Permalänk
Skrivet av krisljungberg:

bran, Holck, eftersom jag inte har möjlighet att kolla själv så får ni berätta för mig hur det ser ut på en 2.40:1 skärm eller vad det nu var. Hur ser detta ut:

https://www.youtube.com/watch?v=4X0RagxpG5s&feature=youtu.be

Klippet är privat.

Visa signatur

Med vänlig hälsning, Robban

Permalänk

Oops, skulle ta "Unlisted". Nu ska det fungera.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5700X Motherboard: ASUS Crosshair VI Hero GPU: MSI GeForce GTX 1080 8GB Gaming X RAM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX Cooler: be quiet! Shadow Rock TF 2 M.2: PNY CS2230 1TB SSD: Samsung 850-Series EVO 500GB PSU: Corsair RM750x 750W Case: Fractal Design Define S

Permalänk
Skrivet av krisljungberg:

Oops, skulle ta "Unlisted". Nu ska det fungera.

Det ser fint ut här. Barsen ser rätt ut. Jag brukar också lägga dit dem i Premiere med en psd-fil, men nu vet man bättre

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Med vänlig hälsning, Robban

Permalänk
Skrivet av Robert Höglund:

Det ser fint ut här. Barsen ser rätt ut. Jag brukar också lägga dit dem i Premiere med en psd-fil, men nu vet man bättre

Skickades från m.sweclockers.com

Ja nu vet man bättre.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5700X Motherboard: ASUS Crosshair VI Hero GPU: MSI GeForce GTX 1080 8GB Gaming X RAM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX Cooler: be quiet! Shadow Rock TF 2 M.2: PNY CS2230 1TB SSD: Samsung 850-Series EVO 500GB PSU: Corsair RM750x 750W Case: Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

Vi har alla samma kamera så vi kan inte skylla på tekniken om varför inte våra filmer ser ut såhär

https://vimeo.com/100541681

Permalänk
Medlem
Skrivet av krisljungberg:

bran, Holck, eftersom jag inte har möjlighet att kolla själv så får ni berätta för mig hur det ser ut på en 2.40:1 skärm eller vad det nu var. Hur ser detta ut:

Precis som Sergio Leone skulle ha skjutit Södra Promenaden..!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Gjorde ett test med $25 25mm f/1.4 objektiv, andra omgången lowlight.

Bakas fortfarande hos Youtube så avvakta lite kanske.

Inget märkvärdigt, bara klipp:

Visa signatur

Video / film enthusiast - Retro computing (C64/Amiga)
Recapping service - PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holck:

Gjorde ett test med $25 25mm f/1.4 objektiv, andra omgången lowlight.

Bakas fortfarande hos Youtube så avvakta lite kanske.

Inget märkvärdigt, bara klipp:

https://www.youtube.com/watch?v=g1QKySQnQEA

Snyggt, jag testade också objektiv idag,

Permalänk
Medlem

Geez.. nu måste jag ju göra en till film

Visa signatur

Video / film enthusiast - Retro computing (C64/Amiga)
Recapping service - PM

Permalänk
Medlem

A men va tusan.. 85 minuter för en upload?

Visa signatur

Video / film enthusiast - Retro computing (C64/Amiga)
Recapping service - PM

Permalänk
Medlem

Såja..

Drog upp en liten testgrade av min 4K-kamera. Vilken bild föredrar Ni?

Visa signatur

Video / film enthusiast - Retro computing (C64/Amiga)
Recapping service - PM

Permalänk
Skrivet av Nisse-Tuta:

Vi har alla samma kamera så vi kan inte skylla på tekniken om varför inte våra filmer ser ut såhär

https://vimeo.com/100541681

Jag skyller inte på tekniken, jag skyller på platsen där jag bor i så fall.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5700X Motherboard: ASUS Crosshair VI Hero GPU: MSI GeForce GTX 1080 8GB Gaming X RAM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX Cooler: be quiet! Shadow Rock TF 2 M.2: PNY CS2230 1TB SSD: Samsung 850-Series EVO 500GB PSU: Corsair RM750x 750W Case: Fractal Design Define S

Permalänk
Skrivet av leifas:

Precis som Sergio Leone skulle ha skjutit Södra Promenaden..!

