Corsair Gaming lanserar K70 och K95 med Cherry MX RGB

Permalänk
Medlem

amen sluta upp med det priset.....

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av daempull:

Är detta en ny version? Newegg och Amazon har ju sålt K70 RGB ett tag nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Det här är versionen med nordisk layout.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-Z97X-UD3H CPU: Intel i5 4690k GPU: Gigabyte GTX 1080 G1 PSU: EVGA Supernova G2 750w RAM: Corsair vengeance 8GB 1600mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweCarl:

Undra om de släpper ett "tenkeyless" tangentbord med Cherry MX RGB, det skulle vara fint.

Det kommer nog ska du se
http://www.reddit.com/r/MechanicalKeyboards/comments/2ezay7/c...

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem
Skrivet av pellen:

Sitter själv på ett "vanligt" K70 med bruna brytare just nu, och 3 av mina blåa LEDs är döda än så länge K70 med blåa LEDs säljs inte längre, förmodligen för att de verkar väldigt benägna att gå sönder, så frågan är ju om man via garantiärende ska byta till K70 med röda LEDs (inte lika snyggt imo) eller slå på stora trumman och hoppa på RGB-tåget...decisions decisions...

Skickade in felanmälan på mitt i fredags pga 3 trasiga leds, igår kväll var en fjärde trasig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ny signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanTheManSwe:

Skickade in felanmälan på mitt i fredags pga 3 trasiga leds, igår kväll var en fjärde trasig.

Skickades från m.sweclockers.com

Har du också blåa LEDs? För jävla tråkigt att de går sönder
Jag vill ju ha blått, så det är därför jag överväger att gå över till RGB då man annars får leva med röda LEDs om man bara ska ersätta via garanti.

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem
Skrivet av pellen:

Sitter själv på ett "vanligt" K70 med bruna brytare just nu, och 3 av mina blåa LEDs är döda än så länge K70 med blåa LEDs säljs inte längre, förmodligen för att de verkar väldigt benägna att gå sönder, så frågan är ju om man via garantiärende ska byta till K70 med röda LEDs (inte lika snyggt imo) eller slå på stora trumman och hoppa på RGB-tåget...decisions decisions...

Skrivet av DanTheManSwe:

Skickade in felanmälan på mitt i fredags pga 3 trasiga leds, igår kväll var en fjärde trasig.

Skrivet av pellen:

Har du också blåa LEDs? För jävla tråkigt att de går sönder
Jag vill ju ha blått, så det är därför jag överväger att gå över till RGB då man annars får leva med röda LEDs om man bara ska ersätta via garanti.

Verkar som jag haft tur då, alla blåa LEDs på mitt K70 MX Blue har klarat sig än så länge.. Dock så är "reactive typing" läget lite buggigt då ibland vissa av de tangenter som sitter runt den jag trycker på lyser upp svagt när de inte bore lysa över huvud taget..

Permalänk

Blir köp!

Permalänk
Medlem

Ser riktigt najs ut, har själv ett K95 med vanlig vit belysning. Undrar dock om man inte tröttnar väldigt fort?

Visa signatur

Tips: Använd vänsterställd layout på SweClockers! Profil->Inställingar->Alternativ->Layout
### Fin färg: rgb# 3553ff / 35, 35, 255 ###

Permalänk

Skulle betala 1000kr till för en större Enter knapp....

Visa signatur

Tänk om en val gör valet att bli vald till val på valnatten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sadjester:

Skulle betala 1000kr till för en större Enter knapp....

Bilderna innefattar Corsair-tangentbord med amerikansk layout, vi kommer att få de stora enter-knapparna vi är vana vid

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Avstängd

Den ser riktigt schyst ut! Ett sådant t-bord får det bli

Visa signatur

• • Gigabyte GA-Z97X SOC Force • Intel i7 4790K Haswell @ 5.0GHz • EK Supremacy Cpu Block • Alphacool NexXxoS Monsta 480mm *2 / EK Vardar 1450rpm *16 • EVGA GeForce GTX Titan X @ 1550mhz • G.Skill Trident X 16GB 2900MHz • Samsung SSD 850 Pro 1Tb *3 i Raid 0 • Corsair AX 1200W 80+ Gold PSU • Asus 27" SWIFT PG278Q 144Hz G-Sync • Phanteks Enthoo Primo Black • Windows 10 x64 Pro • Bahnhof 1000/1000mbit • •

Permalänk
Inaktiv

Fan! Jag som köpte mitt Corsair K70 för 3 veckor sen!

