Den stora Xbox One-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Jag tänkte skaffa Xbox One kontrollern till min dator. Jag undrar om man kan koppla wireless kontrollern via USB till min dator. Vad jag har läst så är det micro USB man använder. Får man kabeln med i lådan?

Ingen kabel med i kartongen. Du får köpa en vid sidan av. Men det är micro-usb.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Avstängd

Vad jag längtar tills Forza Horizon 2 släpps. Har spelat demot om och om hela helgen.

Permalänk
Skrivet av issue:

jag har ett störigt problem med NHL 15, matchlängden ställs om helt sporadiskt väldigt ofta. har default inställt på att en period är 5min, sen helt plöstligt mellan matcher så är den på 20min. ställer jag om till 5min, sparar och stänger av så ibland när jag startar boxen så är periodlängden på 20min, ibland på 5min men sen ställer den om sig till 20min igen.

någon som varit med om det?

Jag stör mig på att man måste byta kamera inställningen varje gång matchen börjar. Känns som spelet är inte klart för fem öre.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ska vi skapa en egen tråd för Forza Horizon 2 precis som vi gjorde med Forza 5? Maniac gjorde ett grymt jobb med den tråden. Eller vad tycker ni att vi ska göra?

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eggi8finger:

Jag stör mig på att man måste byta kamera inställningen varje gång matchen börjar. Känns som spelet är inte klart för fem öre.

Skickades från m.sweclockers.com

aha, det har jag dock aldrig gjort, kört med standard hela tiden, kör bara be a pro läget atm.
men du har inte råkat ut för att matchtiden ändras?

Visa signatur

Jag undrar hur många det är på SweC som kommer att byta till Linux idag… igen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av sudjuk004:

Jag mailade dem i lördags men har fortfarande inte fått svar och dem säger upp till 48timmar

Har du fått svar?

Permalänk
Skrivet av Rasmus117:

Har du fått svar?

Fortfarande ingeting, vet inte om jag ska maila igen eller ringa, dem måste ha missat mailet.

Permalänk

Jag har en fråga till er som har gjort en sån här advance exchange,
Fick gå till ett sånt här post uthämtnings ställe eller var det någon som ringde på dörren och gav er xboxen ? :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av sudjuk004:

Fortfarande ingeting, vet inte om jag ska maila igen eller ringa, dem måste ha missat mailet.

Jag skickar ett mail ikväll.

Permalänk
Medlem

Någon som har Destiny? Vi söker lite folk för att kunna köra raidet ikväll runt 18.00. Om ni är sugna skriv eran gamertag så får ni en invite. Obs! Ni måste vara minst level 25

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nonstick:

Någon som har Destiny? Vi söker lite folk för att kunna köra raidet ikväll runt 18.00. Om ni är sugna skriv eran gamertag så får ni en invite. Obs! Ni måste vara minst level 25

Vet inte om jag kan ikväll men adda mig gärna, pjkw är mitt nick.. Lvl 26 Hunter

Permalänk
Skrivet av H2O iBlue:

Jag har en fråga till er som har gjort en sån här advance exchange,
Fick gå till ett sånt här post uthämtnings ställe eller var det någon som ringde på dörren och gav er xboxen ? :S

UPS kör ut den till dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Jag tänkte skaffa Xbox One kontrollern till min dator. Jag undrar om man kan koppla wireless kontrollern via USB till min dator. Vad jag har läst så är det micro USB man använder. Får man kabeln med i lådan?

Funkar utmärkt, du behöver dock installera drivrutiner. Kabel medföljer ej.

Permalänk

Idag stötte jag på ett problem med Xboxen. Varje jävla gång något spel eller app är i en loading screen så fortsätter den bara ladda. Inget händer. Den fryser inte utan den bara laddar utan att något händer. I samtliga spel och appar.

Har någon haft samma problem? Jag är riktigt rädd av att hdd:n skulle vara sönder. Det skulle vara en katastrof om jag måste skicka den till webhallen från Finland nu då FIFA 15 kommer ut.

