Permalänk

Försöker någon här klara 5 eller 8 challenges den här ligan? Tänkte själv försöka klara 5 av dem, fast det blir lite jobbigare när man insettatt alla masters till level 8 kommer vara mer eller mindre omöjligt. Rampage tier 13 var kul i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

O där droppade mitt i princip första bra item i beyond. En Andvarius Gold Ring. Level 87 nu det tuggar på. Hur går det för er?

Tröttnade när jag inte kom på en build jag ville köra. Vill typ köra min main på HC fast i Beyond. Men jag tänker inte levla upp en till sån build...

Har en 2-3 olika gubbar kvar i beyond men ingen som är jätterolig. Så det blir lite hoppande mellan dem och långa stunder av inaktivitet mellan dem. Så ingen av dem har nått merc ännu :/

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk

Blev ganska rik igår efter jag sålde en FotM SRS Staff för 18 exalt på Rampage. Staffen var varken 6S eller 5L, +2 fire gems, +1 all gems, +16% cast speed och ledigt suffix för att master-crafta mana regen. Bara 5 ex från att ha råd med en Mjölner nu!

Skrivet av Anaii:

Tröttnade när jag inte kom på en build jag ville köra. Vill typ köra min main på HC fast i Beyond. Men jag tänker inte levla upp en till sån build...

Har en 2-3 olika gubbar kvar i beyond men ingen som är jätterolig. Så det blir lite hoppande mellan dem och långa stunder av inaktivitet mellan dem. Så ingen av dem har nått merc ännu :/

Vad har du för main i HC?

Permalänk
Medlem
Skrivet av formerself:

Vad har du för main i HC?

Summoner med massa auras och curses. Har dock inte försökt göra om spec efter senaste träduppdateringen.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem

42k GMP tornado shot. 2 uber kills hittils, men nu känns det knappt lönt att spela längre pga mastercrafting som sabbat hela marknaden (rampage)

Permalänk
Medlem

Hejsan!

Jag har inte spelat på jätte länge nu och jag hatar att spendera tid att läsa flera sidor guider innan man får hack n slash!

Men vilken klass/build är det som gäller nu enklast och starkast som funkar bra i endgame?
Vill bara spela igen utan att behöva få huvudvärk över skilltree och fel byggd karaktär har kollat lite här men vet inte om dom är up to date dvs att dom funkar bra fortfarande efter patchen.
http://pathofpoe.com/builds/top/

Länkar och guider till specifika klasser tas gärna emot.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk

Hej, jag har spelat solo i typ 2 år nu men är sugen på att gå med i en guild. Finns det någon svensk guild som man kan få gå med i?

Permalänk
Skrivet av _tekken_:

Hejsan!

Jag har inte spelat på jätte länge nu och jag hatar att spendera tid att läsa flera sidor guider innan man får hack n slash!

Men vilken klass/build är det som gäller nu enklast och starkast som funkar bra i endgame?
Vill bara spela igen utan att behöva få huvudvärk över skilltree och fel byggd karaktär har kollat lite här men vet inte om dom är up to date dvs att dom funkar bra fortfarande efter patchen.
http://pathofpoe.com/builds/top/

Länkar och guider till specifika klasser tas gärna emot.

Hej.

Jag kan tyvärr inte leta efter builds medan jag är på jobbet, men några populära builds är:
* Summon Raging Spirits Witch (exempelträd)
Main skill är Summon Raging Spirit länkad till Spell Echo - Melee Physical Damage - Melee Splash - Multistrike och du använder Hatred och Haste länkad till Generosity. Discipline och Clarity används också för mana (Eldrich Battery ger mana till dig och ES till dina minions). Med Increased Duration så kan du ha 100% uptime på Vaal Haste.

* Phys GMP Crit Tornado Shot Ranger (ooptimerat exempelträd)
Har inte spelat denna variant själv (körde den sämre Elemental-versionen eftersom jag hittade en Windripper). Med master crafting kan man relativt billigt få en tokigt bra phys crit bow.

Båda dessa kan döda Atziri (osäker om SRS har dödat Uber Atziri) och är starka utan tokdyra uniques.

Vilken liga och har du currency att bränna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av formerself:

Hej.

