Permalänk

Z3 är nog det bästa valet, eller Z2 om du vill spara några slantar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange75:

Jodå , nästan alla appar finns till Wp. Bazisten har inte riktigt koll på läget , inget ont om Bazisten.
Det är bara så att Microsoft kollar igenom alla appar innan dom släpps till Wp. Vilket innebär att man slipper alla skit appar och virus mög som finns till Android.
Inget ont om Android , men jag personligen föredrar WP alla dagar i veckan.
Sen tycker jag att en Nokia lur har ett riktigt skönt flytt , har inte varit med en enda gång att det laggat eller hackat.
Nokia Drive är utan tvekan det bästa som finns till en mobil , har kört diverse till Android och inget kommer i närheten av Nokias.
Lycka till med köpet

Okej, då står det mest mellan Z3/compact samt Nokias sen ska jag kolla in den Nexus 6 luren med när den släpps!

Visa signatur

Chassi*fractal design define C* *Nätaggregat*EVGA Supernova G2 750W* *Grafikort*EVGA 1070 * *moderkort*MSI Z170A KRAIT GAMING 3X* *Ramminne*Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance LPX Svart* *Processor*Intel Core i7 6700K * *SSD*Samsung 850-Series EVO 500GB**SSD*WD 240GB ssd[B]

Permalänk
Medlem
Skrivet av DjSweetBazz:

Z3 är nog det bästa valet, eller Z2 om du vill spara några slantar

Skickades från m.sweclockers.com

ska kolla lite på dessa o känna hur de känns

Visa signatur

Chassi*fractal design define C* *Nätaggregat*EVGA Supernova G2 750W* *Grafikort*EVGA 1070 * *moderkort*MSI Z170A KRAIT GAMING 3X* *Ramminne*Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance LPX Svart* *Processor*Intel Core i7 6700K * *SSD*Samsung 850-Series EVO 500GB**SSD*WD 240GB ssd[B]

Permalänk
Medlem

Tack för all hjälp! uppskattas!

Visa signatur

Chassi*fractal design define C* *Nätaggregat*EVGA Supernova G2 750W* *Grafikort*EVGA 1070 * *moderkort*MSI Z170A KRAIT GAMING 3X* *Ramminne*Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance LPX Svart* *Processor*Intel Core i7 6700K * *SSD*Samsung 850-Series EVO 500GB**SSD*WD 240GB ssd[B]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xquade:

Tid har jag ingen som helst brådska vill bara veta lite så man kan börja leta o kolla lite på olika telefoner!

Som tidigare nämnt: vänta på nästa Nexus. Nexus är märket som har sannolikt bäst mjukvara av alla Android mobiler (vilket inte är så konstigt då det är Googles märke och Google gör Android). Bättre mjukvara i Android världen innebär bättre flyt, så är detta en prioritet blir det inte bättre än Nexus.
Den nuvarande Nexus modellen - Nexus 5 - är en riktigt bra lur, med ganska medioker batteritid. Den kan vara värd att ta en titt på även om nästa modell är runt hörnet just för att nästa Nexus kanske kommer att bli väldigt stor (ryktas 5.9tum).

Kortfattat skulle jag rekommendera Z3 Compact, Nexus 5 och HTC One M8 bland nuvarande modeller. Svagheter skulle jag säga är mjukvara på Z3C, batteritid på N5 och kamera på M8.
Ingen av dem har någon riktigt förödande nackdel, men dessa kan vara värda att tänka på.
Z3 Compact är ju rena rama drömmen när det kommer till hårdvara. Den är superkompakt för en skärm på 4.6tum, samt har en riktigt bra kamera.

När det kommer till WP (Windows Phone) så är jag inte så positiv. Nokia gör jättebra hårdvara, men mjukvaran har inte så mycket att erbjuda jämfört med Android i mitt tycke. WP har egentligen bara en fördel mot andra mobila operativsystem: flyt. WP flyter väldigt bra. Men funktionaliteten är inte ens nära Android på många punkter.
De flesta viktiga appar finns, men utbudet är mycket mindre än till Android, WP har bara 30% av de appar Android har.

