Permalänk
Medlem
Skrivet av anon98710:

Det funkar med mus alltså.. Vore kanon i så fall! Har du styrt nexus 4 på det sättet? Posta gärna om du har en guide på lager. Tänkte försöka att förhindra att det här händer igen.

Inte just Nexus 4, men det ska vara samma oavsett telefon. Jag tror att den personen som pajade sin skärm och gjorde detta hade en Nexus 4.

Visst, här är en guide till att låsa upp telefonen (varning, detta rensar all data på telefonen):

1. Ladda ner Android SDK tools. Här är en direkt länk så du slipper leta.
Packa up filerna i C, så att du har en mapp som heter "android-sdk-windows" i C.
2. Öppna "SDK Manager.exe", markera "Android SDK Tools" och "Android SDK Platform-Tools" under "Tools" och "Android Support Library" och "Google USB Driver" under "Extras" och tryck på "Install 4 packages".
3. Slå på USB debugging på telefonen. Detta gör man i Settings -> About phone, tryck på "Build number" 5-10ggr, så ska Developer settings låsas upp. Detta finns precis ovanför About phone. Gå in där och slå på USB debugging.
4. Öppna en kommandotolk (tryck på start-knappen, skriv "cmd" och tryck enter). Skriv "cd /android-sdk-windows/platform-tools". (cd står för change directory)
Skriv "fastboot reboot bootloader" (detta startar upp telefonen i bootloader läge, detta kan du göra manuellt också genom att hålla inne volym ner när du startar telefonen.
Skriv "fastboot devices". Syns det en rad med siffror och bokstäver så ska det funka som det ska.
Skriv sedan "fastboot oem unlock" och följ instruktionerna på mobilen. (du styr med volym-knapparna och väljer med power)
Och skriv till sist "fastboot reboot". När telefonen nu startar så ska den visa en upplåst lås-symbol vid Google logon.

Dold text
Permalänk
Inaktiv

Perfekt, tack! Av nån konstig anledning började skärmen fungerar i det området så jag kunde slå in mitt grafiska lösenord, så nu kan jag spara bilderna till datorn ändå. Den har blivit allt bättre sen jag slutade använda den, "spöket" har försvunnit helt nu. Fick 5an idag i alla fall. Inget jättelyft kanske, men gillar den skarpt!

Permalänk
Medlem

Drar upp en gammal tråd för att snabbt recensera produkten jag köpte från eBay (länkad på föregående sida).
Jag flyttade över telefonens innehåll idag med hjälp av en guide på YouTube, sök på "Nexus 4 teardown" så är det den första som kommer upp.
Det mesta gick bra, jag är överlag nöjd med produkten men jag har några punkter som köpare bör ha i åtanke.

1. På vissa ställen saknas dubbelhäftande tejp för att hålla diverse komponenter på plats. Det gick lika bra att ersätta med vanlig dubbelhäftande som jag hade hemma, men värt att anmärka.

2. På fyra ställen på "chassiet" från originaldelen finns det små fastklistrade metalltussar som har kontakt mellan moderkortet och chassiet. Dessa ingick inte i den nya produkten, och att flytta dessa var inte det enklaste. Jag är inte säker på om dessa delar behövs, ville inte ta risker.

3. Nu till det praktiska användandet. Vid samma inställningar som innan ger displayen från produkten en något lägre ljusstyrka (syns främst då automatisk ljusstyrkereglering valts). Dessutom är det ett läge omkring 45° i betraktningsvinkel då skärmen uppfattas något överexponerad och grå, samt att färgerna i skärmen syns mindre tydligt. Detta gäller enbart för denna betraktningsvinkel, i övrigt är allt som vanligt.

Telefonen fick ~24600 poäng i Antutu benchmark med ingen märkvärdig skillnad i FPS för varken 2D eller 3D mot min original Nexus 4 display. Min Nexus låg på ~24200 poäng i senaste mätningen.
Överlag en bra produkt med något sämre vinklar i displayen och som saknar några små tillbehör. Klart prisvärd produkt (ca 400:- mot en reparation på ca 1600:-) som får 4/5 stjärnor från mig!

Det var min recension av produkten. Hoppas den hjälper någon.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av -ReM-:

Telefonen fick ~24600 poäng i Antutu benchmark med ingen märkvärdig skillnad i FPS för varken 2D eller 3D mot min original Nexus 4 display. Min Nexus låg på ~24200 poäng i senaste mätningen.

Prestandan har ju ingenting med skärmen å göra

Kul å se att du fixade det i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sears:

Prestandan har ju ingenting med skärmen å göra

Kul å se att du fixade det i alla fall.

Haha nä det är jag medveten om, jag tänkte att poängen för multitouch, FPS och skärmupplösning skulle försämras om skärmen är sämre, kanske är fel tänkt av mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av -ReM-:

Haha nä det är jag medveten om, jag tänkte att poängen för multitouch, FPS och skärmupplösning skulle försämras om skärmen är sämre, kanske är fel tänkt av mig.

