Kan inte installera Firefox !

Permalänk
Medlem

Kan inte installera Firefox !

Hej
Som tur är så har jag två datorer.
Min ( main computer ) ballade ur på det sättet att jag kunde inte surfa varken med Firefox eller Chrome.
Nu så hade jag den datorn påslagen, för att hämta diverse filer.
Jag klickade på Firefox för att se vad som hände, men det var samma skit, men hux flux kom det upp ett fönster som ville att jag skulle uppdatera Firefox.
Jag klickade "ja"
Det tog en himla tid, men till slut så kom detta fönster upp.

Vad skall jag göra.
Det är inga andra fel på datorn, utan bara detta med surfandet.
"Hemgrupp" kommer upp som det skall ( på båda datorerna), så datorn måste ju ha kontakt med routern

Tack på förhand

Visa signatur

Hawk

Permalänk
Medlem

hmm? skumt inget jag känner igen iaf. med setup stub osv.
men verkar som filen som hamnar i temp-mappen är korrupt.
så testa rensa datorn med Ccleaner även temp-kataloger. "System Temporary files" står det i mitt Ccleaner.
Sedan prova denna downloaden >> https://download.mozilla.org/?product=firefox-32.0.1-SSL&os=w...
Om du vill ha svensk version dvs.

EDIT: eller nu såg jag i efterhand *blind* står ju .exe.part så den är inte färdignedladdad, FF döper dom ju till .part innan dom är 100% hemma på disken.
så antingen seg hastighet, elr nåt fel med uppkopplingen då kanske?
Men prova min länk ja pejsta oavsett, går inte det heller så äre väl nåt mupp med download-access.

Visa signatur

Alienware Aurora

Permalänk
Medlem

Gör som fAkkFejz sa eftersom hans version är fullversionen (för offline installering) medans din laddar ner resten från nätet

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Hej
Jag gjorde exakt som fAkkFejz sa, men när jag öppnar Firefox så bara snurrar det i evigheter, inget händer.

Jag köpte CCleaner och körde det, men det verkar inte som det har hjälpt
190 spänn i sjön.....
Nu har jag avinstallerat Firefox, men då fungerar inte Internet Explorer, det bara snurrar och snurrar, ingen sida kommer upp.

Skall jag bli tvungen att formatera C-disken och göra en ren installation av win 7 pro.
Tänk om inte det heller hjälper

Allt som jag måste kladda ner, typ CCleaner, länken till Firefox mm måste jag ladda till min dator som fungerar, sedan måste jag föra över filerna med en USB sticka, så det är rätt jobbigt....

Visa signatur

Hawk

Permalänk
Rekordmedlem

Har du nån nätverksåtkomst alls från struldatorn, kan du pinga din router ?
Det kan ju vara nått helt annat än FF som strular som du beskriver det så kolla om nätverket är uppe.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

nätverket är uppe.

Jag tror det får bli en helt ny ren installation av win 7 pro.

Bara det nu hjälper....

Visa signatur

Hawk

Permalänk
Rekordmedlem

Eller så provar du systemåterställning först.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hawk:

Hej
Jag gjorde exakt som fAkkFejz sa, men när jag öppnar Firefox så bara snurrar det i evigheter, inget händer.

Jag köpte CCleaner och körde det, men det verkar inte som det har hjälpt
190 spänn i sjön.....
Nu har jag avinstallerat Firefox, men då fungerar inte Internet Explorer, det bara snurrar och snurrar, ingen sida kommer upp.

Skall jag bli tvungen att formatera C-disken och göra en ren installation av win 7 pro.
Tänk om inte det heller hjälper

Allt som jag måste kladda ner, typ CCleaner, länken till Firefox mm måste jag ladda till min dator som fungerar, sedan måste jag föra över filerna med en USB sticka, så det är rätt jobbigt....

Varför köpa CCleaner? den är ju gratis eller var det Pro versionen du köpte?

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Hej
systemåterställning h hjälpte inte.

Kan det möjligen vara fel på nätverkskortet som sitter på moderkortet ?

Jag har skiftat TP-kablar mellan datorerna, men det hjälper inte heller.
Så jag tror inte det är något fel på routern
Struldatorn fortsätter att strula

Visa signatur

Hawk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hawk:

Hej
systemåterställning h hjälpte inte.

Kan det möjligen vara fel på nätverkskortet som sitter på moderkortet ?

Jag har skiftat TP-kablar mellan datorerna, men det hjälper inte heller.
Så jag tror inte det är något fel på routern
Struldatorn fortsätter att strula

Har du provat skippa router o kötta internet rakt in i lanporten som test?
Gå annars in i routerns settings, oftast 192.168.0.1/192.168.1.1 o leta efter dhcp-klienter se om din burkar listas där.
kolla då att du har samma ip som visas inne i router-settings på din dator antingen på nätverksikonen eller cmdprompt: ipconfig /all
annars kör du väl nåt über-paranoid-program som brandvägg/antivirus som blockar allt port80 eller surf.
Lycka T

Visa signatur

Alienware Aurora

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Hawk:

Hej
systemåterställning h hjälpte inte.

Kan det möjligen vara fel på nätverkskortet som sitter på moderkortet ?

