Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Vad överdrev jag? Du skriver ju regelrätta lögner här. Jag har aldrig påstått att android inte behöver RAM, inte ens gett minsta antydning till att android ens skulle vara snålare med RAM, du hittar helt enkelt på.
Jag skriver att moderna androidtelefoner har gott om RAM till applikationer vilket innebär att de klarar multitasking utan att stänga appar. Låt säga att OS drar en halvgig (uppskattning), då har moderna androider 3-5 gånger så mycket ledigt till appar. Även om OS inte skulle dra något så har man 2-3 gånger så mycket RAM med androiderna.
Det är ingen överdrift att iOS stänger appar hela tiden. Det är en sanning. Så om man inte har många bollar i luften utan likt morsan pekar lite på en app åt gången så kan iOS duga. Med mitt personliga användarmönster så blir en iPhone oduglig.

Du skriver:

Citat:

skrivit ett halvt meddelande i facebook när du blir avbruten och måste ta fram buss-appen för att köpa en biljett? Med Android är det inga problem, du kan ringa ett telefonsamtal, skicka SMS och göra lite research med 100+ flikar i chrome innan du skriver klart meddelandet. Med Apple, så nä, har du startat en minimalt liten app ett par sekunder så får du starta om facebook-appen. Sidan du var inne på är borta och meddelandet likaså.

Vilket inte stämmer. Jag gjorde precis det jag sa i mitt inlägg innan jag postade det. Uppenbarligen överdriver du alltså eftersom faktum är att det gick alldeles utmärkt att fortsätta skriva på meddelandet. Att appar stängs ner hela tiden stämmer på min iPad 2 med 512MB, inte på min iPhone 5.

Att du sen kan ha 100+ flikar öppna (som inte behöver laddas om tar jag för givet annars ser jag inte riktigt poängen med att nämna det?) samtidigt som du gör en massa annat låter imponerande...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

iPhone 6 har 1GB ram. Lika framtidssäker som en dagstidning från Aftonbladet.

Z3 compact, inga tvek.

Det är ett plus. En telefon som går laggfritt med 1GB ram och inte behöver 3GB är ett bra betyg till Apple och en fin känga till Sony.

Jag har beställt en Z3.
Är lite oroad om lagg eftersom tex HTC One M8 laggar mycket mindre och batteriet räcker mycket längre om den har WP8 istället för tungrodda Android.
En annan grej som skrämmer mig med Z3an är den kassa batteritiden.
På deras hemsida skriver de om skrattretande 2 dagar som en triumf. Jag har 6" skärm idag, inget lagg och klarar mig 3 dygn utan problem med användning.
Och sen hackar folk på Apple om att presentera gamla specs

Så iPhone eller Z3?

Bägge är nog kul val

Jag skulle säga att iPhone är det säkra kortet. Man vet vad man får och de är oftast de som implementerar funktioner bäst. Att jämföra specs på papper som är så populärt är inget annat än korkat imo. Det enda som jag inte gillar jämfört med min telefon idag är iOS eftersom jag tycker WP är överlägset alternativen, men det är ju såklart bara min åsikt och sjukt vore väl om alla tyckte samma.
Är rätt säker på att den levererar.

Men jag körde på Z3 mest på kul. Haft 2st iPhone och sedan 2st WP8 på rad så det kunde vara kul att se hur Andriod förändrats sen sist jag hade det (en jobb telefon för ca 2 år sedan).
Men jag behåller min 1520 ett tag ifall jag skulle ångra mig och ifall den lilla skärmen blir för liten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Galaxy s5:s fingeravläsare är underlägsen Iphones både tekniskt och i användbarhet.

https://www.youtube.com/watch?v=R3C6OW8eMGk

Å 1min in i filmen "Right thumb" "Right thumb2", snyggt med flera fingerprofiler när man ska dema just denna funktionalitet

Skrivet av SS-A750:

Mer tum = bättre skärm. (Y)

Kör på Z3 Compact.

Jag skulle också köra på Compact Z3 just för att den blir mer användarvänlig.
Har en ZR, å svårt att se att Z1 är mer värt då hårdvaran är densamma förutom skärmen som är ca: 1" större

Gör frågan till dig själv, hur viktigt är det att kunna hålla telefonen i 1 hand säkert, möjligt att ha telefon i fickan utan att ha *förstorade* fickor.

