Officiella Total War: Rome II -tråden

Permalänk

Jag kommer inte förhandsboka denna gången. Har förhandsbokat spelen sen Empire släpptes men efter Rome 2 som i mitt tycke var en flopp så har jag inte förtroendet att förhandsboka denna gången.

Hoppas på Medieval III eller Empire II om jag får välja vad jag helst vill se.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Ok, men jag är inte alls intresserad av multiplayerdelen.

Det är rätt lätt att kolla vad folk tycker om releaserna på Metacritic:
Empire - 6.9 user score
Shogun 2 - 8.3 user score
Rome 2 - 4.0 user score

Dessutom var Shogun 2 det mest basic totalwarspel CA släppt sedan 2002.

http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=179885...

Inga städer, fruktansvärt liten variation bland soldater och slagfält/slott. Trots det misslyckades man hårt med Shogun 2 releasen också och ännu mer med Rome 2. Att CA aldrig lär sig...

Skrivet av Swedish Berserk:

Jag kommer inte förhandsboka denna gången. Har förhandsbokat spelen sen Empire släpptes men efter Rome 2 som i mitt tycke var en flopp så har jag inte förtroendet att förhandsboka denna gången.

Hoppas på Medieval III eller Empire II om jag får välja vad jag helst vill se.

Hoppas också på Medieval III, känns rätt i tiden just nu med all medeltidshype.

Dock vore det väldigt intressant att se någon helt annan tidsera, kanske tillochmed första världskrigen? Vore sjukt kul att se vad totalwar serien kan göra med det.

Permalänk
Hedersmedlem

Personligen hoppas jag på ett Total War: Warhammer (inte W40K) där mina arméer av orcher och odöda kan förslava mänskligheten

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Det har dykt upp ett par Let's Play på Youtube med den nya kampanjen Imperator Augustus.

Egypt part 1

Marcomanni part 1

Permalänk
Entusiast

Hoppas på Empire 2 där man kan spela som Sverige och sprida vår överlägsenhet världen över. Eller något åt det hållet åtminstone.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

Personligen hoppas jag på ett Total War: Warhammer (inte W40K) där mina arméer av orcher och odöda kan förslava mänskligheten

Skrivet av MSIOCGenie:

Hoppas på Empire 2 där man kan spela som Sverige och sprida vår överlägsenhet världen över. Eller något åt det hållet åtminstone.

Vet inte vad som skulle vara roligast av dessa två... Eller kanske W40k ändå... eller Medieval 3... Argh, sitter och slösar tid med att starta om Rome 2 kampanjen hela tiden Vilket det nu blir så lär jag köpa det i vilket fall

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0lex:

Varför ska jag spela detta när Rome total war 1 finns? Allt känns bara så jäkla överkomplicerat nu för tiden, vad finns det för njutning av att spela detta spel? Åh good ol days då man satt och nötade rome I hela kvällarna.

Edit: Ställd som en vänlig fråga.

Jag håller helt och hållet med. Överkomplicerat är vad det är. Ska hem och lägga in de gamla och spela istället. Har nött och nött på TW2 men jag tycker inte det ger något.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

Personligen hoppas jag på ett Total War: Warhammer (inte W40K) där mina arméer av orcher och odöda kan förslava mänskligheten

YES PLEASE!

Dold text
Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av stn1337:

Dock vore det väldigt intressant att se någon helt annan tidsera, kanske tillochmed första världskrigen? Vore sjukt kul att se vad totalwar serien kan göra med det.

Det tror jag hade varit jäkligt coolt! En epok som ofta är väldigt förbisedd.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

Total War Rome II Emperor Edition är numera live och ska laddas ner automatiskt för de som redan har spelet på Steam.

http://forums.totalwar.com/showthread.php/136932-Emperor-Edit...!

http://store.steampowered.com/app/214950/

Patch notes (lång)
http://wiki.totalwar.com/w/Total_War_ROME_II:_Patch_15

Permalänk
Medlem

Spelade lite snabbt igår, mina mods var inte helt klara för denna patch, Radius va klar men inte resten... Testade helt utan för att få känslan av hur det är tänkt att vara. Politiken har fått sig en uppsving, enklare att se att det är kris om enbart ens "familj" styr landet, tyckte det kändes ganska gediget, fick en sjukt konstig general vid start, 3,3,11 i statsen. Han kunde kriga för fullt Blev bara någon timme där men jag ser hoppfullt på denna patch

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Medlem

patch note gillar detta "the coffie machine now works" kanske skall instalera denna va det lider (har för många spela att bli färdig nu)

Permalänk
Medlem

Märks att de gjort om färgsättning och en del ljuseffekter. Men alla uniformer har blivit snyggare och mer realistiska i färgerna. Tyvärr gör det en mod jag använt tidigare för att fixa just detta blir mindre intressant nu. Jag tog dock bort alla mods för jag ville testa R2EE vanilj först.

