Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem

Jag tror heller inte brudar bryr sig så mycket om ärr. En del tycker kanske till och med att det är manligt. Annars finns ju exempel på sådana med brännskador över nästan hela kroppen som har ihop det.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

När man får uppleva en förälder bli gammal och sjuk undrar man vad det är för mening att bli gammal överhuvud taget. Inget värdigt sätt att dö att bli förlamad och inte kunna röra sig. Cancer och skit fast man inte rökt eller tagit risker i hela sitt liv.

Hade varit bättre om man fick avslut med värdighet faktiskt.. ett samhälle där man fick somna in efter en viss ålder eller om man var sjuk. Varför dra ut på lidanded bara för man ska leva så länge som möjligt. Ligga som en grönsak i en säng.

Själv planerar jag inte att bli gammal den saken är säker...
Nä nu har jag supit lite och ska kolla serier sen ska man jobba imorn. Life is a bitch then you die.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

När man får uppleva en förälder bli gammal och sjuk undrar man vad det är för mening att bli gammal överhuvud taget. Inget värdigt sätt att dö att bli förlamad och inte kunna röra sig. Cancer och skit fast man inte rökt eller tagit risker i hela sitt liv.

Hade varit bättre om man fick avslut med värdighet faktiskt.. ett samhälle där man fick somna in efter en viss ålder eller om man var sjuk. Varför dra ut på lidanded bara för man ska leva så länge som möjligt. Ligga som en grönsak i en säng.

Själv planerar jag inte att bli gammal den saken är säker...
Nä nu har jag supit lite och ska kolla serier sen ska man jobba imorn. Life is a bitch then you die.

Det är bra orättvist. En gammal familjevän som har levt hyfsat hälsosamt, inte rökt, drack måttligt och motionerade mycket föll platt ihop en kväll när han var ute och joggade.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndenAnden:

Vill tyvärr inte gå in på det

Som många andra har sagt, så skit i ärren. Jag vet själv att det är en plåga, då jag har 2 väldigt synliga i ansiktet.

Visst är det ett slag mot självkänsla och förtroende ifall en tjej skulle bli avskräckt, men visar trots allt att hon inte tycker om dig för dig. Så kör på, flaggan i top och fortsätt kriga

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem

Är inte en sådan som gillar FB eller andra sociala medier just för att jag är avundsjuk på vad folk skriver och att jag själv inte har något vettigt att skriva där men råkade ta en titt igår och allt jag såg var "vi har skaffat barn", "vi har köpt hus", "vi har rest hit/dit" osv. Vad gör jag med mitt liv? Inget förutom spelar på min dator i min ensamhet, iofs är det rätt kul men "mönstermedborgarmässigt" är det FML!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Är inte en sådan som gillar FB eller andra sociala medier just för att jag är avundsjuk på vad folk skriver och att jag själv inte har något vettigt att skriva där men råkade ta en titt igår och allt jag såg var "vi har skaffat barn", "vi har köpt hus", "vi har rest hit/dit" osv. Vad gör jag med mitt liv? Inget förutom spelar på min dator i min ensamhet, iofs är det rätt kul men "mönstermedborgarmässigt" är det FML!

Det kanske är ett tecken på att du borde komma ut och göra något med ditt liv också? Visst, du behöver inte skaffa barn eller köpa hus men något borde du väl kunna hitta på. Åk vasaloppet eller hitta på nånting bara.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Det kanske är ett tecken på att du borde komma ut och göra något med ditt liv också? Visst, du behöver inte skaffa barn eller köpa hus men något borde du väl kunna hitta på. Åk vasaloppet eller hitta på nånting bara.

