Grand Theft Auto V för PC försenas till 2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Kan mycket väl snarare handla om vinstmaximering.

Ja, det kan vara så också naturligtvis. Min negativa inställning är baserad på att vi har hört det så många gånger förut, och så visar det sig i slutändan att det är en usel portning från konsolerna i alla fall. Jag hoppas förstås att jag har fel.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem

Haha asså helvete jag som ville spela spelet så hemskt mkt under november månad när man e ledig :S. Men nu är det klart att jag inte köpet spelet tyvärr Rockstar är världens mest arroganta företag, synd att dom inte ger ett skit om PC fansen men nu när den kommer ut ska jag pirata spelet så jävla mkt

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 410 Vit Moderkort: ASUS P8Z77-V PRO CPU: Intel Core i5 3570K GPU: EVGA GTX 580 Superclocked 1536MB SSD: Intel 520 120GB HDD: Western Digital Caviar Black 1TB RAM: Corsair Vengeance Blue 8GB 1600Mhz Nätaggregat: NZXT HALE90 850W 80+ Gold Modulär Blueray: Asus BW-12B1LT Tangentbord: Razer Lycosa Mirror Special Edition Mus: Razer Deathadder Respawn Skärm: AOC i2353FH

Permalänk

Men för i helvete Rockstar -.- Som tur är november fyllt av trevliga spel.

Permalänk
Medlem

Som PC spelare är man ju mer eller mindre van att vänta, har kommit till en punkt där releasedatumet spelar mindre roll så länge det är inom rimlig framtid. Trist av Rockstar dock, hade önskat att dom hade visat lite kulor denna gång, det får fanimej vara en riktigt bra version i Januari för att berättiga den releasen jämte current-gen, i synnerhet eftersom PC verkar vara den primära plattformen (egentligen).

Till er som snackar om pirate, ni kanske borde vakna upp och lukta på skiten runtomkring er? Ni är en starkt bidragande orsak till att det ser ut som det gör för PC gamers, men ni klagar ändå på utvecklare och utgivare? Tänk efter lite, snälla.

Visa signatur

| Asus Z97-A | Intel i7 4790k | CM Hyper 212 Evo | Asus GTX 970 Strix 4GB | Corsair Vengeance 16GB DDR3 1600MHz |

| ADATA SP900 256GB | WD Green 1TB | EVGA Supernova G2 750W | Fractal Design Define R4 |

| QPAD QH-85 | QPAD MK-80 | Corsair Raptor M40 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon34034:

Hejsan hejsan hejsan allihopa lattjo lajban lådan här.. idag har vi 3 hemsidor med olika innehåll.. alla rapporterar gta-nyheten men bara en brukar rapportera spelnyheter! Kan du gissa vilken av dessa 3 gör rätt:
#1 Swelockers
#2 Fragzone
#3 Nordichardware
.. Drygt att besöka en spelsida innan man kommer hit för att läsa hårdvara!

Spel hör till hårdvara, så det är inget att knacka sig ner vid.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Lite trist men ganska gött på sätt och vis. Låter hellre x86-konsollerna fortsätta betatesta, än att sitta med speldödande buggar och tvångmässigt uppdatera förstasidan i launchern/Social Club i väntan på patchar.

Personligen kan jag lugna mig med att byta grafikkort tills 980 hunnit stabiliseras i pris och eventuellt släppas i lite roligare utföranden.

Permalänk
Medlem

Postade samma länk i officiella GTA V PC tråden.

Men om ni vill se trailern i högsta kvalite kan man ladda ner en 35Mbit-version här från Gamersyde
http://www.gamersyde.com/news_gta_v_hitting_ps4_x1_on_nov_18t...

Det är för er som vill ha kvalite och inte Youtube stream "kvalite". Går hyfsat snabbt att ladda ner. Finns torrent också.

Permalänk

Money talks $$

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av xealo:

Att inte köpa spelet är dock inte samma sak som att inte spela det för vissa.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tar det igen

Skrivet av Rajat:

Säger du nu, sen sitter du där i mars och har ändrat dig och jublar att du äntligen spelar det

Dold text

Det fetmarkerade innebär att han köpt det

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem

PS4 nextgen fur (1:1 från högkvalitetstrailern)

Stackars hund kanske råkat ut för en stöt eller nåt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Bara det blir bra när det blir klart så väntar jag gärna

Kommer du kunna spela det då? Jag har för mig att du vägrade steam/origin/uplay. Det kan väl krocka lite då?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Du älskar Rockstar för mycket för att kunna se det mer sannolika svaret framför dig.