Jag kan tyvärr inte leta efter builds medan jag är på jobbet, men några populära builds är:
* Summon Raging Spirits Witch (exempelträd)
Main skill är Summon Raging Spirit länkad till Spell Echo - Melee Physical Damage - Melee Splash - Multistrike och du använder Hatred och Haste länkad till Generosity. Discipline och Clarity används också för mana (Eldrich Battery ger mana till dig och ES till dina minions). Med Increased Duration så kan du ha 100% uptime på Vaal Haste.

* Phys GMP Crit Tornado Shot Ranger (ooptimerat exempelträd)
Har inte spelat denna variant själv (körde den sämre Elemental-versionen eftersom jag hittade en Windripper). Med master crafting kan man relativt billigt få en tokigt bra phys crit bow.

Båda dessa kan döda Atziri (osäker om SRS har dödat Uber Atziri) och är starka utan tokdyra uniques.

Vilken liga och har du currency att bränna?

Just nu har jag inga cash att bränna samt hade tänkt spela i Normal(Rampage)

Var ett tag sedan jag lirade vill bara komma igång igen med nån riktig nice build klass spelar inge större roll bara nått man kan röja loss med medans man lär sig allt igen som sagt gärna nått som klarar dom svårare svårighetsgraderna senare.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Lirat lite av och till, då ett par bekanta kör d3 exp. så blev det samma för mig. På sätt och viss tyckter jag bättre om path of exile men saknar random elits från d3 och ekonomin från d3. Tyckte från första början att trading i detta spel var mer eller mindre som trading i d2 och det är verkligen bara störande.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Skrivet av IceDread:

Lirat lite av och till, då ett par bekanta kör d3 exp. så blev det samma för mig. På sätt och viss tyckter jag bättre om path of exile men saknar random elits från d3 och ekonomin från d3. Tyckte från första början att trading i detta spel var mer eller mindre som trading i d2 och det är verkligen bara störande.

Jag har inte spelat D3 på ca 1.5 år så jag minns inte riktigt hur saker fungerade. Är inte "Random Elites" bara random Rares eller Rogue Exiles fast med mer MMORPG-liknande skills?

Finns det en ekonomi i D3 nu när AH är borta och massa saker är account bound?

Permalänk
Medlem
Skrivet av formerself:

Jag har inte spelat D3 på ca 1.5 år så jag minns inte riktigt hur saker fungerade. Är inte "Random Elites" bara random Rares eller Rogue Exiles fast med mer MMORPG-liknande skills?

Finns det en ekonomi i D3 nu när AH är borta och massa saker är account bound?

I D3 har de betydligt mer färdigheter och är ett mycket större hot än vad ett pack blått är i poe.

D3 ekonomi är grym, det finns ingen. Dropprate har däremot ökat som tusan, så du behöver inte alls bry dig om att trada med andra, vilket i poe är extremt dåligt uppstyrt. Jag tycker det är bra, nu är fokus på att du själv skall hitta det du vill ha. Sen droppar i princip allt överallt också så det är bara att lira. Vidare så är marjoriteten drops du får anpassade efter karaktären du kör. Så den biter är bra, sen har de lagt till adventure mode som är roligt. Tycker D3 har utvecklats och blivit ett bra spel nu, spelmässigt bättre än poe. Däremot så saknar jag skillträdet från poe, den biten är grym.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Jubileumsmästare

Finns det någon aktiv Svensk PoE guild? Hade varit kul att köra ihop med lite folk när nästa ligor startar 12 december.

Permalänk
Medlem

Någon som sitter på en Auromvorax Basket Rapier (Inte HC)?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Jubileumsmästare
Skrivet av kr0owe:

Någon som sitter på en Auromvorax Basket Rapier (Inte HC)?

Finns att köpa väldigt billigt, kolla http://poe.trade/.

Permalänk
Medlem

Började köra en Summoner tidigare idag och verkar inte vara gearbaserad för 5 öre medan det hela tiden känns som att jag vill ha nytt gear till min Marauder hehe.

Skrivet av Fahrbot:

Finns att köpa väldigt billigt, kolla http://poe.trade/.

Trevlig länk.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Skrivet av kr0owe:

Började köra en Summoner tidigare idag och verkar inte vara gearbaserad för 5 öre medan det hela tiden känns som att jag vill ha nytt gear till min Marauder hehe.

Trevlig länk.

