Val 2014: har ni ställt in er på något parti och varför?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huzzbutt:

Behöver jag googla mer åt dig eller kan du kolla upp det själv?

Googla åt mig Huzzbutt.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

Googla åt mig Huzzbutt.

Suck.

Summa sumarum, du hade fel om att inget skrevs och du hade delvis fel i nästa påstående. Jag accepterar det men kan du börja googla själv?

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huzzbutt:

Suck.

Summa sumarum, du hade fel om att inget skrevs och du hade delvis fel i nästa påstående. Jag accepterar det men kan du börja googla själv?

http://nyheteridag.se/polisen-star-pa-sig-det-var-ammoniak/

Den andra felaktiga uppgiften var att det skulle ha kastats gatsten.

– Det var det andra vi var för snabba med att informera om. Det var en oerhört komplex och stundvis rörig händelse och vi fick uppgifter från en polis om att någon höll på att bryta gatsten. Så det skedde ett missförstånd. Det kan ha varit så att man helt enkelt avbröt det när polisen kom till platsen, säger hon.

Samtidigt var det så att demonstranterna bemötte poliserna med våld, säger hon.

Det var ju så att poliserna och ryttarna blev bekastade med sten, pyroteknik och petflaskor och plastpåsar med en vätska som vi har konstaterat var ammoniak.

Vem var det som hade fel igen?

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

http://nyheteridag.se/polisen-star-pa-sig-det-var-ammoniak/

Den andra felaktiga uppgiften var att det skulle ha kastats gatsten.

– Det var det andra vi var för snabba med att informera om. Det var en oerhört komplex och stundvis rörig händelse och vi fick uppgifter från en polis om att någon höll på att bryta gatsten. Så det skedde ett missförstånd. Det kan ha varit så att man helt enkelt avbröt det när polisen kom till platsen, säger hon.

Samtidigt var det så att demonstranterna bemötte poliserna med våld, säger hon.

Det var ju så att poliserna och ryttarna blev bekastade med sten, pyroteknik och petflaskor och plastpåsar med en vätska som vi har konstaterat var ammoniak.

Vem var det som hade fel igen?

Jag misstänker att du inte riktigt hänger med här:

Polisen går ut och säger något, polisen utfärdar senare en dementi och går ut med nya uppgifter. Nyheten i det här läget är inte stenkastning oavsett form av sten utan att polisen har gått ut med felaktig information samt att x-antal motdemonstranter har blivit skadade av polisens agerande.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem

Trots ett enormt medialt motstånd så verkar Sd öka kraftigt, vilket är rätt talande.

1 million unga arga män going strong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av whimsy191:

Trots ett enormt medialt motstånd så verkar Sd öka kraftigt, vilket är rätt talande.

1 million unga arga män going strong.

Dom rödgröna bölade ju redan innan prognosen kom, men nu haglar det på facebook och twitter. Det mina vänner kallar jag underhållning.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem

Ser inte hur folk kan rösta på de rödgröna / FI just nu.
De rödgröna är inte ens överens om vad fan de vill.
Och FI, vilket jävla skämtparti.

Visa signatur

5800X 6800XT 32GB DDR4

12 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av boniz:

Ser inte hur folk kan rösta på de rödgröna / FI just nu.
De rödgröna är inte ens överens om vad fan de vill.
Och FI, vilket jävla skämtparti.

Att inte vara överrens var standard fram tills Alliansen bildades och enligt väljarna var samstämmighet inte nog för att ge förtroende. Så enkelt är det.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem

Jag ser bra mycket hellre att alliansen få sitta kvar än en rödgrön regering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av boniz:

Ser inte hur folk kan rösta på de rödgröna / FI just nu.
De rödgröna är inte ens överens om vad fan de vill.
Och FI, vilket jävla skämtparti.

Precis Rödgröna sidan är inte partier som tycker likadant. Tror det är poängen också.

Vi har sätt hur det ser ut nu i 8 år, dags gå vidare till något bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

Suck igen.