Rosa belysning hade varit nice, bara för att!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pentagram:

När dom visade det för första gången utlovade dom ett pris på Under 100 dollar.

Antar att dom kastade det löftet rätt långt ut i havet.

Jag tror du missuppfattade vad de sa på CES mässan.

De sa att de inte skulle bli mer än 100 dollar dyrare än de vanliga K70/95.

För du tror väl inte att de släpper en ny och mer avancerad modell till ett lägre pris??

Här säger T.ex Jonas "lite mer"

Själv tycker jag båda modellerna är snygga och kommer antagligen köpa en av dem närmre jul.

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem

Personligen tycker jag att det är lite synd vad de har gjort med deras logo. Att ge deras gamingserie en sådan hemsk logo. Corsair för mig är Kvalité meet Stilrent och att de ens byter ut den mot en (varning för känsliga läsare)

tramp stamp

Dold text

känns helt fel. Känns inte alls Corsair för mig. Trevligt dock att de har kommit fram med RGB, men om jag någonsin kommer att komma över priset så kommer jag aldrig att komma över deras förändring av logo. Give me back my sails!

De kunde istället för att ha hela fina segel ha mer upprivna piratsegel för sin gamingserie, imo

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av pellen:

Har du också blåa LEDs? För jävla tråkigt att de går sönder
Jag vill ju ha blått, så det är därför jag överväger att gå över till RGB då man annars får leva med röda LEDs om man bara ska ersätta via garanti.

Ja, har blåa leds.
Googlade lite när jag upptäckte problemet, och det är väldigt många med samma problem.

Visa signatur

Ny signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Julgran Deluxe P12 Special Edition.

Inte EN ENDA pryl med LEDs på detta forum kommer undan P12 kommentarerna, det är helt sjukt. Hajar fortfarande inte vad färgdioder har med ålder att göra? Kan man alltså inte vara äldre än 12 och tycka att det är snyggt? Förklara för mig.

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB

Permalänk
Medlem

Tar två, ett behåller jag - det andra vaskas

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Åh jösses vilket JÄÄVLA pris! :Bitch PLEASE!: liksom!

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

Fan att K70 inte finns med svarta brytare.. Än, hoppas jag. Då blir det ett givet köp!

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Kaiser Allan:

asnajs, det blir att skaffa en sådan hyfsat snart då, ser väldigt roligt ut

EDIT: 500 spänn mer? Hoppas man kan göra mycket roligt med denna annars blir det inget, det där var inte billigt...

Med mjukvaran så går det att programmera varje knapp inviduellt samt att den ska reagera på olika sätt när man trycker på den. Har sett folk på forum som programmerat allt från regnbågar till regn till Matrix till Knightrider osv osv, så mycket roligt med den kan jag nog säga man kan göra.

Skrivet av ParasiteX:

Halleluja! Äntligen släpper Corsair det! Och jämfört med t.ex Logitechs fula skit, så är priset rätt nice.

Nu är ju bara frågan om Corsair fått rätt med mjukvaran?... De är inte direkt kända på att vara speciellt bra på den biten.

Mjukvaran är redan släppt om man vill göra sig familjär med den då den är ganska avancerad. Här har vi även guider på hur man programmerar olika ljusfunktioner.

Mjukvaran - softwaredownloads.corsair.com/Files/Gaming-Keyboards/Corsair-Utility-Engine-v1.1.48.zip
Guider - https://www.youtube.com/playlist?list=PLskMlt5kmeHZfSemDRZN6s...

Skrivet av Pentagram:

När dom visade det för första gången utlovade dom ett pris på Under 100 dollar.

Antar att dom kastade det löftet rätt långt ut i havet.

Det har du nog fått om bakfoten för det har vi aldrig lovat.

Permalänk
Medlem

Kommer K70 i nordisk utgåva ha stor eller liten Enter-tangent månne? Har inte kunnat hitta någon information om detta. Kommer det med stor Enter kan jag tänka mig ett köp.

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av SiD:

Kommer K70 i nordisk utgåva ha stor eller liten Enter-tangent månne? Har inte kunnat hitta någon information om detta. Kommer det med stor Enter kan jag tänka mig ett köp.

Den har stor Enter-tangent ja, du kan se här.

http://www.youtube.com/watch?v=uiyv_zFekKM