T.ex. Parthia

Gillar verkligen den totala omstruktureringen av byggnader. Inte bara är den mycket bättre upplagd, utan det finns i många fall fler alternativ än förut. Som t.ex. en mindre stad i Parthia har nu två olika uppgraderingsval mot ett tidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Merak:

patch note gillar detta "the coffie machine now works" kanske skall instalera denna va det lider (har för många spela att bli färdig nu)

Att de inte fixade den i patch#1.
Hur bra kodar man när man är trött?

Permalänk
Medlem

Det är imorgon de kommer avslöja nästa spel i Total War-serien. Inte helt otippat verkar det bli en fristående expansion till Rome 2.

http://www.incgamers.com/2014/09/total-war-egx-booth-images-h...

Logon längst uppe till höger i andra bilden verkar indikera beridna bågskyttar, vilket kan peka på Attila och Hunner och något i stil med Barbarian Invasion som till första Rome alltså. Står också nämt i texten på artikeln ovan.

Permalänk
Medlem

Om man vill testa Rome 2 med alla uppdateringar så är det gratishelg på Steam nu. Dessutom rea på DLC.
http://store.steampowered.com/sale/tw_weekend_2014
http://store.steampowered.com/app/214950/

Permalänk
Hedersmedlem

Jaha.. Total War: Attila.

För min del så kändes det rätt.. Mjäää..

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Om man vill testa Rome 2 med alla uppdateringar så är det gratishelg på Steam nu. Dessutom rea på DLC.
http://store.steampowered.com/sale/tw_weekend_2014
http://store.steampowered.com/app/214950/

Måste säga att spelet har blivit betydligt bättre efter alla uppdateringar, har spelat det i några timmar sedan dess och lämplig rea på dlc skadade inte heller...

[QUOTE="Überklass;14893395"]

Dold text

Jaha.. Total War: Attila.

För min del så kändes det rätt.. Mjäää..[/QUOTE]

Barbarian Invasion 2, låter väldigt bra i mina öron :).

Permalänk
Medlem

När detta lir kom så var det ju bland det sämsta jag sett. Kollade några reviews. Riktigt dålig ai och massor med buggar.

Hur känns liret nu? Fortfarande kasst om du utgår från att man förutsätter hög kvalitet?

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

När detta lir kom så var det ju bland det sämsta jag sett. Kollade några reviews. Riktigt dålig ai och massor med buggar.

Hur känns liret nu? Fortfarande kasst om du utgår från att man förutsätter hög kvalitet?

Jag tycker spelet har blivit bra mycket bättre. Det kanske inte är fantastiskt men det är iallafall spelbart i dagsläget. AI:n har blivit bättre, spelet bättre optimerat, politikersystemet är bättre, de flesta buggar är åtgärdade och en hel del andra förbättringar samtidigt som det har kommit en hel del gratismaterial.

Jag körde igenom den nya Augustuskampanjen och hade riktigt roligt, visst fanns det ett par irritationsmoment men jag blev inte i närheten så arg/ledsen/irriterad/frustrerad som när jag försökte spela spelet när det kom ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

När detta lir kom så var det ju bland det sämsta jag sett. Kollade några reviews. Riktigt dålig ai och massor med buggar.

Hur känns liret nu? Fortfarande kasst om du utgår från att man förutsätter hög kvalitet?

Det är nu vad det borde ha varit vid release, betydligt bättre helt enkelt. Är det perfekt? Nej, men definitivt spelbart och spelvärt om man uppskattat de andra spelen i serien.

Permalänk
Entusiast

Tycker Attila ser ut som exakt det Total war jag vill ha. Bortsett ifrån Empire 2 då, FoTS är än så länge mitt favoritspel i serien. Kan man spela som någon nordisk kultur är det +++++.

Tänker dock absolut inte förboka. Om de försöker tvinga det på mig genom att låsa ner innehåll för de som inte förbokar väntar jag på rea.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Tycker Attila ser ut som exakt det Total war jag vill ha. Bortsett ifrån Empire 2 då, FoTS är än så länge mitt favoritspel i serien. Kan man spela som någon nordisk kultur är det +++++.

Tänker dock absolut inte förboka. Om de försöker tvinga det på mig genom att låsa ner innehåll för de som inte förbokar väntar jag på rea.

Med tanke på hur väl de lyckades med Rome 2 vid release så bör man inte förboka ;).

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Tycker Attila ser ut som exakt det Total war jag vill ha. Bortsett ifrån Empire 2 då, FoTS är än så länge mitt favoritspel i serien. Kan man spela som någon nordisk kultur är det +++++.

Tänker dock absolut inte förboka. Om de försöker tvinga det på mig genom att låsa ner innehåll för de som inte förbokar väntar jag på rea.

