Permalänk
Medlem

Jag fick aldrig någon nedladdningskod från Bergsala iom Mario Kart 8-kampanjen. Jag valde Zelda Wind Waker HD. Registrerade koden som låg i Mario Kart-fodralet på nintendo.se. Någon annan som aldrig fick koden?

Troligaste är väl att jag skrivit fel på något tecken. Så jävla dumt att ha med "0/O" som tecken när det skiter sig om man chansar fel. Är det värt att kontakta Bergsala och kolla med dom?

Permalänk
Medlem

Well tycker du det är värt att kontakta? Då gör du det

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Konsolgrävare

Sådärja! Bra start på helgen med lite presenter till mig själv

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Inaktiv

Jag såg denna i Dagens Fynd-tråden. Pikmin 3 för 99kr är väl värt! Om någon nu inte följer den tråden dvs.

Skrivet av tyvar1:

Sådärja! Bra start på helgen med lite presenter till mig själv
http://i.imgur.com/8zTTVNch.jpg

Nice!

Själv är jag inne på fjärde nivån nu. Blir troligen en paus snart, kontrollen behöver laddas. Helt klart ett bra spel men man bör nog som ett icke-Zelda fan ta och kolla på lite gameplay-videor kanske även lite Dynasty Warriors och helst, om möjligt, prova det innan köp. Antar att chansen att faktiskt stöta på spelet i spelbar form i någon butik är väl rätt liten samtidigt.

Zelda-temat på Dynasty Warriors-konceptet fungerar dock riktigt bra. Är man ett fan så är det troligen ett bra köp (men skulle nog personligen föreslå Wind Waker HD före denna). Skiv-versionen kan nog vara att föredra pga möjligheten att sälja om man inte gillar spelet.

Skrivet av solemn:

Jag fick aldrig någon nedladdningskod från Bergsala iom Mario Kart 8-kampanjen. Jag valde Zelda Wind Waker HD. Registrerade koden som låg i Mario Kart-fodralet på nintendo.se. Någon annan som aldrig fick koden?

Troligaste är väl att jag skrivit fel på något tecken. Så jävla dumt att ha med "0/O" som tecken när det skiter sig om man chansar fel. Är det värt att kontakta Bergsala och kolla med dom?

Skickade du in detta under tiden kampanjen var igång eller efteråt? Isåfall tycker jag du ska stå på dig.

Permalänk
Medlem

Pikmin till 99 kr.. nu i efterhand skulle jag valt wonderful 101 istället i mariokartkampanjen ser jag

Permalänk
Medlem

Aj aj vad pengarna försvinner denna månad, för mycket bra tips i Dagens fynd.. Men Pikmin för hundralappen kan man ju inte säga nej till.

Till er som spelat, är det bra? En anledning till att jag inte köpt det än är att det verkade stressigt att ha flera "kaptener" att multi-taska.

Visa signatur

AMD 5800X3D - Asus ROG B450-F - AMD Sapphire Vega 56 Pulse
Intel 330 180GB - 32gb DDR4 - Meshify C - beQuiet L8 530w
Panasonic 50" VT60 - Xonar Essence STX - Arcam FMJ A39 - Monitor Audio BR5 - Nintendo

Permalänk
Konsolgrävare

hyrule warriors dlc är som Mario Kart.
Man unlockar mer och mer efter varje månad/år och man får ett (eller flera ) skins att använda direkt.

Har skaffat för både Mario kart och hyrule warriors
Riktigt bra priser för dlc imo

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelleboj:

Aj aj vad pengarna försvinner denna månad, för mycket bra tips i Dagens fynd.. Men Pikmin för hundralappen kan man ju inte säga nej till.

Till er som spelat, är det bra? En anledning till att jag inte köpt det än är att det verkade stressigt att ha flera "kaptener" att multi-taska.

Enligt mig är Pikmin 3 fortfarande konsolens bästa spel, spelet jag absolut haft mest roligt på plattformen än så länge.

Samt stressigt och stressigt? Nej, väldigt långt ifrån, du har mycket tid över samt att styra 3 gör det bara lättare. Vist försöker man göra allt 'perfekt' och på så kortast tid som möjligt så lär det bli stressigt men att spela och njuta av det är det långt ifrån stressigt.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Enligt mig är Pikmin 3 fortfarande konsolens bästa spel, spelet jag absolut haft mest roligt på plattformen än så länge.