Att använda virus som en nackdel med Android som personer i denna tråden gjort är dumheter. Virus existerar knappt till Android. Något som däremot existerar är malware, men där gäller vanligt förnuft. Får du inte virus/malware i din Windows dator så kommer du inte få det i din Android telefon. Skiten du får in kan dessutom göra mycket mindre skada i Android än i Windows och det är mycket lättare att ta bort den.

Permalänk

Har med en iphone 4 sen 4 år tillbaka. Ska byta till iphone 6 nu. Smidigt när man har alla appköp där redan. Finns säkert telefoner med monsterhårdvara som slår apple på fingrarna men jag tror lätt du klarar dig 3-4 år med en 6:a om du som jag klarat dig med en 4:a fram tills idag. Sen beror det väl såklart vad man använder telefonen till. Jag spelar själv inga krävande spel så behöver inte bry mig så mycket mer än att jag får en bra kamera i telefonen.

Visa signatur

Seasonic Focus GX 850w || Ryzen 5 5600X || Asus rog strix X570-F || 4x8GB Spectrix D60G DDR4 3600MHZ || 1TB Samsung Pro NVMe || 500GB Samsung Pro NVMe || ASUS ROG Ryujin AURA RGB 360mm || Asus geforce 3060Ti Tuf || Corsair Carbide 275R Airflow White

Permalänk
Medlem
Skrivet av robertr81:

Har med en iphone 4 sen 4 år tillbaka. Ska byta till iphone 6 nu. Smidigt när man har alla appköp där redan. Finns säkert telefoner med monsterhårdvara som slår apple på fingrarna men jag tror lätt du klarar dig 3-4 år med en 6:a om du som jag klarat dig med en 4:a fram tills idag. Sen beror det väl såklart vad man använder telefonen till. Jag spelar själv inga krävande spel så behöver inte bry mig så mycket mer än att jag får en bra kamera i telefonen.

vill mest testa android pga allt man har hört e rätt så positivt men helt klart kollar jag på Iphone också men jag tror jag kommer gå till android/WP sidan av mobilträsket.

Skrivet av Sears:

Som tidigare nämnt: vänta på nästa Nexus. Nexus är märket som har sannolikt bäst mjukvara av alla Android mobiler (vilket inte är så konstigt då det är Googles märke och Google gör Android). Bättre mjukvara i Android världen innebär bättre flyt, så är detta en prioritet blir det inte bättre än Nexus.
Den nuvarande Nexus modellen - Nexus 5 - är en riktigt bra lur, med ganska medioker batteritid. Den kan vara värd att ta en titt på även om nästa modell är runt hörnet just för att nästa Nexus kanske kommer att bli väldigt stor (ryktas 5.9tum).

Kortfattat skulle jag rekommendera Z3 Compact, Nexus 5 och HTC One M8 bland nuvarande modeller. Svagheter skulle jag säga är mjukvara på Z3C, batteritid på N5 och kamera på M8.
Ingen av dem har någon riktigt förödande nackdel, men dessa kan vara värda att tänka på.
Z3 Compact är ju rena rama drömmen när det kommer till hårdvara. Den är superkompakt för en skärm på 4.6tum, samt har en riktigt bra kamera.

När det kommer till WP (Windows Phone) så är jag inte så positiv. Nokia gör jättebra hårdvara, men mjukvaran har inte så mycket att erbjuda jämfört med Android i mitt tycke. WP har egentligen bara en fördel mot andra mobila operativsystem: flyt. WP flyter väldigt bra. Men funktionaliteten är inte ens nära Android på många punkter.
De flesta viktiga appar finns, men utbudet är mycket mindre än till Android, WP har bara 30% av de appar Android har.

Att använda virus som en nackdel med Android som personer i denna tråden gjort är dumheter. Virus existerar knappt till Android. Något som däremot existerar är malware, men där gäller vanligt förnuft. Får du inte virus/malware i din Windows dator så kommer du inte få det i din Android telefon. Skiten du får in kan dessutom göra mycket mindre skada i Android än i Windows och det är mycket lättare att ta bort den.

hmm, tack för detta får mig o tänka extra på lite allt möjligt men har helt klart fått en bild om hur marknaden ser ut iaf!

