Linjärt nätagg, expertkunskap sökes.

Permalänk
Medlem

Linjärt nätagg, expertkunskap sökes.

hej jag bifogar min tråd från ett annat forum då det är onödigt o skriva om allt.

Visa signatur

Chassis: Fractal Design Define R4 CPU-cooling: NH-D14 with Arctic MX-6 paste CPU: Ryzen 5 3600XT MOTHERBOARD: Gigabyte X570 Aorus Elite MEMORY: 2x KF3600C16D4/16GX
GFX: EVGA GeForce RTX 3060 XC 12GB
PSU: Seasonic Focus GX 750W
HDD: Samsung 980 Pro 2TB
MONITOR: Acer predator XB273U

Permalänk
Skrivet av ch1llone:

hej jag bifogar min tråd från ett annat forum då det är onödigt o skriva om allt.

http://i.imgur.com/qNNHinY.png

ja kan kolla med en som bor i Örebro, men gissar att du ska fråga Radioamatörer då dom har hållit på längst med just linjära nätagg.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatan80:

ja kan kolla med en som bor i Örebro, men gissar att du ska fråga Radioamatörer då dom har hållit på längst med just linjära nätagg.

Hej. Det vore fantastiskt Det är lite hidden knowledge detta. Min kompis kör linjär ström till sitt USB3-kort som han anslutit sin signaltransport till. Detta blev bättre hur som helst.

Tack!

Visa signatur

Chassis: Fractal Design Define R4 CPU-cooling: NH-D14 with Arctic MX-6 paste CPU: Ryzen 5 3600XT MOTHERBOARD: Gigabyte X570 Aorus Elite MEMORY: 2x KF3600C16D4/16GX
GFX: EVGA GeForce RTX 3060 XC 12GB
PSU: Seasonic Focus GX 750W
HDD: Samsung 980 Pro 2TB
MONITOR: Acer predator XB273U

Permalänk
Skrivet av ch1llone:

Hej. Det vore fantastiskt Det är lite hidden knowledge detta. Min kompis kör linjär ström till sitt USB3-kort som han anslutit sin signaltransport till. Detta blev bättre hur som helst.

Tack!

Vet inte exakt vad du frågar efter, men en på forumet är expert på nätagg till datorn i alla fall

Vad jag lyckas lära mig är linjära ger mindre störning, men har vissa nackdelar, som i alla fall inte fungerar lika bra i datorn (dock ger såna agg skitigare ström, som måste filtreras bort). Därför analogt ljud inte funkar så bra ihop med just switchade agg:)

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Vet inte exakt vad du frågar efter, men en på forumet är expert på nätagg till datorn i alla fall

Vad jag lyckas lära mig är linjära ger mindre störning, men har vissa nackdelar, som i alla fall inte fungerar lika bra i datorn (dock ger såna agg skitigare ström, som måste filtreras bort). Därför analogt ljud inte funkar så bra ihop med just switchade agg:)

Jo, lägre ripple, bättre transientsvar men lägre effekttivitet är vad linjära ger som jag vet.
Men fråorna sträcker sig lite längre. Lite om det där med varför inte skicka med ett sånt från början då?
Och om själva enheten fungerar med detta. Så jag inte förstör något. Det jag vet om el är att det bör funka men det skadar aldrig att se vad med lärda människor har att dela med sig av!

Visa signatur

Chassis: Fractal Design Define R4 CPU-cooling: NH-D14 with Arctic MX-6 paste CPU: Ryzen 5 3600XT MOTHERBOARD: Gigabyte X570 Aorus Elite MEMORY: 2x KF3600C16D4/16GX
GFX: EVGA GeForce RTX 3060 XC 12GB
PSU: Seasonic Focus GX 750W
HDD: Samsung 980 Pro 2TB
MONITOR: Acer predator XB273U

Permalänk
Medlem
Skrivet av ch1llone:

Jo, lägre ripple, bättre transientsvar men lägre effekttivitet är vad linjära ger som jag vet.
Men fråorna sträcker sig lite längre. Lite om det där med varför inte skicka med ett sånt från början då?
Och om själva enheten fungerar med detta. Så jag inte förstör något. Det jag vet om el är att det bör funka men det skadar aldrig att se vad med lärda människor har att dela med sig av!

