Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Cyan? Jag undrar om jag någonsin får den

Har du provat att kommunicera med Nokia på Facebook och se vad de har att säga om just din telefonversion?
https://www.facebook.com/nokiasverige

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Cyan? Jag undrar om jag någonsin får den

Antar det, eller det stod nog 8.1 i meddelandet jag fick upp. Men eftersom uppdateringen är större än 50 MB så kunde jag inte ladda ned den utan Wi-fi (tack, Nokia), vilket jag inte har något hemma. Så jag får väl bege mig till McDonalds eller liknande om jag vill få hem den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wickman:

Har du provat att kommunicera med Nokia på Facebook och se vad de har att säga om just din telefonversion?
https://www.facebook.com/nokiasverige

Jag har inte Facebook

Jag har den som såldes på elgiganten i höstas för 1490:-. Operatör: CV Scandinavia

Permalänk
Avstängd

Fick min 930 idag. Återställde min 920 till min tjej.
Skiten bara blev skär.

Kopplade den i Nokia Software recovery.
-Enheten känns inte igen...

Telefonen är totaldöd.

Någon som har en ide?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Returburk:

Fick min 930 idag. Återställde min 920 till min tjej.
Skiten bara blev skär.

Kopplade den i Nokia Software recovery.
-Enheten känns inte igen...

Telefonen är totaldöd.

Någon som har en ide?

Blev skärmen skär innan telefonen dog?
Isf låter det som GPU/skärmfel som nog tyvärr endast är att ta på garantin om du har den kvar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

LCD har varit sprucken i 12-13 månader telefonen fungerade skitbra tills återställningen, när jag tog bort DP med recovery tool så fick jag samma rosa/skära skärm med en nokia text och en status bar.
Denna gången kom inte den, sen startade den om.

Telefonen känns igen av windows och man kan använda minnet. Men den vibrerar inte och lcd är död.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Wickman:

Med FF menar du då Firefox?
I så fall tror jag på följande:
Microsoftkontot synkar ju allt du lägger upp externt ned till telefonen. Ändrar du någon inställning eller som i det här fallet lösenordet, synkas det också. Detsamma gäller mot datorn om du använder Onedriveappen. Eller om du använder win8.1 och samtidigt använder/(är inloggad mot) samma Microsoftkonto som din telefon.

EDIT: lite stavfel

Skrivet av betan:

Antagligen använder telefonen någon form av "token" för att autentisiera ditt konto mot MS servrar. Tokens behöver inte sluta gälla även om lösenordet byts, det beror på hur det är implementerat. Men tokens har ofta en tidsbegränsning, vilket kan vara anledning till att Store behvöde lösenord nu men inte i går.

Antingen får du ta bort telefonen med hjälp av windowsphone.com eller så kan det kanske fungera att ta bort "trusted devices" på din kontosida. https://account.live.com/proofs/Manage

Skrivet av Wickman:

Du menar väl telefonens store nu så att du inte menar datorns, för jag har för mig att du kör med windows 8.1?
För att testa att du verkligen blir synkad mot MS-kontot kan du ju prova att skicka ett mail från datorn till MS-kontot och se om luren synkar det.

Höll på att glömma bort detta eftersom det fungerade efter min edit, sorry! Stort tack för hjälpen oavsett.

Jag kör W7 samt Firefox (gillar inte 8 men nya (9?) verkar bli bra igen så där byter jag nog om jag kan slippa det platta interfacet också).

Uppenbart har Microsoft en övergångsperiod när även gamla lösenordet fungerar, kanske 12-24 timmar, sedan frågar telefonen efter lösenord (mitt fall i store) och iaf WP8.1 stödjer då tvåstegsautentisering eftersom jag ombads köra med lösen+autentiseringsapp precis som till datorn. Applösenord som Outlook 2010 och tydligen WP8 krävde behövdes inte.

WP8.1 är fortfarande den hittills bästa upplevelsen jag haft på 920 och iom de i mitt tycke trista iPhone6 (ingen optisk bildstabilisering på den mindre modellen, what?) så kommer jag som det ser ut köra vidare med WP. Ett stort aber är dock fortfarande avsaknaden av en del appar. Som det ser ut nu är det alltså det som i så fall gör att jag byter. Apple's design på sexan är klart tråkig, speciellt som jag är sugen på en 930 i orange. Eftersom 920 med 8.1 är som en raket så måste 930 flyga till månen.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

Det enda skälet till att byta ut en 920 med wp 8,1 är att man vill
ha en ny pryl. Något annat skäl kan jag inte se. Men det är förstås
mänskligt att vilja ha nya prylar

/P

Permalänk
Medlem

Cyan

Är det bara jag som inte fått Cyan-uppdareingen till 920 än?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pastorius:

Det enda skälet till att byta ut en 920 med wp 8,1 är att man vill
ha en ny pryl. Något annat skäl kan jag inte se. Men det är förstås
mänskligt att vilja ha nya prylar

/P

Jag bytte för en månad sen till LG G2, ville ha bättre batteritid, Chromecast, Spotify Connect, Swedbank app samt bättre appar i övrigt och det har jag fått, bara kameran som är sämre men den duger.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av nisselask:

Jag bytte för en månad sen till LG G2, ville ha bättre batteritid, Chromecast, Spotify Connect, Swedbank app samt bättre appar i övrigt och det har jag fått, bara kameran som är sämre men den duger.