Visa signatur

Chassi*fractal design define C* *Nätaggregat*EVGA Supernova G2 750W* *Grafikort*EVGA 1070 * *moderkort*MSI Z170A KRAIT GAMING 3X* *Ramminne*Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance LPX Svart* *Processor*Intel Core i7 6700K * *SSD*Samsung 850-Series EVO 500GB**SSD*WD 240GB ssd[B]

Permalänk

[QUOTE="Xquade;14880725"]vill mest testa android pga allt man har hört e rätt så positivt men helt klart kollar jag på Iphone också men jag tror jag kommer gå till android/WP sidan av mobilträsket.

Jag förstår. Jag kör själv nexus 7 som surfplatta just för att jag har andra behov där som jag inte tycker lirar som jag vill med ipad. Android e gött men är ganska fult gränsnittsmässigt default. Tycker ios är jämnare där vilket ger en trevlig upplevelse utan massa tweaks och grejer. Men det är såklart bara vad jag tycker

Visa signatur

Seasonic Focus GX 850w || Ryzen 5 5600X || Asus rog strix X570-F || 4x8GB Spectrix D60G DDR4 3600MHZ || 1TB Samsung Pro NVMe || 500GB Samsung Pro NVMe || ASUS ROG Ryujin AURA RGB 360mm || Asus geforce 3060Ti Tuf || Corsair Carbide 275R Airflow White

Permalänk
Medlem

Skulle helt klart köpt en Windows Phone om jag vore du.

Elgiganten säljer just nu Nokia lumia 1020 för 1990:_
Lite äldre hårdvara men bästa mobilkameran.

http://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/mobiltelefone...

Annars skulle jag rekommendera Lumia 930 eller vänta på någon nyare.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Skulle helt klart köpt en Windows Phone om jag vore du.

Elgiganten säljer just nu Nokia lumia 1020 för 1990:_
Lite äldre hårdvara men bästa mobilkameran.

http://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/mobiltelefone...

Annars skulle jag rekommendera Lumia 930 eller vänta på någon nyare.

de vart ett trevligt pris men hur gammal är denna telefonen ungefär?

Visa signatur

Chassi*fractal design define C* *Nätaggregat*EVGA Supernova G2 750W* *Grafikort*EVGA 1070 * *moderkort*MSI Z170A KRAIT GAMING 3X* *Ramminne*Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance LPX Svart* *Processor*Intel Core i7 6700K * *SSD*Samsung 850-Series EVO 500GB**SSD*WD 240GB ssd[B]

Permalänk
Medlem

Är du student är LG G3 ett solklart val! 2400kr för själva telefonen är ett pangpris och så tillkommer det en extra avgift för abonnemanget (99kr).

http://www.mecenat.se/studentrabatter/datorer-och-telefoni/te...

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlexGear:

Är du student är LG G3 ett solklart val! 2400kr för själva telefonen är ett pangpris och så tillkommer det en extra avgift för abonnemanget (99kr).

http://www.mecenat.se/studentrabatter/datorer-och-telefoni/te...

jao är student

Visa signatur

Chassi*fractal design define C* *Nätaggregat*EVGA Supernova G2 750W* *Grafikort*EVGA 1070 * *moderkort*MSI Z170A KRAIT GAMING 3X* *Ramminne*Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance LPX Svart* *Processor*Intel Core i7 6700K * *SSD*Samsung 850-Series EVO 500GB**SSD*WD 240GB ssd[B]

Permalänk
Medlem

För dom som rekommenderar Z3 Compact.
Om den är i närheten av sin äldre broder Z2 Compact så kommer du ej bli besviken. Väldigt tålig och har aldrig upplevt "lagg", sitter dock väldigt väldigt sällan och pillar i appar och dylikt på telefon så kan vara därför.

Hur som helst, anledningen till att jag skulle rekommendera Z2 eller 3 compact (om 3an är likadan "stöttålig") är att jag tog en cirka 100kg trästock på låret där telefon låg på jobbet och det ända som skedde va en repa som gick rakt igenom på cirka 10mm vilket är förvånansvärt tåligt, jag trodde hela telefonen hade gått i bitar.