Jag har skiftat TP-kablar mellan datorerna, men det hjälper inte heller.
Så jag tror inte det är något fel på routern
Struldatorn fortsätter att strula

Ja nätverkskortet kan vara trasigt men du skrev tidigare att nätverket fungerade och är nätverkskortet trasigt så borde inte bara surfande stoppas utan alla trafik, däremot kan det ju vara nått underligt mjukvarufel i nått säkerhetsprogram, du skulle kunna testa med en livelinux för att utesluta att det beror på wininstallationen.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Testa
När du installerar program Firefox offline kör som administratör(höger knappen)
Spara fil på annan plats t.ex Skrivbord

Permalänk
Medlem

När man nu skall köpa ett nytt nätverkskort /1000
Varför framgår det inte om dom olika korten är kompatibla med Win 7 ?

Tänkte köpa detta, men det står inte att det stödjer win7

https://www.24.se/dlink-dge528t-natverkskort-p-30700.aspx

Stöd för Win98 SE, 2000, ME, NT, XP, NetWare, Linux samt MacOS X

Visa signatur

Hawk

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Hawk:

När man nu skall köpa ett nytt nätverkskort /1000
Varför framgår det inte om dom olika korten är kompatibla med Win 7 ?

Tänkte köpa detta, men det står inte att det stödjer win7

https://www.24.se/dlink-dge528t-natverkskort-p-30700.aspx

Stöd för Win98 SE, 2000, ME, NT, XP, NetWare, Linux samt MacOS X

Man kan säga att PCI-nätverkskort i praktiken dog med WinXP.. Särskilt som kortet är från 2005..

Visa signatur

Raid is not backup

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Hawk:

När man nu skall köpa ett nytt nätverkskort /1000
Varför framgår det inte om dom olika korten är kompatibla med Win 7 ?

Tänkte köpa detta, men det står inte att det stödjer win7

https://www.24.se/dlink-dge528t-natverkskort-p-30700.aspx

Stöd för Win98 SE, 2000, ME, NT, XP, NetWare, Linux samt MacOS X

Du har ju själv svarat på frågan, det är ju ett äldre kort så det är inte orimligt att det inte har officiellt win 7 stöd men det kan kanske fungera ändå, men låt bli att chansa och du ska kanske välja ett pci e kort i stället om du har plats för det i datorn.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Hej
Nu var det så att jag ville köpa ett separat nätverkskort och kolla om det är det som är fel med min strul-dator.

Jag tänkte inte på det där med kompatibilitet.
På mitt moderkort så har jag bara två st PCI slottar

Vilket PCI-kort skall jag köpa då ?
det måste klara 1000

Visa signatur

Hawk

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Hawk:

Hej
Nu var det så att jag ville köpa ett separat nätverkskort och kolla om det är det som är fel med min strul-dator.

Jag tänkte inte på det där med kompatibilitet.
På mitt moderkort så har jag bara två st PCI slottar

Vilket PCI-kort skall jag köpa då ?
det måste klara 1000

Det är väl inte så svårt att kolla på prisjakt ? De flesta om inte alla Intelkort har drivers, men det finns lite billigare kort också typ http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/126038-t... Det har drivers för alla win från 98 till 8 så det borde ju funka.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Hej
Tack för tipps.
Men det för 99 kr på webbhallen står ju att:

Windows-operativsystem som stöds Windows 2000, Windows 2000 Professional, Windows 95, Windows 98,

Visa signatur

Hawk

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Hawk:

Hej
Tack för tipps.
Men det för 99 kr på webbhallen står ju att:

Windows-operativsystem som stöds Windows 2000, Windows 2000 Professional, Windows 95, Windows 98,

Men då kan du kolla på sidan där du laddar ner drivers så får du se vad du hittar där
Driver TG-3269_100628
Modifications and Bug Fixes: Add Windows 7 drivers.


TG-3269_V3_130830
Notes: For Windows 8

Eller så kör du på ett Intelkort, de är ju drygt dubbelt så dyra men som sagt så verkar de ha drivers för i princip alla OS som finns ute (och i alla fall win 7)

Intel Ethernet Adapters with driver support for Windows 7
PCI and PCI-X* Gigabit (1000 Mbps) Adapters:

Intel® PRO/1000 GT Desktop Adapter
Intel® PRO/1000 GT Quad Port Server Adapter
Intel® PRO/1000 MF Dual Port Server Adapter
Intel® PRO/1000 MF Server Adapter
Intel® PRO/1000 MF Server Adapter (LX)
Intel® PRO/1000 MT Desktop Adapter
Intel® PRO/1000 MT Dual Port Server Adapter
Intel® PRO/1000 MT Quad Port Server Adapter
Intel® PRO/1000 MT Server Adapter
Intel® PRO/1000 GT Desktop Adapter
Intel® PRO/1000 T Desktop Adapter
Intel® PRO/1000 XF Server Adapter
Intel® PRO/1000 XT Desktop Adapter
Intel® PRO/1000 XT Server Adapter

http://www.intel.com/support/network/sb/CS-030613.htm

Dvs ett sånt här.
http://www.inet.se/produkt/5409128/intel-pro-1000-gt-desktop-...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

har du provat att installera om windows? och vrf köpte du Ccleaner? xD

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.