Håller med. De har backat på UI:t och gjort det snyggt och användarvänligt istället för minimalistiskt (vilket inte passar i detta spel). De har infört flera saknade funktioner, och expanderat på saker som är bra.

Tror inte det kommer vara något större problem med buggar. Det är en expansion och Rome 2 är bra nu, och har varit stabilt länge. Men vi får väl se.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Tror inte det kommer vara något större problem med buggar. Det är en expansion och Rome 2 är bra nu, och har varit stabilt länge. Men vi får väl se.

Skrivet av Simcon:

Med tanke på hur väl de lyckades med Rome 2 vid release så bör man inte förboka ;).

Total war spelen brukar komma i ett slags cykel där det först kommer en version som lanserar eran och är buggig och känns halvfärdig (Medieval 2, Empire, Shogun 2, Rome 2) och sedan släpps en expansion i samma tidsepok/geografiska område som är betydligt mer polerad, inför mer och bättre funktioner, ser bättre ut och är mer optimerat och överlag bättre (Kingdoms, Napoleon, FoTS) så chansen är rätt stor att Attila kommer att vara som Rome 2 borde ha varit, så förhoppningsvis bör det vara ok (även om det känns som att man nuförtiden ALDRIG ska förhandsboka spel; allt för många buggiga skitreleaser av spel som varit halvfärdiga de senaste året)

Skrivet av MSIOCGenie:

Tycker Attila ser ut som exakt det Total war jag vill ha. Bortsett ifrån Empire 2 då, FoTS är än så länge mitt favoritspel i serien. Kan man spela som någon nordisk kultur är det +++++.

Tänker dock absolut inte förboka. Om de försöker tvinga det på mig genom att låsa ner innehåll för de som inte förbokar väntar jag på rea.

Trevlig att se att någon annan också längtar till Empire 2.

När det gäller förbokningserbjudande så köpte jag FoTS någon dag efter release och fick då med förbokningserbjudandena. Det brukar vara den första upplagan som går ut till butik som har erbjudandet (det ligger koder i fodralet) så det går att avvakta och invänta de första reaktionerna innan man köper och ändå få med de om de är viktiga för en (annars brukar de säljas separat och inhandlas med fördel under nästa Steam-rea).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Josuroli:

Total war spelen brukar komma i ett slags cykel där det först kommer en version som lanserar eran och är buggig och känns halvfärdig (Medieval 2, Empire, Shogun 2, Rome 2) och sedan släpps en expansion i samma tidsepok/geografiska område som är betydligt mer polerad, inför mer och bättre funktioner, ser bättre ut och är mer optimerat och överlag bättre (Kingdoms, Napoleon, FoTS) så chansen är rätt stor att Attila kommer att vara som Rome 2 borde ha varit, så förhoppningsvis bör det vara ok (även om det känns som att man nuförtiden ALDRIG ska förhandsboka spel; allt för många buggiga skitreleaser av spel som varit halvfärdiga de senaste året)

Fast Shogun 2 var inte i närheten av att vara lika buggit som Empire var, vill minnas att det var en helt OK release, det var trots allt spelbart... Men visst har du rätt i allmänhet att det brukar vara så med Total War spelen, de brukar alltid bli bra i slutändan :).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Josuroli:

Jag tycker spelet har blivit bra mycket bättre. Det kanske inte är fantastiskt men det är iallafall spelbart i dagsläget. AI:n har blivit bättre, spelet bättre optimerat, politikersystemet är bättre, de flesta buggar är åtgärdade och en hel del andra förbättringar samtidigt som det har kommit en hel del gratismaterial.

Jag körde igenom den nya Augustuskampanjen och hade riktigt roligt, visst fanns det ett par irritationsmoment men jag blev inte i närheten så arg/ledsen/irriterad/frustrerad som när jag försökte spela spelet när det kom ut.

Skrivet av Simcon:

Det är nu vad det borde ha varit vid release, betydligt bättre helt enkelt. Är det perfekt? Nej, men definitivt spelbart och spelvärt om man uppskattat de andra spelen i serien.

Trevligt att höra, jag gillade föregående Rome. Blir nog vid tillfälle att införskaffa 2an, men det konkurrerar om tid med kommande Civ. Dock behöver det ena inte utesluta det andra.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Skrivet av Überklass:

Personligen hoppas jag på ett Total War: Warhammer (inte W40K) där mina arméer av orcher och odöda kan förslava mänskligheten

total war lord of the rings?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vikingbjörn:

total war lord of the rings?

Det blir nog en hel del upphovsrättliga problem med en sådan titel.
Bättre då att CA tar fram "Total War: Fantacy"

Permalänk
Medlem

Hur funkar inbördeskriget nu efter emperor-uppdateringen? Är det fortfarande "förr-eller-senare" som gäller eller går det att undvika helt?

Visa signatur

Ridbyxan på Steam.