Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av glemmy:

Innan någon trycker på köpknappen vill jag påpeka att det tillkommer "import charges", alltså tull och moms på c:a 633 kr (det står t.o.m. på sidan och jag tror det läggs till automatiskt).
Totalt bör det hamna på cirka 3450 SEK så därför sparar man inte mycket jämfört med att köpa i Sverige.

Sorry för off topic men ville bara klargöra detta. (Du kanske kan lägga till info i ditt inlägg så kan jag ta bort mitt)

Det är inte off topic när det är viktig information om tipset det handlar om

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crozzfajor:

Om det inte är något miss från Proshop's sida så är den här dealen bland de bästa någonsin.

Be-Quiet Power Zone 850W - 513:-

http://www.proshop.se/Stromforsorjning/be-quiet!-Power-Zone-B...

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2139924

Tryck på köp även om du inte behöver

Man får den säkert inte, men på faktura är det definitivt värt ett försök

Visa signatur

Nostalgidator: Intel Core i7 3820 @ 4.3 ghz | 2 x XFX 7970 Black Editon OC | MSI X79A-GD45 | Corsair HX 850W | Corsair Cooling Hydro H80 | Corsair Force 3 SSD | Corsair Vengeance RAM 16 GB | Fractal Design Arc Miditower |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jerseph:

Man får den säkert inte, men på faktura är det definitivt värt ett försök

1337kr??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

542 inkl frakt för mig

Visa signatur

Nostalgidator: Intel Core i7 3820 @ 4.3 ghz | 2 x XFX 7970 Black Editon OC | MSI X79A-GD45 | Corsair HX 850W | Corsair Cooling Hydro H80 | Corsair Force 3 SSD | Corsair Vengeance RAM 16 GB | Fractal Design Arc Miditower |

Permalänk
Skrivet av jerseph:

542 inkl frakt för mig

Jävligt gött om du fick ett för det priset! Uppdatera gärna.

Känns som om någon på Proshop drog ett skämt )

GL!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crozzfajor:

Jävligt gött om du fick ett för det priset! Uppdatera gärna.

Känns som om någon på Proshop drog ett skämt )

GL!

Var nog systemet, händer på cdon ibland och de brukar inte gnälla utan skicka varan ändå. Proshop brukar dock bara annullera, men det är ju ändå värt ett försök

Visa signatur

Nostalgidator: Intel Core i7 3820 @ 4.3 ghz | 2 x XFX 7970 Black Editon OC | MSI X79A-GD45 | Corsair HX 850W | Corsair Cooling Hydro H80 | Corsair Force 3 SSD | Corsair Vengeance RAM 16 GB | Fractal Design Arc Miditower |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jerseph:

Var nog systemet, händer på cdon ibland och de brukar inte gnälla utan skicka varan ändå. Proshop brukar dock bara annullera, men det är ju ändå värt ett försök

Näru, på prisjakt står det 513kr men klickar man sig till ProShop så kostar det 1337kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

Näru, på prisjakt står det 513kr men klickar man sig till ProShop så kostar det 1337kr.

Vilket innebär att proshop har ändrat priset och prisjakt inte ännu hunnit uppdatera det

Visa signatur

Nostalgidator: Intel Core i7 3820 @ 4.3 ghz | 2 x XFX 7970 Black Editon OC | MSI X79A-GD45 | Corsair HX 850W | Corsair Cooling Hydro H80 | Corsair Force 3 SSD | Corsair Vengeance RAM 16 GB | Fractal Design Arc Miditower |

Permalänk

Hade det inte stått 513 på Proshop hade jag från första början hade jag inte lagt upp anonnsen. Det är som jerseph säger.

Skrivet av Def_Dog:

Näru, på prisjakt står det 513kr men klickar man sig till ProShop så kostar det 1337kr.

Permalänk
Medlem

Hann lägga en beställning hos ProShop, undrar hur lång tid det dröjer innan jag får ett mail om det var något fel...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ari86:

Tackar! Blev 2st, perfekt för lagring!

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av zelxi:

Tackar! Blev 2st, perfekt för lagring!

