Den stora Xbox One-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Hörde av mig till Electroworld angående min konsol. Frågade även om dom haft många returer så får se vad dom svarar.

Sedan kan ni gärna lägga till min på den där listan ni har. Har för få vänner med Xbox one.
ID : Nonameswayne
Spel just nu: Forza 5, Fifa 15.

En sak jag tyckt varit jävligt smutt med xboxone är just mediafunktionerna. Just att bara kunna högerklicka på video på datorn och välja att spela upp den på xbox:et.

Du kan sätta upp en plexserver annars (går säkert att göra på andra sätt också). Och komma åt filerna ifrån soffan genom media player i xboxet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Jag vet inte hur jag ska göra, har ju just börjat spela Forza 5 så det lär ju ta en hel del av tiden, sen så funderar jag om jag ska gå på Destiny istället för Horizon 2.
Det känns som om det räcker med ett bilspel i taget :/

Ja, Forza 5 räcker lång tid med alla DLC, sen påminner väl H2 mycket om F5 i körningen så jag inte helt nödvändigt köp om du nyligen köpte F5.
Jag är en sån som måste prova alla bilar och konfigurera dom på alla möjliga sätt av ren nyfikenhet, när jag gjort detta så finns det inte så mycket glädje kvar för mig. Career är väldigt ensidigt tycker jag, senaste tiden har jag bara kört för att låsa upp vissa achievements.

Blir iallafall Farcry 4, GTA V, Halo, kanske COD senare för mig... Mumsig höst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Ja, Forza 5 räcker lång tid med alla DLC, sen påminner väl H2 mycket om F5 i körningen så jag inte helt nödvändigt köp om du nyligen köpte F5.
Jag är en sån som måste prova alla bilar och konfigurera dom på alla möjliga sätt av ren nyfikenhet, när jag gjort detta så finns det inte så mycket glädje kvar för mig. Career är väldigt ensidigt tycker jag, senaste tiden har jag bara kört för att låsa upp vissa achievements.

Blir iallafall Farcry 4, GTA V, Halo, kanske COD senare för mig... Mumsig höst.

Jo jag köpte ju Day One(Sverige) så det är inte ens 10 dagar jag haft det

Jupp Far Cry 4 är givet köp, sen vet jag inte om det blir så mycket mer kanske the crew bara för sociala biten.

EDIT: Försökte förresten köpa EA Access på svenska butiken men den vägrade använda mina innestående 111:- som delbetalning så jag köpte det helt enkelt på Amerikanska då.....

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

Det är faktiskt Playground Games som har gjort Forza Horizon 2

Jo, fast Turn 10 är delaktiga i skapelsen och jag skulle nog tro att Playground Games lånar mycket från Forza motorsport byggen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Jo, fast Turn 10 är delaktiga i skapelsen och jag skulle nog tro att Playground Games lånar mycket från Forza motorsport byggen.

första horizon var turn10 med på småsaker bara, det kändes för det var inte lika kul som forza serien. Men man får väl se, tvåan kanske är trevligare nu när dom haft lite tid på sig sen första spelet.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Har webhallen sagt något om problemet med ljuden? De verkar vara slut hos dem i många butiker och på postorder så de kanske får in en ny leverans med X1or som "fungerar "?

Permalänk

Jag mailade dem i lördags men har fortfarande inte fått svar och dem säger upp till 48timmar

Permalänk
Medlem

Kan någon hojta till när fifa 15 finns på EA early access fö download? Är på jobbet...

Visa signatur

Xbox day one edition since 22th of November

Permalänk
Medlem

Tar upp headsetfrågan igen. Jag köpte en Xbox One Stereo Headset adapter samt en 3.5mm adapter för att kunna koppla in ett datorheadset (en sån här). Kabeln fungerar dock inte så jag antar att jag lyckades köpa en kabel med OMTP-kontakt istället för CTIA som tydligen är det enda som fungerar med headset adaptern i handkontrollen.

Någon som har köpt en kabel som de vet fungerar? Resultatet med min kabel var alltså att jag fick spelljud i headsetet, men varken chattljud eller mic fungerade.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arzei:

Tar upp headsetfrågan igen. Jag köpte en Xbox One Stereo Headset adapter samt en 3.5mm adapter för att kunna koppla in ett datorheadset (en sån här). Kabeln fungerar dock inte så jag antar att jag lyckades köpa en kabel med OMTP-kontakt istället för CTIA som tydligen är det enda som fungerar med headset adaptern i handkontrollen.

