Z170 Pro Gaming
GPU= ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX
Minne= Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15 (2x8GB)

Permalänk
Medlem

Har inte dem själv men du kan ju ta och läsa igenom alla andra Trådar som finns sen tidigare.

Visa signatur

|| Chassi Fractal Design Define R3 || PSU Corsair 650W modular || MOBO MSI Z68A-GD65 (G3)|| CPU Intel® Core™ i7 2600k
|| GPU
Sapphire Nitro R9 390 || Minne 8GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600MHz || SSD Samsung 830 256GB|| OS Win 10 Pro || Gear Dell U2412M, Samsung 226BW || Logitech G500 || Corsair K70|| ATH-M50x <3 ||

Permalänk
Medlem

Det är dem bästa hörlurarna jag har haft. Bytte ut dom för ett par mycket dyrare trådlösa, för ja, jag ville ha trådlöst..
Men du hittar inte bättre gaming lurar för det priset. De är fantastiska och dem stänger ute ALLT ljud, vilket jag älskar.

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mythzs:

Vill ha folks åsikter inte en recension!

En recension är åsikter.

Permalänk
Medlem

Min vän har ett par sådana och Mikrofonen där på är ganska kass.

Permalänk
Medlem

Grymma headsets med kassa mikrofoner helt enkelt.

Permalänk

Grymma lurar har både QH 90 och QH 85, QH 85 används flitigt när barnen har somnat så man hör om de vaknar, QH 90 när man vet att man kan sitta ett tag utan att man behöver ta hänsyn till allt som händer runt omkring i familjen.
Att folk har problem med micken är nog för att de inte riktar den mot munnen, ta av brusskyddet så ser man hur man får rikta den.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Det är samma headset som QH-90 bara rebrandat. Är egentligen ett par Takstar Pro 80 med mikrofon.

Visa signatur

Processor: R5 2600 Moderkort: X470-F Gaming Grafikkort: Nvidia 3080 FE Ram: Trident Z Neo 16gb Nätaggregat: CM 850V Chassi: FD Meshify C Lagring: Corsair MP510 1TB, Crucial MX300 750gb

Permalänk
Medlem

Mina första fick missljud i ena luren efter ett tag, men dustin var jättesmidiga och fick snabbt ett nytt par.
Såhär långt inga mer problem med det nya.
Väldigt bekväma (vilket jag tycker är prio 1 på ett headset), och jag blev förvånad över hur bra ljudet är, de är ju ganska billiga.
Förstår inte klagomålen på mic'en, både jag och en polare har QH-90 och inte märkt något dåligt med den.

Stänger ute ljud bra med.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trizones:

Det är samma headset som QH-90 bara rebrandat. Är egentligen ett par Takstar Pro 80 med mikrofon.

Jag är medveten om vilka lurar det är, anledningen till att jag rekommenderar dem framför QH-90 är att man får mer tillbehör med Kingston lurarna och kostar mindre.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mythzs:

Hejsan ska köpa nytt headset och funderar på Qpad QH-90 då jag har allt annat i Qpad. Men vill först veta om nån av er har QH-90 och vad ni tycker om dom eller om det finns bättre alternativ att skaffa för samma prislapp

Det är en bra lur för pengarna, micken är ingen höjdare men den duger.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Har haft min QH-90 nu i cirka 1 år och dem är absolut bra hörlurar för det billiga priset :). Dem är riktigt sköna att ha på sig samt med ett godkänt bra ljud. Men det finns några grejer som jag skulle vilja klaga på.

1. Är att micken som alla andra säger är ganska dålig men det gör sitt jobb i alla fall
2. Är att volymkontrollen som följer med är riktigt dålig kvalite. Kan börja glappa efter ett tag. Och att kabel kan börja glappa så att ljuden försvinner på ena högtalaren. Har redan fått byta ut volymkabeln en gång redan. Och nu efter 3 månader så börjar den göra det igen. Men det kan ju enkelt fixas med hjälp men en annan bättre kabel.

Så hittar du den för ett bra pris så är det värt det

Visa signatur

Chassi : Corsair iCUE 465X RGB Processor : Intel Core i9-11900F Stock Moderkort : ASUS ROG Strix B560-F GAMING WIFI Cpu Kylare : CM ML240L V2 ARGB Ram : Kingston FURY Beast RGB DDR4 16GB 3200 MHz Gpu : Gigabyte GeForce RTX3080 GAMING OC LHR SSD : Kingston A2000 1TB NVMe M.2 Nätagg Corsair RM750x, 750W Consoller: PS4

Permalänk
Medlem

Alla verkar riktigt nöjda med sina QH-90. Ser ut och blir dom och en QPAD musmatta så sitter jag på fullt Qpad sen Tack för alla svar!