Bra tips.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Jahopp, hade för sunkig ekonomi för att behålla huset och bo kvar där själv med dottern. Kändes lite trist, så får väll börja fundera på vart man kan tänka sig att bo och se vad för typ av lägeheter som finns där. Känns lagom kul att flytta från drömhuset till en trång äcklig lägenhet. Blir av med alla djur och kvar är bara dottern som jag får ha varannan vecka. Känns ju lagom kul, känner inte något sug efter att bo själv eller träffa någon ny. Tiden får väll visa hur det blir, men snart borde botten vara nådd så allt blir bättre
Men det går fortfarande bara nedåt.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk

så tänkte jag med då man bodde i en stor 2 vånings villa(typ 4 stora 4: or vars väggar har tagits bort och gjorts till ett enda hus), drömhuset som man även hade växt upp i och som var beläget på ett perfekt ställe bland vänner, dagis/fritids/skola för barn, nära till bad med mera plus ett väldigt mysigt område.
kikade på en 3:a och det var som att gå in i ett utav de större rummen i det gamla huset då man klev in, kändes så trångt och inte bra alls.
men när sakerna väl var på plats i 3:an och man hade sovit där några nätter så hade man vant sig rätt så bra, dock så saknade man huset och det gör jag än idag och det är typ 15 år sen jag flyttade nu.

tror nog det kommer gå bra för din del, men din dotter kanske tar det lite hårdare.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Skrivet av mangemani:

så tänkte jag med då man bodde i en stor 2 vånings villa(typ 4 stora 4: or vars väggar har tagits bort och gjorts till ett enda hus), drömhuset som man även hade växt upp i och som var beläget på ett perfekt ställe bland vänner, dagis/fritids/skola för barn, nära till bad med mera plus ett väldigt mysigt område.
kikade på en 3:a och det var som att gå in i ett utav de större rummen i det gamla huset då man klev in, kändes så trångt och inte bra alls.
men när sakerna väl var på plats i 3:an och man hade sovit där några nätter så hade man vant sig rätt så bra, dock så saknade man huset och det gör jag än idag och det är typ 15 år sen jag flyttade nu.

tror nog det kommer gå bra för din del, men din dotter kanske tar det lite hårdare.

Kommer nog inte att ha råd med en 3'a så får nog bli en tvåa och köra med bäddsoffa till mig. Blir bara varannan vecka som jag behöver sova där. Tänkte börja kolla på lite områden och se vart man kan hitta ställen där man eventuellt kan trivas. Skulle vilja få en bv med uteplats för att ändå få lite hus/radhus känsla. Men får så är en lång väg dit, men får kanske förlika mig med tanken i alla fall....

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Här går man och, låt oss säga.. "tappar bort" VISA kortet. Som man sen ringer in och spärrar efter mycket funderande, grubblandes och letandes över vart man använde kortet senast. Och vad tror ni att man hittar några minuter senare, strax efteråt man har ringt och spärra kortet ?! *Ruskar på huvudet och suckar djupt*

Så fruktansvärt irriterande.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Gjorde en liknande grej. Men jag spärrade både ID och Kontokort. Leta som en tok hela dan, vände upp och ner på allt. Trodde jag tappat den påväg till eller från jobbet. Några dagar senare hitta jag plånkan under en stolsdyna ! Hade helt glömt bort att jag faktiskt lagt av mig den.
Hade lagt en dyna på stolen där plånkan låg. Inte tänke jag på att leta där lixom haha. Lagom kul att skaffa nytt ID och Kontokort

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Gjorde en liknande grej. Men jag spärrade både ID och Kontokort. Leta som en tok hela dan, vände upp och ner på allt. Trodde jag tappat den påväg till eller från jobbet. Några dagar senare hitta jag plånkan under en stolsdyna ! Hade helt glömt bort att jag faktiskt lagt av mig den.
Hade lagt en dyna på stolen där plånkan låg. Inte tänke jag på att leta där lixom haha. Lagom kul att skaffa nytt ID och Kontokort

Mitt SJ resekort hade fastnat på undersidan av en pärm. Hade sedan ställt in pärmen i bokhyllan. Gissa om det tog tid att hitta korthelvetet

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Gjorde en liknande grej. Men jag spärrade både ID och Kontokort. Leta som en tok hela dan, vände upp och ner på allt. Trodde jag tappat den påväg till eller från jobbet. Några dagar senare hitta jag plånkan under en stolsdyna ! Hade helt glömt bort att jag faktiskt lagt av mig den.
Hade lagt en dyna på stolen där plånkan låg. Inte tänke jag på att leta där lixom haha. Lagom kul att skaffa nytt ID och Kontokort

Jag vet inte hur många VISA, körkort och gud vet allt man har varit tvungen att betställt nytt som man har "råkat tappa". Som man sen har hittat igen. Men det har blivit några genom åren.