Du undrade varför rapporteringen om stenkastning uteblev, du fick en förklaring: Den uteblev inte och stenkastningen var en mindre nyhet än polisens agerande.
Om du nu finner det problematiskt att jag besvarar dina frågor så är det synd, det är dock inte något att bli sur för. Ta dig samman och försök igen.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem

Ok, röstfördelningen i vallokalsundersökningen ser väl ut som väntat.
Även om jag inte röstar på SD så tror jag att de indirekt kan ha en positiv effekt på det politiska klimatet.
Det kommer förhoppningsvis att tvinga fram mer samarbete mellan partier som annars inte brukar samarbeta med varandra. De rödgröna ser ju inte ut att få egen majoritet ens med hjälp av FI (om de nu kommer in) och de kan ju knappast regera med passivt stöd från SD.

Jag skulle iallafall tycka att en regering med S+FP+MP+ C eller V inte vore helt vansinnig.
En mix mellan klassiskt borgerliga och vänsterpartier skulle nog kunna gör att de håller alltför extrema ide'er tillbaka.
De tvingas resonera och komma överens.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Medlem
Skrivet av M1NT:

Åh helvete, hade faktiskt en bild av att det inte hängde så många sympatisörer till SD på det här forumet.. Vet inte om jag skall skratta eller gråta.

/Socialliberalisten

Jag kan glädja dig, och mig själv att riksdagsvalet kräver att man är myndig, det gör inte Sweclockers.
Med andra ord kan inte 90% av SD rösterna här översättas till riktiga röster.

Kommer förmodligen bli en ovanligt trevlig måndag imorgon, med ny regering.

Permalänk
Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem

Kan inte göra annat än att LE när man ser SD's siffror.
Långt ifrån över och kommer inte ha sina 15% i slutet.

Men väldigt kul att se att svenska folket inte bryr sig om all pajkastning som varit mot SD av både media och andra partier.
Och faktum är att partierna så småningom inte kan fortsätta ignorera SD om dom ökar såhär, vilket jag ser som väldigt intressant.

PS, röstade S. Ser ut att bli ny regering iaf.

Permalänk
Medlem

Verkar som en judisk man befinner sig på sverigedemokraternas valvaka, me... men de är ju nazister ju?

Någon borde tala om för han att han ligger illa till!

Permalänk
Medlem

Ser ut som att vi kommer gå mot en röd-grön minoritetsregering som kommer vara ännu mer handlingsförlamad än alliansen de senaste 4 åren.

Det finns inga riktiga vinnare i detta valet (inte ens SD eller Fi*), bara förlorare.
(*Förutsatt att de ens kommer in i regeringen.)

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av whimsy191:

Verkar som en judisk man befinner sig på sverigedemokraternas valvaka, me... men de är ju nazister ju?

http://s4.postimg.org/7g1kbh5t7/mountain_lake_autumn_hdr_wall...

Nej, SVP är nazister, SD är om inte ett islamofobiskt parti i sig så ett utlopp för islamofober i politiken. Nu vill jag inte säga att den Kippabärande individen i fråga är islamofob bara att ditt påstående inte är korrekt eller relevant.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huzzbutt:

Nej, SVP är nazister, SD är om inte ett islamofobiskt parti i sig så ett utlopp för islamofober i politiken. Nu vill jag inte säga att den Kippabärande individen i fråga är islamofob bara att ditt påstående inte är korrekt eller relevant.

Fast om man ska gå efter den media du höjer till skyarna så är det så, och att vara kritisk till en religion är inte en obefogad rädsla.

Permalänk
Medlem

Undrar vad som händer om S+MP blir större än Alliansen (inte osannolikt) och får för sig att bilda minoritetsregering utan hjälp av V. (Eftersom dom inte kan bilda egen majoritet med V ändå.)

4 år av lame-duck syndrom?

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av whimsy191:

Fast om man ska gå efter den media du höjer till skyarna så är det så, och att vara kritisk till en religion är inte en obefogad rädsla.

Nej media kallar inte SD för nazister, Media har påpekat att SD medgrundare har varit nazister och att SD under 90-talet var ett nynazistiskt parti.

Att vara kritisk till en religion är att vara kritisk till en religion. Att vara kritisk mot religionsutövarna är att vara fördomsfull och i fallet med Islam är den fördomen duktigt omotiverad.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Undrar vad som händer om S+MP blir större än Alliansen (inte osannolikt) och får för sig att bilda minoritetsregering utan hjälp av V. (Eftersom dom inte kan bilda egen majoritet med V ändå.)

4 år av lame-duck syndrom?