Visa signatur

Fractal Design XL R2 | EVGA SuperNova G2 | 4770k | Noctua U14-S | MSI 780-Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xquade:

de vart ett trevligt pris men hur gammal är denna telefonen ungefär?

Strax över ett år gammal. Så tycker du om att ta bilder så är denna solklar. Framförallt för priset den kostar nu.

Sen flyter wp även fint på lite äldre hårdvara.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av wezzmhm:

För dom som rekommenderar Z3 Compact.
Om den är i närheten av sin äldre broder Z2 Compact så kommer du ej bli besviken. Väldigt tålig och har aldrig upplevt "lagg", sitter dock väldigt väldigt sällan och pillar i appar och dylikt på telefon så kan vara därför.

Hur som helst, anledningen till att jag skulle rekommendera Z2 eller 3 compact (om 3an är likadan "stöttålig") är att jag tog en cirka 100kg trästock på låret där telefon låg på jobbet och det ända som skedde va en repa som gick rakt igenom på cirka 10mm vilket är förvånansvärt tåligt, jag trodde hela telefonen hade gått i bitar.

Detta tycker jag är lustigt då det inte finns någon Z2 Compact
(förstår att du menar Z1 Compact)

Z3 Compact är faktiskt betydligt bättre än Z1 Compact på många punkter. Z1 var hyfsad, men Z3 tycker jag är en riktig fullträff. Z3 har fixat problemen med lins distorsion för kameran, den har bättre batteritid och den har en större skärm på samma yta.
De löste mina enda stora klagomål med ettan: kameralinserna och död-ytan på fronten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sears:

Detta tycker jag är lustigt då det inte finns någon Z2 Compact
(förstår att du menar Z1 Compact)

Ah yes!

Visa signatur

Fractal Design XL R2 | EVGA SuperNova G2 | 4770k | Noctua U14-S | MSI 780-Ti

Permalänk
Medlem

Att det skulle saknas viktiga appar till WP idag är naturligtvis ren lögn. Nämn en enda vettig (och då menar jag inte appar som emulerar sextiofem olika fisljud och ljussvärd) app som inte finns till WP..

För övrigt är WP det OS som oavsett hårdvara flyter smidigast (försök att köra iOS8 på en iphone 3 tex.. eller en nyare version av android på en 2 år gammal androidlur). Android har generellt bättre hårdvara och större möjligheter att customisera (förlåt för svengelska) användarupplevelsen, men i min mening är både användarvänligheten, flytet och framförallt - stabiliteten oöverträffad på WP.

1990:- för en Lumia 1020 är ett rån.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Havrefras_:

Att det skulle saknas viktiga appar till WP idag är naturligtvis ren lögn. Nämn en enda vettig (och då menar jag inte appar som emulerar sextiofem olika fisljud och ljussvärd) app som inte finns till WP..

För övrigt är WP det OS som oavsett hårdvara flyter smidigast (försök att köra iOS8 på en iphone 3 tex.. eller en nyare version av android på en 2 år gammal androidlur). Android har generellt bättre hårdvara och större möjligheter att customisera (förlåt för svengelska) användarupplevelsen, men i min mening är både användarvänligheten, flytet och framförallt - stabiliteten oöverträffad på WP.

1990:- för en Lumia 1020 är ett rån.

Swedbank? Nordea? Vem ringde? Det är appar jag saknar iaf. Fick byta bank nu när jag köpte en 930

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blozzard:

Swedbank? Nordea? Vem ringde? Det är appar jag saknar iaf. Fick byta bank nu när jag köpte en 930

Bankhubben har fullt stöd för Swedbank. Nordea vet jag inte, skulle kunna vara den. Vem ringde? finns det andra alternativ till men med samma funktion, bland annat Truecaller.

Permalänk
Medlem

Jag kör swedbank på WP, kan göra allt jag behöver, saknar inget.
Hoppas det kommer funka lika bra med Android, ska också prova det nu med nästa mobil på kul.
Men den har stora skor att fylla efter WP8. Kommer behålla Lumian för säkerhetsskull.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Havrefras_:

Att det skulle saknas viktiga appar till WP idag är naturligtvis ren lögn. Nämn en enda vettig (och då menar jag inte appar som emulerar sextiofem olika fisljud och ljussvärd) app som inte finns till WP..

