Val 2014: har ni ställt in er på något parti och varför?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cubebenq:

Ett stort tack till alla SD väljare! Som Sveriges tredje största parti har vi skickat ett solklart budskap till de andra partierna.

Ännu en gång, tack!

Skickades från m.sweclockers.com

Att Åkesson får fortsatt förtroende att lira highstakes på Maria Bingo, och möjligtvis Vera & John?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swiifty:

Också glädjande att Fi fick ca 3 %, visar på att en stor del av unga har jämdställdhets frågorna högt upp på agendan.

Förträffligt att vi båda kan glädjas åt dess 3% men av helt olika anledningar

Och var inte anledningen att F! inte fick lov att kritiseras för deras hyckleri just att de inte jobbade för jämställdhet i allmänhet utan endast var ett parti för att förbättra kvinnors problem i synnerhet?

I övrigt så gick det väl i princip som förväntat, enda som är synd är att inte S fick tillräckligt stor majoritet för att kunna ignorera resten av partierna men det fanns ju ingen chans det skulle hända heller så.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Swiifty:

Att Åkesson får fortsatt förtroende att lira highstakes på Maria Bingo, och möjligtvis Vera & John?

Någon mer än jag som inte förstår varför det bara är SD:s ledare som har blivit utsatt för denna kränkning?

Sedan förstår jag inte vad hans privatekonomi har med politiken att göra?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Huzzbutt:

Skolpolitikens misslyckande. 13% av rösterna är inte en vinst, särskilt inte som att övriga partier inte vill samarbeta i SD hjärtefrågor med SD.

Kontentan är att SD väljare återigen har slösat bort sin röst på ett parti som inte har en chans att få något gjort.

Rom byggdes inte på en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReZZiE:

Någon mer än jag som inte förstår varför det bara är SD:s ledare som har blivit utsatt för denna kränkning?

Sedan förstår jag inte vad hans privatekonomi har med politiken att göra?

Troligtvis för att de andra partiledarna inte har spelat för så mycket pengar som han. Åkesson är inte den enda partiledaren som granskas, även om SD älskar att låtsas att så är fallet.

Jag kan defintivt se hur privatekonomi kan vara relevant för en partiledare. Om en partiledare inte kan sköta sin privatekonomi(säger inte att Åkesson inte kan, bara ett exempel), hur ska då röstarna kunna lita på att partiledaren kan sköta landets ekonomi? Om en partiledare har spelmissbruk(återigen, exempel), bör inte folk få veta det? Eller om en person som Juholt har hållt på och fifflat lite med pengarna. Hur en person sköter, eller inte sköter, sin privatekonomi kan säga mycket om personen.

Jag vet inte om jag skulle vilja rösta på ett parti med en partiledare som inte kan sköta sin privatekonomi som exempel. Det skulle göra mig orolig för hur de ska kunna vara med att styra ett land om de inte kan styra sin egna plånbok.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReZZiE:

Rom byggdes inte på en dag.

Å andra sidan byggdes rom. SD är gänget som vägrar vara med förrän de fått igenom att alla pelare ska vara doriska.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem

Frågan är hur regeringen skall kunna få igenom några förslag? Känns som att det kan bli som i USA där allt är mycket låst och lite händer i kongressen. Jag såg någon statistik på att de varit minst aktiva när det gäller att stifta lagar etc. under överskådlig tid.

C och FP sa att de inte tänker rösta ja på en budget från S. Utan starkt stöd från Alliansen kommer de inte få igenom några förslag. Så det blir förmodligen mycket mittpolitik i praktiken. Detta kan iofs. potentiellt vara positivt om man helst ser att inget radikalt skall hända och att politikerna skall ha mindre makt.

Permalänk
Medlem

Härligt resultat och det åstadkoms i värsta möjliga motvind/motstånd från MSM, terroristgrupper på vänstersidan samt det politiska etablissemanget.

Det är tillåtet att förneka att en ökning för SD till tredje och överlägset största parti under dessa förutsättningar är stort. Precis som Bagdad bob fortsatte förneka USA's framsteg i Irak-kriget, även när man tydligt kunde se amerikanarna rycka framåt i bakgrunden. :>

Visst kommer sjuklövern att försöka samma taktik som tidigare och man kan säkert lyckas att uppehålla kamikaze-politiken inom migrationsområdet en mandat period till. Dock kommer priset för de etablerade partierna att bli högt. SD kan ju lätt fälla de flesta upptänkliga regeringsalternativ i andra frågor och även fast sjuklövern är rörande överens på området migration, så är de desto mer oense på andra områden. Det ger SD möjlighet att styra och påverka politiken.