Skrivet av Kalium:

Mitt SJ resekort hade fastnat på undersidan av en pärm. Hade sedan ställt in pärmen i bokhyllan. Gissa om det tog tid att hitta korthelvetet

Sånt kan göra en vansinne. Speciellt när man måste ha det man saknar och är stressad. Sånt kan få mitt blodtryck att gå i taket.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jörgen Lindström:

Sånt kan göra en vansinne. Speciellt när man måste ha det man saknar och är stressad. Sånt kan få mitt blodtryck att gå i taket.

Jajamen. Jag behövde det som tur var inte då direkt men jag skulle ha det om ett par veckor. Tror jag hittade kortet efter två veckor, lade säkert ner tre-fyra timmar på att leta det. Vände upp och ner på hela huset.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Lite hängig idag.
sen min bästa polare/barndomskompis skaffade sin nuvarande tjej så har vi tappat kontakten rätt bra.

Vi spelade ofta ihop,hängde, grilla and so on.
Varje gång jag frågar om vi ska spela så har han alltid en ursäkt.

Som i julas, frågade jag om vi skulle ta t.ex en settlers match / starcraft runda mot AI.
"Nä,hinner inte mycket med bröllopet att planera" , fine det köper.
Men den ursäkte körde han med från Dec till juli år då dom gifte sig.

Dvs han kunde inte undvara ~30 min - 1h någon random kväll oavsett vardag eller helg.
sen frågade jag om han skulle köpa ett spel, då jag tänkte köpa det, så kunde vi lira ihop.
Nä, han har inga pengar då han lagt mycket på bröllopet.

Gick en vecka ca, då hade han tydligen köpt det ändå.

Fine, tar det som vanligt...skit samma då.

frågade nu idag om vi skulle lira lite Quake live nu när det kommer till steam, gratis t.om
Nä hinner inte, har bytt jobb nyss så det tar tid.

skickade ett meddelande, inte jobbar du väl på kvällar?
Nä, det gör jag inte , fick jag till svar.

Antingen vill han inte umgås eller lira lite med just mig, då han sitter på kväll å helger och spelar själv.
Eller så är det hans tjej som sätter stopp, tydligen är det många i omgivningen som tycker hon är rätt..hmm..speciell om man säger så.
Visst det håller jag med om,efter dom sov över här i sommras.

hon gick rakt in i vårat skafferi och tömde en chips påse som inte ens var till henne + att hon käkade den till frukost runt 9 på morgonen.
Kan sitta å prata lite tyst för sig själv när vi sitter å pratar med varandra.
T.ex pratar jag och polaren om något som bara vi känner till, så sitter hon med i diskuttionen fast hon vet inte ens vad det handlar om.
I början när vi hade köpt våran nya bil, varje gång vi träffades "jasså, hyrt en ny bil?" 5-6 ggr kom den frågan,om samma bil.

sen märkte jag att när jag passerade deras hem i somras och stannade över en natt, så han gjorde väldigt mycket för att inte gå och lägga sig, en annan satt och små sov, hon hade redan lagt sig, han började kolla på serier osv trots att han såg trött ut.

Nae, nu får han ta kontakt med mig om han vill umgås eller prata, varje gång man försökt får man bara "döda" å "kalla" svar tbx.
Detta har pågåt i ca 5 år kanske?