Samt stressigt och stressigt? Nej, väldigt långt ifrån, du har mycket tid över samt att styra 3 gör det bara lättare. Vist försöker man göra allt 'perfekt' och på så kortast tid som möjligt så lär det bli stressigt men att spela och njuta av det är det långt ifrån stressigt.

Vilka hyllningar! Ska bli trevligt att få hem det och testa. Angående kontroller bör väl wiimote + nunchuck vara bästa metod? Kommer ihåg att kontrollerna på GC var sådär, svårt att kasta Pikmin's rätt.

Visa signatur

AMD 5800X3D - Asus ROG B450-F - AMD Sapphire Vega 56 Pulse
Intel 330 180GB - 32gb DDR4 - Meshify C - beQuiet L8 530w
Panasonic 50" VT60 - Xonar Essence STX - Arcam FMJ A39 - Monitor Audio BR5 - Nintendo

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MugiMugi:

Enligt mig är Pikmin 3 fortfarande konsolens bästa spel, spelet jag absolut haft mest roligt på plattformen än så länge.

Samt stressigt och stressigt? Nej, väldigt långt ifrån, du har mycket tid över samt att styra 3 gör det bara lättare. Vist försöker man göra allt 'perfekt' och på så kortast tid som möjligt så lär det bli stressigt men att spela och njuta av det är det långt ifrån stressigt.

Fast visst kan man misslyckas om man tar för lång tid på sig? Nu tyckte iofs jag det var ganska stressigt men så är jag nog inte världens mest stresståliga människa heller. Och, såklart, så lär man sig ju (förhoppningsvis) av de misstag man gör och nästa försök/genomspelning bör gå betydligt bättre.

Känslan av att sakta men säkert kunna utforska och upptäcka mer och mer i spelvärlden är riktigt bra i detta spel.

Skrivet av Pelleboj:

Vilka hyllningar! Ska bli trevligt att få hem det och testa. Angående kontroller bör väl wiimote + nunchuck vara bästa metod? Kommer ihåg att kontrollerna på GC var sådär, svårt att kasta Pikmin's rätt.

Det går att spela med Wiimote och nunchuck om du känner dig bekvämare så. Jag gjorde det i större delen av spelet, gör det betydligt lättare att få pikmins dit de ska vara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Fast visst kan man misslyckas om man tar för lång tid på sig? Nu tyckte iofs jag det var ganska stressigt men så är jag nog inte världens mest stresståliga människa heller. Och, såklart, så lär man sig ju (förhoppningsvis) av de misstag man gör och nästa försök/genomspelning bör gå betydligt bättre.

Känslan av att sakta men säkert kunna utforska och upptäcka mer och mer i spelvärlden är riktigt bra i detta spel.

Vist kan du misslyckas, men då måste du ta OTROLIGT lång tid på dig, själv hade jag 9 frukter över i slutet av spelet och hade inte ens brytt mig att försöka få tag på alla frukter, hade jag bara samlat mer hade jag haft ännu mer tid över, jag tog det ganska så lugnt överlag igenom spelet.

T.ex. här är slutresultatet från min första spelrunda som jag postade i tråden för länge sedan http://www.widegren.org/pikminfirstresult.png

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Skulle någon kunna berätta vad pikmin går ut på? Är det värt att köpa? Är det kul?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MugiMugi:

Vist kan du misslyckas, men då måste du ta OTROLIGT lång tid på dig, själv hade jag 9 frukter över i slutet av spelet och hade inte ens brytt mig att försöka få tag på alla frukter, hade jag bara samlat mer hade jag haft ännu mer tid över, jag tog det ganska så lugnt överlag igenom spelet.

T.ex. här är slutresultatet från min första spelrunda som jag postade i tråden för länge sedan http://www.widegren.org/pikminfirstresult.png

Ah, var det så pass generöst ändå? Var nog ett år sedan jag spelade igenom det nu när jag tänker efter. Du fick betydligt bättre stats än mig, jag har för mig över 2000 pikmins dog i min genomspelning.