Visa signatur

CPU= Intel Core i7 6700k
PSU= EVGA Supernova G2 750W
Moderkort= ASUS Z170 Pro Gaming
GPU= ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX
Minne= Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15 (2x8GB)

Permalänk

"Med samma ljud i samma förpackning men smått förbättrat på ett par punkter, är Kingston HyperX Cloud helt enkelt en evolution av tidigare testvinnaren Qpad QH-90. QH-90 är fortfarande ett riktigt bra headset och hittar du det betydligt billigare än HyperX Cloud är det ett bra alternativ, men i övrigt finns det ingen anledning att välja Qpad före Kingston som spetsar helhetsintrycket ytterligare. Kollar vi på övriga modeller i guiden så ser vi inga större förändringar i priser och således heller inga förändringar bland våra rekommendationer."

http://www.nordichardware.se/Kringutrustning/kingston-hyperx-...

Och om nu kingston går för 699 skulle jag köra dem. Om man nu inte måste köra Qpad. Ska själv lägga en beställning på kingston idag.
(https://www.inet.se/produkt/6607051/hyperx-cloud-gaming-heads...)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mythzs:

Hejsan ska köpa nytt headset och funderar på Qpad QH-90 då jag har allt annat i Qpad. Men vill först veta om nån av er har QH-90 och vad ni tycker om dom eller om det finns bättre alternativ att skaffa för samma prislapp

Överlag ett bra headset men micken är dålig och satt liksom löst. Dessutom slutade den fungera efter 5-6mån. Kontaktade qpad med dom ville ha 300 pix för en ny mick, köpte då ett nytt headset av annat fabrikat istället.

Permalänk
Medlem

Jag får ont på huvudet efter 1 timme användning. Kan bero på att mitt huvud är stort. Ångrar att jag skaffade det. De flesta verkar nöjda i alla fall.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Skrivet av Cooling23:

Jag får ont på huvudet efter 1 timme användning. Kan bero på att mitt huvud är stort. Ångrar att jag skaffade det. De flesta verkar nöjda i alla fall.

Nöjda med ditt stora huvud som du ångarar att du skaffade dig ?
Hade du något val i införskaffandet av det ?

Permalänk
Medlem

Jag har ett par QH-90 och tycker de funkar galant.

Permalänk

Beställde Kingstons precis. Kan återkomma imorgon/helgen om vad jag tycker

Permalänk
Medlem
Skrivet av diddedraker:

Beställde Kingstons precis. Kan återkomma imorgon/helgen om vad jag tycker

Nåå hur var det? :3

Visa signatur

CPU= Intel Core i7 6700k
PSU= EVGA Supernova G2 750W
Moderkort= ASUS Z170 Pro Gaming
GPU= ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX
Minne= Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15 (2x8GB)

Permalänk
Skrivet av Mythzs:

Nåå hur var det? :3

Har mest testat ljudet i hörlurarna än så länge. Allt från klassiskt till led zeppelin via dubstep och funk låter bra. Kan vara lite för kraftig bas i vissa låtar, men känns som att det går att finjustera med en EQ. Fantastiskt tryck är det ändå och låtar som Wildcat från gruppen Ratatat låter ljuvligt. Jag drog även på lite Bob Marley och trummorna kommer verkligen fram (något man kunde sakna med steelseries). Måste säga att jag är väldigt nöjd med tanke på priset (betalade 699).

Nu hade jag oturen att inte ha kunnat testa micken helt ut (typ via skype osv), då mina vänner vägrar vara online samtidigt. Så jag har kört lite tester i soundrecorder i windows. Hur låter det då? jag tycker det är helt klart godkänt. Perfekt för samtal och när man spelar.
Kan även funka i Lets play filmer på youtube, men skulle inte rekommendera detta för en "seriös" podcast.

Ni kan lyssna på mitt micktest här: MICHROPHONE TEST KINGSTON HYPERX CLOUD. Då jag inte är en erfaren testare av hårdvara så fick det bli lite improviserat.

Permalänk
Medlem

Alldeles för stängda och kass mick för min smak, men jag tycker också mer om öppna hörlurar.

Jag valde PC360 istället, har varit nöjd framtills nu.