Men kör Z3 framför Iphone6 absolut

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heppel:

Tre, och ja, det är det abonnemanget du tänker på. När de båda bråkade och hade samma erbjudande, fast tele2 hade 5kr billigare i månaden

Åh fan, jag bytte mitt för bara några veckor sedan till Surf 10gb med en M8 för 328kr per månad, men nu utan fria samtal och medelanden. Önskar nästan att man hade väntat och kanske blivit erbjuden detta istället.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Det är ett plus. En telefon som går laggfritt med 1GB ram och inte behöver 3GB är ett bra betyg till Apple och en fin känga till Sony.

Jag har beställt en Z3.
Är lite oroad om lagg eftersom tex HTC One M8 laggar mycket mindre och batteriet räcker mycket längre om den har WP8 istället för tungrodda Android.
En annan grej som skrämmer mig med Z3an är den kassa batteritiden.
På deras hemsida skriver de om skrattretande 2 dagar som en triumf. Jag har 6" skärm idag, inget lagg och klarar mig 3 dygn utan problem med användning.
Och sen hackar folk på Apple om att presentera gamla specs

Så iPhone eller Z3?

Bägge är nog kul val

Jag skulle säga att iPhone är det säkra kortet. Man vet vad man får och de är oftast de som implementerar funktioner bäst. Att jämföra specs på papper som är så populärt är inget annat än korkat imo. Det enda som jag inte gillar jämfört med min telefon idag är iOS eftersom jag tycker WP är överlägset alternativen, men det är ju såklart bara min åsikt och sjukt vore väl om alla tyckte samma.
Är rätt säker på att den levererar.

Men jag körde på Z3 mest på kul. Haft 2st iPhone och sedan 2st WP8 på rad så det kunde vara kul att se hur Andriod förändrats sen sist jag hade det (en jobb telefon för ca 2 år sedan).
Men jag behåller min 1520 ett tag ifall jag skulle ångra mig och ifall den lilla skärmen blir för liten.

Skulle inte säga att Z3 har kass batteritid då de tester som finns ute nu snarare visar att den ligger väldigt bra till när det kommer till batteritid. Vad tillverkaren själv säger att batteritiden är bör man nästan alltid strunta i. Speciellt när de säger att den räcker si och så många dagar. Då man inte har en aning om vad testförhållandet är.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marinlik:

Skulle inte säga att Z3 har kass batteritid då de tester som finns ute nu snarare visar att den ligger väldigt bra till när det kommer till batteritid.

Får väl se, finns ju inga tester ännu så var hittade du dem?
Jag går bara på vad Sony säger dvs 2 dygn vilket suger imo.
Men jag kan ju göra test när jag får den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Får väl se, finns ju inga tester ännu så var hittade du dem?
Jag går bara på vad Sony säger dvs 2 dygn vilket suger imo.
Men jag kan ju göra test när jag får den.

Såg att det var Z3 compact som testats. Mindre skärm, men även mindre batteri. Den verkrar ha väldigt bra batteritid enligt gsmarena. Även Swedroid har fått riktigt bra batteritid i det lilla de visat. 51% batteri kvar med 3h 27m skärmtid.

http://www.gsmarena.com/sony_xperia_z3_compact-review-1135p3....

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Var iväg till mm och testade ip5s med ios8, körde igång safari med några flikar, några appar och spel, inga problem vad jag kunde se. Sidorna laddades inte om i safari och inte spel heller.

Skrivet av Aleshi:

Det bästa är väl att få låna någons iPhone och testa multitaskingen själv. Känner inte till klipp som visar detta. Har bara erfarenhet från verkligheten så att säga

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marinlik:

Såg att det var Z3 compact som testats. Mindre skärm, men även mindre batteri. Den verkrar ha väldigt bra batteritid enligt gsmarena. Även Swedroid har fått riktigt bra batteritid i det lilla de visat. 51% batteri kvar med 3h 27m skärmtid.

http://www.gsmarena.com/sony_xperia_z3_compact-review-1135p3....

Som sagt, det visar sig med Z3, bara en vecka kvar tills den släpps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KiXeR:

Vad jag vet har sgs2 bara fått 4.1.2 uppdatering officiellt, det du pratar om är en rom av tredje part vilket är en annna historia. Ip4s har fått ios8 uppdatering via apple, även om enheten blir segare så stöds den fortfarande av tillverkaren, till skillnad från samsung som sk*ter i sina kunder. Sgs2 har hårdvara för att klara kitkat 4.4 galant men samsung vägrar uppdatera en väldigt bra telefon och de är nog inte ensamma på android marknaden.

