Slutna heltäckande hörlurar med portabilitet; max 3000kr

Permalänk
Medlem

Slutna heltäckande hörlurar med portabilitet; max 3000kr

Hejsan!

Har nu kommit fram till att jag vill ha ett par portabla heltäckande slutna lurar som jag kan ha med till skolan och annat, vill att dom ska sitta bra över öronen och skapa en helt egen liten atmosfär så att jag slipper bli störd av andras tjitter och tjatter. Min totala budget ligger på 3000 kr. Vilka märken/modeller ska man kolla på?
mvh

Permalänk
Medlem

Denna tråd kan tas bort, hittade svaret på annat håll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bagfalls:

Denna tråd kan tas bort, hittade svaret på annat håll.

Och vad var svaret?

Permalänk
Medlem

Blev ett par AKG K550, riktigt najs byggkvalitet, hela luren är typ i metall. Sköna öronpaddar och äckligt bra ljud för ett par helslutna lurar. Testade även ett par K551, och dom var större men sämre kvalitet i både ljud och hårdvara.

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av bagfalls:

Blev ett par AKG K550, riktigt najs byggkvalitet, hela luren är typ i metall. Sköna öronpaddar och äckligt bra ljud för ett par helslutna lurar. Testade även ett par K551, och dom var större men sämre kvalitet i både ljud och hårdvara.

K550 och K551 är väl lika stora? K545 är den mindre.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bagfalls:

Blev ett par AKG K550, riktigt najs byggkvalitet, hela luren är typ i metall. Sköna öronpaddar och äckligt bra ljud för ett par helslutna lurar. Testade även ett par K551, och dom var större men sämre kvalitet i både ljud och hårdvara.

Lycka till att hela luren är i metall för det är väldigt få hörlurar som är helt gjorda i det material för 2-3k. Inte ens t70p som man själv äger är gjord i helt metall. Det är ofta hårt härdat plast som skall likna något annat.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag sitter och håller i dom nu, hela huvudbågen är av metall och större delen av öronkåpan är metall. Dom väger nog banne mig dubbla mot mina HD 598.
Om det är någon som läser det här och funderar på att köpa dom så kan jag bara säga go for it! Helt fantastiska lurar som är på väg bort.

Skickades från m.sweclockers.com