Permalänk
Medlem
Skrivet av ffodil:

Har ingen 930 själv, men uppfattningen jag fått är att överhettningsproblemen försvunnit för de flesta efter ett tag och el. för att man lagt in update1 med DP som höjer prestandan, minskar batteriförbrukningen.

Jag har inte Update1 med DP utan anser mera att den borde fungera direkt ur kartongen. Har även försökt använda den mycket i hopp om att luren ska "brännas" in (I really dont know^^). I nu läge funderar jag på att returnera luren och avvakta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ffodil:

Har ingen 930 själv, men uppfattningen jag fått är att överhettningsproblemen försvunnit för de flesta efter ett tag och el. för att man lagt in update1 med DP som höjer prestandan, minskar batteriförbrukningen.

Värmen och batteritiden är nog de största nackdelarna för mig, spontant känns det som dessa problemen var större i början som du säger.
Vet inte om jag fick ett 100% ex dock.

Permalänk
Medlem

Tänkte höra med er, fick min Lumia 930 igår och har inga större problem, visst den blir lite varm nere i höger hörn men det är verkligen inte så mkt. Men jag undrar om era 930 får lite lightbleed i de nedre hörnena/delen när ni sätter allt vad ljusstyrka heter på högsta och står i ett mörkt rum? Har jag ljusstyrka på auto märker jag inget dock... Sen om ni startar kameran i ett rum med lite ljus och rör telefon fram och tillbaka så blir det lila lite här och var som sedan försvinner när ni håller mobilen stilla? Funderar på om det är mjukvara eller hårdvara som felar och om jag ska byta den...
Har läst en del på wpcentral och de som bytt in sina mobiler har haft samma "problem"(är ju inget problem om man har ljusstryka på auto) när de fått en ny. Känns som man verkligen letar fel nu bara för det blev lite prat om det här innan i tråden :)...
Förövrigt en riktigt riktigt trevlig mobil!!

Permalänk
Medlem

Skulle någon med en Lumia 930 kunna säga om de har samma sak på deras mobil, om inte kmr jag byta imorgon då jag åker förbi Elgiganten.
Har samma sak som denna:

Sen är det intressant att det kmr bara när WP 8.1 startar precis som i denna video:
http://vimeo.com/101235728

Permalänk
Medlem

Haha har läst att det fungerar efter en hardreset och sen inte uppdatera skräm appen och det gjorde det Nu ser mobilen ut som den ska :), gott att det är ett mjukvaru fel för det kan jag leva med för det kmr alltid uppdateringar...

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Xi:

Skulle någon med en Lumia 930 kunna säga om de har samma sak på deras mobil, om inte kmr jag byta imorgon då jag åker förbi Elgiganten.
Har samma sak som denna:
http://forums.wpcentral.com/attachments/nokia-lumia-930/72630...

Sen är det intressant att det kmr bara när WP 8.1 startar precis som i denna video:
http://vimeo.com/101235728

Ställ in datumet på telefonen till 2300 någonting. Öppna sedan inställingar för skärm/display i settings och då kommer du bli tillfrågad att avinstallera displayappen (då dess licens gått ut det datumet). Gör det och reboota och problemet är borta.

Det är en bugg i den senaste uppdateringen av den appen som berör 930 och det visar sig bara på högsta skärmstyrka. Nackdelen är att du förlorar den inställningen helt och hållet och kan inte ändra inställningar för skärmen. Då får du tyvärr göra en factory reset och sedan ge tusan i att uppdatera den appen sen.

edit: missade att du hade löst problemet själv...

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xi:

Haha har läst att det fungerar efter en hardreset och sen inte uppdatera skräm appen och det gjorde det Nu ser mobilen ut som den ska :), gott att det är ett mjukvaru fel för det kan jag leva med för det kmr alltid uppdateringar...

Härligt att det löste sig! Själv har jag knappt några skärm besvär.

Däremot värme.. Fyfan! 2 minuter framför Messenger/vine/webb så har mobil börja utveckla en värme som jag inte tycker är Ok för en high-end lur.

Upplever du något liknande?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plosky:

Härligt att det löste sig! Själv har jag knappt några skärm besvär.

Däremot värme.. Fyfan! 2 minuter framför Messenger/vine/webb så har mobil börja utveckla en värme som jag inte tycker är Ok för en high-end lur.

Upplever du något liknande?