Skickades från m.sweclockers.com

Hur mycket bättre batteritid? Min 920 räcker minst 2 dygn (med många timmars samtal + övrigt) men ofta 3 dygn.

Handelsbankens app för WP är helt kanon, men det skiljer givetvis mellan bankernas initiativ och kunskap att skapa appar.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Hur mycket bättre batteritid? Min 920 räcker minst 2 dygn (med många timmars samtal + övrigt) men ofta 3 dygn.

Handelsbankens app för WP är helt kanon, men det skiljer givetvis mellan bankernas initiativ och kunskap att skapa appar.

Minst dubbelt så bra batteritid med min användning.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av nisselask:

Minst dubbelt så bra batteritid med min användning.

Skickades från m.sweclockers.com

Och hur mycket är det?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Och hur mycket är det?

Jag skrev med min användning eftersom vi inte verkar används dem på sätt. Jag surfar nog extremt mycket på min telefon, som exempel kan jag säga att en dag när jag var ledig och reste med tåg, lyssnade jag ca 6 timmar på Spotify samt surfade o använde sociala medier extremt mycket och hade ändå 40% batteri kvar på kvällen, tror inte min Lumia hade klarat mer än halva dagen. På min semester fick jag ladda Lumia 2-3 gånger om dagen och det var då jag ledsnade. Hade DP, tror det kan ha blivit bättre i senare uppdateringar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av nisselask:

Jag skrev med min användning eftersom vi inte verkar används dem på sätt. Jag surfar nog extremt mycket på min telefon, som exempel kan jag säga att en dag när jag var ledig och reste med tåg, lyssnade jag ca 6 timmar på Spotify samt surfade o använde sociala medier extremt mycket och hade ändå 40% batteri kvar på kvällen, tror inte min Lumia hade klarat mer än halva dagen. På min semester fick jag ladda Lumia 2-3 gånger om dagen och det var då jag ledsnade. Hade DP, tror det kan ha blivit bättre i senare uppdateringar.

Skickades från m.sweclockers.com

Om du behöver ladda 2-3ggr/dag så tror jag ditt batteri är defekt, oavsett hur mycket du använder den. Bättre och billigare att byta batteri än telefon i det läget.

Men du kanske hade ytterligare skäl till bytet.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Om du behöver ladda 2-3ggr/dag så tror jag ditt batteri är defekt, oavsett hur mycket du använder den. Bättre och billigare att byta batteri än telefon i det läget.

Men du kanske hade ytterligare skäl till bytet.

Ja, som jag skrev ovan. Behöver ha nya prylar ibland...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Uppdatera

Jag installerade Nokia Software Recovery Tool och när jag pluggar in telefonen så säger den att jag har 3051.40000.1349.004 och att jag kan uppdatera till
3051.50009.1424.005. Samtidigt säger programmet att telefonens innehåll som kontakter, bilder och meddelanden kommer att raderas under installationen.

Vill helst inte bli av med alla bilder som jag har i telefonen. Tror ni att de försvinner.

Innebär uppdateringen att jag även får Cyan?
Idag har jag WP8.1 DP med update 1.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Jag installerade Nokia Software Recovery Tool och när jag pluggar in telefonen så säger den att jag har 3051.40000.1349.004 och att jag kan uppdatera till
3051.50009.1424.005. Samtidigt säger programmet att telefonens innehåll som kontakter, bilder och meddelanden kommer att raderas under installationen.

Vill helst inte bli av med alla bilder som jag har i telefonen. Tror ni att de försvinner.

Innebär uppdateringen att jag även får Cyan?
Idag har jag WP8.1 DP med update 1.

Skit samma, jag kör på och ser vad som händer

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Jag installerade Nokia Software Recovery Tool och när jag pluggar in telefonen så säger den att jag har 3051.40000.1349.004 och att jag kan uppdatera till
3051.50009.1424.005. Samtidigt säger programmet att telefonens innehåll som kontakter, bilder och meddelanden kommer att raderas under installationen.

Vill helst inte bli av med alla bilder som jag har i telefonen. Tror ni att de försvinner.

Innebär uppdateringen att jag även får Cyan?
Idag har jag WP8.1 DP med update 1.

Ja, allt i telefonen försvinner om du använder NSRT. Du kan återställa vissa saker med en backup. Bilder är bara att ladda upp till onedrive eller föra över till datorn.