Generellt så gäller det att skills som är Attacker baserar sin skada på hur bra vapen man har, medan skills som är Spells baserar skadan på vilken level gem:et är (summoner räknas som spell i detta fall). Just av den anledningen brukar många rekommendera att man kör sin första karaktär som spellcaster (typ Freezing Pulse, Lightning Tendrils, Flameblast...). Det är dessutom enkelt att få en DPS-boost med spells genom att använda items med "+level to gems" som man kan få från en vendor genom att sälja en kombination av blå Sceptre/Wand + Ruby/Sapphire/Topaz ring + Orb of Alteration.

Permalänk
Medlem

Behöver lite tips på hur jag enklast gör min summoner "low life", planen är alltså att alltid ha -35% HP för Wondertrap Velvet Slippers (+100% MF)

Nuvarande build https://www.pathofexile.com/passive-skill-tree/AAAAAgMABAcNfB...

EDIT: Funderar på att plocka bort de 3 första mana och gå ES istället samt plocka bort Cruel Preparation och ta Deep Thoughs istället vad tros om det?

EDIT: Hur fungerar det med loot? Är allt random eller kan man t.ex farma vissa bossar för någon speciell loot?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

Behöver lite tips på hur jag enklast gör min summoner "low life", planen är alltså att alltid ha -35% HP för Wondertrap Velvet Slippers (+100% MF)

Nuvarande build https://www.pathofexile.com/passive-skill-tree/AAAAAgMABAcNfB...

EDIT: Funderar på att plocka bort de 3 första mana och gå ES istället samt plocka bort Cruel Preparation och ta Deep Thoughs istället vad tros om det?

EDIT: Hur fungerar det med loot? Är allt random eller kan man t.ex farma vissa bossar för någon speciell loot?

Tja, Low Life som första char? :s Trevligt utmaning

Om du fortfarande behöver din Aurumvorax eller liknande enkel gear så hojta till ingame (IGN: Twatziri) så bjuder jag på det.
(Tips: /whois säger om man är online, sen kan du viska till vilken karaktär på ett konto som helst, det kommer fram i alla fall)

Jag vet inte exakt vad för build du kör, men det är bra med en strategi för synergierna. Det kan vara värt att investera i ES om du har/har tänkt skaffa utrustning med hög ES samt investera något i ES regen delay (faster start of energy shield recharge). Du verkar inte sikta på CI (chaos innoculation) så du kommer ju att ha HP också, men tänk på att effekter såsom stun/freeze bygger på din HP.
Det innebär att CI-gubbar måste planera för hur de skall hantera att bli låsta mycket, och det är vanligt med t ex "Cannot be stunned" på Kaoms Roots. Så länge du inte har under 2000 HP så borde det kanske inte vara något problem dock, men jag har aldrig byggt en CI så vet inte exakt.

Vad gäller farmning så kan du inte få viss gear på vissa ställen, så när som på följande regler:
- Atziri släpper alltid en unik enligt hennes egen lista (http://pathofexile.gamepedia.com/Atziri)
- Vissa unique's kan bara hittas i maps (ex: Voltaxic Rift)
- Alla items har en item lvl, samma som i D2, och kan bara droppas av monster av samma lvl eller högre. Blå (magic) monster har alltid 1 lvl över arean, gula (rare) är två över. Ex: Voltaxic Rift, lvl 78, släpps av rares i 76, magics i 77, alla lvl 78

Visa signatur

Intel i5 4670K + Hyper 212 EVO
Gigabyte GA-Z87-HD3
Fractal Design Define S
Asus GTX1070 Dual

Permalänk
Skrivet av kr0owe:

Behöver lite tips på hur jag enklast gör min summoner "low life", planen är alltså att alltid ha -35% HP för Wondertrap Velvet Slippers (+100% MF)

Nuvarande build https://www.pathofexile.com/passive-skill-tree/AAAAAgMABAcNfB...

EDIT: Funderar på att plocka bort de 3 första mana och gå ES istället samt plocka bort Cruel Preparation och ta Deep Thoughs istället vad tros om det?

EDIT: Hur fungerar det med loot? Är allt random eller kan man t.ex farma vissa bossar för någon speciell loot?

Du ska definitivt ta de 3 första ES-noderna om du kör en ES-baserad build. De är bättre än de flesta andra ES-noderna i trädet.