Haha! Är du norrköpingsbo? Jag satt bara på en bänk och tog det lite lugnt, så inga större ansträngningar gjordes.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5700X Motherboard: ASUS Crosshair VI Hero GPU: MSI GeForce GTX 1080 8GB Gaming X RAM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX Cooler: be quiet! Shadow Rock TF 2 M.2: PNY CS2230 1TB SSD: Samsung 850-Series EVO 500GB PSU: Corsair RM750x 750W Case: Fractal Design Define S

Permalänk
Skrivet av krisljungberg:

Haha! Är du norrköpingsbo? Jag satt bara på en bänk och tog det lite lugnt, så inga större ansträngningar gjordes.

Lite stalker över dig, Kris

Jävlar vad nöjd jag är med min LCDVF, sökarluppen. Kommer definitivt bli fina handhållna bilder när jag kan sätta på mitt Sigma med OS.
Hoppas den där SpeedBoostern dyker upp i veckan bara

Visa signatur

Med vänlig hälsning, Robban

Permalänk
Skrivet av Robert Höglund:

Lite stalker över dig, Kris

Jävlar vad nöjd jag är med min LCDVF, sökarluppen. Kommer definitivt bli fina handhållna bilder när jag kan sätta på mitt Sigma med OS.
Hoppas den där SpeedBoostern dyker upp i veckan bara

Haha vad menar du? Det var ju HAN som visste vart jag var. ;D

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5700X Motherboard: ASUS Crosshair VI Hero GPU: MSI GeForce GTX 1080 8GB Gaming X RAM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX Cooler: be quiet! Shadow Rock TF 2 M.2: PNY CS2230 1TB SSD: Samsung 850-Series EVO 500GB PSU: Corsair RM750x 750W Case: Fractal Design Define S

Permalänk
Skrivet av krisljungberg:

Haha vad menar du? Det var ju HAN som visste vart jag var. ;D

Haha, lite fulgubbe över att sitta på en bänk och smygfilma Nejdå, skojar bara. Hög på kaffe här.

Visa signatur

Med vänlig hälsning, Robban

Permalänk
Skrivet av Robert Höglund:

Haha, lite fulgubbe över att sitta på en bänk och smygfilma Nejdå, skojar bara. Hög på kaffe här.

Ahh du tänker så! Hahaha, ja möjligen. Jag var ute på en fototur med stillbildskameran och hade även med mig BMPCC:n, så tog bara upp den och testade lite när jag satt där och chilla en stund. Men det är lite så jag känner mig när jag ska fota och filma! Det kommer nog dröja länge innan jag vågar stå nere på stan med stativ och filma tyvärr. Som tur är så gillar jag naturen och lugnet där jag kan gå omkring helt själv. Hade varit ett jävla antiklimax annars.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5700X Motherboard: ASUS Crosshair VI Hero GPU: MSI GeForce GTX 1080 8GB Gaming X RAM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX Cooler: be quiet! Shadow Rock TF 2 M.2: PNY CS2230 1TB SSD: Samsung 850-Series EVO 500GB PSU: Corsair RM750x 750W Case: Fractal Design Define S

Permalänk

En fråga till er alla. Skulle det inte vara bra med en tråd där vi samlar alla tips på utrustning till BMPCCn? Det är svårt och tidskrävande att hitta det som postats. Just nu söker jag Mathias tips om batterier till kameran.

Bara ett (skitsmart) förslag

Visa signatur

Med vänlig hälsning, Robban

Permalänk
Skrivet av Nisse-Tuta:

Vi har alla samma kamera så vi kan inte skylla på tekniken om varför inte våra filmer ser ut såhär

https://vimeo.com/100541681

Jäklar, det där ser grymt ut. Det är ju inspirerande att se.

Från en sak till en annan, är det någon som testat Osiris lutsarna?

Visa signatur

Med vänlig hälsning, Robban

Permalänk
Medlem

Ingen som såg min andra rulle från igår? (=

Oavsett, håller på med en till liten rulle med test av $99 focal reducer igen. Fått klagomål på att jag har lagt in för mycket krimskrams i gradingen från flera håll nu (=

// A

Visa signatur

Video / film enthusiast - Retro computing (C64/Amiga)
Recapping service - PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holck:

Ingen som såg min andra rulle från igår? (=

Oavsett, håller på med en till liten rulle med test av $99 focal reducer igen. Fått klagomål på att jag har lagt in för mycket krimskrams i gradingen från flera håll nu (=

// A

Visst såg jag den. Tycker nog de första sekunderna av första är snyggast men i övrigt de andra. En mix av de två skulle nog bli en slags sweet spot.

