Grand Theft Auto V för PC försenas till 2015

Permalänk
Melding Plague

Grand Theft Auto V för PC försenas till 2015

Den som ser fram emot att spela GTA V för PC/Windows blir snuvad på konfekten av Rockstar Games, som nu tillkännager att spelet enbart släpps till Playstation 4 och Xbox One i höst.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Märkligt egentligen eftersom PC-versionen verkar ha stått som grunden till...alla andra plattformar.

Permalänk
Medlem

Lika bra. Hellre ett komplett spel än BF4 i repris.

Permalänk
Medlem

Man kanske ska sälja sin pc, börjar fan bli less

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem

Den som väntar på något gott...

Nej, men med tanke på ryktena som försiggår om hur snyggt det kommer bli, så gör det inget att de får finslipa det några månader till.

Visa signatur

Qnix 2560x1440p @ 120hz - MSI GTX 980 Gaming - Intel i7-2600K @ 4.4GHZ
Fractal Design Define R3 - MSI Z68A-GD65 - Sennheiser 598 + Modmic

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB - Intel SSD 330 180gb - 5TB HDD - Noctua NH-U14S - Corsair TX 850W

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Trevligt med ett datum i alla fall.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem

Faaan, riktigt sugen på att spela det igen. Blir att kolla in ps4 versionen och köpa den om den ser bra ut

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk

Inte så konstigt när dom tjänar mest på konsol spelen. PC förlorar dom ganska mycket ang. piratkopiering på i jämförelse mot konsol.

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Avstängd

Det är jävligt smart av dem, så tyckte jag att de skulle göra med

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem

M$ och Sony har en ny chans att få in licensavgifterna per sålda spel och har säkert tvingat Rockstar till detta. PC ligger återigen på botten av näringskällan och är som vanligt bortprioriterat. Tror inte det har så mycket med piratkopiering att göra.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Entusiast

Mjölka mjölka mjölka.

Men men, bara det blir en bra port så bryr jag mig inte och Januari var ju inte jättefarligt.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Bara det blir bra när det blir klart så väntar jag gärna

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

nästan alla som har konsol har PC, de vill hellre sälja till konsoller (högre pris) och för PC så finns alltid risken för piratkopering. Lite segt är det dock.

Permalänk

Dom har i alla fall inte gett upp PC vilket får ses som bra även om detta var trist att läsa.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk

Stort suckande...... 27 Januari 2015 PC

Visa signatur

Whazzaaaaah

Permalänk
Medlem
Skrivet av DDemis:

Lika bra. Hellre ett komplett spel än BF4 i repris.

Eller GTA 4 i repris. Jag hoppas verkligen att det blir värt väntan. Två månader är inte så länge att vänta, men kan göra stor skillnad i hur välpolerat ett spel blir vid release.

Av att döma av PS4-materialet som släpptes för bara nån minut sen så ser det ut att bli grymt, och självklart blir det grymmare till PC

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Då behöver man inte stressa med att köpa nytt grafikkort iaf

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem

Vad gör dom på jobbet egentligen. Är det något som dom gör klart i tid???

Permalänk
Medlem

Nä... Det är inte ok. Men har man väntat så här länge, så kan man vänta till julrean 2015. Då kanske alla buggarna är fixade iallafall...

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 @4,2GHz, 32 GB DDR4 @3600MHz, GTX 1080 8GB RAM

Permalänk
Medlem

Bra jobbat Rockstar!

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk

Äsch, åt helvete med det här spelet. Kommer att ha massvis med andra, mycket bättre spel att lira när det här värdelösa spelet släpps. Rockstar förtjänar enligt mig inte en enda krona med tanke på hur mycket dom ljuger varenda gång.

Permalänk
Snusfri

Ny trailer i 1080p finns att ladda ner här: http://www40.zippyshare.com/v/16497785/file.html

Edit: tidigare download är ur sync, denna skall fungera perfekt.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Jag väntar hellre på att ett spel är klart men förf*sen alltså. Vi har redan fått vänta i ett år och PC versionen som ändå tydligen börjades utvecklas före dom nya generationens konsoler borde komma minst samtidigt och dom som spelar på konsol istället för PC har ju redan spelet, kan inte Rockstar vara lite rättvisa i alla fall? Inte acceptabelt, speciellt inte att dom väntar så länge med att säga det heller.

Skrivet av THB:

Ny trailer i 1080p finns att ladda ner här: http://www14.zippyshare.com/v/37350386/file.html

Det finns inget på youtube eller så? Orka ladda ner det

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mocka:

M$ och Sony har en ny chans att få in licensavgifterna per sålda spel och har säkert tvingat Rockstar till detta. PC ligger återigen på botten av näringskällan och är som vanligt bortprioriterat. Tror inte det har så mycket med piratkopiering att göra.

Det tvivlar jag startkt på, Rockstar Games bestämmer själva vilken väg de vill gå, MS har försökt tidigare då de var exklusiva till Sony (och det var Rockstars eget val att vara vid den tidpunkten) och Rockstar gav dem i stort sett bara fingret

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem

det är sånt här som får mig att skita i att köpa spelet, även om det är bra när det släpps så får det ändå vara.

så lite information, förseningar. varför kan dom inte släppa pc verisionen samtidigt?

nu finns ju också argumentet att dom vill ha ett bra fungerande spel, men för mig känns det forfarande som dom totalt skiter i PC och då kan jag totalt skita i dom också

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk

Tråkigt, men goda nyheter för mitt pågående masterarbete...

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Friterad:

Jag väntar hellre på att ett spel är klart men förf*sen alltså. Vi har redan fått vänta i ett år och PC versionen som ändå tydligen börjades utvecklas före dom nya generationens konsoler borde komma minst samtidigt och dom som spelar på konsol istället för PC har ju redan spelet, kan inte Rockstar vara lite rättvisa i alla fall? Inte acceptabelt, speciellt inte att dom väntar så länge med att säga det heller.

Det finns inget på youtube eller så? Orka ladda ner det

Finns i artikeln.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Hypen är redan borta och jag har nästan glömt spelet. Tyvärr, men känns inte kul att spela 2 år efter att ens kompisar redan klarat och tröttnat.

Permalänk
Medlem

PC versionen är garanterat klar när det släpps till konsol men kommer ligga inlåst i ett skåp tills dess att tidsexklusiviteten gått ut den 27e Januari.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Ny trailer i 1080p finns att ladda ner här: http://www40.zippyshare.com/v/16497785/file.html
Edit: tidigare download är ur sync, denna skall fungera perfekt.

"This trailer was captured on PS"