Skrivet av BohmaN98:

Skulle någon kunna berätta vad pikmin går ut på? Är det värt att köpa? Är det kul?

Det är ett slags RTS i tredjepersonsvy. Du styr en juicejägande alien som tar hjälp av pikmins för att främst samla frukt för att göra juice till ditt törstande folk.

En helt okej gameplay-video från början av spelet:

Ser det intressant ut så är ju 99kr inte så mycket att bråka om. Och spelet går ju sälja vidare (troligen med vinst då spelet kostar runt 400kr annars) om man nu inte fastnar med det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Ett av mina favorit zelda.
tycker det är ett måste spel att köra igenom.

Skrivet av anders190:

Ah, var det så pass generöst ändå? Var nog ett år sedan jag spelade igenom det nu när jag tänker efter. Du fick betydligt bättre stats än mig, jag har för mig över 2000 pikmins dog i min genomspelning.

Det är ett slags RTS i tredjepersonsvy. Du styr en juicejägande alien som tar hjälp av pikmins för att främst samla frukt för att göra juice till ditt törstande folk.

En helt okej gameplay-video från början av spelet:
https://www.youtube.com/watch?v=LAKsAgUJbrY

Ser det intressant ut så är ju 99kr inte så mycket att bråka om. Och spelet går ju sälja vidare (troligen med vinst då spelet kostar runt 400kr annars) om man nu inte fastnar med det.

Då får det bli ett köp!

Permalänk
Medlem

Kom nyss hem och skulle lägga en beställning men Pikmin var slut, tråkigt!

Visa signatur

AMD 5800X3D - Asus ROG B450-F - AMD Sapphire Vega 56 Pulse
Intel 330 180GB - 32gb DDR4 - Meshify C - beQuiet L8 530w
Panasonic 50" VT60 - Xonar Essence STX - Arcam FMJ A39 - Monitor Audio BR5 - Nintendo

Permalänk
Medlem
Skrivet av solemn:

Jag fick aldrig någon nedladdningskod från Bergsala iom Mario Kart 8-kampanjen. Jag valde Zelda Wind Waker HD. Registrerade koden som låg i Mario Kart-fodralet på nintendo.se. Någon annan som aldrig fick koden?

Troligaste är väl att jag skrivit fel på något tecken. Så jävla dumt att ha med "0/O" som tecken när det skiter sig om man chansar fel. Är det värt att kontakta Bergsala och kolla med dom?

Det var värt, visade det sig. Jag fick en nedladdningskod från Bergsala, dock så meddelade dom att jag haft otrolig tur och att jag är den sista som dom lyckats få igenom en kod till. Så jag hoppas det inte finns fler där ute som inte fått någon, för då är det ju mycket möjligt att dom säger nej..

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av solemn:

Det var värt, visade det sig. Jag fick en nedladdningskod från Bergsala, dock så meddelade dom att jag haft otrolig tur och att jag är den sista som dom lyckats få igenom en kod till. Så jag hoppas det inte finns fler där ute som inte fått någon, för då är det ju mycket möjligt att dom säger nej..

Skönt att det ordnade sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Ser det intressant ut så är ju 99kr inte så mycket att bråka om. Och spelet går ju sälja vidare (troligen med vinst då spelet kostar runt 400kr annars) om man nu inte fastnar med det.

Var finns spelet för 99kr?
Enligt prisjakt är 388kr det billigaste... antar att det är i onlineshoppen då?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1293005

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

Var finns spelet för 99kr?
Enligt prisjakt är 388kr det billigaste... antar att det är i onlineshoppen då?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1293005

Det var ett helgerbjudande på elgiganten och electroworld.

Permalänk
Medlem

110a;14883257]Det var ett helgerbjudande på elgiganten och electroworld.[/QUOTE]

åhh, så bara över en helg så blev sedan billigaste priset nästan 400% dyrare
Då blir det inget köp för mig.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

Sådärja, var på Media Markt igår och tittade efter en next gen konsol. Fann i princip inga/få spel som jag ville spela på vare sig PS4 eller Xbone, men till Wii U hittade jag ganska många intressanta titlar. Slutade med att jag åkte hem med Wii U + MK8

Hann dock bara köra en match online då uppdateringarna tog tid och min förstärkare började strula Men får spela mer ikväll på gamepaden så kan sambon ha tvn för sig själv.