Permalänk
Skrivet av Holck:

Ingen som såg min andra rulle från igår? (=

Oavsett, håller på med en till liten rulle med test av $99 focal reducer igen. Fått klagomål på att jag har lagt in för mycket krimskrams i gradingen från flera håll nu (=

// A

Mitt öga kanske är otränat men för mig ser båda klippen likadana ut i grill/ros-filmen.

Angående första filmen med Fujian så upptar skakningarna min uppmärksamhet lite för mycket. Men jag har ju vissa svårigheter också så det är nog mest jag som är problemet.

Har för övrigt precis fått hem en P&C Pistol Grip som jag köpte in från eBay. Blir att göra ett par tester den här veckan om vädret tillåter. Tänkte göra ett test med ett objektiv utan OIS och ett test där jag använder ett objektiv som har OIS.

Ska bli kul att se om man kommer få bort lite skak tack vare pistolen!

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5700X Motherboard: ASUS Crosshair VI Hero GPU: MSI GeForce GTX 1080 8GB Gaming X RAM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX Cooler: be quiet! Shadow Rock TF 2 M.2: PNY CS2230 1TB SSD: Samsung 850-Series EVO 500GB PSU: Corsair RM750x 750W Case: Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem
Skrivet av krisljungberg:

Har för övrigt precis fått hem en P&C Pistol Grip som jag köpte in från eBay. Blir att göra ett par tester den här veckan om vädret tillåter. Tänkte göra ett test med ett objektiv utan OIS och ett test där jag använder ett objektiv som har OIS.

Fan, jag beställde mitt grepp med lanc controlern för över en månad sedan. Sist jag paketspårade så låg det på en terminal i Kanada

Permalänk
Skrivet av Nisse-Tuta:

Fan, jag beställde mitt grepp med lanc controlern för över en månad sedan. Sist jag paketspårade så låg det på en terminal i Kanada

Pistolen gick fort som fan! Beställde 11e september från Hong Kong och fick hem den idag. De nya stepupringarna från China beställde jag 2e september och dom har inte kommit. Dock så förstår jag inte riktigt varför jag inte beställde greppet med controllern, haha. Så klantigt. Kanske blir en sån senare om jag uppskattar denna.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5700X Motherboard: ASUS Crosshair VI Hero GPU: MSI GeForce GTX 1080 8GB Gaming X RAM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX Cooler: be quiet! Shadow Rock TF 2 M.2: PNY CS2230 1TB SSD: Samsung 850-Series EVO 500GB PSU: Corsair RM750x 750W Case: Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Visst såg jag den. Tycker nog de första sekunderna av första är snyggast men i övrigt de andra. En mix av de två skulle nog bli en slags sweet spot.

Jag öste på rätt hårt på de andra i gradingen. Ville efterlika en kontrastrik gammal rulle.
Jag har en till grade som jag föredrar mer än alla de där

Visa signatur

Video / film enthusiast - Retro computing (C64/Amiga)
Recapping service - PM

Permalänk
Medlem

Så...

Gjorde en ny video med min $99 focal reducer:

Visa signatur

Video / film enthusiast - Retro computing (C64/Amiga)
Recapping service - PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holck:

Så...

Gjorde en ny video med min $99 focal reducer:

https://www.youtube.com/watch?v=DMvidj3QKk8

Snyggt, har du inte taggat videon?

Permalänk
Skrivet av Holck:

Så...

Gjorde en ny video med min $99 focal reducer:

https://www.youtube.com/watch?v=DMvidj3QKk8

Ohh gillar sista klippet där! Varför blir det sådär så topparna glimmar lite? Har fått liknande effekter pmed en oldschool-lins på högsta bländare, sådär mjukt och glittrigt typ. Kör du någon stabiliseringsrigg här eller något?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5700X Motherboard: ASUS Crosshair VI Hero GPU: MSI GeForce GTX 1080 8GB Gaming X RAM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX Cooler: be quiet! Shadow Rock TF 2 M.2: PNY CS2230 1TB SSD: Samsung 850-Series EVO 500GB PSU: Corsair RM750x 750W Case: Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Snyggt, har du inte taggat videon?

Du menar för att referera till gamla?

// A

Visa signatur

Video / film enthusiast - Retro computing (C64/Amiga)
Recapping service - PM