För low life måste du i stort sett ha antingen Shavronne's Wrappings (tokdyr) eller Solaris Lorica (billig) för att chaos damage inte ska passera din energy shield. Det blir lite problematiskt eftersom summoners gärna använder en 6-link (i typ Tabula Rasa) men du kan säkert få en 5L Solaris Lorica att fungera. Dessutom är Wondertrap inte alltid ett självklart alternativ även om man kör lowlife. Kör man magic find så är det bäst att ha Item Quantity i de slots man kan. Ett par legacy Goldwyrm har uppemot 30% IIQ. Ett par med 25% IIQ får du för några få chaos. Du ska sikta på att komma upp i minst 300% IIR och 100% IIQ för en MF-karaktär.

Jag spelar inte summoner själv, så mitt träd är säkert inte perfekt. Jag skulle i alla fall göra något i stil med detta. Med Blood Magic och Mortal Conviction ska du kunna köra 10+ auror.
Det finns säkert varianter som inte använder BM+MC, men då får du googla "MF summoner"

När du väl fått igång di summoner så är det Dominus farm som gäller. Man farmar aldrig efter specifik loot, utan man gör det som ger mest värde per tid. Att man inte kan få vissa uniques från Dominus gör inte så mycket. Chaos recipe och sälja till vendors för alterations är det som gäller. Alla rares eller uniques med värde är mest en bonus.

Permalänk

1.3 hype!

Patch notes här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bazzie:

Tja, Low Life som första char? :s Trevligt utmaning

Om du fortfarande behöver din Aurumvorax eller liknande enkel gear så hojta till ingame (IGN: Twatziri) så bjuder jag på det.
(Tips: /whois säger om man är online, sen kan du viska till vilken karaktär på ett konto som helst, det kommer fram i alla fall)

Jag vet inte exakt vad för build du kör, men det är bra med en strategi för synergierna. Det kan vara värt att investera i ES om du har/har tänkt skaffa utrustning med hög ES samt investera något i ES regen delay (faster start of energy shield recharge). Du verkar inte sikta på CI (chaos innoculation) så du kommer ju att ha HP också, men tänk på att effekter såsom stun/freeze bygger på din HP.
Det innebär att CI-gubbar måste planera för hur de skall hantera att bli låsta mycket, och det är vanligt med t ex "Cannot be stunned" på Kaoms Roots. Så länge du inte har under 2000 HP så borde det kanske inte vara något problem dock, men jag har aldrig byggt en CI så vet inte exakt.

Vad gäller farmning så kan du inte få viss gear på vissa ställen, så när som på följande regler:
- Atziri släpper alltid en unik enligt hennes egen lista (http://pathofexile.gamepedia.com/Atziri)
- Vissa unique's kan bara hittas i maps (ex: Voltaxic Rift)
- Alla items har en item lvl, samma som i D2, och kan bara droppas av monster av samma lvl eller högre. Blå (magic) monster har alltid 1 lvl över arean, gula (rare) är två över. Ex: Voltaxic Rift, lvl 78, släpps av rares i 76, magics i 77, alla lvl 78

Jag har varit lite inaktiv på senaste eftersom jag främst har väntat in den nya patchen samt inte haft så mycket ork till att spela.

Tack för erbjudandet men dumpade min Marauder, iofs så finns det väl alltid något man behöver oavsett klass...

Jag kör Witch summoner och prioriterar MF (kul att hitta legendarys hehe). (:

Anledningen till att jag inte kör CI är för att det inte räknas som low-life eftersom 1HP då blir 100%. Jag behöver mao reservera 65/66%(?) utav min HP så för tillfället så är jag ute efter Midnight Bargain Engraved Wand som bl.a reserverar 30% utav min HP, jag antar att jag också är ute efter en Blood Magic support gem för att köra auror genom den för att på så vis kunna reserverar ännu mer HP.

Gear samt nodes som ger ES är väldigt viktigt ja då jag försöker ha låg HP vilket jag för tillfället ordnar genom att draina mitt HP med en buff som jag iofs inte minns namnet på nu... Jag har även sett att det finns gear som gör att Chaos dmg inte kan penetrera ES vilket ser ut att vara ett måste.

