Appar (program) som ej går att starta i fliken 'Alla appar' windows 8.1

Permalänk

Appar (program) som ej går att starta i fliken 'Alla appar' windows 8.1

Hej!

Jag har precis köpt en ny bärbar dator, Acer, med windows 8.1. Mitt problem är att det inte går att öppna apparna (programmen) som ligger under fliken Alla appar när jag trycker på "husetsymbolen" på aktivitetsfältet. Jag har även provat att lägga till några appar under fliken Favoriter men det händer ingenting där heller.

Jag kan öppna apparna när jag är ute i startmenyn och där fungerar de felfritt. Men jag vill kunna öppna dem när jag är i det "vanliga" läget på skrivbordet.

Jag har försökt att söka efter svar men jag hittar bara personer som har problem med att öppna apparna ute i startläget men där fungerar det felfritt för mig.

Är det någon som har någon aning vad detta beror på och kan ge mig lite tips på vad jag kan göra för att åtgärda detta?
Tack på förhand!

Permalänk
Avstängd

Den menyn (hussymbolen) är inte en del av Windows utan något som Acer lagt in (antar jag, du kan ha lagt in det själv också förstås). Startmenyn i Windows är helskärms-startmenyn i åttan och fram till nästa version som inte släppts än. Jag råder dig att använda den då den fungerar och det är den som finns på alla datorer.

Den ser väldigt annorlunda ut mot tidigare men funktionellt är det väldigt mycket samma sak. Trycker du på start så får du upp pinnade program, alltså program som du använder mest eller som du har valt att lägga där (och en massa appar från början, men använder du inte dem är det nog bäst att ta bort dem från denna delen av start), uppdelat i staplar och du kan ändra storlek på "klossarna" som utgör programgenvägarna och flytta runt dem som du vill. Alla program ligger under neråtpilen som ligger nedanför den första stapeln om du håller musen i närheten. Du kan högerklicka på programmen i båda dessa menyer och välja att fästa dem i aktivitetsfältet, eller på Start (alltså i staplarna på första delen av start), eller att ta bort denna koppling.

Vill du använda Acers program så får du hitta det på deras sida och installera om det.