Skyrim Mods (Bra mods här)

Permalänk
Medlem
Skrivet av V1pArzZ:

Realvision

Det är en smaksak. Hans bilder är ju fixade så att det ska se bättre ut än vad man får

OT:
SkyUI är ett måste om man inte står ut med menyerna som är mer anpassat för konsoler

Edit:
Jag själv tog ner Enhanced Camera v1.0a http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/57859/?tab=2&navtag=http...

Nu kan man se sina fötter m.m. i förstapersonperspektiv som man inte kan i vanilla

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Det är en smaksak. Hans bilder är ju fixade så att det ska se bättre ut än vad man får

OT:
SkyUI är ett måste om man inte står ut med menyerna som är mer anpassat för konsoler

Edit:
Jag själv tog ner Enhanced Camera v1.0a http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/57859/?tab=2&navtag=http...

Nu kan man se sina fötter m.m. i förstapersonperspektiv som man inte kan i vanilla

Jo visst är det så, vet nån hur man får den horribla aan att försvinna? kör realvision med alla reccomended mods.

Visa signatur

sebbeboy -Vad är det som är så roligt med att sitta och navigera där med muspekaren? För det är väl det enda vettiga man kan göra i startmenyn?
Tvelander -För den är 10000000000x mer logisk än att sitta leta runt i ett satans fan fullscreen fönster med massa grafik och skit bajs som funkar kiss dåligt på PC.
Kör start8 nu annars får jag FLIPP på windows 8

Permalänk
Medlem
Skrivet av V1pArzZ:

Jo visst är det så, vet nån hur man får den horribla aan att försvinna? kör realvision med alla reccomended mods.

Du menar kantutjämningen? min är också taggig och man ska ju inte ha den på för att ENB ska funka som den ska vad jag läst. Vet inte hur man ska få en snygg AA tyvärr, men jag tänker inte så mycket på det heller

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

För AA så kör jag med EnableEdgeAA=true i enblocal.ini, och på det har jag SweetFX med SMAA. Märker ingen skillnad i FPS av eller på

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

För AA så kör jag med EnableEdgeAA=true i enblocal.ini, och på det har jag SweetFX med SMAA. Märker ingen skillnad i FPS av eller på

Ok, men blir kantutjämningen bra då? äh, jag kan ju testa själv min idiot

Edit:
Märkte ingen direkt skillnad med den av/på

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Ok, men blir kantutjämningen bra då? äh, jag kan ju testa själv min idiot

Edit:
Märkte ingen direkt skillnad med den av/på

Jag har i princip inga kanter alls är stor skillnad av/på för mig

Men som jag skrev i den andra tråden..
UsePatchSpeedhackWithoutGraphics=false
UseDefferedRendering=true

Annars är inte ENB'n aktiv.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Jag har i princip inga kanter alls är stor skillnad av/på för mig

Men som jag skrev i den andra tråden..
UsePatchSpeedhackWithoutGraphics=false
UseDefferedRendering=true

Annars är inte ENB'n aktiv.

Blir för segt för att vara spelbart för min del, men det kan som sagt vara för att jag har en massa 4k texturer. Till och med muspekaren släpar efter. Tycker det ser ok ut med SweetFX

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Blir för segt för att vara spelbart för min del, men det kan som sagt vara för att jag har en massa 4k texturer. Till och med muspekaren släpar efter. Tycker det ser ok ut med SweetFX

Ja jo ENB's kräver mycket datorkraft

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Ja jo ENB's kräver mycket datorkraft

Du kör ju 670 SLI och det borde vara kraftfullare än ett R9 290 kort. Ok jag skrev ospelbart, för det är det inte men lite för segt för min smak. Spelet ser bra ut ändå

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chiftin:

Köpte precis Legendary Edition.

Vilka mods är ett måste för att få bästa upplevelsen?

Kör ni med mus+tangentbord eller med en kontroll?

Här är de mods som jag kör med, många av dessa mods kommer dock att ändra väldigt mycket, spelet kommer t.ex vara mycket svårare än vanilla (oavsett svårighetsgrad) men också bra mycket intressantare.

Jag vägrar att spela Skyrim om dessa mods inte är inkluderade.

Skyrim Script Extender (SKSE)
Unofficial Skyrim Patches
SkyUI
A Matter of Time
Requiem
Immersive Armors
Immersive Weapons
Immersive Patrols
Skyrim Immersive Creatures
Frostfall - Hypothermia Camping Survival
Wet and Cold
Cloaks of Skyrim
Winter is Coming
Climates of Tamriel
Pure Waters
Realistic Lightning Overhaul
Racemenu

EDIT: Jag kör med mus+t-bord.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Någon som vet varför goblins attackerar sina egna?

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Någon som vet varför goblins attackerar sina egna?

Måste vara någon mod som du har? Har du någon mod med factions t.ex?

Jag ska beställa Geforce GTX 970 strax, det ska bli skönt att inte behöva snåla på krutet när man moddar Skyrim!