...och där var de slut

Permalänk
Medlem
Skrivet av albin967:

Vimla (telenors nät) har ett erbjudande där man får deras fastpris abonnemang gratis året ut. Fria samtal/sms och 3GB data/månaden, ingen bindningstid/uppsägningstid så det är bara till att säga upp det i december. https://vimla.se/?201409112242163318
obs ref länk ger 10 kr Rabatt i månaden till mig och till dig.

Tack! Låter för bra för att vara sant, men tydligen ägs det t o m av Telenor.

Permalänk
Avstängd

Det är telenors motsvarighet till Halebop (Telia), Comviqq (Tele2) och Hallon (3)

Permalänk
Medlem
Skrivet av talibananen:

Kamrater!
Dustin säljer nu följande kameraväska för den som har en systemkamera och några objektiv att släpa runt på.
https://www.dustinhome.se/product/5010289992/gadget-bag-10eg-...

Medlemspris 48kr/ickemedlem 55kr
Ordinare: 945kr

prisjakt http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=624718
- näst bäst är kring 500kr

Det var ett bra erbjudande! Tack för tipset!

Blev två stycken.

Permalänk
Skrivet av talibananen:

Kamrater!
Dustin säljer nu följande kameraväska för den som har en systemkamera och några objektiv att släpa runt på.
https://www.dustinhome.se/product/5010289992/gadget-bag-10eg-...

Medlemspris 48kr/ickemedlem 55kr
Ordinare: 945kr

prisjakt http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=624718
- näst bäst är kring 500kr

Tack för tipset, synd med den saftiga frakten bara.
Men det blev ett köp ändå, då den nuvarande kameraväskan jag har (ebay-kina) i princip går sönder bara man tittar på den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av talibananen:

Kamrater!
Dustin säljer nu följande kameraväska för den som har en systemkamera och några objektiv att släpa runt på.
https://www.dustinhome.se/product/5010289992/gadget-bag-10eg-...

Medlemspris 48kr/ickemedlem 55kr
Ordinare: 945kr

prisjakt http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=624718
- näst bäst är kring 500kr

Nu har de tagit bort den. Hoppas att de skickar redan beställda!

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Startpaket:

Nej! 2685kr så länge du inte är ett företag som får tillbaka momsen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vigge50:

Flera verkar göra detta felet och även jag själv, det priset är utan moms

Och nu gjorde du ytterligare ett genom att diskutera i tipstråden.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem

Blev intresserad av denna, har du testat den själv? Den verkar ju väldigt trevlig för det priset.

Visa signatur

AMD 5800X3D - Asus ROG B450-F - AMD Sapphire Vega 56 Pulse
Intel 330 180GB - 32gb DDR4 - Meshify C - beQuiet L8 530w
Panasonic 50" VT60 - Xonar Essence STX - Arcam FMJ A39 - Monitor Audio BR5 - Nintendo

Permalänk
Avstängd

Lite långsam soc kan jag tycka för en 1080p display...

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Lite långsam soc kan jag tycka för en 1080p display...

Ja, det är väl det jag funderar på också. Frågan är dock om det spelar någon roll vid enkelt surfande och lättare noterings/ordbehandlingsprogram.

Visa signatur

AMD 5800X3D - Asus ROG B450-F - AMD Sapphire Vega 56 Pulse
Intel 330 180GB - 32gb DDR4 - Meshify C - beQuiet L8 530w
Panasonic 50" VT60 - Xonar Essence STX - Arcam FMJ A39 - Monitor Audio BR5 - Nintendo

Permalänk
Medlem

Jag funderar på att köpa en med och kollade runt lite, det verkar som om det är en hel del surfplattor som har Snapdragon 400, vissa har till och med den två-kärniga. Jag var lite tveksam i början med börjar bli övertygad att det kommer räcka till gott och väl.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Pelleboj:

Ja, det är väl det jag funderar på också. Frågan är dock om det spelar någon roll vid enkelt surfande och lättare noterings/ordbehandlingsprogram.