För övrigt är WP det OS som oavsett hårdvara flyter smidigast (försök att köra iOS8 på en iphone 3 tex.. eller en nyare version av android på en 2 år gammal androidlur). Android har generellt bättre hårdvara och större möjligheter att customisera (förlåt för svengelska) användarupplevelsen, men i min mening är både användarvänligheten, flytet och framförallt - stabiliteten oöverträffad på WP.

1990:- för en Lumia 1020 är ett rån.

Det börjar bli pinsamt att höra alla WP dra denna sägelse hela tiden nu, nu har även Nokia börjat med detta "vilka appar är det du saknar", detta är deras sätt att kontra.

Problemet är inte att apparna saknas, utan största problemet ligger på att apparna som finns är i Beta om man gått från IOS/Android och precis kommit till WP, då blir man verkligen förvånad över hur dåliga apparna är. Detta är inte ett fåtal, utan det gäller de flesta appar. Självklart finns det WP appar som ser bättre ut än konkurrenterna, men de är väldigt få.

Permalänk
Visa signatur

Seasonic Focus GX 850w || Ryzen 5 5600X || Asus rog strix X570-F || 4x8GB Spectrix D60G DDR4 3600MHZ || 1TB Samsung Pro NVMe || 500GB Samsung Pro NVMe || ASUS ROG Ryujin AURA RGB 360mm || Asus geforce 3060Ti Tuf || Corsair Carbide 275R Airflow White

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dejch:

Det börjar bli pinsamt att höra alla WP dra denna sägelse hela tiden nu, nu har även Nokia börjat med detta "vilka appar är det du saknar", detta är deras sätt att kontra.

Problemet är inte att apparna saknas, utan största problemet ligger på att apparna som finns är i Beta om man gått från IOS/Android och precis kommit till WP, då blir man verkligen förvånad över hur dåliga apparna är. Detta är inte ett fåtal, utan det gäller de flesta appar. Självklart finns det WP appar som ser bättre ut än konkurrenterna, men de är väldigt få.

Håller inte med helt enkelt. Jag gick från iOS till WP när WP8 var nytt och redan då fanns allt ag behövde.
Du måste förstå att folk är olika. En app som du tyker är viktig kanske andra tycker är onödigt skit och tvärt om.
Det är snarare det konstanta gnabbet blanf folk på forum som är pinsamt. Det är snart 10 år sedan smartphonen slog igenom och folk grälar fortfarande som små barn.
Undrar hur länge det tog innan fanboys lugnade ner sig om cola/pepsi, levi/diesel osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TwiceFire:

Dom flesta appar finns som man verkligen använder sig av. Finns inte 1000 olika klock och alarm appar direkt som på ios och google.

Dom flesta företag gör appar till WP.

Finns Swedbank än ?
Finns Nordea bank app ?
Facebook funkar sådär säger många vet inte personligen.
Googles appar är överlag rätt få . Youtube t ex vet att WP har någon ripoff som heter något annat.

Det är lite lögn att säga att WP har det mesta när många stora Appar helt saknas eller är usla till programmeringen. Sen finns det så klart anledningar till varför det är så med, nämligen att Microsofts vision om att bli näst störst inom 2 år typ inte blev som dom tänkte sig.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dejch:

Det börjar bli pinsamt att höra alla WP dra denna sägelse hela tiden nu, nu har även Nokia börjat med detta "vilka appar är det du saknar", detta är deras sätt att kontra.

Problemet är inte att apparna saknas, utan största problemet ligger på att apparna som finns är i Beta om man gått från IOS/Android och precis kommit till WP, då blir man verkligen förvånad över hur dåliga apparna är. Detta är inte ett fåtal, utan det gäller de flesta appar. Självklart finns det WP appar som ser bättre ut än konkurrenterna, men de är väldigt få.

