Val 2014: har ni ställt in er på något parti och varför?

Permalänk
Medlem
Skrivet av thunderboy88:

skrämmande att så många instängda och okunninga kommer rösta på ett fientligt parti, ursäkta men japp jag tycker ni är IDIOTER rent utsagt som slänger iväg en röst på SD, men det är min åsikt.

oj glömde några saker också, Hur kan ni som röstar på SD förklara sedan till era barn när vi en vacker dag ser våran demokrati plockas isär?

Snarare du och dina kompisar i massmedia, politiker och vänster som är fientliga

Den här bilden säger väl allt

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem
Skrivet av thunderboy88:

skrämmande att så många instängda och okunninga kommer rösta på ett fientligt parti, ursäkta men japp jag tycker ni är IDIOTER rent utsagt som slänger iväg en röst på SD, men det är min åsikt.

oj glömde några saker också, Hur kan ni som röstar på SD förklara sedan till era barn när vi en vacker dag ser våran demokrati plockas isär?

Snälla vem är det som är okunnig?

Sån bullshit som du skriver är bara en (av alla andra) anledningar att folk röstar på SD.

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av shogun-r:

Glöm nu inte att rösta SD2014 (om ni inte redan gjort det).

Glöm nu inte att redogöra för islamiseringen 2014 (ni har inte redan gjort det).

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huzzbutt:

Nej det finns ingen anledning till att en elev ska ta emot eller ringa samtal under skoltid, det är dock inte en relevant infallsvinkel. Elever kan självklart sysselsätta sig med annat icke lektionsrelaterat under undervisningstiden. Själv lyckades jag få loss nitarna på en stol, nu skulle vi inte föreslå ett stolförbud Det var rätt enkelt att demontera plåtarna på elementen när tristessen slog till för att inte tala om att med hyskan på en bläckpenna försöka återskapa rökstenen på bordet. Sen fanns det förstås de som pratade med varandra eller fyllde böckerna med hieroglyfer. Mobilförbud är plakatpolitik.

Javisst, dock är mobilen ett mycket större störningsmoment då innehållet går att förändra och aldrig är detsamma vilket inte kan sägas om att skruva sönder tex en stol. Dessutom så tillför faktiskt en stol något vilket en mobil inte gör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Glöm nu inte att redogöra för islamiseringen 2014 (ni har inte redan gjort det).

Det är sorgligt, en gång i tiden såg man att shogun faktiskt försökte argumentera och försökte använda sig av kritiskt tänkande, och vände sig till seriösa posts, men nu ser det ut som om hen har transformerats till en 12-årig flashbackare. Undrar vad det beror på.

Permalänk
Skrivet av Swiifty:

Vem försöker inte svara så sakligt och gott som den kan? Förövrigt undvek Åkesson att svara på frågan vad han skulle göra om en barn-familj på flykt från ISIS kom till Sverige (han vill givetvis skicka tillbaka de). Men han började istället prata om att de flesta som kom var män och inte barn. Och det är ju givetvis för att det låter onekligen dåligt att säga, om ett barn på 10 år kommer till Sverige så ska vi skicka tillbaka barnet. Din poäng hade stämt om han sa så, men nu gjorde han inte det. Åkesson är som många andra politiker, en karriär politiker, att du försöker placera honom i ett annat fack är olyckligt. Hans PR-försäljning verkar fungera för dig, och inte bara att den fungerar utan den får dig tro att andra politiker inte säger vad de menar.

Det du säger håller jag med om, men jag brukar måla ut mig på alla hörn när jag resonerar och är dålig på att debattera då detaljerna i mitt resonemang inte kommer fram. Så jag skulle säkert ge en betydligt sämre förklaring än vad Löfven gjorde i kärnkraftsfrågan men håller med om den biten var väldigt svag från han
Bidragsfrågan som SD tar upp tycker jag låter vettig, även PUT, att integrationen är dålig. Säg något annat land som erbjuder liknande system där arbetslösheten växer, jag har hört att vi är unika i världen på den saken. Såg för 10 år sen i Boliden där huspriser sjönk från flera hundra tusen till 10 tusen kronorspriser pga att folk ville flytta från områdena och varför det om allt fungerar så bra. Bara sök på Malmö så kommer det upp liknande historier. Har det blivit bättre nuförtiden då brandbilar och budbilar inte ens vågar till vissa områden utan poliseskort.