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Gjort slut med min flickvän idag, det känns såklart sådär men det blir nog bäst för båda såhär. Sen har jag också insett att jag nog måste omvärdera några av mina vänner, dom flesta av mina närmsta vänner röker, super och röker på nästan varenda helg och försöker få med mig hela tiden fast jag inte vill. Men samtidigt vill jag inte bara sluta träffa dom.

Visa signatur

[AMD 1600][GTX 1060][Phanteks eclipse P300][8GB]
Spotify: Rap Reggae

[Citera för svar.]

https://soundcloud.com/ega-production

Permalänk
Inaktiv

Helt jävla förbannad. Blir förbannad på folk som försöker motsäga mig över att jag kommer att sterilisera mig, för att jag inte vill riskera att sätta ett barn till världen med en ärftlig & obotlig sjukdom som jag bär på. Jag har det inte själv, men eftersom jag bär det i mina gener, så blir det 50/50 att barnet kan få det. Har sett hur min pappas släkt har det, då 80% av släkten där lider av det.

- Är du säker?
- Har du verkligen tänkt igenom det?
- Tänk om du ångrar dig?!
- Så självisk!
- Om några år så kommer de säkert att hitta ett botemedel till det!

FUCK YOUUUU!!#"(/!%"¤/()%&!"&76845r&/!¤#"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zalice:

Helt jävla förbannad. Blir förbannad på folk som försöker motsäga mig över att jag kommer att sterilisera mig, för att jag inte vill riskera att sätta ett barn till världen med en ärftlig & obotlig sjukdom som jag bär på. Jag har det inte själv, men eftersom jag bär det i mina gener, så blir det 50/50 att barnet kan få det. Har sett hur min pappas släkt har det, då 80% av släkten där lider av det.

- Är du säker?
- Har du verkligen tänkt igenom det?
- Tänk om du ångrar dig?!
- Så osjälvisk!
- Om några år så kommer de säkert att hitta ett botemedel till det!

FUCK YOUUUU!!#"(/!%"¤/()%&!"&76845r&/!¤#"

Som en backup, frysa sperman/ägg? Ifall att menar jag. Men självklart är det ditt val, och endast ditt!

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Carlj:

Som en backup, frysa sperman/ägg? Ifall att menar jag. Men självklart är det ditt val, och endast ditt!

Nej, har redan börjat med att sterilisera mig på kemisk väg av preparat sen 2 år tillbaka som jag har fått utskrivet av en överläkare, innan jag ska sterilisera mig nästa år.

Permalänk
Medlem

Jag stör mig på dessa Applefanatiker som minsann provat en Android men köpt en budget modell för två tusen. Sen jämför den med en iPhone 6.. Jo jo dumhet är irriterande.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zalice:

Nej, har redan börjat med att sterilisera mig på kemisk väg av preparat sen 2 år tillbaka som jag har fått utskrivet av en överläkare, innan jag ska sterilisera mig nästa år.

Då förstår jag inte varför de fortsätter att övertala dig eftersom du uppenbarligen har bestämt dig! Lycka till

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zalice:

Helt jävla förbannad. Blir förbannad på folk som försöker motsäga mig över att jag kommer att sterilisera mig, för att jag inte vill riskera att sätta ett barn till världen med en ärftlig & obotlig sjukdom som jag bär på. Jag har det inte själv, men eftersom jag bär det i mina gener, så blir det 50/50 att barnet kan få det. Har sett hur min pappas släkt har det, då 80% av släkten där lider av det.

- Är du säker?
- Har du verkligen tänkt igenom det?
- Tänk om du ångrar dig?!
- Så osjälvisk!
- Om några år så kommer de säkert att hitta ett botemedel till det!

FUCK YOUUUU!!#"(/!%"¤/()%&!"&76845r&/!¤#"

Tråkigt att höra, men du bestämmer väl ändå själv i framtiden om du ska bli med barn eller inte ?
Du tar ju bara bort en valmöjlighet för dig själv i framtiden och får inga som helst fördelar genom att utföra det.
Det enda som kan hända är att du av någon anledning vill få barn i framtiden och då förbannar dig själv som yngre för att du inte tänkte till mer.