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

Måste vara någon mod som du har? Har du någon mod med factions t.ex?

Jag ska beställa Geforce GTX 970 strax, det ska bli skönt att inte behöva snåla på krutet när man moddar Skyrim!

Den enda mod är Skyrim Immersive Creatures som jag tror har goblins.

hehe, 5870 är inte mycket att hänga i julgranen som du har nu (om signaturen stämmer). Hade ett sånt kort innan köpet av Sapphire R9 290. 4GB minne märks verkligen

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Den enda mod är Skyrim Immersive Creatures som jag tror har goblins.

hehe, 5870 är inte mycket att hänga i julgranen som du har nu (om signaturen stämmer). Hade ett sånt kort innan köpet av Sapphire R9 290. 4GB minne märks verkligen

Jo signaturen stämmer, det kommer att bli en uppgradering som heter duga.

ASUS STRIX GTX 970 DC2 OC blev det.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Sugen på ett nytt graffekort jag också, 2GB minne är tajt och SLI är ju inte sådär jätteoptimalt för Skyrim. Kanske ett 290X när priserna sjunker... eller 970
..Tror dock jag har mer nytta av en Intel processor..

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Sugen på ett nytt graffekort jag också, 2GB minne är tajt och SLI är ju inte sådär jätteoptimalt för Skyrim. Kanske ett 290X när priserna sjunker... eller 970
..Tror dock jag har mer nytta av en Intel processor..

970 finns för 3200kr, ASUS kostade iofs 3700kr men jag valde ASUS i hopp om en tystare dator plus att jag gillar ASUS.

Ska bli riktigt nice att äntligen kunna trycka in en tung ENB samt gräsmods.

Jag har inte kört Geforce sedan Geforce 2 Ti.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

970 finns för 3200kr, ASUS kostade iofs 3700kr men jag valde ASUS i hopp om en tystare dator plus att jag gillar ASUS.

Ska bli riktigt nice att äntligen kunna trycka in en tung ENB samt gräsmods.

Jag har inte kört Geforce sedan Geforce 2 Ti.

Asus är ofta lite dyrare än t ex Sapphire och andra märken. Nu blerv det offtopic i en Skyrim tråd

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Har lagt in en väldigt gammal ENB som heter Countervibe ENB v1.0 som verkar flyta bättre än de nyare och ser bra ut även om grafiken inte är lika skarp som de nyare, men det gör inget eftersom det tar bort all taggiga linjer. ENB v0.113 används i denna ENB som är svår att få tag på idag och även Countervibe ENB är svår att hitta, kan dock laddas ner här + en massa andra gamla ENBs http://www.mediafire.com/?03vpiy8547qdg. Denna ENB använder inte ENBhost.exe som finns med sedan ett tag

Några gamla bilder jag postat tidigare med Countervibe v1.0

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Avstängd

Jag blir faktiskt inte riktigt klok på ENBs, ingen är liksom bra nog. Oftast faller det på inomhusmiljöer som är för mörka eller där ljuset blir helt fel. I dagsljus är det helt ok. Solen reflekteras riktigt aggressivt i snön men sen när mörkret kommer så blir allt rött istället

Se länk
http://imgur.com/a/l4Bzo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Damodred:

Jag blir faktiskt inte riktigt klok på ENBs, ingen är liksom bra nog. Oftast faller det på inomhusmiljöer som är för mörka eller där ljuset blir helt fel. I dagsljus är det helt ok. Solen reflekteras riktigt aggressivt i snön men sen när mörkret kommer så blir allt rött istället

Jag vet att Enhanced Lights and FX kan orsaka att färgerna inomhus kan fucka sig totalt. Först när man kommer in så ser det ok ut, men efter några sekunder så blir det som man dragit på färgskalan på tok för högt, det blir från matt (som det ska vara enligt mig) till skrikande färger. Du säger att det är för mörkt inomhus, men ofta så finns det ju bara några ljusstakar som lyser upp rummet. Vanilla har ju ljuskällor som inte finns vilket är helt fel. Det ska ju vara en orsak att man har facklor :P. Vet du nån förresten mod som gör att man kan släppa facklan på backen utan att den slocknar? som i Oblivion. Kan vara lite besvärligt om man är bågskytt och hålla i en fackla samtidigt

Edit till mitt tidigare inlägg
Countervibe ENB funkar i Abadoned Prison när man håller i facklor vilket de flesta nyare inte gör, för då toklåser sig hela spelet och jag får tabba ur och stänga av Skyrim. Jag kommer nog köra på den här nu då alla andra segar ner datorn för mycket

Edit:
Du menar den sista bilden antar jag och den är lite röd ja, men jag tycker också att dagsljuset är för ljust. Har du ljusstyrkan på 0 i Skyrims inställningar som ENB killarna rekommenderar?

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Avstängd

Den här kanske?
http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/49784/?

Angående ljuset, jo jag vet att det är mer realistiskt men...jag finner det väldigt orealistiskt att om man har ett hem eller en butik så har man bara två stearinljus och inga fönster...