En detalj har dock knappt nämnts under veckan som gått. Detta var i Juni i år.
Jag är naiv, jag är konspirationsteoretiker(tydligen) och ofta negativ, och det handlar för mig om att jag inte vet vilken väg jag tror är den bästa. Att alltid veta sig veta det som är bäst är det alltid så bra, när andra tar klivet försöker jag beräkna risken att lyckas och försöker jag göra det gör jag ett felsteg och det skiter sig i nästan alla tillfällen.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem
Skrivet av thunderboy88:

skrämmande att så många instängda och okunninga kommer rösta på ett fientligt parti, ursäkta men japp jag tycker ni är IDIOTER rent utsagt som slänger iväg en röst på SD, men det är min åsikt.

oj glömde några saker också, Hur kan ni som röstar på SD förklara sedan till era barn när vi en vacker dag ser våran demokrati plockas isär?

Nu tycker ifs att SD är ett av de sämsta skitpartierna på jordklotet. Men på vilket sätt skulle en röst på SD "plocka isär demokratin"? På vilket sätt skulle SD vara ett sämre parti än MP (tokstollar som vill avveckla kärnkraft och stödjer homeopati), FI (manshatare som leds av "fd" alkolist) eller för den delen Modernaterna (utförsäljning av kommun -och statliga bolag till för lågt pris eller till vänner, FRA-lagen, snårig historia när det kommer homosexuellas rättigheter etc).

Att en röst på SD skulle vara ett mycket sämre alternativ än de andra ovannämnde håller jag som skrattretande. Ska man kritisera ett parti så ska man också göra det på vettiga grunder, så som totalt ofinasierad budget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swiifty:

Det är sorgligt, en gång i tiden såg man att shogun faktiskt försökte argumentera och försökte använda sig av kritiskt tänkande, och vände sig till seriösa posts, men nu ser det ut som om hen har transformerats till en 12-årig flashbackare. Undrar vad det beror på.

Ja eller så är det politiker, folk på SweC som dig o likasinnade som agerar som en 12-åring på ung vänsters partiforum.

Men helt seriöst. Skall det börjas med pajkastning nu igen? Har ni verkligen inget annat att komma med än pajkastning, förödmjuka och vara allmänt otrevliga. Kom med argument istället, som inte är SUBJEKTIVA.

Finns t ex inga regler/lagar/stadgar som säger att man måste ta emot 2000 st flyktingar i veckan, dvs närmare 100 000 per år. Motsäger du att det är billigare att hjälpa på plats? Tillräckligt sakligt för dig?

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem

Längtar tills IS-supportrar kommer till min stad. Skulle inte förvåna mig om det redan fanns <3

http://http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19531124.ab

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av thunderboy88:

skrämmande att så många instängda och okunninga kommer rösta på ett fientligt parti, ursäkta men japp jag tycker ni är IDIOTER rent utsagt som slänger iväg en röst på SD, men det är min åsikt.

oj glömde några saker också, Hur kan ni som röstar på SD förklara sedan till era barn när vi en vacker dag ser våran demokrati plockas isär?

Ja! Det är din åsikt och den delas av allt färre svenskar.
Röstade under förmiddagen och lade min röst på Sverige Demokraterna för min, min familjs, min släkts och mitt land och landsfolk väl och ve, idag och för framtiden.

Att sedan en radda partier till vill ha makt. Det ger jag tusan i...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Känns som media börjar bli desperata.

Dold text
Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av shogun-r:

Snarare du och dina kompisar i massmedia, politiker och vänster som är fientliga

Den här bilden säger väl allt

och vem i helvetet har sagt att ja är vänster? eller höger för den delen? bara inte idiot nog och röstar på ett äckligt demokrati-fientligt parti som SD

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thunderboy88:

och vem i helvetet har sagt att ja är vänster? eller höger för den delen? bara inte idiot nog och röstar på ett äckligt demokrati-fientligt parti som SD

Äsch, ut och kasta lite sten på polisen med dig.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av shogun-r:

Ja eller så är det politiker, folk på SweC som dig o likasinnade som agerar som en 12-åring på ung vänsters partiforum.

Men helt seriöst. Skall det börjas med pajkastning nu igen? Har ni verkligen inget annat att komma med än pajkastning, förödmjuka och vara allmänt otrevliga. Kom med argument istället, som inte är SUBJEKTIVA.

Finns t ex inga regler/lagar/stadgar som säger att man måste ta emot 2000 st flyktingar i veckan, dvs närmare 100 000 per år. Motsäger du att det är billigare att hjälpa på plats? Tillräckligt sakligt för dig?

Ditt postande har reducerats till instick som är till för att utjämna pajkastningen, som i t.ex det här fallet "ursäkta men japp jag tycker ni är IDIOTER rent utsagt som slänger iväg en röst på SD, men det är min åsikt. ", varför du bemödar dig att svara i en liknande ton säger en hel del.