Förlåt? Älskar jag Rockstar? Vad menar du?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Lite besviken blir man. Men oavsett hur rockstar försöker mjölka det och få mig att köpa det för fullpris 2 gånger innan det kommer till PCn så kommer jag inte göra det. Finns gott om andra spel att spela under tiden.
Hoppas nu bara att dom levererar ett riktigt riktigt bra spel.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem

Förutspådde detta redan förra året Ingen chock här inte... Tror nog det ligger i bådas intresse att det kommer på konsol först och PC sedan. Kan absolut vara så att MS och Sony betalat R* att släppa PC vid ett senare tillfälle vilket inte känns helt orimligt då det med största sannolikhet kommer säljas väldigt många enheter av XB1 och PS4 med GTAV bundling.

Spelet släpps dessutom veckan innan black friday börjar i USA då många köper julklapparna, så well no surprise really. Nu är det ju dock jättetrist att vi får vänta så länge innan det är dags för PC, men å andra sidan så spelar jag hellre ett spel två månader senare som förhoppningsvis fungerar bra än att få en trasig kopia på releasedagen.

Hur många AAA-titlar har ni köpt vid release de senaste åren på PC som fungerat smärtfritt? Antagligen inte speciellt många... Hellre två månader extra än ett nytt Watch_Dogs som någon sa tidigare

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

...Hur många AAA-titlar har ni köpt vid release de senaste åren på PC som fungerat smärtfritt? Antagligen inte speciellt många... Hellre två månader extra än ett nytt Watch_Dogs som någon sa tidigare

Fast WD var ju också försenat pga att dom behövde mer tid.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Fast WD var ju också försenat pga att dom behövde mer tid.

Mja, skillnaden är väl att WD hade ett släppdatum i November som sköts upp med mer sex(!) månader. R* har åtminstone aldrig sagt mer än "fall" och nu blev det två månader. Men, det återstår att se hur det blir när det verkligen kommer. Finns ju ingen garanti på att det fungerar som det är tänkt eller flyter bra på PC, men jag har större förhoppningar till R* än vilken annan som helst titel där det står en publisher och tvingar utvecklarna att släppa spelet

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Bra, då stör det inte studierna så mycket.

Visa signatur

Philips 34M2C8600 | RTX 3090 | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | Seagate Firecuda 530 4TB & Kingston A2000 1TB | 27TB HDD | Seasonic Focus GX 850 | Hifiman Sundara | Fractal North XL | LG CX55 | Yamaha HS7 | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Tycker det är så kul att läsa all rage från självberättigade butthurt PC-spelare, som tydligen blir snuvade på "sitt" spel

Skrivet av Tino:

Sen sätter det sig själva i en jävla dålig sits. Jag är inte intresserad av att betala fullpris för ett spel som borde varit släppt 1,5 år tidigare.

Skrivet av pokerproffset:

Kommer ändå inte köpa spelet i protest, Rockstar kan ta och köra upp spelet nånstans för jag är så trött på dem, vill inte ha en konsoll kommer inte skaffa en. En sak ja undrar, varför finns det ingen som gör spel som gta, som typ kan ta över för Rockstar gör bara sämre och sämre Gta spel, och dessutom skiter dom i PC spelare.

Skrivet av Trenixen:

Bojkotta skiten
Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Sh4dy:

Haha asså helvete jag som ville spela spelet så hemskt mkt under november månad när man e ledig :S. Men nu är det klart att jag inte köpet spelet tyvärr Rockstar är världens mest arroganta företag, synd att dom inte ger ett skit om PC fansen men nu när den kommer ut ska jag pirata spelet så jävla mkt

Hahahahahahaha!

För övrigt lysande affärsstrategi av Rockstar.

Skrivet av fantomsmurfen:

Kan mycket väl snarare handla om vinstmaximering.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Knappast en slump eftersom vissa idioter kommer att köpa samma spel 3 gånger och betala fullpris varje gång.

Först till PS3/Xbox360, sen till Next Gen, sen till PC...

Det gör inte folk till idioter, låt folk göra som de vill med sina pengar. Vill man uppgradera till nuvarande konsoler så får väll folk göra det sen hoppa till MOD scenen på PC när det dyker upp där. Allt handlar om affärer, vilket företag vill itne tjäna pengar? Mer pengar i kassan betyder mer resurser till nästa spel.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Det var väldigt tråkigt att höra. Aja, då får speldatorn stå och damma i några månader till då.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

När man lugnat ner sig lite och tänker rationellt så stämmer faktiskt det du säger. November är smockfull med bra releaser och man kommer ändå inte hinna spela allt som släpps då så hur skulle man hinna spela ytterligare ett spel av den magnitud som GTA V är.

Helt rätt! Varför ska folk ha så bråttom att hela tiden spela och se det senaste?

Å andra sidan, många väntar in detta spel för att äntligen få spela det som "det var tänkt", med högklassig grafik som bara PC kan leverera. Då ska man veta att när spelet väl släpps till PC, baseras grafiken på en över 5 år gammal teknik :/

Permalänk
Medlem

aja, jag är iaf nöjd med att ha ett datum...

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk

Inte konstigt att folk piratkopierar när dom gör sån här skit. Väntar dom sig att folk ska vara glada att betala fullt pris för ett då 1.5 år gammalt spel? Borde släppts till PC för länge sedan och varit max 20€ på steamsale nu till julen.