Bildas en stor, blocköverskridande regering med egen majoritet, så är alliansen död och SD framstår allt tydligare som det enda riktiga oppositionspartiet. Framtiden ser ljusare ut!

Grädden på moset var att FIsarna inte kom in i riksdagen och att Skyrman såg ut att vara ordentligt packad på scenen, när hon höll sitt patetiska tal. Ingen kommer ens minnas dem 2018.

Det ska bli ljuvligt att se sjuklövern slå knut på sig själva för att åter igen försöka fixa så att de åsikter som SD's väljare har åter igen inte ska få räknas. Allt i demokratin och den förmenta godhetens namn. De kommer att förinta sig själva i processen.

Cheers och grattis alla SD-supporters!

Permalänk
Avstängd

Jag röstade inte på SD... men är från och med idag SD-medlem.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Jag röstade inte på SD... men är från och med idag SD-medlem.

Välkommen! Du får en ny chans senast 2018.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Swiifty:

Också glädjande att Fi fick ca 3 %, visar på att en stor del av unga har jämdställdhets frågorna högt upp på agendan.

Eftersom du gläds åt detta så måste jag bara fråga en sak: Tycker du att det är synd att alla män i din släkt och alla manliga vänner du har inte gick på ett obligatoriskt omskolningsläger för att ändra sina konsumtionsmönster och förbättra sitt miljötänk?
Tycker du att de är defekta individer?

PS Detta är egentligen till alla F!-väljare eller sympatisörer så svara gärna om du är en sådan.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Marinlik:

Troligtvis för att de andra partiledarna inte har spelat för så mycket pengar som han. Åkesson är inte den enda partiledaren som granskas, även om SD älskar att låtsas att så är fallet.

Jag kan defintivt se hur privatekonomi kan vara relevant för en partiledare. Om en partiledare inte kan sköta sin privatekonomi(säger inte att Åkesson inte kan, bara ett exempel), hur ska då röstarna kunna lita på att partiledaren kan sköta landets ekonomi? Om en partiledare har spelmissbruk(återigen, exempel), bör inte folk få veta det? Eller om en person som Juholt har hållt på och fifflat lite med pengarna. Hur en person sköter, eller inte sköter, sin privatekonomi kan säga mycket om personen.

Jag vet inte om jag skulle vilja rösta på ett parti med en partiledare som inte kan sköta sin privatekonomi som exempel. Det skulle göra mig orolig för hur de ska kunna vara med att styra ett land om de inte kan styra sin egna plånbok.

Åkessons spelande är inte mer ett missbruk än en lågavlönad person som köper en triss i veckan å spelar på bingolotto. Jag vet folk som spenderar mer pengar än så på andra nöjen, varför är det skillnad på detta? Åkesson säger själv att han inte har något problem med sin ekonomi, och har heller inte skuldsatt sig för att spela så låt han spela då om han tycker om att göra så?

Vad är problemet egentligen?

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Inaktiv

Jag gillar skarp den intellektuella nivån som både Aftonbladet och expressen har.

Aftonbladet:
Visa att du är en av #87procent ...
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19534866.ab

Expressen:
Visa att du hör till de 87 procent som inte röstade på SD. Att du säger nej till främlingsfientlighet. Att du säger ja till andra människor.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19534866.ab

Varför har de inte någon artikel med rubriken som står: Visa att du tillhör 96,9 procent och gillar att misshandla din kvinna?
Och sedan skriva att 3.1% röstade på Fi, men hela 96,9 % stod upp emot jämställdheten och tycker att kvinnor ska veta sin plats i samhället.

Eller kan det vara så att man inte behöver misshandla sin kvinna för att inte rösta på FI? Och den enda slutsats man kan dra är att 3,1% av de röstande tycker att FI's politik var så viktig så att de offrade sin röst på dem, resterande av väljarna kanske gillade fi eller inte. Men de valde inte att offra sin röst på just dem.

Permalänk
Inaktiv

Hade vart hur kul som helst om M hade sträckt fram handen till SD, SD har ju redan röstat med våran gamla regering i det mesta.

Men, nepp, nu ska de isoleras och tigas ut, så det blir väl som i Danmark och England, vid nästa val växer de ännu mer.

Permalänk
Medlem

Underbart! Sd dubblade,Reinfelt avgår,könsdiskriminerande Fi under 4% och dessutom Sd som vågmästare.