Det är olika sorters hjälp, jag är förespråkare av att man kan göra både och. Det ena utesluter inte det andra. UNHCR har själva sagt att de inte tycker att Sverige ska minska invandringen med 90 % och skicka de pengar som sparas in till de. Att hjälpa på plats är tillfälligt, att hjälpa i Sverige är mer permanent.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

Känns som media börjar bli desperata.

Jo Expressen förnekar sig inte. Hoppas ni inte sponsrar tidningen. Inte gå in på några artiklar och framförallt inte köpa skräpblaskan.

Skall man länka så ur unvis.it perfekt att använda, t ex http://unvis.it/www.aftonbladet.se/wendela/article16227024.ab

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Oggmeiler:

Känns som media börjar bli desperata.

Ja media är verkligen desperat. Alla börjar tjafs om "rösta mot rasism" Spelar ingen roll var man vänder sig, alltid är det smutskastning.
Trodde detta land hade en demokrati där varje parti fick uttala sig om sin ideologi, agenda och allt man står för utan att bli nedsparkad av anda politiker, men så vet vi att politiker idag är bara fuffel och båg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fafne:

Ja! Det är din åsikt och den delas av allt färre svenskar.
Röstade under förmiddagen och lade min röst på Sverige Demokraterna för min, min familjs, min släkts och mitt land och landsfolk väl och ve, idag och för framtiden.

Att sedan en radda partier till vill ha makt. Det ger jag tusan i...

Man skulle kunna tro att en kan stava namnet på det parti de har röstat på...

Permalänk
Skrivet av Swiifty:

Det är olika sorters hjälp, jag är förespråkare av att man kan göra både och. Det ena utesluter inte det andra. UNHCR har själva sagt att de inte tycker att Sverige ska minska invandringen med 90 % och skicka de pengar som sparas in till de. Att hjälpa på plats är tillfälligt, att hjälpa i Sverige är mer permanent.

Jag hade gått med på 70% men inget annat parti vågar erkänna några som helst problem. De vill ju istället öka invandringen. Varför förvärra ett lands jämställdhet då det är annorlunda synsätt i många andra länder. Förbättra det som vi har istället.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem

Blev folkpartiet för min del. Tycker visserligen att det är mycket snack och lite verkstad från Björklund, men partiets åsikter i stort ligger ändå hyfsat nära mina.

Verkar vara många som går och röstar, iallafall i mitt distrikt. En rejäl kö som ringlade sig ut på gatan.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swiifty:

Man skulle kunna tro att en kan stava namnet på det parti de har röstat på...

Du har ingen aning vem Fafne är (och inte jag heller). Det kanske är en utlänning? Fast i din värld (och alla andra i pk-Sverige). Så är det inga utlänningar som röstar på SD.

Hur va det nu med fientligheten? Har ingenting med fientlighet mot än den ena och än den andra, och inte rasism för den delen heller. Åsiktsfacism är vad det handlar om.

Varför har t ex annars Marcus Silverbåde överösts med rasistiska påhopp från vänster/pk-håll efter Sverigedemokraternas andra valfilm?

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Swiifty:

Ditt postande har reducerats till instick som är till för att utjämna pajkastningen, som i t.ex det här fallet "ursäkta men japp jag tycker ni är IDIOTER rent utsagt som slänger iväg en röst på SD, men det är min åsikt. ", varför du bemödar dig att svara i en liknande ton säger en hel del.

Det är olika sorters hjälp, jag är förespråkare av att man kan göra både och. Det ena utesluter inte det andra. UNHCR har själva sagt att de inte tycker att Sverige ska minska invandringen med 90 % och skicka de pengar som sparas in till de. Att hjälpa på plats är tillfälligt, att hjälpa i Sverige är mer permanent.

Det är knappt att vi kan ta emot alla +100.000 invandrare som redan kommer hit (Asylsökande +50K hittils i år, +34K godkända enl migrationsverk?). De integreras inte ordentligt i samhället, svenskan är dålig, de kvoteras in/får jobb på arbetsplatser där en social förmåga är viktigt men de kan inte språket, vilket leder till stora problem i kommunikation. Många lever enbart på socialnbidrag, vissa invandrar hit med sina 5+ barn enbart för att få 22K i månaden, skattefritt rakt ner i plånboken. Inget jobb, inget språk osv.

Detta är inte OK. En reglerad form av invandring skulle betyda att vi i Sverige kan ta hand om alla flyktingar och asylsökande och se till att dessa har det bra innan vi släpper in fler. Vi skulle få fler flyktingar att lära sig Svenska, att få jobb, att ha en inkomst, att få deras ungar att gå i skolan och få en ordentlig utbildning.