Btw: När kan det droppa Exalted? Trodde folk handlade med framförallt Chaos men tycker Exalted verkar vanligare som valuta? Jag har även sett att vissa begär 6L (6 slots?) som valuta men aldrig vilken item lvl, färger på slots eller liknande så finns det någon standard för det?

Skrivet av formerself:

Du ska definitivt ta de 3 första ES-noderna om du kör en ES-baserad build. De är bättre än de flesta andra ES-noderna i trädet.

För low life måste du i stort sett ha antingen Shavronne's Wrappings (tokdyr) eller Solaris Lorica (billig) för att chaos damage inte ska passera din energy shield. Det blir lite problematiskt eftersom summoners gärna använder en 6-link (i typ Tabula Rasa) men du kan säkert få en 5L Solaris Lorica att fungera. Dessutom är Wondertrap inte alltid ett självklart alternativ även om man kör lowlife. Kör man magic find så är det bäst att ha Item Quantity i de slots man kan. Ett par legacy Goldwyrm har uppemot 30% IIQ. Ett par med 25% IIQ får du för några få chaos. Du ska sikta på att komma upp i minst 300% IIR och 100% IIQ för en MF-karaktär.

Jag spelar inte summoner själv, så mitt träd är säkert inte perfekt. Jag skulle i alla fall göra något i stil med detta. Med Blood Magic och Mortal Conviction ska du kunna köra 10+ auror.
Det finns säkert varianter som inte använder BM+MC, men då får du googla "MF summoner"

När du väl fått igång di summoner så är det Dominus farm som gäller. Man farmar aldrig efter specifik loot, utan man gör det som ger mest värde per tid. Att man inte kan få vissa uniques från Dominus gör inte så mycket. Chaos recipe och sälja till vendors för alterations är det som gäller. Alla rares eller uniques med värde är mest en bonus.

Ja jag satsa så gott jag kan på MF. (:

Tack för all användbar info!

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Skrivet av kr0owe:

Tack för all användbar info!

Varsågod!

Skrivet av kr0owe:

Btw: När kan det droppa Exalted? Trodde folk handlade med framförallt Chaos men tycker Exalted verkar vanligare som valuta? Jag har även sett att vissa begär 6L (6 slots?) som valuta men aldrig vilken item lvl, färger på slots eller liknande så finns det någon standard för det?

Exalted Orb kan droppa när som helst från vad som helst. Samma sak gäller även Divines, Eternals och till och med Mirrors. Som referens så brukar jag hitta c:a 1 Exalt per månad (3-5 per liga). Jag har under 2000h hittat 1 Eternal och en Mirror of Kalandra räknar jag inte med att få se droppa.
Folk handlar främst med Exalted, Chaos och till viss del Fusings. Exalted är den högre valutan som alla nästan alltid accepterar. Chaos är vanligt, men brukar inte accepteras som betalning om något kostar flera Exalted. Man bör även känna till svängningarna i värde. T.ex. så gäller c:a 1:25 för Exa:Chaos i Torment just nu, men detta kommer säkert stiga till 1:50 senare i ligan.

Jag har inte sett någon be om 6L som betalning för något. I sådant fall handlar det snarare om en item-item trade. Färger på sockets är bara relevant om det är en ovanlig kombination av färger. Dessutom bör du även känna till att metat just nu är att de bästa chest armors du kan ha är uniques i stil med Lightning Coil (LC), Cloak of Defiance (CoD) eller självklart Shavronne's Wrappings (Shavs), så investera inte i 6L rare chests. Försök att inte acceptera items när du säljer något så länge det inte är ett item du behöver. Även då ska du kolla upp värdet på den och säga vad du anser att den är värd. Säljaren kommer alltid övervärdera.

Permalänk
Medlem

Någon som lirar Bloodlines?
Trist å köra maps ensam och riktigt usla returns på mina maps när jag kör själv också så svårt att hålla upp basen.
Högsta maps jag kört med nuvarande static strike gubbe är 75 men kör mest lägre då jag inte har allt för många maps å köra.

Edit: never mind, dog just på level 86 till Cult of the elements devourers i en haste map.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Skrivet av TiasE:

Någon som lirar Bloodlines?
Trist å köra maps ensam och riktigt usla returns på mina maps när jag kör själv också så svårt att hålla upp basen.
Högsta maps jag kört med nuvarande static strike gubbe är 75 men kör mest lägre då jag inte har allt för många maps å köra.