Visa signatur

AOC AG322QC4 | NZXT H500i | Corsair RM 750X | MSI X470 Gaming Pro Carbon | Predator DDR4 RGB 3200MHz 8GB x 2 | Ryzen 7 2700 | Corsair H115i Pro | Vega 64 Strix | Samsung Evo 860 500GB | WD Blue 1TB

Permalänk
Skrivet av At The Gates:

UPS kör ut den till dig.

Vet du när dom kör ut? För jag är ju inte hemma hela dagarna :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av H2O iBlue:

Vet du när dom kör ut? För jag är ju inte hemma hela dagarna :S

Mellan 00.01 och 24:00.
Kom igen nu, hur ska han veta när de kör ut till din adress, ungefär som han ska ha koll på när din brevbärare kommer:-)

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Skrivet av f@boy:

Mellan 00.01 och 24:00.
Kom igen nu, hur ska han veta när de kör ut till din adress, ungefär som han ska ha koll på när din brevbärare kommer:-)

Jag tänkte om de hade några speciella utkörningstider :S

Permalänk

Om man köper Xbox One paketet där Fifa 15 följer med får man då en kod så man kan ladda ner det eller kommer det på en sån där rund skiva?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11
Skärm: Acer 27" Nitro XV272UP QHD IPS 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeterMagnuss0n:

Om man köper Xbox One paketet där Fifa 15 följer med får man då en kod så man kan ladda ner det eller kommer det på en sån där rund skiva?

Kod följer med konsolen. Ingen skiva.

Permalänk
Skrivet av jakkra:

Kod följer med konsolen. Ingen skiva.

Okej tack för svar. Någon här som vet hur det gick med Xboxarna utan kinect som gav ifrån sig ljud när man inte spelade är det löst nu?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11
Skärm: Acer 27" Nitro XV272UP QHD IPS 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tino:

Funkar utmärkt, du behöver dock installera drivrutiner. Kabel medföljer ej.

Man får väl drivrutiner automatiskt om man använder Windows 8.1?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk

På UPS sidan så står det "Vår förare behöver säkerhetsåtkomst för denna leverans. Vi försöker erhålla åtkomstinformation."
Vad menar dom med det? Jag förstår inte riktigt :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av H2O iBlue:

På UPS sidan så står det "Vår förare behöver säkerhetsåtkomst för denna leverans. Vi försöker erhålla åtkomstinformation."
Vad menar dom med det? Jag förstår inte riktigt :/

Ring och fråga.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Skrivet av f@boy:

Ring och fråga.

Jag ville se om någon här visste vad det betyder så jag kanske inte behövde ringa....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Man får väl drivrutiner automatiskt om man använder Windows 8.1?

Kör windows 7 men möjligt att det bara är plug and play med 8.1

Permalänk
Medlem

Now I'm sad

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

Wow, jag blev riktigt sugen på att lira Ori nu.

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Medlem

Tjenare!
Skaffade mig en Xbox One häromdan och har lite frågor som jag är lite förivrad på! Kan ni svaren så får ni gärna svara!

- Funkar "OneGuide" i Sverige något om jag kopplar in min Telia digitalbox till Xboxen?
- Har hört man kan få billigare priser om man lägger till Hong Kong som region, men hur lägger jag dit ett betalningsmedel för Hong Kong? Lyckas ej med det!
- Äger enbart Forza Motorsport 5 och Fifa 15 för tillfället, vilka nuvarande/kommande titlar är ett "måste ha"?

Tackar!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av frozrr:

Tjenare!
Skaffade mig en Xbox One häromdan och har lite frågor som jag är lite förivrad på! Kan ni svaren så får ni gärna svara!

- Funkar "OneGuide" i Sverige något om jag kopplar in min Telia digitalbox till Xboxen?
- Har hört man kan få billigare priser om man lägger till Hong Kong som region, men hur lägger jag dit ett betalningsmedel för Hong Kong? Lyckas ej med det!
- Äger enbart Forza Motorsport 5 och Fifa 15 för tillfället, vilka nuvarande/kommande titlar är ett "måste ha"?

Tackar!

Du måste köpa Horizon 2! Grymt peppad för det spelet