Mitt NNID är: lord_tito om någon vill adda mig

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av lord_tito:

Sådärja, var på Media Markt igår och tittade efter en next gen konsol. Fann i princip inga/få spel som jag ville spela på vare sig PS4 eller Xbone, men till Wii U hittade jag ganska många intressanta titlar. Slutade med att jag åkte hem med Wii U + MK8

Hann dock bara köra en match online då uppdateringarna tog tid och min förstärkare började strula Men får spela mer ikväll på gamepaden så kan sambon ha tvn för sig själv.

Mitt NNID är: lord_tito om någon vill adda mig

Det finns en hel del spel att välja på redan, Mario Kart 8 är inget dumt spel att starta med. Skaffade du någon extra kontroller eller har du någon Wii-mote sedan tidigare du kan använda så kanske du får spela vid TV'n med sambon. Det är ju Mario Kart 8 trots allt.

Lägger till dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Det finns en hel del spel att välja på redan, Mario Kart 8 är inget dumt spel att starta med. Skaffade du någon extra kontroller eller har du någon Wii-mote sedan tidigare du kan använda så kanske du får spela vid TV'n med sambon. Det är ju Mario Kart 8 trots allt.

Lägger till dig.

Har redan 4 Wii-motes från mitt gamla Wii så det är bara att tuta och köra Btw, Wii motion plus är la inte ett krav?

Gött :D!

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av lord_tito:

Har redan 4 Wii-motes från mitt gamla Wii så det är bara att tuta och köra Btw, Wii motion plus är la inte ett krav?

Gött :D!

Utmärkt! De lär nog behövas.

Osäker men icke Motion Plus bör gå. De flesta spel verkar stödja även dessa. Det brukar stå bak på spelkartongen vad exakt spelet klarar (och i eShop har jag för mig, om man köper spelen digitalt). MK8 ska vad jag vet klara av vilka spelkontroller som helstsom stöds av Wii U. Så ganska lätt att få ihop kontroller så man kan spela flera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_tito:

Btw, Wii motion plus är la inte ett krav?

Tror det skiljer från spel till spel.
Vad jag testat har mina gamla utan motion plus funkat.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tyvar1:

Sådärja! Bra start på helgen med lite presenter till mig själv
http://i.imgur.com/8zTTVNch.jpg

Har du hunnit spela något?

Jag spelade igenom kampanjen tidigare ikväll. Fortfarande mycket kvar att göra, intressant att se hur länge och hur mycket jag kommer orka spela av allt innehåll innan något annat spel lurar bort mig.

Permalänk
Medlem

Hur är Zelda Hyrule Warriors nudå? Vad kostar det? Är det värt pengarna?

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

Hur är Zelda Hyrule Warriors nudå? Vad kostar det? Är det värt pengarna?

Personligen tycker jag spelet är skitnice. Om man skulle beskriva det med ett ord så är det FETT. Fet spelkänsla, fet action samt fett att få spela slakta lite med klassiska Legend of Zelda-gubbar. Man får känslan av att man är sjukt OP, men att det fortfarande är rätt svårt emellanåt. Verkar ha lång livslängd också. Massvis med unlockable content etc. om man lägger tid på det.

Anyway, konsensus: Fett spel, lätt värt pengarna enligt mig. Förvänta dig bara inte att det ska vara ett "äventyrsspel" som de gamla Zelda-titlarna. Ändå lär du uppskatta det som Zelda-fan.

Permalänk
Medlem

läste nånstans att dom kommer släppa ett DLC i månaden till det fram till feb.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

läste nånstans att dom kommer släppa ett DLC i månaden till det fram till feb.

Hoppar över December, annars ser det ut att bli fullt upp ett tag framöver
Gillar spelet, speciellt i co-op.

Citat:

September 30
Free playable three villains
Can turn on/off some cut-scenes. during battles

Hyrule Warriors Master Quest:
October 16th
1 new Weapon
New Scenario
Adventure Map
2 Costumes

Twilight Princess
November
1 new character
1 new weapon
Adventure Map
2 Costumes

Majora's Mask
January
2 new characters
Adventure Map
3 new costumes

Ganon Pack
February
2 New Game Modes

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.