Om du känner att du själv vill ta hand om 50.000 asylsökande så varsågod.

Permalänk
Medlem

Tycker denna är lite kul angående Expressen

Så fortsätter det hela tiden, och inte bara från Expressen. Man börjar ju undra hur dom tänker.

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem
Skrivet av thunderboy88:

skrämmande att så många instängda och okunninga kommer rösta på ett fientligt parti, ursäkta men japp jag tycker ni är IDIOTER rent utsagt som slänger iväg en röst på SD, men det är min åsikt.

oj glömde några saker också, Hur kan ni som röstar på SD förklara sedan till era barn när vi en vacker dag ser våran demokrati plockas isär?

Den utvecklingen dvs plockas isär går ju i expressfart sen rätt många år redan, och SD är inte det minsta inblandade i det...

Inte blir det bättre att dom flesta partier beter sig så här över många problem som finns idag.
http://www.kostdemokrati.se/society/files/2014/06/huvudet_i_s...

EDIT: i grundlag och regeringsformen osv är det inskrivit att det ska vara folkstyre och valda representanter ska utföra folkets vilja, nått sånt...
Som det är i verkligheten idag verkar regering strunta fullkomligt i den biten.
Det är vad jag skulle kalla odemokratiskt och korrupt..

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av shogun-r:

Tycker denna är lite kul angående Expressen

Så fortsätter det hela tiden, och inte bara från Expressen. Man börjar ju undra hur dom tänker.

Hörde du inte att hon hade mycket att göra?

lol

Dold text
Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

Hörde du inte att hon hade mycket att göra?

lol

Dold text

Ja fast skall vi vara helt ärliga så hade tydligen alla lika mycket att göra samtidigt och under lång tid framöver

Hade varit kul att få höra uppföljaren.....

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punnisher:

Jag hade gått med på 70% men inget annat parti vågar erkänna några som helst problem. De vill ju istället öka invandringen. Varför förvärra ett lands jämställdhet då det är annorlunda synsätt i många andra länder. Förbättra det som vi har istället.

Hur menar du här? De erkänner problem med integrationen, jobb etc, den enda skillnaden är att de söker lösningar, medan SD's lösning är att minska invandringen med 90 %.
De 7 partierna vill inte öka invandringen bara sådär, utan pga oroligheterna i omvärlden vet vi att trycket kommer öka och de vill öppna dörrarna för de som flyr krig. Jag har ingenting emot de som vill stänga dörrarna, det är en lösning. Samtidigt ska man inte rita upp ett mardrömsscenario som vissa gör, och köra med skrämselpropaganda. Trots alla ekonomiska kriser i omvärlden, har Sverige ändå klarat sig bra.

Skrivet av shogun-r:

Fast i din värld (och alla andra i pk-Sverige). Så är det inga utlänningar som röstar på SD.

Har jag sagt det? Det är bara en notis, är en väldigt grundläggande sak att kunna stava till det parti du vill rösta på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swiifty:

Hur menar du här? De erkänner problem med integrationen, jobb etc, den enda skillnaden är att de söker lösningar, medan SD's lösning är att minska invandringen med 90 %.
De 7 partierna vill inte öka invandringen bara sådär, utan pga oroligheterna i omvärlden vet vi att trycket kommer öka och de vill öppna dörrarna för de som flyr krig. Jag har ingenting emot de som vill stänga dörrarna, det är en lösning. Samtidigt ska man inte rita upp ett mardrömsscenario som vissa gör, och köra med skrämselpropaganda. Trots alla ekonomiska kriser i omvärlden, har Sverige ändå klarat sig bra.

Dom kommer aldrig hitta några lösningar om dom fortsätter som dom gör nu.

Egentligen hoppas jag inte på regeringsbyte, men visst bara för att testa något annat så visst. Testa vänstern så får vi se vart vi står om 4 år. Kommer bli intressant.

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Skrivet av Swiifty:

Hur menar du här?

Varför ska vi vara så annorlunda mot resten av Europa. Lyssnar man på Fi vill de ha fritt inträde till Sverige, där säger då de andra inte emot.
Det finns fler invandrare som funderar på hur det bestäms här.
"Flydde till Sverige från Nigeria för tre år sedan och fick uppehållstillstånd av politiska skäl."

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Hedersmedlem

Lite skratt i allt elände:

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thunderboy88:

oj glömde några saker också, Hur kan ni som röstar på SD förklara sedan till era barn när vi en vacker dag ser våran demokrati plockas isär?

Får jag fråga hur du tänkte där? Nu är SD helt fel parti för mig men när såg vi senast något försök till att plocka isär demokratin från SD? Tycker snarare sagt det kommit från andra håll.