Linjära nätagg har mycket lägre effektivitet (mer förluster i form av värme), kräver mer utrymme och väger mer än ett switchat nätagg eftersom trafon måste vara större. Alla tre saker är något man inte vill ha med dagens elektronik, allt skall ju vara så litet och lätt som möjligt medan inget får bli varmt etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wh1sp:

Linjära nätagg har mycket lägre effektivitet (mer förluster i form av värme), kräver mer utrymme och väger mer än ett switchat nätagg eftersom trafon måste vara större. Alla tre saker är något man inte vill ha med dagens elektronik, allt skall ju vara så litet och lätt som möjligt medan inget får bli varmt etc.

Det är ju korrekt

Visa signatur

Chassis: Fractal Design Define R4 CPU-cooling: NH-D14 with Arctic MX-6 paste CPU: Ryzen 5 3600XT MOTHERBOARD: Gigabyte X570 Aorus Elite MEMORY: 2x KF3600C16D4/16GX
GFX: EVGA GeForce RTX 3060 XC 12GB
PSU: Seasonic Focus GX 750W
HDD: Samsung 980 Pro 2TB
MONITOR: Acer predator XB273U

Permalänk
Skrivet av ch1llone:

Jo, lägre ripple, bättre transientsvar men lägre effekttivitet är vad linjära ger som jag vet.
Men fråorna sträcker sig lite längre. Lite om det där med varför inte skicka med ett sånt från början då?
Och om själva enheten fungerar med detta. Så jag inte förstör något. Det jag vet om el är att det bör funka men det skadar aldrig att se vad med lärda människor har att dela med sig av!

Vill du veta mer om agg kolla här http://www.sweclockers.com/forum/74-chassin-och-nataggregat/ eller skapa en tråd/fråga någon där.

Skrivet av Wh1sp:

Linjära nätagg har mycket lägre effektivitet (mer förluster i form av värme), kräver mer utrymme och väger mer än ett switchat nätagg eftersom trafon måste vara större. Alla tre saker är något man inte vill ha med dagens elektronik, allt skall ju vara så litet och lätt som möjligt medan inget får bli varmt etc.

Just det så var det ja. Har inte läst så mycket om linjära agg tyvärr (svårt att komma ihåg hur det ligger till).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

Ta en titt på hos
http://www.teradak.com/

Visa signatur

AlphaStation DS15 | NEC 27" LCD MultiSync PA271W-BK
Backup is not the same as restore.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MojoStorage:

Såg välbyggt ut. Tror min vän har en sån. Har dem fler ställen o beställa ifrån som duvet? Tack!

Visa signatur

Chassis: Fractal Design Define R4 CPU-cooling: NH-D14 with Arctic MX-6 paste CPU: Ryzen 5 3600XT MOTHERBOARD: Gigabyte X570 Aorus Elite MEMORY: 2x KF3600C16D4/16GX
GFX: EVGA GeForce RTX 3060 XC 12GB
PSU: Seasonic Focus GX 750W
HDD: Samsung 980 Pro 2TB
MONITOR: Acer predator XB273U

Permalänk

http://se.mouser.com/Power/Power-Supplies/Linear-Power-Suppli...

Där finns en hel del tillverkare att välja mellan.

Visa signatur

AlphaStation DS15 | NEC 27" LCD MultiSync PA271W-BK
Backup is not the same as restore.

Permalänk
Rekordmedlem

En bra nätdel är bäst oavsett teknik, switchat är oerhört bra om det görs rätt men det blir oftast dyrare att göra det rätt om man har väldigt höga krav, jag känner en som byggt om strömförsörjningen (främst filtreringen) på ett ljudkort och det blev ett hörbart lyft med lägre störnivå på analogsidan, vi diskuterar lite om att bygga en helt egen nätdel för en musikuppspelningsdator och även se till att datorn är ordenligt skärmad så att den inte läcker ut rf.
Nätdelen skulle i så fall inte bli switchad eftersom det är väldigt svårt och dyrt att bygga en extremt stabil switcad nätdel.
John Franks på Chord bygger switchat, han har 3 stycken switchnätdelar som samarbetar asynkront i de bästa slutstegen.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