Är det något som kan få allvarliga effekter på din egen hälsa i framtiden är det en annan sak. Då kan det jämföras med de som opererar bort ett bröst om du har stor genetisk sannolikhet att utveckla bröstcancer.
Nu låter det mer som hur deprimerade resonerar när de säger saker som "inget kommer någonsin bli bättre så det är lika bra att jag tar livet av mig".

Du verkar utgå ifrån att du själv i framtiden med mer livserfarenhet kommer att fatta sämre beslut än du gör nu.
Om du nu av någon anledning skulle ändra dig, tror du då att du skulle tänka "Tur att jag som yngre var så mycket klokare än jag är nu när jag har mer erfarenhet och mitt yngre jag för alltid stoppat mig från att göra det som dumma lilla jag nu kommit fram till är bäst." ?

Men givetvis bestämmer du själv. Men att ta ett beslut om något som inte har någon uppsida för dig är rätt svårt att förstå.
Beslutet att välja att inte få barn på grund av denna sjukdomsrisk kan jag däremot mycket väl förstå.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Well skoj å fylla år.
Inte ens mina egna föräldrar Grattar mig längre.

Förr fick jag antingen sms eller mail då dom aldrig ringer hit något mer sen 2 år tbx, men inget idag.

Värmer i hjärtat och veta att man har så mysiga föräldrar....Nae Tack

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Well skoj å fylla år.
Inte ens mina egna föräldrar Grattar mig längre.

Förr fick jag antingen sms eller mail då dom aldrig ringer hit något mer sen 2 år tbx, men inget idag.

Värmer i hjärtat och veta att man har så mysiga föräldrar....Nae Tack

Aldrig fått höra grattis av min far. Inte pratat med honom på 10 år.
Om dem inte grattar sin egen son/dotter så ser jag inte någon anledning att ha kontakt med dem egentligen..

Men grattis på dig!

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Börjar bli lite less på detta nu. För lite drygt en månad flyttade jag in i en hyreslägenhet som jag delar med två andra killar (20 och 21 år gamla). Lägenheten var allt annat än ren när jag kom hit. Typ allt i köket var kladdigt och ugnsplåtarna vill jag inte ens kolla på. Som tur var så är min morsa riktigt snäll så hon städade köket och badrummet rätt bra på inflyttningsdagen. Sedan dess har jag försökt hålla undan efter mig, jag har blivit uppfostrad att skitar man ner så gör man rent efter sig, speciellt om man delar stället med någon annan. Jag försöker att alltid diska efter mig och sedan ta undan disken så fort som möjligt, jag torkar undan efter mig när jag lagat mat osv. Dock så gör inte mina lägenhetskamrater det. T.ex för någon vecka sedan så såg det ut som ett bombnedslag på hela spisen. Det var en torsdag tror jag, så jag tänkte att det kan är mycket i skolan för den som skitat ner så den inte har tid att rengöra det. Torsdagen går, fredagen går. Jag tänker att nog måste väl det finnas tid under helgen till att rengöra spisen, så jag avvaktar och torkar bara den platta jag använder. Lördagen går, söndagen går. Söndag kväll har det inte rengjorts något. Först på måndag kväll är det rengjort.