Edit: never mind, dog just på level 86 till Cult of the elements devourers i en haste map.

Bara Torment för min del, men har också haft rejäla problem med maps.

Har du inte någon bra guild att köra maps med? Utan en guild med faktiskt trevliga människor där man slipper trollen från global 1-3 och 5055 så skulle jag nog ha tröttnat vid det här laget.

Kör för tillfället Scold's Bridle Incinerate med Vaal Molten Strike. Bara level 68 än så länge, men den känns otroligt stark. Bossar smälter på en sekund. Kommer nog ta den till level 90 om min map RNG tillåter det.

Förresten, kan inte OP ta bort "(diablo clone)" från rubriken. Lite nedvärderande för något som inte är en klon och faktiskt är bätttre än D3 och (enligt mig) även D2.

Skrivet av gronbek:

Hej,
Kan verkligen rekommendera folk att regga sig för stängd beta som nu pågår för fullt.
Är med sen i Söndags och detta spel har samma känsla som Diablo 1 fast uppdaterat.
www.pathofexile.com

Permalänk

Testade spelet igår för första gången, verkar skoj men hyfsat "rörigt" med allt nytt utan någon direkt "tutorial".

Hursomhaver, snart klar med Act 1 men undrar om ni kära "klockare" har några nybörjartips på saker som är värt att spara på i början m.m.

Hittade en "dungeon" igår som jag antar är "veckans" event eller liknande...den är "corrupted" och efter jag rensat alla monster så är den fortf. corrupted, ska den "cleansas" på något sätt? fick ett gem därifrån som också är corrupted som jag inte verkar kunna använda i en socket...antar att det har något med corrupted att göra?

Allmänna tips uppskattas! Do's and Dont's etc. Spara på X, Slösa inte tid på Y, etc. etc.

tjipp!

Permalänk
Medlem

Vaal gems, som man hittar i Corrupted maps, har en speciell funktion som inte kan aktiveras förrän man matat tillräckligt med själar i den. Du sätter dne i en socket av rätt färg och sen dödar du monster. När du dödat tillräckligt många kan du använda Vaal gemens skill. Dessa är oftast variationer på vanliga gems. Man kan även skapa vaal gems om man hittar en vaal orb.

När du börjar spela kan det vara bra att spara alla ringar, amuletter och bälten som du hittar. Dessa är inte levelspecifika och kan när som helst göras magiska och får då specs passande den level din karaktär är på(om man har tur). Jag sparade även alla bra gula föremål för att kunna använda på andra karaktärer. När du kommer upp lite i level (50+) så kan det vara vettigt att spara prylar som har rätt linkade sockets för andra karaktärer då det kan kosta en hel del bara att få rätt sockets och länkar.
Spara även alla skill gems.
Om du får ont om plats i ditt stash så kan man köpa till större stash väldigt billigt. All karaktärer i samma league delar stash. Om du är sugen på unika föremål så kan du köra race events. Där är chansen större att få uniques och du får poäng som även dessa leder till unika föremål.
Uniques är inte nödvändigtvis bättre än rare items men har ofta specs som hjälper till vid vissa builds.

När man kör första gången så behöver man inte vara så serils och lägga alla poäng rätt och liknande utan kör för att lära dig spelet. Lite senare så kan du kolla runt lite och se hur andra bygger sina karaktärer, vilka skills och vilken väg i skillträdet man bör ta. Det finns MASSOR med olika builds.

Lycka till.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av misguided:

Allmänna tips uppskattas!

- Spara nästintill all currency (beige prylar med "orb" i namnet, som chaos orb, orb of alteration etc, samt gemcutter's prism, glassblower's bauble, blacksmith's whetstone, armourer's scrap och senare även cartographer's chisel) du hittar, de fungerar både som ett sätt att uppgradera dina befintliga prylar eller bygga nya samtidigt som de utgör valuta vid handel med andra spelare. Chaos och Exalted Orb är vanlig valuta som lika väl kan trilla ur den första zombien du möter på stranden som från den svåraste boss spelet kan slänga mot dig. För en chaos köper du en helt ok pryl, medan en exalted köper dig en bra pryl i varje slot när du är lvl70+. Byt inte bort valuta till andra spelare om du inte litar på dem utan att kolla upp dess värde först.
På samma sätt vore det trist att ha använt en exalted orb på ditt lvl17 svärd som du byter ut vid lvl22, när du hade kunnat använda den till att köpa ett bra end-game vapen.