En bra nätdel är bäst oavsett teknik, switchat är oerhört bra om det görs rätt men det blir oftast dyrare att göra det rätt om man har väldigt höga krav, jag känner en som byggt om strömförsörjningen (främst filtreringen) på ett ljudkort och det blev ett hörbart lyft med lägre störnivå på analogsidan, vi diskuterar lite om att bygga en helt egen nätdel för en musikuppspelningsdator och även se till att datorn är ordenligt skärmad så att den inte läcker ut rf.
Nätdelen skulle i så fall inte bli switchad eftersom det är väldigt svårt och dyrt att bygga en extremt stabil switcad nätdel.
John Franks på Chord bygger switchat, han har 3 stycken switchnätdelar som samarbetar asynkront i de bästa slutstegen.

Tack. Du har ju alla kunskaper o lite till. Prova Paul Pang USB3 kort om ni kör USB3 till DAC. Finns för cirka 900 kr från Kina. Separata USB3-kort låter ofta mycket bättre än dessa på moderkortet. Mindre läckage av ström och bättre chip. Ljudet känns stabilare, mer dynamiskt.

Frågorna som jag hade var: Kommer något gå sönder? Varför använder inte ljudtillverkare linjära agg från början? Kostnadsfråga / Miljöfråga?

Tack.

Visa signatur

Chassis: Fractal Design Define R4 CPU-cooling: NH-D14 with Arctic MX-6 paste CPU: Ryzen 5 3600XT MOTHERBOARD: Gigabyte X570 Aorus Elite MEMORY: 2x KF3600C16D4/16GX
GFX: EVGA GeForce RTX 3060 XC 12GB
PSU: Seasonic Focus GX 750W
HDD: Samsung 980 Pro 2TB
MONITOR: Acer predator XB273U

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av ch1llone:

Tack. Du har ju alla kunskaper o lite till. Prova Paul Pang USB3 kort om ni kör USB3 till DAC. Finns för cirka 900 kr från Kina. Separata USB3-kort låter ofta mycket bättre än dessa på moderkortet. Mindre läckage av ström och bättre chip. Ljudet känns stabilare, mer dynamiskt.

Frågorna som jag hade var: Kommer något gå sönder? Varför använder inte ljudtillverkare linjära agg från början? Kostnadsfråga / Miljöfråga?

Tack.

Att bygga en separat nätdel till ljuddelen är nog framförallt dyrt och andelen användare som har tillräckligt bra delar så de kan höra skillnaden är liten.
Att bygga hela nätdelen linjärt ger "dålig verkningsgrad" många använder dessutom externa ljudkort med egen nätdel det är ju i princip det man bygger.
Men det kan ju vara roligt bara för byggandets skull även om det inte skulle gå att göra kommersiellt.

Det moddade ljudkortet används bara vid surround, vid 2 kanal går det idag via toslink till en Meridian 518
https://www.meridian-audio.com/download/Handbooks/500_Series/...
som jittertvättar och sedan går det vidare till dacen, den lösningen skiljer bort datorn rätt rejäl, men det vore roligt att bygga och se hur bra det skulle kunna bli och hur stor skillnaden är mot en standardnätdel i datorn men just nu pågår högtalarbygge men det kanske blir klart i år och då kanske det kan bli nått nätdel/"optimerad dator" bygge.

Inget går sönder om man gör rätt, men gör man inte det så ...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

hej! tack för svaren alla.

jag har hittat ett agg 12v på 4,5ampere... blir inte det samma som att köra exempel ett 600watt agg i en dator som tar 50 watt idle?
den tar den ström den behöver? ett ljudkort borde väl fungera likadant?

Visa signatur

Chassis: Fractal Design Define R4 CPU-cooling: NH-D14 with Arctic MX-6 paste CPU: Ryzen 5 3600XT MOTHERBOARD: Gigabyte X570 Aorus Elite MEMORY: 2x KF3600C16D4/16GX
GFX: EVGA GeForce RTX 3060 XC 12GB
PSU: Seasonic Focus GX 750W
HDD: Samsung 980 Pro 2TB
MONITOR: Acer predator XB273U

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av ch1llone:

hej! tack för svaren alla.

jag har hittat ett agg 12v på 4,5ampere... blir inte det samma som att köra exempel ett 600watt agg i en dator som tar 50 watt idle?
den tar den ström den behöver? ett ljudkort borde väl fungera likadant?