Skickades från m.sweclockers.com

Har haft precis samma problem, men det försvann iom senaste Developer Preview så antingen härda ut eller installera den
Hoppas det hjälper för dig med!

Visa signatur

MOBO: MSI X570 Tomahawk CPU: AMD Ryzen 5800X RAM: G.SKill Trident Z Neo 32GB
GPU:
Radeon 6900XT SSD: Samsung 860 EVO 1TB, 970 EVO 250GB, Kingston Uv500 120GB
PSU: Corsair RM850X V2 Chassi: NZXT H700i Skärm: Samsung Odyssey G8 OLED
Telefon: Samsung Galaxy S23 Ultra

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanruda:

Har haft precis samma problem, men det försvann iom senaste Developer Preview så antingen härda ut eller installera den
Hoppas det hjälper för dig med!

Men jävla skit! Jag planerar att dra till tele2 imorgon och retunera köpet! Men nu menar ju du att DP löser problemet. Och sånt är inte jag insatt i hur man fixar.

När tror ni denna DP blir officel?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Plosky:

Men jävla skit! Jag planerar att dra till tele2 imorgon och retunera köpet! Men nu menar ju du att DP löser problemet. Och sånt är inte jag insatt i hur man fixar.

När tror ni denna DP blir officel?

Skickades från m.sweclockers.com

Det är busenkelt att fixa det själv.

http://www.wpcentral.com/how-sign-windows-phone-81-preview-de...

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plosky:

Härligt att det löste sig! Själv har jag knappt några skärm besvär.

Däremot värme.. Fyfan! 2 minuter framför Messenger/vine/webb så har mobil börja utveckla en värme som jag inte tycker är Ok för en high-end lur.

Upplever du något liknande?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag upplever det som att det är "värst" i början när man startar upp telefonen för första gången, men sen som johanruda säger så försvinner det(nästan iaf) efter en uppdatering.. då blir den lite varm, men inte varmare än min förra mobil(Galaxy S3) när jag ex spelar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xi:

Jag upplever det som att det är "värst" i början när man startar upp telefonen för första gången, men sen som johanruda säger så försvinner det(nästan iaf) efter en uppdatering.. då blir den lite varm, men inte varmare än min förra mobil(Galaxy S3) när jag ex spelar.

Jag har gjort alla tänkbara uppdateringar och de som är möjliga förutom DP. Men det blir fortfarande som jag skrev, lätt användning blir den varm. Tack för svar iallafall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plosky:

Jag har gjort alla tänkbara uppdateringar och de som är möjliga förutom DP. Men det blir fortfarande som jag skrev, lätt användning blir den varm. Tack för svar iallafall.

Om du inte redan gjort det kan prova det som står i den här tråden.
http://forums.wpcentral.com/windows-phone-8-1-preview-develop...

På en helt ny telefon är alla appar "öppna" i operativsystemet men efter en vecka blockar operativet de appar som inte användts under den senaste veckan. Det kan vara det som gör att flera personer upplever att det blir "bättre med tiden" Generellt sett blir operativsystemet MYCKET bättre om man har installerat update1 och OS:et blir också bättre på att hantera dåligt programmerade appar som försöker löpa amok.

Permalänk
Medlem

Använder ni DT-901 laddaren? Jag köpte en billigt på en sida här på nätet och den fungerar ju klockrent!
Har läst att den laddar långsammare än vanlig sladd, men det tycker jag den inte gör...

Well måste bara igen flika med, vilken trevlig lur 930 är!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xi:

Använder ni DT-901 laddaren? Jag köpte en billigt på en sida här på nätet och den fungerar ju klockrent!
Har läst att den laddar långsammare än vanlig sladd, men det tycker jag den inte gör...

Well måste bara igen flika med, vilken trevlig lur 930 är!

Bra att den inte laddare långsammare fast den "bara" ger 75% av vad den trådade usb-laddaren gör.
Iofs kanske inte märkbart då en laddare sällan ger full effekt.

Vad är billigt och har du en länk?