Min framtids prognos:
Nyval inom 2 år då den rödgröna sörjan totalt saknar kompetens att styra Sverige.
Sd kommer då att få 20% av rösterna och styra tillsammans med M(som då har fått en ny och vettig partiledare) och pk media kommer gråta som vanligt och köra med samma trötta gamla vanliga rasistkort.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Avstängd

Svensk inrikespolitik har i och med valet ändrat kurs från och med idag.
Den stora tysta massan har sagt sitt, invandring och omsorg om all världens folk, får inte gå ut över välfärden och de egna medborgarna.

Det kanske är 87% som inte röstade på SD, samtidigt var det 70% som inte röstade på S, 77% som inte röstade M, 95% som inte röstade på FP, 96% som inte röstade på C 93% som inte röstade på MP m.m.

Som vanlig knegar Svensson, är jag glad att SD fick så stort antal riksdags mandat. Ända smolket i glädjebägaren är att FP kom över 4% spärren.
Nästa val hoppas jag att FP med sitt Eurovaluta och Eurofederations parti, försvinner ut ur riksdagen en gång för alla.

Red: fixade till avrundningen av antalet som inte röstade på "invandrar och EU" partierna.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Blir intressant om S+MP+V får igenom sitt budgetförslag. De stoppade ju regeringens förslag för ett tag sedan med hjälp av SD så det känns inte som Alliansen lär vara på humör att släppa igenom deras. SDs politik ligger ju närmare alliansens (om vi går på i hur många frågor de röstat med dem jämfört S+MP+V) så det kan nog blir väldigt svårt för den nya regeringen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Jag gillar skarp den intellektuella nivån som både Aftonbladet och expressen har.

Aftonbladet:
Visa att du är en av #87procent ...
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19534866.ab

Expressen:
Visa att du hör till de 87 procent som inte röstade på SD. Att du säger nej till främlingsfientlighet. Att du säger ja till andra människor.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19534866.ab

Varför har de inte någon artikel med rubriken som står: Visa att du tillhör 96,9 procent och gillar att misshandla din kvinna?
Och sedan skriva att 3.1% röstade på Fi, men hela 96,9 % stod upp emot jämställdheten och tycker att kvinnor ska veta sin plats i samhället.

Eller kan det vara så att man inte behöver misshandla sin kvinna för att inte rösta på FI? Och den enda slutsats man kan dra är att 3,1% av de röstande tycker att FI's politik var så viktig så att de offrade sin röst på dem, resterande av väljarna kanske gillade fi eller inte. Men de valde inte att offra sin röst på just dem.

Håller med i detta tänk. Alla som inte röstar MP älskar Kol och utsläpp? Tankevurpa på hög nivå.
Visst att 87% inte röstade SD men i dessa 87% finns det garanterat en stor klick som gillar SD's migrationspolitik men värderar andra frågor högre som inte SD behandlar. Populistisk hashtag utan fakta egentligen.

Satt och kikade på valvakan igår. Gick väl som förväntat att det skulle bli ett besvärligt läge. Röstade på alliansen och hade gärna sett dem sitta kvar då mitt förtroende för Freddan och CO är högt.

Blev lite förvånad över V's uppförande under Jimmy's tal. Visst att de kan vara upprörda etc över SD's framgångar men skrika och peka finger i rikssänd tv ger ett oseriöst intryck, det beteendet hör hemma i ung vänsters valvaka i Degerfors.

Nåväl, stort grattis till Löfven med anhängare!
Personligen blir man väl inte påverkat nämnvärt av regeringsbytet så är ju inte någon katastrof direkt.

Permalänk
Medlem

Det blir onekligen ett intressant politiskt läge som jag faktiskt tror är bra för landet om de klarar att samarbeta över blockgränserna, även om jag gärna sett att alliansen fått fortsätta.

Att FI inte kom in känns som en stor seger i sig. De är som jag ser det ett större hot än SD.
SD har iallafall försökt rensa bort öppet rasistiska personer i sitt parti (även om jag fortfarande misstänker att det finns mycket rasism internt med tanke på deras historia.).
FI bygger däremot sin politik på sexism och media verkar i stort dansa deras pipa och tro på snacket om de skulle vara de man röstar på om man tycker jämställdhet är viktigt. Alla deras förslag om att ens könsorgan ska vara det som styr vad det nu kan vara, såsom skattenivåer, antagning till börsbolags styrelser och vad de nu kommer med är per definition sexism.
Det spelar ingen roll att man kallar det "kvotering" istället för sexism och låtsas vara motståndare mot sexism. De verkliga förslagen och politiken man föreslår är sexistisk.