En annan sak jag har märkt är att det verkar vara otroligt jobbigt att gå ut med soporna, trots att vi bor på första våningen och soprummet är precis bredvid trappuppgången. Jag vet inte hur många gånger jag tagit ut soporna, men över 50% av gångerna kan jag lova, trots att det borde vara runt 33%. Sophinken var lite möglig i botten första gången jag tog ut soporna för länge sedan men jag brydde mig inte, jag har inget luktsinne ändå så jag stör mig inte på det. Nu en månad senare så var det ännu mögligare i botten men om det inte luktar så illa att någon att fått för sig att rengöra den så kan det nog inte vara så farligt. Jag har ju ingen uppfattning alls om hur lukter fungerar. En dag när jag kom hem så stod en full soppåse på golvet i hörnet. Jag var då så trött på att gå ut med soporna så jag gav fan i den. Den stod två dagar och sedan började nya soppåsen bli full så jag gick ut med båda och kvar på golvet var då en stor geggig pöl av fan vet vad. Jag antog att det luktade illa så jag ropade in en av lägenhetskamraterna som fick lukta och han sa att det inte var så farligt. Senare under dagen bestämde jag mig för att torka upp det. Lukten bryr jag mig inte om men förr eller senare lär man väl trampa i skiten. Så jag dammsuger hela köket och när jag ändå håller på tar jag hallen som är full i grus och damm. Torkar golvet i hela köket och tar badrummet när jag ändå är i farten. När jag tog ur soporna igen senare så hade det läckt i hinken, var typ 1cm orange-färgad vätska i botten blandat med möglet som legat där. Såg riktigt vidrigt ut så jag tog ut hela hinken och tömde den i soprummet. Ställde sedan in den i duschen tillsammans med en AJAX flaska och meddelade mina två rumskompisar att det påbörjas ingen ny soppåse i köket förrän hinken är rengjord, och jag tänker INTE rengöra den. Det var i lördags kväll som det skedde och nu måndag kväll står hinken kvar på golvet i duschen. Visst, den är nu fylld med vatten och rengöringsmedel men det har den varit sen igår också. Det börjar samlas ihop lite sopor på diskbänken men jag tänker tamigfan låta det ligga där tills någon av dom får tummen ur arslet att ta tag i hinken, som för övrigt tar någon minut MAX.

Sedan så verkar jag vara den endar som kollar toan efter jag skitit. I stort sett varje dag som det är bajsfläckar kvar i toaletten och om den skiten får vara kvar så blir det inte så mysigt. Därför har jag rengjort toaletten ett par gånger senaste månaden också.

Deras städinsatser? Ja, soporna har tagits ut några gånger. Spisen torkats ren typ två gånger. Diskbänken torkats ren någon gång. Deras disk lämnas alltid framme och tar upp nödvändiga ytor och diskstället är i princip alltid fullt så man får försöka pussla ihop det så gott som går eller lämna kvar en del disk till en annan gång.

Jag är så jävlva less helt enkelt på att det bara är jag som ser till att skiten inte förfaller till en grisstia. Jag vet att åtminstone en av dom i princip är helt ledig från skolan. Han har varit hemma varje dag senaste två veckorna och jobbat med uppsatsskrivning och nu när jag pratade med honom idag så sa han själv att det var riktigt lugnt på skolan nu så han hade varit och köpt sig en PS4 därför.

Aja, farsan kommer imorgon så får hoppas att han reagerar på att det ser ut som fan här inne.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kalium:

Börjar bli lite less på detta nu. För lite drygt en månad flyttade jag in i en hyreslägenhet som jag delar med två andra killar (20 och 21 år gamla). Lägenheten var allt annat än ren när jag kom hit. Typ allt i köket var kladdigt och ugnsplåtarna vill jag inte ens kolla på. Som tur var så är min morsa riktigt snäll så hon städade köket och badrummet rätt bra på inflyttningsdagen. Sedan dess har jag försökt hålla undan efter mig, jag har blivit uppfostrad att skitar man ner så gör man rent efter sig, speciellt om man delar stället med någon annan. Jag försöker att alltid diska efter mig och sedan ta undan disken så fort som möjligt, jag torkar undan efter mig när jag lagat mat osv. Dock så gör inte mina lägenhetskamrater det. T.ex för någon vecka sedan så såg det ut som ett bombnedslag på hela spisen. Det var en torsdag tror jag, så jag tänkte att det kan är mycket i skolan för den som skitat ner så den inte har tid att rengöra det. Torsdagen går, fredagen går. Jag tänker att nog måste väl det finnas tid under helgen till att rengöra spisen, så jag avvaktar och torkar bara den platta jag använder. Lördagen går, söndagen går. Söndag kväll har det inte rengjorts något. Först på måndag kväll är det rengjort.