Ja det är förbrukaren som bestämmer hur mycket ström det kommer att gå genom kretsen, nätdelen ska bara orka hålla konstant spänning och det gör de förhoppningsvis så länge man inte belastar dem över märkströmmen, överlastar man dem kan spänningen sjunka, nån skyddskrets aktiveras eller så går de helt enkelt sönder.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Ja det är förbrukaren som bestämmer hur mycket ström det kommer att gå genom kretsen, nätdelen ska bara orka hålla konstant spänning och det gör de förhoppningsvis så länge man inte belastar dem över märkströmmen, överlastar man dem kan spänningen sjunka, nån skyddskrets aktiveras eller så går de helt enkelt sönder.

Tack! finns det nån regel att man ska överspecca nått?

Visa signatur

Chassis: Fractal Design Define R4 CPU-cooling: NH-D14 with Arctic MX-6 paste CPU: Ryzen 5 3600XT MOTHERBOARD: Gigabyte X570 Aorus Elite MEMORY: 2x KF3600C16D4/16GX
GFX: EVGA GeForce RTX 3060 XC 12GB
PSU: Seasonic Focus GX 750W
HDD: Samsung 980 Pro 2TB
MONITOR: Acer predator XB273U

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av ch1llone:

Tack! finns det nån regel att man ska överspecca nått?

Det finns nog marginaler för att täcka in tillverkningstoleranser och liknande, men inte nån generell regel, man bör kräva att tillverkaren ser till att produkten kan leverera det de lovar och är den bättre än det så är det ju bra men det är ju inget man direkt kan kräva.

Menar du att överspeca när du bygger själv så är det ju upp till dig, "större" är inte alltid bättre, det kan ju ge andra elektriska egenskaper beroende på last eller så skenar pris eller storlek iväg.

Dimensionering vid hemmabyggen är ju en del av jobbet, det gäller att göra en "sund konstruktion" och väga för och nackdelar emot varandra och det är ju många gånger ett av konstruktörens största problem, dvs att få till rätt balans mellan alla olika egenskaper.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det finns nog marginaler för att täcka in tillverkningstoleranser och liknande, men inte nån generell regel, man bör kräva att tillverkaren ser till att produkten kan leverera det de lovar och är den bättre än det så är det ju bra men det är ju inget man direkt kan kräva.

Menar du att överspeca när du bygger själv så är det ju upp till dig, "större" är inte alltid bättre, det kan ju ge andra elektriska egenskaper beroende på last eller så skenar pris eller storlek iväg.

Dimensionering vid hemmabyggen är ju en del av jobbet, det gäller att göra en "sund konstruktion" och väga för och nackdelar emot varandra och det är ju många gånger ett av konstruktörens största problem, dvs att få till rätt balans mellan alla olika egenskaper.

Tack. Har du några agg o rekommendera?

Visa signatur

Chassis: Fractal Design Define R4 CPU-cooling: NH-D14 with Arctic MX-6 paste CPU: Ryzen 5 3600XT MOTHERBOARD: Gigabyte X570 Aorus Elite MEMORY: 2x KF3600C16D4/16GX
GFX: EVGA GeForce RTX 3060 XC 12GB
PSU: Seasonic Focus GX 750W
HDD: Samsung 980 Pro 2TB
MONITOR: Acer predator XB273U

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av ch1llone:

Tack. Har du några agg o rekommendera?

Nu är jag inte riktigt med dig, handlar det inte om att bygga eller modda fram en egen inte switchad nätdel ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Nu är jag inte riktigt med dig, handlar det inte om att bygga eller modda fram en egen inte switchad nätdel ?

Ska köpa linjära PSU, en färdig byggd som denna:
http://www.itemaudio.com/index.php/upgrades-tweaks/diy-modifi...

Visa signatur

Chassis: Fractal Design Define R4 CPU-cooling: NH-D14 with Arctic MX-6 paste CPU: Ryzen 5 3600XT MOTHERBOARD: Gigabyte X570 Aorus Elite MEMORY: 2x KF3600C16D4/16GX
GFX: EVGA GeForce RTX 3060 XC 12GB
PSU: Seasonic Focus GX 750W
HDD: Samsung 980 Pro 2TB
MONITOR: Acer predator XB273U

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av ch1llone:

Ska köpa linjära PSU, en färdig byggd som denna:
http://www.itemaudio.com/index.php/upgrades-tweaks/diy-modifi...