Deras sätt att kontra? Huh... skärp dig nu. Sitter man och klagar på att det inte finns appar och sen inte kan nämna en enda app som man anser fattas ja då är man ute på tunn is. Men om vi bortser från den motsägelsen, vilka viktiga appar är då i beta och fungerar dåligt tycker du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Havrefras_:

Att det skulle saknas viktiga appar till WP idag är naturligtvis ren lögn. Nämn en enda vettig (och då menar jag inte appar som emulerar sextiofem olika fisljud och ljussvärd) app som inte finns till WP..

För övrigt är WP det OS som oavsett hårdvara flyter smidigast (försök att köra iOS8 på en iphone 3 tex.. eller en nyare version av android på en 2 år gammal androidlur). Android har generellt bättre hårdvara och större möjligheter att customisera (förlåt för svengelska) användarupplevelsen, men i min mening är både användarvänligheten, flytet och framförallt - stabiliteten oöverträffad på WP.

1990:- för en Lumia 1020 är ett rån.

Det som avgjorde för mig när jag bytte till Android var att Swedbank app saknas, mig veterligen går det inte handla värdepapper i Bankhubben samt avsaknaden av Chromecast funktion och Spotify Connect i Spotify appen. Dessutom var det betydligt sämre funktionalitet i stora appar som Facebook. Sedan så råkade man ofta ut för att appar fanns för Ios o Android vid större idrottsevenemang som Gothia cup i fotboll o Irsta Blixten i handboll men naturligtvis saknades för Windows vilket var irriterande för mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Havrefras_:

Deras sätt att kontra? Huh... skärp dig nu. Sitter man och klagar på att det inte finns appar och sen inte kan nämna en enda app som man anser fattas ja då är man ute på tunn is. Men om vi bortser från den motsägelsen, vilka viktiga appar är då i beta och fungerar dåligt tycker du?

Ja ska inte göra mig besvär åt att lägga så mycket tid åt att besvara din fråga eftersom alla som testat på WP redan vet svaret på detta, men jag ska göra dig glad:

Ni kanske undrar hur jag vet allt detta. Nu är det så att jag sålde min 5s förra veckan just för att köpa iphone 6 eller annan telefon, så jag hade tur som inte hunnit sälja min 1520a ännu.

Facebook appen är bara pinsam. Bilderna visas ibland inte hela, dvs du ser en del av bilden. När jag klickar mig in på kommentarerna så ser jag ingenting. Synck, fungerar inte alls, utan du måste själv uppdatera appen för att få nytt innehåll. Sedan så finns det en massa annat.

Om man har kört spotify appen på ios några månader, och sedan hoppar över till WP versionen, då vill man bara slänga ifrån sig telefonen, eftersom ja den fungerar så dåligt. Har man dock inga krav alls, utan nöjer sig med att programmet kan spela upp musiken, då har man helt enkelt kommit rätt

Netflix appen spelar inte upp i samma kvalite som den gör i IOS appen, dvs upplösningen.

Viber appen fungerar knappt alls bra. Folk ringer mig fast det inte syns hos mig, sedan efter några minuter får jag upp ett meddelande om ett missat samtal.

Detta är bara lite, men de flesta håller säkert med. Hade Apparna varit lika bra som i Android IOS, så hade jag aldrig tvekat över att hoppa till WP , tyvärr så verkar det som om plattformen är döende även om ingen vågar erkänna detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dejch:

Ja ska inte göra mig besvär åt att lägga så mycket tid åt att besvara din fråga eftersom alla som testat på WP redan vet svaret på detta, men jag ska göra dig glad:

Ni kanske undrar hur jag vet allt detta. Nu är det så att jag sålde min 5s förra veckan just för att köpa iphone 6 eller annan telefon, så jag hade tur som inte hunnit sälja min 1520a ännu.

Facebook appen är bara pinsam. Bilderna visas ibland inte hela, dvs du ser en del av bilden. När jag klickar mig in på kommentarerna så ser jag ingenting. Synck, fungerar inte alls, utan du måste själv uppdatera appen för att få nytt innehåll. Sedan så finns det en massa annat.