En annan sak jag har märkt är att det verkar vara otroligt jobbigt att gå ut med soporna, trots att vi bor på första våningen och soprummet är precis bredvid trappuppgången. Jag vet inte hur många gånger jag tagit ut soporna, men över 50% av gångerna kan jag lova, trots att det borde vara runt 33%. Sophinken var lite möglig i botten första gången jag tog ut soporna för länge sedan men jag brydde mig inte, jag har inget luktsinne ändå så jag stör mig inte på det. Nu en månad senare så var det ännu mögligare i botten men om det inte luktar så illa att någon att fått för sig att rengöra den så kan det nog inte vara så farligt. Jag har ju ingen uppfattning alls om hur lukter fungerar. En dag när jag kom hem så stod en full soppåse på golvet i hörnet. Jag var då så trött på att gå ut med soporna så jag gav fan i den. Den stod två dagar och sedan började nya soppåsen bli full så jag gick ut med båda och kvar på golvet var då en stor geggig pöl av fan vet vad. Jag antog att det luktade illa så jag ropade in en av lägenhetskamraterna som fick lukta och han sa att det inte var så farligt. Senare under dagen bestämde jag mig för att torka upp det. Lukten bryr jag mig inte om men förr eller senare lär man väl trampa i skiten. Så jag dammsuger hela köket och när jag ändå håller på tar jag hallen som är full i grus och damm. Torkar golvet i hela köket och tar badrummet när jag ändå är i farten. När jag tog ur soporna igen senare så hade det läckt i hinken, var typ 1cm orange-färgad vätska i botten blandat med möglet som legat där. Såg riktigt vidrigt ut så jag tog ut hela hinken och tömde den i soprummet. Ställde sedan in den i duschen tillsammans med en AJAX flaska och meddelade mina två rumskompisar att det påbörjas ingen ny soppåse i köket förrän hinken är rengjord, och jag tänker INTE rengöra den. Det var i lördags kväll som det skedde och nu måndag kväll står hinken kvar på golvet i duschen. Visst, den är nu fylld med vatten och rengöringsmedel men det har den varit sen igår också. Det börjar samlas ihop lite sopor på diskbänken men jag tänker tamigfan låta det ligga där tills någon av dom får tummen ur arslet att ta tag i hinken, som för övrigt tar någon minut MAX.

Sedan så verkar jag vara den endar som kollar toan efter jag skitit. I stort sett varje dag som det är bajsfläckar kvar i toaletten och om den skiten får vara kvar så blir det inte så mysigt. Därför har jag rengjort toaletten ett par gånger senaste månaden också.

Deras städinsatser? Ja, soporna har tagits ut några gånger. Spisen torkats ren typ två gånger. Diskbänken torkats ren någon gång. Deras disk lämnas alltid framme och tar upp nödvändiga ytor och diskstället är i princip alltid fullt så man får försöka pussla ihop det så gott som går eller lämna kvar en del disk till en annan gång.

Jag är så jävlva less helt enkelt på att det bara är jag som ser till att skiten inte förfaller till en grisstia. Jag vet att åtminstone en av dom i princip är helt ledig från skolan. Han har varit hemma varje dag senaste två veckorna och jobbat med uppsatsskrivning och nu när jag pratade med honom idag så sa han själv att det var riktigt lugnt på skolan nu så han hade varit och köpt sig en PS4 därför.

Aja, farsan kommer imorgon så får hoppas att han reagerar på att det ser ut som fan här inne.

Kan säga att du nog tyvärr inte kommer lyckas ändra deras inställning. Du är nog helt enkelt känsligare. Jag vill säga bättre uppfostrad men känsligare framför poängen bättre. De har helt enkelt inget problem med stökighet. Alla har nog olika nivåer för vad de står ut med.