Kontrasten är på det lägsta ja
Men jag tycker det är helt ok, lite som det är när solen står lågt och reflekterar mot snön. Solglasögon på liksom

Permalänk
Medlem
Skrivet av Damodred:

Den här kanske?
http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/49784/?

Angående ljuset, jo jag vet att det är mer realistiskt men...jag finner det väldigt orealistiskt att om man har ett hem eller en butik så har man bara två stearinljus och inga fönster...

Kontrasten är på det lägsta ja
Men jag tycker det är helt ok, lite som det är när solen står lågt och reflekterar mot snön. Solglasögon på liksom

Ok, ska kolla den senare. Dåligt att dom inte har det som standard

Kan det inte vara bloom effekten som orsakar det röda?

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Avstängd

Bloom säger du...hmmm ska stänga av den!

Edit;

Ok med bloom avstängt blev det vääääldigt realistiskt. Väldigt mörkt, korrekta färger osv. Ska nog lira vidare med det
Tänkte dock öka styrkan från ljuskällor något, hur gör man det i ENB?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Damodred:

Bloom säger du...hmmm ska stänga av den!

Edit;

Ok med bloom avstängt blev det vääääldigt realistiskt. Väldigt mörkt, korrekta färger osv. Ska nog lira vidare med det
Tänkte dock öka styrkan från ljuskällor något, hur gör man det i ENB?

Kan man få se nån bild
Jag använder en mod som heter Brighter Torches with Bigger Radius http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/32156/? Du kan ju testa den om du vill

Edit:
Jag tog ner denna istället för den du länkade till eftersom jag var tvungen att lägga in nån extra mod för att den skulle funka. Den jag tog ner heter SM Drop Lit Torches http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/10394/? och verkar funka som jag vill det lilla jag testade

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk

Det finns en Vivid and landscapes - Dungeons and Ruins med SMIM Patch och ELFX patch, det borde väl fixa färgproblemen inomhus. För övrigt måste jag säga att jag vill inte spela utan Realvision ENB, (dock den enda jag testat hittills), men bilden blir så jävla bra med Lush trees och den ambient occlusion som följer med ENB. Det är inte värt att spela utan, hur kass fpsen än blir.

Permalänk
Medlem
Skrivet av makerspace:

Det finns en Vivid and landscapes - Dungeons and Ruins med SMIM Patch och ELFX patch, det borde väl fixa färgproblemen inomhus. För övrigt måste jag säga att jag vill inte spela utan Realvision ENB, (dock den enda jag testat hittills), men bilden blir så jävla bra med Lush trees och den ambient occlusion som följer med ENB. Det är inte värt att spela utan, hur kass fpsen än blir.

Ok, tack för tipset. Mer än vad jag kände till :). Fast jag har en SMIM och FX patch kom jag på. Vet dock inte om den är samma som den du länkade till

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Skrivet av Damodred:

Jag blir faktiskt inte riktigt klok på ENBs, ingen är liksom bra nog. Oftast faller det på inomhusmiljöer som är för mörka eller där ljuset blir helt fel. I dagsljus är det helt ok. Solen reflekteras riktigt aggressivt i snön men sen när mörkret kommer så blir allt rött istället

Se länk
http://imgur.com/a/l4Bzo

Det finns en Climates of Tamriel weather patch, som man kan ställa in snöns ljusstyrka till - 40% ... sen har jag sett att det finns särskilda texturer för marken som är till för ENB som borde ta bort för starka reflektioner. Typ snö texturer för ENB. (det kanske bara var den weatherpatchen som jag nämnde, som fixar för ljus snö.)
Sen så kan man ju ställa in alla inställningar själv, bara man orkar leta upp dom. Typ Realvision får man ju välja vilken typ av sol man vill ha.

http://wiki.step-project.com/STEP:2.2.9 <--- Det är kanske den bästa modsamlingen, realvision på skyrim nexus har också en fin modsamling. Ska avinstallera skyrim och testa step och se om det är bra.

Permalänk
Avstängd

Här är med och utan bloom.
Utgick från den där ENBn jag använde men drog ned på färgerna ordentligt och blev nu ganska så nöjd faktiskt

http://imgur.com/a/ZUlny

Ska definitivt testa brighter torches!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Damodred:

Här är med och utan bloom.
Utgick från den där ENBn jag använde men drog ned på färgerna ordentligt och blev nu ganska så nöjd faktiskt

http://imgur.com/a/ZUlny

Ska definitivt testa brighter torches!

Ser klart bättre ut enligt mig även som du säger att det blir lite för mörkt inomhus
btw ingen vidare fps enligt bilderna eller beror det på att du tog bilderna?

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Avstängd

Jag har inte mer än 20-30fps i vanliga fall hehe... Whiterun är dock rena döden men generellt så är det rätt låg fps. Mitt stackars 290X orkar inte med helt enkelt. Lider dock inte av det egentligen utan det flyter på bättre än vad fpsen anger.