Fast det är också det som gör android bra.
Att enheter stöds och optimeras hela tiden.
Medans Apple verkligen inte optimerar ex Iphone 4s osv för ios8 eftersom det alltid blir långsammare med äldre enheter vid nya os lanseringar.
Android brukar gå tvärtom, bli betydligt rappare.

Och med custom roms kan du får ut ännu mer.

Samsung är historiskt sämst på att uppdatera sina enheter officiellt dock, betydligt bakom htc, sony.

Permalänk
Medlem

Att android har blivit resurssnålare håller jag helt med om, det är givetvis väldigt bra men samtidigt så tar inte tillverkare tillvara detta. Det förstår jag till en viss del då tillverkare är företag som måste tjäna pengar för sina aktieägare men vi kunder blir lidande för det. Samsung är praktexempel på androidtillverkare som inte stödjer sina enheter. Apple har inte lagt så mkt krut på ip4s men den enheten är 3 år gammal, hårdvaran hänger inte helt med, dock om man kollar på youtube så är det inte helt dumt tex https://www.youtube.com/watch?v=f_5Vn1sADZU . Jag personligen har valt att bojkotta enheter som inte kommer från Google direkt aka Nexus av just den anledningen men det är bara jag. Nu blir det antagligen iPhone 6+, har aldrig ägt ios enhet och det ska bli spännande. Min Nexus 4 får bli backup telefon och nu när Android L kommer får vi se vad google har lyckats med.

Skrivet av JimmieSan:

Fast det är också det som gör android bra.
Att enheter stöds och optimeras hela tiden.
Medans Apple verkligen inte optimerar ex Iphone 4s osv för ios8 eftersom det alltid blir långsammare med äldre enheter vid nya os lanseringar.
Android brukar gå tvärtom, bli betydligt rappare.

Och med custom roms kan du får ut ännu mer.

Samsung är historiskt sämst på att uppdatera sina enheter officiellt dock, betydligt bakom htc, sony.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

Kör vad du vill.
Det är du som betalar i slutändan och jag tror att du kommer bli väldigt nöjd oavsett.

Just iOS8 är det väldigt knutet till Mac Os X.
Android är så klart knutet till Googles tjänster.

Hur använder du din telefon nu, vad är du villig att offra, vad tror du att du kommer gilla mot vad du tror du inte kommer gilla.
Själv sitter jag på min första android telefon och prisar det men ser också varför många inte gillar det. (kan vara telefonen i sig)

Jag har både mac och windows maskiner och för mig passar iOS8 väldigt bra då det funkar rätt nice!
Android är ju mer anpassningsbar men det är inte säkert att de blir bättre om man inte vet vad man gör.

till alla!
Ta ett djupt andetag och inse att det fortfarande är en telefon vi snackar om, inte meningen med livet, dra på löpskorna och spring några kilometer. ring o tjöta med päronen eller knäck en öl.

Visa signatur

Laptop: Ja
Mobil: Ja
Internet: Ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Du skriver:

Vilket inte stämmer. Jag gjorde precis det jag sa i mitt inlägg innan jag postade det. Uppenbarligen överdriver du alltså eftersom faktum är att det gick alldeles utmärkt att fortsätta skriva på meddelandet. Att appar stängs ner hela tiden stämmer på min iPad 2 med 512MB, inte på min iPhone 5.

Att du sen kan ha 100+ flikar öppna (som inte behöver laddas om tar jag för givet annars ser jag inte riktigt poängen med att nämna det?) samtidigt som du gör en massa annat låter imponerande...

Skrivet av KiXeR:

Var iväg till mm och testade ip5s med ios8, körde igång safari med några flikar, några appar och spel, inga problem vad jag kunde se. Sidorna laddades inte om i safari och inte spel heller.

Är ju definitivt RAM-relaterat. Jag har erfarenheten från iPhone 4s som tydligen bara har 512MB RAM. Den stänger verkligen program i samma sekund som man bara tittar till i ett annat. 1GB räcker längre, men man ska inte inbilla sig att operativsystemet får program och media att ta mindre RAM i anspråk. Så jag tvivlar inte en sekund på att en iPhone 6 börjar stänga appar tidigare än en android med 2-3GB ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plapo:

Kör vad du vill.
Det är du som betalar i slutändan och jag tror att du kommer bli väldigt nöjd oavsett.