Det är bra om det finns regler som alla kan gå med på. Vet inte om man behöver bli Sheldon om det hela och skriva kontrakt men tycker man ska kunna komma överens med lite regler. Jag bodde i korridor mina första studentår och där fanns det schema för när man hade ansvar för delade utrymmen och ta ut soporna. Funkade rätt bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shimonu:

Kan säga att du nog tyvärr inte kommer lyckas ändra deras inställning. Du är nog helt enkelt känsligare. Jag vill säga bättre uppfostrad men känsligare framför poängen bättre. De har helt enkelt inget problem med stökighet. Alla har nog olika nivåer för vad de står ut med.

Det är bra om det finns regler som alla kan gå med på. Vet inte om man behöver bli Sheldon om det hela och skriva kontrakt men tycker man ska kunna komma överens med lite regler. Jag bodde i korridor mina första studentår och där fanns det schema för när man hade ansvar för delade utrymmen och ta ut soporna. Funkade rätt bra.

Jag antar att det är nog den bistra sanningen. Jag snickrade ihop ett litet städschema som ska utföras varannan vecka och det roterar efter varje gång. Arbetsuppgifterna tar 20-30 minuter totalt vilket jag inte tycker är så mycket begärt.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Jag antar att det är nog den bistra sanningen. Jag snickrade ihop ett litet städschema som ska utföras varannan vecka och det roterar efter varje gång. Arbetsuppgifterna tar 20-30 minuter totalt vilket jag inte tycker är så mycket begärt.

Problemet är att det inte ser något fel i det. Som du säger själv, de lät disken/köket vara i 5 dagar utan att något hände. Så de kanske gör något med städschemat, men i grunden kommer de fortfarande inte se ett problem med att disken står på hög.

Man får bo med folk som är mer som sig själv.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk

Faaacking jävla skit liv.
I söndags så fick jag reda på att frugan hade ljugit om att hon var på fest, hon var på två var jag bara visste om en. Så söndagskvällen resulterade i ett långt prat och det kändes givande. På måndag morgon så ringde hon mig när jag lämnade dottern på dagis. Jag hörde att det var något, så jag frågade om det var så att hon ville träffas (då jag hörde att hon satt i bilen). Det ville hon och det var därför hon ringde. Så vi träffades vid en bensinmack i vårt område och hon kramade mig hårt. Jag frågade om vi skulle åka hem till huset istället för att stå i regnet. Så vi åkte hem och la oss i sängen, då frågade hon om jag inte kunde vara ledig från jobbet och bara vara hemma med henne. Vilket jag valde att göra, vi sov i någon timma och vaknade sedan och fortsatte att prata. Då gjorde jag något dumt och kysste henne, hon gav mig gensvar och kysste mig tillbaka. Det resulterade i att vi även hade sex vilket var super skönt. Jag mådde toppen, nu verkade allt gå åt rätt håll. Vi åt lunch ihop hemma och låg i soffan och myste. Hon var med mig tills det var dags att hämta dottern från dagis. Var en av mina bästa dagar på länge. Men fick i morse reda på att frugan fortfarande vill vara själv, hon vill inte känna sig låst även fast hon älskar det som vi har. Vilket kändes surt då hon gav mig intrycket av att allt var på bättringsvägen. Hon sa att det var en super mysig dag och att hon hade saknat att ha det så. Men ändå så blir inte skiten bra, mår så sjukt dåligt av det. När jag nästan hade bearbetat separationen så fick jag tillbaka hoppet, blev av med det och är nu tillbaka på ruta ett igen. Jag känner mig bara helt tom. Jag mår dåligt hemma, jag sover inte. Jag dubblerade dosen av mina insomingstabletter men kunde ändå inte sova. Jag orkar inte att fixa huset så vi kan sälja det, jag orkar inte kolla på nytt boende, jag vill inte dela upp våra saker. Vi har så sjukt mycket gemensamt som vi måste dela på vilket är sjukt tungt. Då det ger en återblickar på en massa fina minnen......

var hos kuratorn idag så mår lite bättre, ska till läkaren imorgon så jag kan få medicin som dämpar den värsta ångesten och något som hjälper mig att sova. Mår bara skit och känner mig oerhört svartsjuk......

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2