Permalänk
Medlem

dvi no signal

Gokväll alla glada,försöker få igång kopplingen mellan skärm o dator,
Kör med en hdmi kabel mellan min skärm Asus vg248qe o ett Asus gtx 780. Allt jag får fram är dvi no signal, har testat med dvi samt hdmi kabel.Allt detta efter ha bytt processor o moderkort.
Vad kan jag göra? Mvh:Dennox

Visa signatur

Processor i7 10700k Rog strix z490f gaming
Nätagg: corsair 850 modulärt gold
16 gb ddr4 ram
windows 10 senaste uppdateringen.
kylare: Noctua NH-D15 chromax.black msi geforce rtx 2070

Permalänk
Medlem

Ändra inställd ingång på skärmen till hdmi. Verkar stå på dvi.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

byt ingång på skärmen. görs med någon knapp vanligtvis i nedre högra hörnet.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk

Ta ur grafikkortet och sätt i det igen. Datorn vill inte fungera just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Obligatorisk:

Ta ur grafikkortet och sätt i det igen. Datorn vill inte fungera just nu.

uuhm.. va?
varför skulle det fungera att ta ur och stoppa i grafikkortet?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av dennox:

Gokväll alla glada,försöker få igång kopplingen mellan skärm o dator,
Kör med en hdmi kabel mellan min skärm Asus vg248qe o ett Asus gtx 780. Allt jag får fram är dvi no signal, har testat med dvi samt hdmi kabel.Allt detta efter ha bytt processor o moderkort.
Vad kan jag göra? Mvh:Dennox

Vill bara påpeka att om du kör med hdmi så kan du inte köra högre än 60hz på skärmen. För att skärmen ska kunna köra 144hz krävs displayport eller dvi-d

Visa signatur

| i9-10850k | RTX 3080 suprim X | Corsair 7000d | Strix z590-E | 2x LG 27GL850 | RM850x |

Permalänk
Rekordmedlem

Har du bytt moderkort och cpu ? Är datorn korrekt byggd i så fall, distanser och kablar på rätt plats ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Se till så att du har rätt inställning i BIOS så att du skickar "bilden" genom grafikkortets utgångar och inte moderkortets.

Visa signatur

Chassi: Phanteks Enthoo Evolv ATX | Moderkort: ASUS Z97-AR | CPU: Intel Xeon E3-1270v3 | RAM: Corsair 16GB VENGEANCE LP Grafikkort: 2x AMD R9 290 | PSU: Corsair AX750 | SSD: Intel 730 Series Kylning: Phanteks PH-TC14CS | Scythe Gentle Typhoon | Corsair Air series AF140 | Phanteks PH-F140HP

Galleri: Ash | By SweLingonBerry

Permalänk
Medlem

Har testat dvi och hdmi no signal på båda grafikkortet ipluggat o har ström datorn byggd av wondernet i Norrköping så bör va byggd rätt.
Enkel fråga hur kommer jag åt bios utan någon signal till skärmen?

Visa signatur

Processor i7 10700k Rog strix z490f gaming
Nätagg: corsair 850 modulärt gold
16 gb ddr4 ram
windows 10 senaste uppdateringen.
kylare: Noctua NH-D15 chromax.black msi geforce rtx 2070

Permalänk
Medlem
Skrivet av dennox:

Har testat dvi och hdmi no signal på båda grafikkortet ipluggat o har ström datorn byggd av wondernet i Norrköping så bör va byggd rätt.
Enkel fråga hur kommer jag åt bios utan någon signal till skärmen?

wondernet ja, nä dom kan inte mycket.
var inne där en gång, men vände o gick ut lika fort.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av dennox:

Har testat dvi och hdmi no signal på båda grafikkortet ipluggat o har ström datorn byggd av wondernet i Norrköping så bör va byggd rätt.
Enkel fråga hur kommer jag åt bios utan någon signal till skärmen?

Testat med den inbyggda grafiken?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon172162:

Testat med den inbyggda grafiken?

Finns inget

Visa signatur

Processor i7 10700k Rog strix z490f gaming
Nätagg: corsair 850 modulärt gold
16 gb ddr4 ram
windows 10 senaste uppdateringen.
kylare: Noctua NH-D15 chromax.black msi geforce rtx 2070

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av dennox:

Finns inget

Enl sign har du en 3570k? I så fall har den inbyggd grafik

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon172162:

Enl sign har du en 3570k? I så fall har den inbyggd grafik

hade glömt o ändra sign som e nu är det

Visa signatur

Processor i7 10700k Rog strix z490f gaming
Nätagg: corsair 850 modulärt gold
16 gb ddr4 ram
windows 10 senaste uppdateringen.
kylare: Noctua NH-D15 chromax.black msi geforce rtx 2070

Permalänk

Montera om grafikkortet. Ta ur det och sätt i igen. Din dator fungerar inte - det är därför det inte kommer någon bild. I bland hjälper det att koppla ur och sätta tillbaka grejer. Annars har något i datorn pajat, kanske moderkortet, grafikkortet eller processorn.

Permalänk
Medlem

Editerat. Jag hade Display Port och inte DVI-kabel. Ändrat texten nedan.

Ungefär samma problem här. För någon månad sedan började skärmen inte tända upp ibland, trots datorn stått på.
"Display Port No Signal" testade dra ut strömkabeln och sätta i den igen, skärmen säger bara "Display Port No Signal" hela tiden. Det enda som funkat är att hard-boota datorn på strömknappen.
Inget i loggfilerna om något fel eller liknande. Bytte nyss till HDMI. Får se om den fungerar bättre.
Googlade lite på jobbet och det är tydligen ett känt problem med ASUS-skärm och Nvidia grafikkort. Sitter själv på ASUS PB248Q och ett NVIDIA GeForce GTX 660 (ASUStec). Några hade reklamerat och fått nya skärmar, med samma problem, några hade fått det att fungera genom att dra ut strömmen till monitorn en stund och allt mellan himmel och jord.
Men någon generellt fungerande fix verkar inte finnas.

Nåväl, det är väl ingen skillnad på Display Port och HDMI i praktiken på denna skärmen, så jag får se om det kvarstår nu när jag bytt till HDMI istället. Annars vetetusan vad jag skall göra.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk

Samma problem

@Dockland: Tänkte höra hur det gick med displayport vs Nvidia. Jag har samma problem med ett 980 kort vs Asus 278 27". Oftast funkar det men ibland säger den ingen signal...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doctor_Kroll:

@Dockland: Tänkte höra hur det gick med displayport vs Nvidia. Jag har samma problem med ett 980 kort vs Asus 278 27". Oftast funkar det men ibland säger den ingen signal...

För mig verkade det varit drivisarna på kortet. Jag råkade toasta mitt grafikkort jag hade så fick köpa nytt GTX970 OC, har inte haft några problem sedan dess. Så jag har inget svar dessvärre.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk

Jag har samma problem... Det här är så irriterande. Har vi nån lösning förutom att köpa ny skärm?

Permalänk
Medlem

Jag löste mitt problem genom att plocka bort och sätta dit grafikkortet igen.

Har inte använt denna dator på länge. Funkade i förrgår, men nu helt plötsligt så fick jag No Signal på alla tre portar.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.