Permalänk
Medlem

Hur funkar mobilen för er som har swedbank som bank? Jag handlar rätt mkt med aktier om dagarna genom telefonen men kör android nu. Swedbank har ju inte ens en app för windows. Har dock sett i "hemskärmstråden" nån som hade sitt swedbank saldo "pinnat" och antar inte det är så svårt att fixa, att se kurser finns ju endel appar för också men just köp o sälj verkar ju inte finnas nån smidig lösning för. Är ju en rätt stor dealbreaker för min del isåfall

Permalänk
Skrivet av Blozzard:

Hur funkar mobilen för er som har swedbank som bank? Jag handlar rätt mkt med aktier om dagarna genom telefonen men kör android nu. Swedbank har ju inte ens en app för windows. Har dock sett i "hemskärmstråden" nån som hade sitt swedbank saldo "pinnat" och antar inte det är så svårt att fixa, att se kurser finns ju endel appar för också men just köp o sälj verkar ju inte finnas nån smidig lösning för. Är ju en rätt stor dealbreaker för min del isåfall

Funkar bra gå bara in på https://mobilbank.swedbank.se/ så har du samma utseende och funktioner som appen.
Problemet är dock att du måste vänta på nästa uppdatering av Internet Explorer som finns i nästa uppdatering WP 8.1 update 1 för just nu så ser den inte ut som den ska. Om du inte kör Developer Preview dvs.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11
Skärm: Acer 27" Nitro XV272UP QHD IPS 144 Hz

Permalänk
Medlem

Min frus 930 startar om sig ibland (ganska ofta...). Jag tror den är inställd på automatiska uppdateringar vilket får mig att tro att den helt enkelt bara gör en uppdatering och sedan startar om. Jag vet dock ej om det är fallet, är det någon här som känner till eller hört om något liknande? Jag har inte gjort någon annan form av felsökning eller gjort något försök att fixa det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pellepelikan:

Min frus 930 startar om sig ibland (ganska ofta...). Jag tror den är inställd på automatiska uppdateringar vilket får mig att tro att den helt enkelt bara gör en uppdatering och sedan startar om. Jag vet dock ej om det är fallet, är det någon här som känner till eller hört om något liknande? Jag har inte gjort någon annan form av felsökning eller gjort något försök att fixa det.

Skickades från m.sweclockers.com

Nej, det är inte normalt att den startar om sig själv. Uppdateringar av OS kommer inte så ofta och telefonen installerar inte uppdateringarna utan att fråga användaren.

Har ni de senaste uppdateringarna till OS och systemapparna?

Här är Nokias(Microsofts) hjälpartikel angående det problemet ni upplever:
"Try these fixes if, for example, your phone randomly reboots, freezes or does not switch on, if an app crashes, if you have sound problems, or if the screen is blank:"
http://www.nokia.com/sa-en/support/product/lumia930/faq/?ptim...

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeterMagnuss0n:

Funkar bra gå bara in på https://mobilbank.swedbank.se/ så har du samma utseende och funktioner som appen.
Problemet är dock att du måste vänta på nästa uppdatering av Internet Explorer som finns i nästa uppdatering WP 8.1 update 1 för just nu så ser den inte ut som den ska. Om du inte kör Developer Preview dvs.

Det är inte alls samma utseende o funktionalitet som appen, värdepappershandel saknas dessutom, sedan kommer Swedbank plocka bort mobilbank sidan om ett par veckor, hur jag vet det? Jobbar där.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av nisselask:

Det är inte alls samma utseende o funktionalitet som appen, värdepappershandel saknas dessutom, sedan kommer Swedbank plocka bort mobilbank sidan om ett par veckor, hur jag vet det? Jobbar där.

Skickades från m.sweclockers.com

Nej precis, funkar ju bara att se saldon o konton men värdepapperstjänsten är den jag vill åt. Funkar väl att logga in med bank-id och gå genom vanliga sidan men så sjukt oöverskådlig och mycket krångligare än appen och tar längre tid.
Vet du om nån windows app är på gång nisselask eller ska man behöva byta bank?

Permalänk
Skrivet av Pellepelikan:

Min frus 930 startar om sig ibland (ganska ofta...). Jag tror den är inställd på automatiska uppdateringar vilket får mig att tro att den helt enkelt bara gör en uppdatering och sedan startar om. Jag vet dock ej om det är fallet, är det någon här som känner till eller hört om något liknande? Jag har inte gjort någon annan form av felsökning eller gjort något försök att fixa det.