Ja, firmware x.50009.y är cyan för 920.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Ja, allt i telefonen försvinner om du använder NSRT. Du kan återställa vissa saker med en backup. Bilder är bara att ladda upp till onedrive eller föra över till datorn.

Ja, firmware x.50009.y är cyan för 920.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag håller på att ladda ned nu. Tror du att man kan plugga ur telefonen innan man installerar. Tänkte föra över foton från telefonen till datorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Jag håller på att ladda ned nu. Tror du att man kan plugga ur telefonen innan man installerar. Tänkte föra över foton från telefonen till datorn.

Om den bara laddar ner kan du plugga ur telefonen, har den börjat installera är det försent.

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Om den bara laddar ner kan du plugga ur telefonen, har den börjat installera är det försent.

Permalänk

Så när får jag Cyan uppdateringen om jag installerade Preview for Windows 8.1???

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Så när får jag Cyan uppdateringen om jag installerade Preview for Windows 8.1???

Det kommer, MS har precis ökat takten för Cyan för de med 8.1 så borde vara snart.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nu har jag Cyan, men jag sparade aldrig ner bilderna till datorn innan jag körde NSRT
Jag har ju bilderna i OneDrive, går det att enkelt föra över dom till telefonen igen?

För övrigt så har jag inte märkt någon skillnad från Black till Cyan.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av stelex:

För övrigt så har jag inte märkt någon skillnad från Black till Cyan.

Precis så är det. Förstår inte varför folk ska hetsa upp sig över Cyan till en 920. Den gör i knappt nåt på äldre telefonerna.

Du kan iaf använda EQ utan hörlurar anslutna..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jfqvist:

Precis så är det. Förstår inte varför folk ska hetsa upp sig över Cyan till en 920. Den gör i knappt nåt på äldre telefonerna.

Du kan iaf använda EQ utan hörlurar anslutna..

Hade jag visst eller förstått det så hade jag aldrig kört NSRT, utan väntat tills Nokia löst problemet med Cyan.

Permalänk
Medlem

Stackars er som fortfarande väntar på förmodligen den mest efterlängtade, upphaussade, omtvistade FW hittills.

Men som någon sa, den medför inget direkt märkbart för oss med 1020 och neråt. De som märker av den och som kan nyttja dess innehåll är 1520, som är från samma tid som övriga 20-serien (920, 1020 etc) och 630,930.

Så med facit i hand så gav ju OS-updaten 8.1 update 1 otroligt mycket mer än Cyan, Cyan som folk nedgraderade sig för och höll på. Det räckte man läste på lite så såg man att det kan vara nyttigt att ha så man hänger med i FW-stegen, vissa mjukvaruförbättringar kom ju också, men rent praktiskt undrar jag om inte den varit det mest sega/tröga att få ut, den mest omtjatade, men också den minst givande, sett till nya funktioner.

Ni som inte fått den än kan ju, om inte annat för att lugna själen, läsa på vad den ger 920 som är så speciellt? Förväxla inte Cyan som update och dess medföljande innehåll, med vad ni med 920 kan få ut av dessa. Cyan för 1520 är riktigt bra, med det krävs en 1520 för att kunna nyttja Cyan till fullo. 920, och även 1020 får förvisso Cyan, men pga av hårdvara etc så kan knappt något nyttjas, tyvärr.

Men när Denim kommer, då jäklar! Nejdå, fast då har man väl förmodligen en ny lur med hårdvara att kunna kräma ur allt som den ger.

Permalänk
Medlem

Fick tag på en 920 som skulle slängas på jobbet. Skärmen var sprucken så mest på skoj köpte jag ny skärm+digitizer på Ebay.
Bytet gick enkelt och smärtfritt tack vara guider på Youtube men - vitbalansen är knas nu. Det vita är ganska blått.

Någon som vet hur man kan justera detta? Min Z1 Compact har vitbalansjustering i menyn men hittade inget på denna.
Har googlat en massa men hittar bara hur man justerar vitbalansen för foton.

Och hur fungerar det på nya mobiler? Kalibreras de från fabrik? Eller är det någon knas på min mobil eller skärm.

Tacksam för hjälp, råd och tips.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Imaculent:

Fick tag på en 920 som skulle slängas på jobbet. Skärmen var sprucken så mest på skoj köpte jag ny skärm+digitizer på Ebay.
Bytet gick enkelt och smärtfritt tack vara guider på Youtube men - vitbalansen är knas nu. Det vita är ganska blått.

Någon som vet hur man kan justera detta? Min Z1 Compact har vitbalansjustering i menyn men hittade inget på denna.
Har googlat en massa men hittar bara hur man justerar vitbalansen för foton.

Och hur fungerar det på nya mobiler? Kalibreras de från fabrik? Eller är det någon knas på min mobil eller skärm.

Tacksam för hjälp, råd och tips.

Ska väl vara kalibrerat från fabrik.
Setting-> display finns det några inställningar för färger

Skickades från m.sweclockers.com