Just iOS8 är det väldigt knutet till Mac Os X.
Android är så klart knutet till Googles tjänster.

Hur använder du din telefon nu, vad är du villig att offra, vad tror du att du kommer gilla mot vad du tror du inte kommer gilla.
Själv sitter jag på min första android telefon och prisar det men ser också varför många inte gillar det. (kan vara telefonen i sig)

Jag har både mac och windows maskiner och för mig passar iOS8 väldigt bra då det funkar rätt nice!
Android är ju mer anpassningsbar men det är inte säkert att de blir bättre om man inte vet vad man gör.

till alla!
Ta ett djupt andetag och inse att det fortfarande är en telefon vi snackar om, inte meningen med livet, dra på löpskorna och spring några kilometer. ring o tjöta med päronen eller knäck en öl.

Vissa tar det här med telefoner hårt. Oavsett vilken av dessa man väljer så får man en kanonlur. Smaken är som baken....

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Medlem

Ni som säger att apple är hopplöst efter kan inte vara så pålästa? Iphone 5s är fortfarande en av de absolut snabbaste enheterna vi har idag. Källa : http://www.anandtech.com/show/8169/the-lg-g3-review/7
Även argument om att 1gb är lite. Är meningslöst då IOS inte skulle tjänar nämnvärt på mer ram då IOS inte kör applikationer parallellt. Sen att jag tycker IOS är en sämre platfrom på andra sätt är en annan sak. Men hårdvaran är det inge fel på. Förutom möjligtvis batteritiden.
Från en android fanboy!

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem
Skrivet av upl8447:

Ni som säger att apple är hopplöst efter kan inte vara så pålästa? Iphone 5s är fortfarande en av de absolut snabbaste enheterna vi har idag. Källa : http://www.anandtech.com/show/8169/the-lg-g3-review/7
Även argument om att 1gb är lite. Är meningslöst då IOS inte skulle tjänar nämnvärt på mer ram då IOS inte kör applikationer parallellt. Sen att jag tycker IOS är en sämre platfrom på andra sätt är en annan sak. Men hårdvaran är det inge fel på. Förutom möjligtvis batteritiden.
Från en android fanboy!

Men som sagt, att iOS inte kör applikationer parallellt är ju ett problem. Med mer RAM så hade de kunnat göra så att de kört applikationer parallellt. Deras låga minnesmängd påverkar ju därmed upplevelsen. Android rensar också sådant man inte arbetar i för stunden ifall minnet tar slut, men har mer minne för att inte behöva göra det. Så båda behöver mer än 1GB RAM, men Apple väljer bort det.
Hade någon annan än Apple kunnat kränga en produkt med sådana argument? Hade du köpt en dator med argumentet att den inte behöver mer än 1GB RAM eftersom den stänger ner alla fönster och program bortsett från just det du har öppet? RAM-mängden är alltså inte på något vis irrelevant.

Permalänk
Skrivet av Aleshi:

Men som sagt, att iOS inte kör applikationer parallellt är ju ett problem. Med mer RAM så hade de kunnat göra så att de kört applikationer parallellt. Deras låga minnesmängd påverkar ju därmed upplevelsen. Android rensar också sådant man inte arbetar i för stunden ifall minnet tar slut, men har mer minne för att inte behöva göra det. Så båda behöver mer än 1GB RAM, men Apple väljer bort det.
Hade någon annan än Apple kunnat kränga en produkt med sådana argument? Hade du köpt en dator med argumentet att den inte behöver mer än 1GB RAM eftersom den stänger ner alla fönster och program bortsett från just det du har öppet? RAM-mängden är alltså inte på något vis irrelevant.

Som IOS fungerar idag så skulle mer RAM inte göra någon signifikant skillnad.
Det du pratar om skulle endast gälla OM apple renoverar IOS ganska rejält. Men så är ju inte fallet med IOS8 och innan riktig multitasking kommer så kanske dagens iphone med 1GB RAM redan är föråldrade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av upl8447:

Även argument om att 1gb är lite. Är meningslöst då IOS inte skulle tjänar nämnvärt på mer ram då IOS inte kör applikationer parallellt.

Jag tycker det är nämnvärt att applikationer slipper fimpa äldre applikationer och flikar i webbläsaren med mer minne. Det är många som klagar på detta i deras 1GB iOS enheter. Minnet slösas inte, det används, även om det inte används lika väl som i Android.