Det som kan försämras är färger, ljusstyrka kontrast och sådant. Touch kan även försämras då den påverkas av digitizern och digitizer följer ju med skärmen liksom. Prestanda och skärmupplösning kan inte påverkas dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sears:

Det som kan försämras är färger, ljusstyrka kontrast och sådant. Touch kan även försämras då den påverkas av digitizern och digitizer följer ju med skärmen liksom. Prestanda och skärmupplösning kan inte påverkas dock.

Färger och kontraster är lite sämre. Jag som dagligen använder en original Nexus märker det när jag använder hennes, tjejen som bara använder sin egen märker ingen skillnad.
Jag trodde att upplösningen kunde vara lägre i denna display om de valt att dra in på pixeltätheten i sin kina-kopia? Kanske är omöjligt vad vet jag. Tänkte också att kanske är en LCD från billigare tillverkning långsammare att tolka information som ger lägre FPS? Nä, skit samma det var bara mitt antagande

Skrivet av fredix:

Ser korrekt ut.
Kan även rekommendera att byta batteriet då du ändå skruvar i telefonen.
Jag tycker det är svårt att få ur batteriet utan att skada det på något vis då det används såpass mycket dubbelhäftande tejp ^^

Du min herre är ett geni. Allt gick enligt plan tills jag kom till det där batteriet. All dubbelhäftande tejp som använts för att tejpa ihop precis hela luren hade redan brännt en bra bit på min stubin när jag kom till batteriet. Jag värmde det ordentligt med värmepistol (60° inte mer) och det gick bra till en början. Plötsligt fastnade det och folien runt batteriet gick sönder.

Jag valde att testa i alla fall och den fungerade i en vecka ungefär, då upptäckte vi att batteritiden försämrades hastigt. Dagen efter hade två clips som håller bakdelen på plats hoppat ur, batteriet hade börjat svälla...

Jävla polymer batterier jag är så trött på skiten. Google har avslöjat för mig att även Nexus 6 kommer med Polymer batteri, sniket.
Ett nytt batteri är beställt och kommer inom 4 dagar från Tyskland. Håller mig borta från Kina så gott det går i miljösynpunkt.

Återkommer med även det resultatet inom kort!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av -ReM-:

Jävla polymer batterier jag är så trött på skiten. Google har avslöjat för mig att även Nexus 6 kommer med Polymer batteri, sniket.

Vad är det för fel på litium-polymer batterier?
Är de inte i stort sett samma som vanliga litium batterier?

Permalänk
Medlem
Skrivet av -ReM-:

Drar upp en gammal tråd för att snabbt recensera produkten jag köpte från eBay (länkad på föregående sida).
Jag flyttade över telefonens innehåll idag med hjälp av en guide på YouTube, sök på "Nexus 4 teardown" så är det den första som kommer upp.
Det mesta gick bra, jag är överlag nöjd med produkten men jag har några punkter som köpare bör ha i åtanke.

1. På vissa ställen saknas dubbelhäftande tejp för att hålla diverse komponenter på plats. Det gick lika bra att ersätta med vanlig dubbelhäftande som jag hade hemma, men värt att anmärka.

2. På fyra ställen på "chassiet" från originaldelen finns det små fastklistrade metalltussar som har kontakt mellan moderkortet och chassiet. Dessa ingick inte i den nya produkten, och att flytta dessa var inte det enklaste. Jag är inte säker på om dessa delar behövs, ville inte ta risker.

3. Nu till det praktiska användandet. Vid samma inställningar som innan ger displayen från produkten en något lägre ljusstyrka (syns främst då automatisk ljusstyrkereglering valts). Dessutom är det ett läge omkring 45° i betraktningsvinkel då skärmen uppfattas något överexponerad och grå, samt att färgerna i skärmen syns mindre tydligt. Detta gäller enbart för denna betraktningsvinkel, i övrigt är allt som vanligt.

Telefonen fick ~24600 poäng i Antutu benchmark med ingen märkvärdig skillnad i FPS för varken 2D eller 3D mot min original Nexus 4 display. Min Nexus låg på ~24200 poäng i senaste mätningen.
Överlag en bra produkt med något sämre vinklar i displayen och som saknar några små tillbehör. Klart prisvärd produkt (ca 400:- mot en reparation på ca 1600:-) som får 4/5 stjärnor från mig!

Det var min recension av produkten. Hoppas den hjälper någon.

Skickades från m.sweclockers.com

va körde du med för dubbelhäftande tejp/ark mellan ram och nya lcdn+digitizern...? letat efter en tunn film från 3m som jag fattat det är det som satt där från början men inte hittat nått.
Har alltså köpt ett kit med bara digitizern och lcdn, ska flytta över det till min ram som displayen är trasig och sitter fast på nu. Man förverkar tydligen den gamla tejpen när man värmer och tar bort displayen enligt de guider jag kollat på.

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.