Permalänk

760 SLI eller 980

Hej jag sitter och funderar på om jag ska köpa ett till 760 eller om jag ska vänta lite och samla ihop pengar till en 980?

Jag har planerat att köra tripple screen och enligt testerna vinner väl ett 980 mot 760 SLI.

Jag kör spel som WoW,cs,arma. cs kräver ju inte så mycket prestanda men arma II tripple screen så höjs kraven. har även tänkt att köpa bf4,skyrim,arma 3 och lite andra mer krävande spel då jag streamar.

Vad tycker ni?

jag skulle nog säga att 980 vinner men vill gärna veta vad ni tycker!

Visa signatur

CASE: Fractal Design Define R3 MOBO: Asus Z87-Pro
CPU: Intel Core i5 4670K 3,4GHz CPU Cooler: Cooler Master Hyper 212 Evo
RAM: 16GB Corsair Vengeance (4x4GB) GPU: Gigabyte GeForce GTX 760
PSU: Be-Quiet Pure Power L8 CM 630W SSD: Samsung 840 EVO Basic 250GB HD: WD Caviar Blue 1TB 7200RPM

Permalänk
Hedersmedlem

Jag tycker att du ska spara ihop till ett GTX 980. Det extra grafikminnet kommer att göra stor skillnad i så höga upplösningar som det blir, plus att du har möjligheten att uppgradera med ytterligare ett om du vill det i framtiden.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Entusiast

Om du ska köra med 3 skärmar så är det definitivt GTX 980 du ska ha, ingen tvekan över huvud taget.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