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | be quiet! DARK POWER PRO 10 1000w | ASUS Maximus VI Hero | Intel i7 4770k @ 4.3ghz | 2x8GB Corsair Vengeance 2133Mhz | MSI GTX 1080 Gaming X |Samsung 840 EVO 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av DunderHoken:

Inte så konstigt när dom tjänar mest på konsol spelen. PC förlorar dom ganska mycket ang. piratkopiering på i jämförelse mot konsol.

Nu babblar du i nattmössan

Visa signatur

| 4770K @stock | Corsair 2x8GB @1600MHz | Gigabyte 680 OC | Corsair 850W TX | Gigabyte GA-Z87X-UD3H | Samsung 830 120GB | WD 1TB 5200RPM | WD 500GB 7200RPM |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Kommer du kunna spela det då? Jag har för mig att du vägrade steam/origin/uplay. Det kan väl krocka lite då?

Det ordnar sig nog. Sålänge berörda parter får betalt tycker jag inte det angår dem hur jag spelar spelet. Mer än så säger jag inte för det finns forumregler mot sådant, men som sagt.. Sålänge jag faktiskt köpt produkten...

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkt:

Till er som snackar om pirate, ni kanske borde vakna upp och lukta på skiten runtomkring er? Ni är en starkt bidragande orsak till att det ser ut som det gör för PC gamers, men ni klagar ändå på utvecklare och utgivare? Tänk efter lite, snälla.

Det är kapitalismens fel att viss kopiering anses vara fel/ondska/pirat, även fast piratkopiering egentligen är godhet och effektivitet (om det var möjligt att kopiera mat, skulle vi fortfarande låta människor svälta?). Kapitalism baseras på kapital/egendom, vilket inte finns naturligt i den digitala världen på grund av dess obegränsade natur, så man måste skapa artificiella digitala handbojor (DRM) som begränsar människor från att kopiera, för att hindra kapitalismen från att kollapsa till nånting bättre.

Visa signatur

Chassi: en låda | CPU: i femma | Ram: 16 gib | Moderkort: jag vet inte | Hårddisk: några tusen gig och en SSD | Grafikkort: GTX 670 | Strömgrej: PSU

Permalänk

Den trailern som är släppt såg inte spelet särskilt snyggt ut. Onaturliga rörelser i vissa sekvenser och dåligt gjorda gubbar (i vissa scener).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av SW00N:

Nu babblar du i nattmössan

Det är ju som att piratkopieringen helt förstör bio och dvd Bio fortsätter väl år efter år att sälja mer och mer även där

Nu gissar jag bara hejvilt, men kan tänka mig att det är många som piratkopierar när man är yngre och sedan när man börjar tjäna sina egna pengar så betalar man i större utsträckning. Nu är kanske 1 av 20 spel piratkopierat för min egen del, då är det änåd oftast ett spel som det inte finns någon demo på så jag fixar "min egen". Är det kul och har bra mp så köper jag det oftast sen

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av nitroid:

Det är kapitalismens fel att viss kopiering anses vara fel/ondska/pirat, även fast piratkopiering egentligen är godhet och effektivitet (om det var möjligt att kopiera mat, skulle vi fortfarande låta människor svälta?). Kapitalism baseras på kapital/egendom, vilket inte finns naturligt i den digitala världen på grund av dess obegränsade natur, så man måste skapa artificiella digitala handbojor (DRM) som begränsar människor från att kopiera, för att hindra kapitalismen från att kollapsa till nånting bättre.

Att pirata ett spel/media för att testa om det är något man gillar är inte så farligt enligt mig. Men att piratkopiera och spela hela spel enbart för att undvika betala är en annan sak. Den allra värsta typen av piratkopierare är de som agerar på officiella forum där de prisar spelet och är med i diskussioner om det, men samtidigt helt har struntat i att ge pengar till skaparna.

Kapital kan vara en form av belöning, och grundtanken att någon får en belöning för något riktigt bra de gjort tycker jag är helt ok. Att några väljer att inte belöna de som gjort något riktigt bra är väldigt dålig stil.

Har man dåligt med pengar får man välja vad man ska betala för. En bra grej där är att försöka undvika att hamna i habegärets fälla. Det finns ett sug i nyheter och att spela det kompisar snackar om, men det går att undvika om man bara försöker.

Jag tycker din tes om att det är kapitalismens fel att det anses som dåligt att vara pirat är korkad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Ögnade igenom releaserna som sker resten av året och det fanns inget av intresse. :/

Här är några AAA titlar (snott från IGN)

Nov 4 - Call of Duty : Advanced Warfare
Nov 11 - The Crew
Nov 11 - Assassins Creed : Unity
Nov 13 - World of Warcraft : Warlords of Draenor
Nov 18 - FarCry 4
Nov 18 - Dragon Age : Inquisition

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9