Någon som har köpt en kabel som de vet fungerar? Resultatet med min kabel var alltså att jag fick spelljud i headsetet, men varken chattljud eller mic fungerade.

Läst denna tråd ? http://www.reddit.com/r/xboxone/comments/21buru/getting_your_...

Visa signatur

Eller kort och gott använda argument som "för att det är roligt" eller "för att jag kan", alternativt "alltid retar det någon". Det motiverar det mesta i livet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arzei:

Tar upp headsetfrågan igen. Jag köpte en Xbox One Stereo Headset adapter samt en 3.5mm adapter för att kunna koppla in ett datorheadset (en sån här). Kabeln fungerar dock inte så jag antar att jag lyckades köpa en kabel med OMTP-kontakt istället för CTIA som tydligen är det enda som fungerar med headset adaptern i handkontrollen.

Någon som har köpt en kabel som de vet fungerar? Resultatet med min kabel var alltså att jag fick spelljud i headsetet, men varken chattljud eller mic fungerade.

Precis en sån kabel har jag köpt till min Stereoadapter och den fungerade utmärkt.
Har du uppdaterat handkontroller?

Visa signatur

Fractal Design R4 Black | Corsair CX 600W | GA-Z87-HD3 | i5-4670K @4.6GHz | CoolerMaster Hyper 212 Evo | XFX Radeon HD7850 2GB Ghost | 2x4GB Crucial BallistixSport 1600MHz | 120GB Kingston SSDNow V300 | 2x128GB Micron C400 SSD | WD Caviar Blue 1TB 7200RPM

Permalänk
Medlem

Har läst den flera gånger om. Tycker ändå det är lite bökigt att förstå vad man ska ha när man inte vet vilka kontakter som sitter på det man köper.

Skrivet av Lortig:

Precis en sån kabel har jag köpt till min Stereoadapter och den fungerade utmärkt.
Har du uppdaterat handkontroller?

Den är uppdaterad, har till och med testat i två olika handkontroller med två separata headset adapters med två separata kablar. No luck.

Tänkte köpa en sån här på vägen hem från jobbet idag och sätta mellan headset adaptern och splitterkabeln för att se om det hjälper. Borde göra det.

Som jag har förstått det är det i alla fall kablar som är gjorda för iPhones som inte fungerar då dessa kör OMTP.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Maya Season 2 trailer!

D4 släpps denna fredag!

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

Finns det någon här som vet hur man stänger av mikrofonen i headsetet i Forza 5? Sitter i skype och vill inte störa alla andra i Forza lobbyn med våra samtal. Trycker man av mikrofonen på kontrollen så fungerar varken skype eller forza.

Visa signatur

Corsair Obsidian 350D
// Asus Maximus VI Gene // Intel i5 4670k @ 4.6GHz H100i // GTX 1070TI // Corsair Vengeance 8GBx2 // Corsair AX760 //Samsung 860 Evo 2TB//
_________________________________________________________________________________________

Permalänk
Medlem

Nu när Killer instinct är uppe på tapeten, jag har combobreaker versionen, och har sett ultra edition samt retro costume pack som kom upp idag. Men jag kan inte ladda ner någon av dem? Kan gå in på deras "sida" men där är ingen köp "knapp"? Någon som känner till detta?

En annan fråga jag har är fall någon känner till hur xbox live rewards fungerar? Mitt är extremt buggit och inget verkar fungera. Tex, om jag väljer "Lås upp achivments" från 360 för att få reward kommer jag till xbox store. Trots att jag är inloggad blir jag bombad med reklam att jag ska skaffa guld för att gå rewards, trots att jag haft guld löpande de senaste 7 åren.

Permalänk
Medlem

Är det jag som är helt slut i huvudet eller finns det inget demo till Destiny? Jag har letat överallt känns det som

Permalänk
Medlem
Skrivet av wranzzon:

Är det jag som är helt slut i huvudet eller finns det inget demo till Destiny? Jag har letat överallt känns det som

Skulle inte förvåna mig om det inte finns, eftersom det i grunden är ett online-spel så är det väl kanske inte så konstigt.. du kommer ju inte hitta ett demo till WoW heller...

Permalänk
Medlem
Skrivet av pjkw:

Skulle inte förvåna mig om det inte finns, eftersom det i grunden är ett online-spel så är det väl kanske inte så konstigt.. du kommer ju inte hitta ett demo till WoW heller...

Nej ok, kan säga att jag har dålig koll på vad Destiny är för spel. Visste inte att det bara va online. Men många verkar gilla det, det va därför jag ville testa det...