Beror på om de har en majoritet i riksdagen med V i såna fall så skulle regeringsbildandet vara precis som det så ofta har varit: Minoritetsregering med stöd i riksdagen.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Entusiast

Fy fan vad hjärtat bultar, F! får bara inte komma in i riksdagen, om man verkligen har läst deras politik så förstår man varför

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av whimsy191:

Verkar som en judisk man befinner sig på sverigedemokraternas valvaka, me... men de är ju nazister ju?

Någon borde tala om för han att han ligger illa till!

http://s4.postimg.org/7g1kbh5t7/mountain_lake_autumn_hdr_wall...

SD är väl Zionister?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Inte så konstigt att SD får så många röster egentligen. Många är trötta på att inget annat parti vågar ta i den usla invandrarpolitik som finns idag.
Självklart skall vi skall ta emot invandrare, men vi är riktigt dåliga på att ta hand om dom. Känns lite som -"öppna portarna, ge dom lite bidrag och ett svenskalexikon" sen får de sköta sig själva.

Känns inte som det finns någon vettig plan för att ta hand om dom. De kommer från hemska förhållanden vi inte kan föreställa oss, och då gäller det att ta hand om dom på bästa sett och öka resurserna. Främst måste de lära sig språket. Det är en grundförutsättning för att ta sig till nästa steg som är utbildning/jobb. Först då tror jag de känner att man är en del i vårat samhälle.

Jag känner flera invandrare och de tycker också att den Svenska modellen är helt fel. Man får inte den hjälp de behöver för att integreras.

Nu bor jag i en liten stad, och alla de invandrare jag känner har idag jobb och lever som vem som vilken svensk som helst.

Är personligen inte så politiskt intresserad, och detta är bara min personliga åsikt. Kan ha helt fel då jag inte är så påläst.

Röstade dock inte på SD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huzzbutt:

Beror på om de har en majoritet i riksdagen med V i såna fall så skulle regeringsbildandet vara precis som det så ofta har varit: Minoritetsregering med stöd i riksdagen.

Så klart, men vad händer om dom inte kan bilda majoritet även med stöd av V? Kommer dom(MP+S) bilda regering ensamma eller blir det nyval? En regering med knappt ~40% av mandaten är ingen handlingskraftig regering.

Sen så har ju S, V och MP har mer interna problem med varandras politik än vad partierna inom Alliansen har.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huzzbutt:

Nej media kallar inte SD för nazister, Media har påpekat att SD medgrundare har varit nazister och att SD under 90-talet var ett nynazistiskt parti.

Att vara kritisk till en religion är att vara kritisk till en religion. Att vara kritisk mot religionsutövarna är att vara fördomsfull och i fallet med Islam är den fördomen duktigt omotiverad.

Konstigt då att jag i flera års tid har hört med egna öron och sett med egna ögon hur media dag ut och dag in häver ur sig nazistanklagelser.

All kritik som har med islam och dess utövare att göra är alltid omotiverad, förutfattad meningar. Ingenting annat finns.

Permalänk
Medlem

Det är vänsterpartister (bevisligen) som drar den förhastade slutsatsen att SD automatiskt är lika med rasist.

Lite mer rationella människor drar inte den slutsatsen.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Så klart, men vad händer om dom inte kan bilda majoritet även med stöd av V? Kommer dom(MP+S) bilda regering ensamma eller blir det nyval? En regering med knappt ~40% av mandaten är ingen handlingskraftig regering.

Sen så har ju S, V och MP har mer interna problem med varandras politik än vad partierna inom Alliansen har.

Omval funkar förstås sen så finns alternativet att man gör en röstöverenskommelse där SD potentiella röster räknas bort hos de egna leden.

Skrivet av whimsy191:

Konstigt då att jag i flera års tid har hört med egna öron och sett med egna ögon hur media dag ut och dag in häver ur sig nazistanklagelser.
All kritik som har med islam och dess utövare att göra är alltid omotiverad, förutfattad meningar. Ingenting annat finns.

Nej Media hävdar inte att SD är nazister
All kritik som har med islam att göra är kritik av islam, det finns ingen gemensam kritik mot islams utövare att falla tillbaka på, kritik mot ISIS är kritik mot ISIS att tillskriva ISIS ideer Shia muslimer eller för den delen kurder blir förvirrat. För att inte tala om alla de miljoner sekulariserade muslimer som finns världen över.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)