En sann antisexist är emot att könet ska vara en faktor som avgör överhuvudtaget, alldeles oavsett vilket kön som gynnas eller missgynnas.
Att misstolka statistik och låtsas som att alla utfall (när det gäller något positivt) där kvinnor inte har minst 50% andel är sexism och sedan med lag införa verklig sexism genom kvotering för att åtgärda sin misstolkning är ett sånt hyckleri att jag mår illa.
Media och andra verkar ju vara på helspänn när det gäller rasism, men när det gäller sexism känner de inte igen det om de så får det upptryckt i ansiktet.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReZZiE:

Rom byggdes inte på en dag.

Rom föll.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Triffid:

Förträffligt att vi båda kan glädjas åt dess 3% men av helt olika anledningar

Och var inte anledningen att F! inte fick lov att kritiseras för deras hyckleri just att de inte jobbade för jämställdhet i allmänhet utan endast var ett parti för att förbättra kvinnors problem i synnerhet?

I övrigt så gick det väl i princip som förväntat, enda som är synd är att inte S fick tillräckligt stor majoritet för att kunna ignorera resten av partierna men det fanns ju ingen chans det skulle hända heller så.

Glädjs åt att det finns mycket människor som sätter jämdställdhet högt på agendan, säger inte att Fi representerar det, eller att jag tycker att de har rätt metod för att uppnå det.

Skrivet av ReZZiE:

Någon mer än jag som inte förstår varför det bara är SD:s ledare som har blivit utsatt för denna kränkning?

Sedan förstår jag inte vad hans privatekonomi har med politiken att göra?

Har postats flera ggr om. Det är inte att personen spelar som är betydlig, utan omfattning på hans spel. Ingen hade sagt något om han lirade för småpengar, men faktum att personen förlorade en månadslön (från ett av hans ämbeten iallafall) på några få timmar skickar en varningssignal. Du kanske har ungdått det faktum att spel med höga summor är kopplat till ett riskbeteende och ett beroende som kan vara skadligt för andra delar av ens liv. Någon har läckt information från spelsidorna, och tipsen har hamnat hos media, och eftersom det är relevant och intressant har de publicerat det.

Skrivet av Serzarian:

Eftersom du gläds åt detta så måste jag bara fråga en sak: Tycker du att det är synd att alla män i din släkt och alla manliga vänner du har inte gick på ett obligatoriskt omskolningsläger för att ändra sina konsumtionsmönster och förbättra sitt miljötänk?
Tycker du att de är defekta individer?

PS Detta är egentligen till alla F!-väljare eller sympatisörer så svara gärna om du är en sådan.

Jag är inte Fi supporter, eller tycker att de har rätt i sin metodik att nå jämdställdhet, men som jag sa tidigare, är glad över att så många finner jämdställdhet vara en viktig pelare i ett samhälle, då de bestämt sig för att rösta på ett parti för jämdställdhet (sen huruvida de faktiskt förespråkar det, är inte relevant).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Åkessons spelande är inte mer ett missbruk än en lågavlönad person som köper en triss i veckan å spelar på bingolotto. Jag vet folk som spenderar mer pengar än så på andra nöjen, varför är det skillnad på detta? Åkesson säger själv att han inte har något problem med sin ekonomi, och har heller inte skuldsatt sig för att spela så låt han spela då om han tycker om att göra så?

Vad är problemet egentligen?

Må vara om den trisslotten representerar personens månadslön på ett av jobben. Att du känner folk som spenderar mer pengar på andra nöjen är en icke relevant jämförelse, ty vi vet inte vad de andra nöjen är och även om det är i ett liknande område så kommer du inte bort från det faktum att spel med stora summor är oftast kopplat ett riskbeteende och ett beroende. Det är relevant, sen att Åkesson själv säger att det blev en liten varningsklocka att han blev ertappad, säger en del.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huzzbutt:

Om sanningen ska fram så är jag inte så förtjust i rasister eller veklingar vars politiska ställningstagande bygger på att det är någon annans fel och i SD fall är det invandrarna som utmålas som problemet.

Du påstår fortfarande att om man hjälper fler flyktingar så är man rasist? De har inte utmålat invandrarna som problemet utan den ansvarslösa flyktingpolitik som har förts.
Lär dig vad rasism är innan du öppnar käften.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Huzzbutt:

Nej det är att respektera sina egna väljare.