Permalänk
Medlem
Skrivet av pjkw:

Skulle inte förvåna mig om det inte finns, eftersom det i grunden är ett online-spel så är det väl kanske inte så konstigt.. du kommer ju inte hitta ett demo till WoW heller...

Njamjaaa i WoW kan du ju faktiskt spela gratis till lvl 20 det kan man väl kalla "demo" ^^

Dock så var det inte allt för länge sedan det kom till WoW(inte direkt så att det fanns de första 5 åren WoW var ute)

Visa signatur

Eller kort och gott använda argument som "för att det är roligt" eller "för att jag kan", alternativt "alltid retar det någon". Det motiverar det mesta i livet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zisekoz:

Du kan sätta upp en plexserver annars (går säkert att göra på andra sätt också). Och komma åt filerna ifrån soffan genom media player i xboxet.

Skickades från m.sweclockers.com

Vart hittar du media player i Xbox one?

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3d | RTX 3080 Ti TUF GAMING 12GB

Permalänk
Medlem

Du googlar media player xbox one så hittar du att det är en app.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av PFall:

Vart hittar du media player i Xbox one?

Xbox search, sen media player

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Medlem

Jag har stött på patrull med netflix, den vägrar streama filmer/serier i "1080 super HD". Eftersom jag inte kan hitta någon inställning i netflix för att ställa ner till 720 HD så tycker jag det blir jobbigt som fan att hålla på å ändra Xboxens inställning till 720p hela tiden för att kunna streama via Netflix!

Någon annan som har samma problem med Netflix?

Jag har testat "trådat" och trådlöst men utan resultat. Jag kan streama Netflix trådlöst "1080 super HD" problemfritt på PS3'an. Måste man verkligen använda "uråldrig teknik" för att kunna streama Netflix i "Super HD" ska inte en Xbox One från 2014 klara det eller har dom "sabbat" appen?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av zisekoz:

Xbox search, sen media player

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av f@boy:

Du googlar media player xbox one så hittar du att det är en app.

Tackar!

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3d | RTX 3080 Ti TUF GAMING 12GB

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som har problemet att en kontroll disconnectas ibland?
Satt och spelade Forza Horizon 2 demot och tjötade skype med några grabbar då avbröts kontakten mellan xboxet och kontrollen. Står "Controller disconnected" och att jag ska trycka på "A" för att signa in på min profil igen och fortsätta spela, men det går inte att trycka A på någon av kontrollerna.

Detta är inte första spelet/gången min kontroll slutar lira med xboxet.

EDIT: Med andra ord verkar det som att jag måste starta om mitt xbox för att det ska fungera igen.

Visa signatur

"So I parallel double parked that motherf*cker sideways"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Big Lars:

Är det bara jag som har problemet att en kontroll disconnectas ibland?
Satt och spelade Forza Horizon 2 demot och tjötade skype med några grabbar då avbröts kontakten mellan xboxet och kontrollen. Står "Controller disconnected" och att jag ska trycka på "A" för att signa in på min profil igen och fortsätta spela, men det går inte att trycka A på någon av kontrollerna.

Detta är inte första spelet/gången min kontroll slutar lira med xboxet.

EDIT: Med andra ord verkar det som att jag måste starta om mitt xbox för att det ska fungera igen.

Har exakt samma problem. Har till och med skickat iväg min konsol på service för det. Men det hjälpte inte. Får nu byta ut mitt xbox mot ett nytt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Medlem

jag har ett störigt problem med NHL 15, matchlängden ställs om helt sporadiskt väldigt ofta. har default inställt på att en period är 5min, sen helt plöstligt mellan matcher så är den på 20min. ställer jag om till 5min, sparar och stänger av så ibland när jag startar boxen så är periodlängden på 20min, ibland på 5min men sen ställer den om sig till 20min igen.

någon som varit med om det?

Visa signatur

linux-folk är fan den nya sortens veganer. ingen frågar, diskussionen har inget med linux att göra.
Linux-folk: Jag kör Linux....

Permalänk

Hej jag söker xbox one vänner som ska spela eller spelar Minecraft, Fifa 14/15, Gta V, Forza 5

Permalänk
Medlem

Jag tänkte skaffa Xbox One kontrollern till min dator. Jag undrar om man kan koppla wireless kontrollern via USB till min dator. Vad jag har läst så är det micro USB man använder. Får man kabeln med i lådan?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

2 dagar tills Killer Cuts. Can't wait.

Visa signatur

Send me out... with a bang.