Ok jag trodde du tänkte bygga ihop nått eget i stil med
http://sjostromaudio.com/pages/index.php/hifi-projects#.VBnuk...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Ok jag trodde du tänkte bygga ihop nått eget i stil med
http://sjostromaudio.com/pages/index.php/hifi-projects#.VBnuk...

Förstår, nej såna kunskaper har jag inte

Visa signatur

Chassis: Fractal Design Define R4 CPU-cooling: NH-D14 with Arctic MX-6 paste CPU: Ryzen 5 3600XT MOTHERBOARD: Gigabyte X570 Aorus Elite MEMORY: 2x KF3600C16D4/16GX
GFX: EVGA GeForce RTX 3060 XC 12GB
PSU: Seasonic Focus GX 750W
HDD: Samsung 980 Pro 2TB
MONITOR: Acer predator XB273U

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av ch1llone:

Förstår, nej såna kunskaper har jag inte

Du letar alltså egentligen efter en färdigbyggd extern 12V dc nätdel ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Du letar alltså egentligen efter en färdigbyggd extern 12V dc nätdel ?

Det stämmer minst 1,6 ampere.

Visa signatur

Chassis: Fractal Design Define R4 CPU-cooling: NH-D14 with Arctic MX-6 paste CPU: Ryzen 5 3600XT MOTHERBOARD: Gigabyte X570 Aorus Elite MEMORY: 2x KF3600C16D4/16GX
GFX: EVGA GeForce RTX 3060 XC 12GB
PSU: Seasonic Focus GX 750W
HDD: Samsung 980 Pro 2TB
MONITOR: Acer predator XB273U

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av ch1llone:

Det stämmer minst 1,6 ampere.

Den du länkade var ju relativt billig så om det är stabil nog så är den nog vettig, det finns bättre men priset ökar i motsvarande grad om du inte bygger det själv och frågan är ju vad som den ansluts emot, det kan ju finnas kretsar på ljudkortet som egentligen bör ändras om man har extrema krav tex separera elen mellan analoga och digitala delar och kanske förbättra skärmning.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av ch1llone:

Det stämmer minst 1,6 ampere.

12V och minst 1.6A är ju vanligt. finns ju massor av gamla linjära nätagg brukar ser såna på den loppis/röda korset butik där ja bor.
skulle det funka ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatan80:

12V och minst 1.6A är ju vanligt. finns ju massor av gamla linjära nätagg brukar ser såna på den loppis/röda korset butik där ja bor.
skulle det funka ?

300-600 kr är ju e.g inte en så stor summa för bra ljud! men vet du nån loppis i örebro som har såna får du gärna hojta haha!

Visa signatur

Chassis: Fractal Design Define R4 CPU-cooling: NH-D14 with Arctic MX-6 paste CPU: Ryzen 5 3600XT MOTHERBOARD: Gigabyte X570 Aorus Elite MEMORY: 2x KF3600C16D4/16GX
GFX: EVGA GeForce RTX 3060 XC 12GB
PSU: Seasonic Focus GX 750W
HDD: Samsung 980 Pro 2TB
MONITOR: Acer predator XB273U

Permalänk
Skrivet av ch1llone:

300-600 kr är ju e.g inte en så stor summa för bra ljud! men vet du nån loppis i örebro som har såna får du gärna hojta haha!

brukar se såna gamla nätagg till routers för 5-10kr där ja bor, frågan är om dom klarar av utan problem

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatan80:

brukar se såna gamla nätagg till routers för 5-10kr där ja bor, frågan är om dom klarar av utan problem

Routers nätdelar som sitter så är ju switchade lågbudgetgrejer?

Visa signatur

Chassis: Fractal Design Define R4 CPU-cooling: NH-D14 with Arctic MX-6 paste CPU: Ryzen 5 3600XT MOTHERBOARD: Gigabyte X570 Aorus Elite MEMORY: 2x KF3600C16D4/16GX
GFX: EVGA GeForce RTX 3060 XC 12GB
PSU: Seasonic Focus GX 750W
HDD: Samsung 980 Pro 2TB
MONITOR: Acer predator XB273U