Finns det bara svart och vitt enligt dig?

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av soulis:

Du påstår fortfarande att om man hjälper fler flyktingar så är man rasist? De har inte utmålat invandrarna som problemet utan den ansvarslösa flyktingpolitik som har förts.
Lär dig vad rasism är innan du öppnar käften.

Det är ingen som säger att man är rasist för att man vill omfördela pengar från invandringen till hjälp på plats. SD's forna position som ett rasistiskt parti har rötter i att partiet formades av forna rasister och nazister. Att en stor del av deras partimedlemmar har gett uttryck för rasistisk ideologi även idag bidrar till att stämpeln inte tvättats bort ordentligt. Men partiet är inte rasistiskt i den mening du försöker framhäva att andra tror den är. Partiet klassas som främlingsfientligt och det är den syn de flesta verkar ha. Men det kanske är enklare att försvara SD genom att hitta på vad andra säger, än vad som egentligen sägs?

Permalänk
Medlem

Jag kan inte klandra folk för att de röstar på SD. Man ser till sitt eget bästa. Om man har det svårt att få det gå runt och har en familj att försörja då sticker det såklart i ögonen när man ser att riksdagen hellre lägger pengarna på att släppa in mer folk än ta hand om de som redan finns här.
Det har väldigt lite med rasism att göra tror jag. Sen finns det såklart rasister i SD också men merparten är garanterat inte det.
Det är de andra 7 partiernas ovilja att lyssna på folket som gör att SD har så stor makt nu.

Permalänk
Geeks Gaming

SD 13%+fredrik reinfeld avgår+Fi inte kom in i riksdagen - Sossarna antagligen tar över= Helt okey.

Även om jag inte gillar Moderaterna så tycker jag dom har gjort ett bra jobb när det har kommit till den ekonomiska krisen som har varit.
Jag blir ordentligt orolig över att S+V+Mp ev tar över då dom har extrema problem med att inte komma överens eller överhuvudtaget ha några svar när det gäller deras politik.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

Roligaste valet på länge. Ska bli intressant att se om media och dom andra partierna kan växa upp lite grann nu och sluta bete sig som 2 åringar i sandlådan. Ska dom försöka ignorera SD i 4 år till och sitta och klia sig i huvudena igen när SD får 20% nästa gång?

Är 13% av befolkningen i landet döds-knarkar-fascist-rasist-nazister? Svaret är ju givetvis nej.
At SD drar till sig en och annan idiot på grund av tidningarnas kletande med rasist stämpeln hela tiden är inte så förvånansvärt. Och SD har varit duktiga på att rensa ut stolpskotten när dom uppenbaras.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem

Tråkigt att Piratpartiet inte kom in. Nu får vi fyra år till med släntrianmassövervakning och en riksdag som äter ur handen på NSA och underhållningsindustrin. Men folk skiter väl i sådant bara de kan titta på game of thorns på Netflix och lyssna på Spotify.

Resultatet i övrigt är inte mycket att orda om, men jag tycker det är lite märkligt att Aliansen väljer att fortsätta när det innebär att ingen av partierna kommer få något inflytande, och jag förstår inte heller hur Löfven tänkt sig att se till att SD inte får något inflytande när det förhåller sig så, även om jag självklart hoppas att han lyckas fixa det.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av soulis:

Du påstår fortfarande att om man hjälper fler flyktingar så är man rasist? De har inte utmålat invandrarna som problemet utan den ansvarslösa flyktingpolitik som har förts.
Lär dig vad rasism är innan du öppnar käften.

Soulis jag har aldrig kallat någon för rasist av den anledning du nämner, vad jag idogt har gjort är att ha tagit reda på varför individen som uttrycker vilja att minska flyktingmottagandet efter att ha fått förklara sin ståndpunkt antingen är inkompetent eller rasist.

Att det förra omdömet faller lätt måste väl ses som självklart nu när SD anhängare med 13% titulerar sig som valvinnare trots att de varken har majoritet eller med den linjen de själva är inslagna möjlighet till samarbete med andra partier.

Skrivet av GaMeR2K5:

Finns det bara svart och vitt enligt dig?

Nej Gamer2k5 däremot ser jag röstandet som digitalt: Antingen så har du röstat på ett parti eller så har du inte gjort det. 13% röstade på SD resten gjorde det inte. Det finns ingen demokratisk anledning för övriga partier att samarbeta med SD. Hade mängden mandat haft denna effekt så skulle S samregera med M med det valresultat vi fick.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)