- PoE har väldigt exakta beskrivningar av gems, skills, prylar etc. Det som står är vad som gäller, det finns väldigt få tveksamheter när man släpper den osäkerhet som andra spel lärt en. Exempelvis så är en buff till "elemental damage" applicerbar på allt som gör fire, cold, lightning oavsett om det kommer från en ring, en aura, en effekt på ditt vapen eller för att du slänger en fireball. Däremot innebär +10% spell damage att bara dina faktiska besvärjelser gör mer skada, inte magisk skada på ditt vapen.

- Kombinera gems! Det finns gissningsvis flera tiotusentals kombinationer med besvärjelser eller attacker och support gems. Under namnet på varje gem har du dess "keywords" som är avgörande för vad som fungerar med vad. Fireball exempelvis är "Fire, Projectile, Spell, AoE" så support gems som delar något av dessa keywords fungerar alltid med Fireball, därtill sådant som "added lightning damage", däremot inte "faster attacks" eftersom Fireball inte är en attack. En skillnod som ger dig "increased area of effect" kommer på samma sätt påverka din Fireball eller en attack som Static Strike eller Cleave (som alla har "AoE" som keyword) men inte Burning Arrow eller Raise Zombie.

- Oroa dig inte för att du väljer fel skills, prova på så mycket som möjligt. Med tre till fyra månaders mellanrum startas nya leagues och det introduceras nya gems/annat innehåll samt att skillträdet justeras, då får alla karaktärer en gratis respec. Ju mer om spelet du lär dig desto djupare blir det och du kan klura ut spännande och spektakulära kombinationer av utrustning, gems och skills.

- Läs wikin och forumet. I framför allt wikin finns mängder med fakta om spelet och ofta vettiga tips.

- Bli inte ledsen om du vill spela och det meddelas att servern tas ner för en ny patch. Nertid överstiger i princip aldrig mer än två-tre minuter. Inget väntande i timtal här inte

- bra länkar
Forumtråd som kan ses som en bra introduktion till spelet, uppdateras inte längre men det mesta är fortfarande aktuellt
currency exchange rates
wiki
PoE Goods - bästa stället att hitta saker på marknaden, den dag du bestämmer dig för att pyssla med sådant

Skrivet av killawife:

När du börjar spela kan det vara bra att spara alla ringar, amuletter och bälten som du hittar. Dessa är inte levelspecifika och kan när som helst göras magiska och får då specs passande den level din karaktär är på

Även ringar, amuletter och bälten har en itemlevel, precis som alla andra prylar. Ett bälte från The Blackwood i normal (mlvl18) kan aldrig ha högre ilvl än 20 (drop från rare eller unique mob) och därmed inte ha attribut som kräver högre än ilvl20. Att spara dem för att slänga orbs på dem senare är alltså en dålig plan.

Skrivet av killawife:

Om du är sugen på unika föremål så kan du köra race events. Där är chansen större att få uniques och du får poäng som även dessa leder till unika föremål.

Prylar som droppar i ett race kan numera inte flyttas till din stash i någon annan league, därav kan de köra högre droprates i ett race utan att påverka ekonomin i de ordinarie ligorna.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk

grymt, tack för att ni tog er tid

Permalänk
Medlem
Skrivet av formerself:

Bara Torment för min del, men har också haft rejäla problem med maps.

Har du inte någon bra guild att köra maps med? Utan en guild med faktiskt trevliga människor där man slipper trollen från global 1-3 och 5055 så skulle jag nog ha tröttnat vid det här laget.

Nix, ingen guild.
Men har lagt ner POE för tillfället, kanske kommer tillbaka till nästa HC liga.
Lackade ur när jag dog pch förlorade ~30 ex pga server hickup. Inte ens klientloggen (logs/Client.txt) kan tala om vad som dödade mig då min död inte finns registrerad där och softcore känns inte lika kul.

Edit: har inget emot att dö om det är mitt fel, men när det är helt utom min kontroll så blir jag bara irriterad och orkar inte börja om med näst intill 0 valuta.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.