Om man har kört spotify appen på ios några månader, och sedan hoppar över till WP versionen, då vill man bara slänga ifrån sig telefonen, eftersom ja den fungerar så dåligt. Har man dock inga krav alls, utan nöjer sig med att programmet kan spela upp musiken, då har man helt enkelt kommit rätt

Netflix appen spelar inte upp i samma kvalite som den gör i IOS appen, dvs upplösningen.

Viber appen fungerar knappt alls bra. Folk ringer mig fast det inte syns hos mig, sedan efter några minuter får jag upp ett meddelande om ett missat samtal.

Detta är bara lite, men de flesta håller säkert med. Hade Apparna varit lika bra som i Android IOS, så hade jag aldrig tvekat över att hoppa till WP , tyvärr så verkar det som om plattformen är döende även om ingen vågar erkänna detta.

Hmm, att du och jag använder helt olika appar förklarar visst en del av skillnaderna i upplevelse. Netflix vet jag ingenting om, och använder inte på mobilen, så där har du säkert rätt. Facebook har aldrig vart problem för mig eller någon jag känner som använder WP. Viber vet jag inte ens vad det är men efter lite googlande verkar det vara en variant av Whatsapp, (som ju fungerar utmärkt), men det är ju synd att Viber inte fungerar bra. Spotify har utlovat en uppdatering för att komplettera de features som saknas idag.

Att det finns appar som är dåliga och att det finns appar som är bra är knappast unikt för WP, och man hör aldrig någon klaga på Android eller iOS p.g.a en dålig app, utan där förstår man att en dålig app ej är att likställa med ett dåligt OS. Jag håller med om att för något år sedan var andelen dåliga/buggiga appar störra hos WP men å andra sidan har både iOS och Android haft många fler år på sig att mogna. I dagsläget fungerar samtliga appar jag använder utmärkt till WP och användarupplevelsen är för mig mycket bättre på WP (med avseende på flyt och stabilitet) än något av de andra mobila OSen.

Mycket handlar såklart om vilka appar man använder och vad man prioriterar med sin telefon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Havrefras_:

Att det finns appar som är dåliga och att det finns appar som är bra är knappast unikt för WP, och man hör aldrig någon klaga på Android eller iOS p.g.a en dålig app, utan där förstår man att en dålig app ej är att likställa med ett dåligt OS.
Jag håller med om att för något år sedan var andelen dåliga/buggiga appar störra hos WP men å andra sidan har både iOS och Android haft många fler år på sig att mogna.

Att Android och iOS båda fått tid att mogna medan WP inte fått det gör det inte till en mindre nackdel.
Ekosystemet i WP är fortfarande väldigt underlägset det i motståndet. Det totala antalet appar är 30% av det totala antalet i Android och iOS (ej kombinerat självklart) och den generella kvaliteten på apparna är lägre. Detta är faktum. Och det är en nackdel man inte borde se bort från.

Permalänk
Medlem

1020 har ett riktigt bra pris OM man verkligen kommer dra nytta av kameran. Annars är den ï mångt och mycket samma som 920. Den senaste/kommende uppdateringen (Denim) riskerar att föråldra 1020 ytterligare/snabbare då den riskerar att bli utan en hel del funktionalitet som t.ex. kommer till 930. WPcentral.com har ganska bra info om Denim, om du är intresserad.

Det ligger mycket sanning i att även om apparna finns, saknar de viss funktionalitet eller så är de inte lika välputsade som dess motsvarighet på de andra operativsystemen. Men man kan samtidigt nämna att WP har ett par riktigt grymma tredjepartstillverkare, t.ex. Rudy Huyn som mer elelr mindre gjort en batter version än den officiella Instagram.

Det är bara att surfa in på windowsphone.com och leta runt efter apparna du söker. Förhoppningsvis hittar du de flesta. Blocket, behöver du inte bemödiga dig med att leta efter. Den finns men är värdelös. WP har dock en utmärkt webbläsare som löser det på ett bättre sätt.

Sen håller jag med om att facebook-appen har väldigt mycket att förbättra. Både funktionsmässigt och prestandamässigt. Man behöver inte ens jämföra med ios eller android för att få den känslan...

Sen har ju operativsystemets ecosystem en del fördelar - t.ex. integrationen mellan skydrive, office och xbox.

Lycka till

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W