Till det priset lär det inte finnas något i närheten lika bra, det känns väldigt prisvärt. Prestandan räcker till allt förutom kanske de tyngsta spelen och skärmen verkar vara jämförelsevis riktigt bra.

Det kliar i köpfingret men jag vet inte om jag har så stor användning egentligen

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Jag funderar på att köpa en med och kollade runt lite, det verkar som om det är en hel del surfplattor som har Snapdragon 400, vissa har till och med den två-kärniga. Jag var lite tveksam i början med börjar bli övertygad att det kommer räcka till gott och väl.

Precis vad jag tänkte. Funderade på en Galaxy Tab 4 också, den kör också snap400 men har usel upplösning. Det enda tråkiga med Yoga 10 + verkar vara att den har hög färgmättnad (saturation) men det kan man väl leva med.

Skrivet av DunderKlumpen:

Till det priset lär det inte finnas något i närheten lika bra, det känns väldigt prisvärt. Prestandan räcker till allt förutom kanske de tyngsta spelen och skärmen verkar vara jämförelsevis riktigt bra.

Det kliar i köpfingret men jag vet inte om jag har så stor användning egentligen

Japp, priset känns oslagbart. Skulle den bara ligga om några månader är det väl bara att kränga den på blocket/tradera.

Visa signatur

AMD 5800X3D - Asus ROG B450-F - AMD Sapphire Vega 56 Pulse
Intel 330 180GB - 32gb DDR4 - Meshify C - beQuiet L8 530w
Panasonic 50" VT60 - Xonar Essence STX - Arcam FMJ A39 - Monitor Audio BR5 - Nintendo

Permalänk
Medlem
Skrivet av buLLit:

Toppar tipset, 149kr på mediamarkt!

Jäklar vad prisvärda de här lurarna är, minns när jag köpte dem för typ 2-3 år sedan för 549 och tyckte de lät magiska för prislappen, men 149 är ju helt oslagbart...

Enda dåliga är väl den usla komforten och lite väl känsliga kabeln.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Angående A-jays five lurarna skulle jag avråda ifrån dem helt och hållet, halvtaskigt ljud samt att det mesta du kommer höra ändå bara är ljud från den feta kabeln när du rör dig.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Nu måste det väl ändå vara bekräftat att NetOnNet gjort århundradets sämsta val genom att låta företagspriser stundvis bli standard. Okej om en eller två personer missar att notera att det rör sig om företagspriset men när nästan halva sweclockers forumanvändare tar fel, ja då är det något fel som inte härrör till användarna utan till sidan. Ska man kanske ta och skriva ett mail eller två och be de se över hur priserna listas så kanske vi slipper se "fyndpriset" där momsen inte är inräknad här i fyndtråden igen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Angående A-jays five lurarna skulle jag avråda ifrån dem helt och hållet, halvtaskigt ljud samt att det mesta du kommer höra ändå bara är ljud från den feta kabeln när du rör dig.

Är det så illa? Har länge vart sugen på ett par så beställde ett par nu. :/ Har ett par halvtaskiga JVC just nu, får väl se skickar tbax dem annars.

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av guos89:

Nu måste det väl ändå vara bekräftat att NetOnNet gjort århundradets sämsta val genom att låta företagspriser stundvis bli standard. Okej om en eller två personer missar att notera att det rör sig om företagspriset men när nästan halva sweclockers forumanvändare tar fel, ja då är det något fel som inte härrör till användarna utan till sidan. Ska man kanske ta och skriva ett mail eller två och be de se över hur priserna listas så kanske vi slipper se "fyndpriset" där momsen inte är inräknad här i fyndtråden igen...

Fast kan man inte kräva att man bör kolla upp om det rör sig om ett pris riktat till oss konsumenter eller till företag innan man skapar en post i tråden/trådarna?
Förstår att det kan klia i fingrarna när det kommer till att gäller att tipsa om fynd men så fruktansvärt jobbigt är det väl ändå inte att se till att fliken "privat" är vals och inte "företag"?

Och vad gäller Noctua fläktarna så rör det sig om fyndpriser även med momsen är medräknad.

Visa signatur

/havoc