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Som IOS fungerar idag så skulle mer RAM inte göra någon signifikant skillnad.
Det du pratar om skulle endast gälla OM apple renoverar IOS ganska rejält. Men så är ju inte fallet med IOS8 och innan riktig multitasking kommer så kanske dagens iphone med 1GB RAM redan är föråldrade.

Det behövs ingen stor renovering av iOS bara för att den inte ska stänga ner program. Som någon med 1GB rapporterade innan så behöll den program i minnet längre än med 512MB. Med andra ord så finns ju "funktionen" att inte stänga av program till höger och vänster redan idag.

Permalänk
Skrivet av Aleshi:

Det behövs ingen stor renovering av iOS bara för att den inte ska stänga ner program. Som någon med 1GB rapporterade innan så behöll den program i minnet längre än med 512MB. Med andra ord så finns ju "funktionen" att inte stänga av program till höger och vänster redan idag.

Dåså! Då är ju IOS komplett

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Det behövs ingen stor renovering av iOS bara för att den inte ska stänga ner program. Som någon med 1GB rapporterade innan så behöll den program i minnet längre än med 512MB. Med andra ord så finns ju "funktionen" att inte stänga av program till höger och vänster redan idag.

Skrivet av Sears:

Jag tycker det är nämnvärt att applikationer slipper fimpa äldre applikationer och flikar i webbläsaren med mer minne. Det är många som klagar på detta i deras 1GB iOS enheter. Minnet slösas inte, det används, även om det inte används lika väl som i Android.

Skrivet av Aleshi:

Men som sagt, att iOS inte kör applikationer parallellt är ju ett problem. Med mer RAM så hade de kunnat göra så att de kört applikationer parallellt. Deras låga minnesmängd påverkar ju därmed upplevelsen. Android rensar också sådant man inte arbetar i för stunden ifall minnet tar slut, men har mer minne för att inte behöva göra det. Så båda behöver mer än 1GB RAM, men Apple väljer bort det.
Hade någon annan än Apple kunnat kränga en produkt med sådana argument? Hade du köpt en dator med argumentet att den inte behöver mer än 1GB RAM eftersom den stänger ner alla fönster och program bortsett från just det du har öppet? RAM-mängden är alltså inte på något vis irrelevant.

Jag kan säga att jag tycker det är tråkigt att ios funkar idag och hade velat se att de implementerade äkta multitasking och mer ram men som operativsystemet fungerar idag finns det inget behov av mycket ram. Det stämmer att det typ finns multitasking men du kan inte ha två applikationer som körs samtidigt. Du kan däremot ha ett flertal applikationer i viloläge men det kommer fortfarande bara vara en som körs och använder ram minne.

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem
Skrivet av upl8447:

men som operativsystemet fungerar idag finns det inget behov av mycket ram.

Men det finns det ju bevisligen. Kanske inte för dig, men många andra har behov av mer RAM. Bara för att någonting stämmer för dig betyder inte att det stämmer för alla.

Citat:

Du kan däremot ha ett flertal applikationer i viloläge men det kommer fortfarande bara vara en som körs och använder ram minne.

Där är du helt fel ute. Appar som ligger i "viloläge" måste ju ligga i RAM, och använder ju automatiskt RAM-minne.

Permalänk

Jag vill flika in en annan grej som glöms bort i ios vs androidkriget, och det är att i många fall är tillbehören mycket billigare till Androidlurar. Dessa kör ofta micro-usb och det finns en uppsjö piratgrejer och orginalgrejer till den standarden.
Till ios har det rätt nyligen kommit piratladdare, men innan fanns det bara originalprodukter och några få som tillverkades på licens och var i liknande prisklass som orginalen.

Visa signatur

Det är inte lätt att va tung...

Permalänk
Skrivet av Naxos:

Jag har en iPad Air. Som konstant har app krashar och Safari klarar inte av speciellt många flikar.
Och nej, iPhones är verkligen inte mer framtidssäkra. Kolla vad som händer med en iPhone 4s när du uppdaterar till iOS 8.

http://static.feber.se/article_images/35/78/69/357869_1280.jp...

Vad händer? Jo den blir långsammare.
Jag uppdaterade morsans gamla Samsung S2 till 4.4, blev blixtsnabb. Den kommer duga i några år till tack vare Googles optimeringar.