Skickades från m.sweclockers.com

Min 920 startar inte om av sig själv i alla fall, varken när den uppdaterat apparna eller annars. Kanske annorlunda med 930, jag tror dock inte det. Låter inte som något normalt utan snarare ett fel.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blozzard:

Nej precis, funkar ju bara att se saldon o konton men värdepapperstjänsten är den jag vill åt. Funkar väl att logga in med bank-id och gå genom vanliga sidan men så sjukt oöverskådlig och mycket krångligare än appen och tar längre tid.
Vet du om nån windows app är på gång nisselask eller ska man behöva byta bank?

Ingen app men en sida som anpassar sig till mobilskärmen är under utveckling o kommer i början av nästa år.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Blozzard:

värdepapperstjänsten är den jag vill åt. byta bank?

Tråkigt att byta bank. Själv kör jag Avanza för aktier och Handelsbanken för allt övrigt.
Avanza har app för WP

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Bra att den inte laddare långsammare fast den "bara" ger 75% av vad den trådade usb-laddaren gör.
Iofs kanske inte märkbart då en laddare sällan ger full effekt.

Vad är billigt och har du en länk?

Kosta ca 500kr på EL-FYND.se men det var tyvärr deras sista i lagret :(...

Skrivet av Blozzard:

Hur funkar mobilen för er som har swedbank som bank? Jag handlar rätt mkt med aktier om dagarna genom telefonen men kör android nu. Swedbank har ju inte ens en app för windows. Har dock sett i "hemskärmstråden" nån som hade sitt swedbank saldo "pinnat" och antar inte det är så svårt att fixa, att se kurser finns ju endel appar för också men just köp o sälj verkar ju inte finnas nån smidig lösning för. Är ju en rätt stor dealbreaker för min del isåfall

Jag har tyvärr samma problem.. men jag ringde swedbank och frågade och de håller på att arbeta med en app som ska lanseras 2015!
Så håll ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xi:

Jag har tyvärr samma problem.. men jag ringde swedbank och frågade och de håller på att arbeta med en app som ska lanseras 2015!
Så håll ut

Har de alltså ändrat på sitt mål? En Windows Phone-app under 2015?

Vad jag tidigare har fått för svar är att de jobbar på en gemensam lösning via en mobilsajt som ska fungera på alla enheter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Nej, det är inte normalt att den startar om sig själv. Uppdateringar av OS kommer inte så ofta och telefonen installerar inte uppdateringarna utan att fråga användaren.

Har ni de senaste uppdateringarna till OS och systemapparna?

Här är Nokias(Microsofts) hjälpartikel angående det problemet ni upplever:
"Try these fixes if, for example, your phone randomly reboots, freezes or does not switch on, if an app crashes, if you have sound problems, or if the screen is blank:"
http://www.nokia.com/sa-en/support/product/lumia930/faq/?ptim...

Tackar! Har provat steg ett och ska se om det gör någon skillnad:-)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cable:

Har de alltså ändrat på sitt mål? En Windows Phone-app under 2015?

Vad jag tidigare har fått för svar är att de jobbar på en gemensam lösning via en mobilsajt som ska fungera på alla enheter.

Inte en aning ringde dem förra veckan och frågade, hon bad mig vänta för att dubbelkolla och så fick jag det svaret..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cable:

Har de alltså ändrat på sitt mål? En Windows Phone-app under 2015?

Vad jag tidigare har fått för svar är att de jobbar på en gemensam lösning via en mobilsajt som ska fungera på alla enheter.

Det svaret fick jag också när jag pratade med Swedbank för 1 månad sedan.
En gemensam lösning för alla mobila enheter.

Visa signatur

Mvh. Robban aka. douzE
Kaffe: Rocket Espresso R Cinquantotto | Niche Zero
Desktop: 12700K. EK-AIO 240. Z690-A Gaming Wifi. 32GB DDR4. RTX 3070 Master. 980 Pro. MF V-Can
Server: HP Microserver G8. Xeon E3-1260L. 16Gb ECC. P222. Hyper-V

Permalänk
Medlem

Jag bytte bank till avanza nu. Slipper man 99kr i courtage och en girig bank med 0 service som dessutom låg nere hela öppningen imorse vilket resulterade i missat börsrally på kancera.

Men för att återgå till lumia. Någon som kan skapa mappar, enligt bruksanvisningen i mobilen ska man bara hålla andra appar över varannat men det funkar inte för mej. Har 8.1 och cyan så antar det är senaste?
Störande att cortana bara funkar på engelskt språk också, borde ju gå att kringgå?