Tillåt mig att skratta, det är inte en gammal iphone 4s TS ska köpa, valet är iphone 6 eller en Xperia Z3. Jag har en iphone 5 (den första vanliga) och upplever telefonen snabbare med iOS 8 än 7. Så TS bortse från det där testet. Dock hade nog valt compact 3s iochmed den är såpass slimmad och nästintill lika snabb som vanliga S3.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Skrivet av upl8447:

Ni som säger att apple är hopplöst efter kan inte vara så pålästa? Iphone 5s är fortfarande en av de absolut snabbaste enheterna vi har idag. Källa : http://www.anandtech.com/show/8169/the-lg-g3-review/7
Även argument om att 1gb är lite. Är meningslöst då IOS inte skulle tjänar nämnvärt på mer ram då IOS inte kör applikationer parallellt. Sen att jag tycker IOS är en sämre platfrom på andra sätt är en annan sak. Men hårdvaran är det inge fel på. Förutom möjligtvis batteritiden.
Från en android fanboy!

Det testet kan inte vara sant någonstans.

Möjligtvis om dom enbart har testat 2 kärnor på alla modeller.

Edit; Tog bort massa onödigt tjafs som kan verka provocerande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Tillåt mig att skratta, det är inte en gammal iphone 4s TS ska köpa, valet är iphone 6 eller en Xperia Z3. Jag har en iphone 5 (den första vanliga) och upplever telefonen snabbare med iOS 8 än 7. Så TS bortse från det där testet. Dock hade nog valt compact 3s iochmed den är såpass slimmad och nästintill lika snabb som vanliga S3.

Skratta du. Synd att du inte förstår poängen, jag länkade den för att bara visa hur Apple gör sina äldre enheter långsammare. iPhone 6 kommer en vacker dag vara i samma sits om inte Apple skärper sig.

Permalänk
Medlem

Skulle gått på z3, snygg, snabb och bäst batteritid på marknaden.

Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M1 Pro | 32GB RAM | 1TB Lagring

Permalänk
Skrivet av Nisse-Tuta:

Får väl se, finns ju inga tester ännu så var hittade du dem?
Jag går bara på vad Sony säger dvs 2 dygn vilket suger imo.
Men jag kan ju göra test när jag får den.

Vet inte om du bott under en sten eller något men 2 dagars batteritid är ruskigt bra för en smarth-phone. Kanske främst eftersom de räknar dagar där telefonen faktiskt användts.

Visa signatur

Bitfenix Shanobi Red. CPU: i5 4690K GPU: EVGA 970 Ram: 8GB 1600mhz. Lagring: Hyper X 256GB SSDSmartphone: Xperia Z3Macbook Pro Retina Late 2013

Permalänk
Skrivet av Heppel:

Hej

Har fått erbjudande från min operatör att förlänga abonnemanget, och som plus får jag en ny mobil.

De två jag väljer mellan är iPhone 6 och Sony Xperia Z3 compact (begränsat urval och dessa två är de enda värda). Jag måste också välja rätt snart eftersom erbjudandet kommer löpa ut annars, så vänta på recensioner kan jag ej göra (mer än de som finns idag).

Så vad tror ni? Vilken mobil kommer man bli mest nöjd med? Jag vill ha en mobil som krånglar så lite som möjligt och den ska helst inte lagga. Jag kommer från iPhone 4S som har haft sina bättre och sämre stunder i prestation (just nu funkar inte Wi-fi t.ex.).

Hjälp mig klura ut vilken modell som är mest värd att skaffa.

EDIT: Priset skiljer sig mellan dessa. Z3 compact blir gratis. iPhone 6 blir +70kr i månaden. Z3 vanliga blir också +70kr i månaden.
I slutändan så blir priset inte farligt oavsett vad jag väljer. Har allt fritt och 10gb surf och för det betalar jag 350kr i månaden.

Pris i slutändan:
Z3 Compact: 350kr/månaden
Z3 Vanliga: 420kr/månaden
iPhone 6: 420kr/månaden

vad har du för abonnemang som ger dig ny telefon, 10 Gb surf som fria samtal och fria sms?
en fråga, brukar det gå att förhandla med mobiloperatörer, jag har just nu telenor för 149 kr/mån med gratis surf och ring pott på 149 kr men funderar att byta till tele2 då de har rätt bra studenterbjudande, 274kr/mån för z3c 3Gb surf och fria sms, dock inte fria samtal.