Blizzard lägger ned utvecklingen av Titan

Permalänk
Skrivet av star-affinity:

Håller helt med. Den där stämningen som fanns när WoW var nytt och man var ute och upptäckte spelet och ”världen” minns jag väl och det var längesen jag kände så i WoW eller något annat spel.

Har nog mer att göra med att du har lagt några år på nacken. Den där känslan som du beskriver har man mest när man är barn eller ung vuxen.

Permalänk
Avstängd

Synd, WoW är så gammalt och fult att det behövdes en reboot.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av discodns:

Om du syftar på WoW så blir det ju bara sämre tyvärr

Det har gått utför för WOW sedan cata kom. Men ser ut att kunna bli bättre nu med nästa exp, men det gör det ändå inte värt att lägga ner den tid som krävs med allt farmande som är. =/

Permalänk
Medlem

Tråkigt. Hade höga förväntningar på den titeln. Trots att jag var besviken när D3 kom så har jag fortfarande högt förtroende för Blizzard. Tror inte alls att marknaden är "död" för stora påkostade världar.
Om VR att slå igenom tror jag snarare att väldesignade världar mer åt skyrim hållet kommer att efterfrågas något enormt.

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Avstängd

Vore kul om Blizzard släppte det som dom hittills utvecklat på Titan som open source.

Kanske vore det bra om de backportade vissa idéer och tekniker från Titan till World of Warcraft också.

Permalänk
Medlem

WoW har gått downhill sedan LK... Icecrown citadell var den enda instansen som var kul och samtidigt utmanande för den expansionen

Allt detta med crossrealm LFD/LFR har medfört att folk beter sig som rövar, inga spelare lämnar längre städerna för att se vad Blizzard skapat, 6 olika nivåer på samma gear som alla ser likadana ut, challengemodes?! wtf... om instanserna var för lätta så man var tvungen att lägga till ett svårare mode så skulle man gjort heroics lika tidskrävande som det var i TBC. Denna listan skulle kunna göras lång för mig men jag lämnar dessa fyra som exempel bara...

Och nu innan "Eliteist" kommentarerna haglar så spelade jag mycket förr och man kan väl säga att det var rätt hardcore men är nu filthy casual, tycker ändå inte att jag förtjänar samma gear eller loot som de som lägger in mer speltid än mig. Det är ju att likna med dagisnivå där alla ungar får pris för att ingen ska känna sig utanför...

Och självklart kommer jag köpa WoD... suck

Visa signatur

Moderkort: Asus rampage IV B.E | Cpu: i7 4930K | Ram: Corsair Dominator Platinum 32GB | Chassi: Corsair 900D | Grafikkort: Tri-SLI EVGA GTX Titan Black SC | Nätagg: Corsair AX1500i | Lagring: 2x Samsung 850pro SSD raid-0, 3x 2TB Western Digital Red | Custom Watercooling: Dual EK D5 pumps | Dual Bitspower 250ml res | Full EK nickel + nickel acetal waterblocks | Full Bitspower Shining silver fittings | Alphacool NexXxos XT45 240+480+480 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Alltså, det är ju inget fel på grafikmotorn i sig och den är väloptimerad men det känns som att ett spel som nästa år fyller 10år (tror jag) borde få en grafikuppdatering om det nu skall hänga med några år till. Hade WoW lagts ner efter ett år så förstår jag att det inte behövs men det lät på Blizzard som att det i samband med beslutet om nedläggningen av Titan kommer köra vidare med WoW så kanske en uppdatering hade varit på sin plats.

Nu är ju en av detaljerna i nästa uppdatering just nya modeller och texturer. Vilket skett i någon utsträckning i nästan varje exp.

Denna gång är det ju det första de nämner på expens hemsida:

http://eu.battle.net/wow/en/warlords-of-draenor/

Visa signatur

Diplomacy is the art of saying 'Nice doggie!'... till you can find a rock.

Permalänk
Medlem

Det var ju tråkigt. MMOrpg marknaden behöver något mer och bättre än vad som idag är tillgängligt. Kvaliten på så många mmos är så sanslöst låg och är den inte det så brukar andra delar i stället brista så det ändock är ointressant.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nephelim:

Och nu innan "Eliteist" kommentarerna haglar så spelade jag mycket förr och man kan väl säga att det var rätt hardcore men är nu filthy casual, tycker ändå inte att jag förtjänar samma gear eller loot som de som lägger in mer speltid än mig. Det är ju att likna med dagisnivå där alla ungar får pris för att ingen ska känna sig utanför...

Och självklart kommer jag köpa WoD... suck

Det där har jag aldrig fattat hur det kan ha sådant stort stöd.
Vad har nedlagd tid med saken att göra? Det borde vara hur bra du är som ger dig dina framgångar.
Vilken idiot som helst kan lägga ned massa tid, och när kraven för att lyckas är så låga, så blir det ju löjeväckande.

Jag har kommit fram till att de som tycker mycket nedlagt tid = bra är egentligen inte särskilt duktiga spelare. De vill och behöver det handikappet.

Förtydligande: Nu var inte syftet med denna kommentar att förolämpa. Folk är olika smarta, så är det bara, och olika bra på olika saker och var och en har rätten att tycka vad de vill. Däremot så är det och förblir min bestämda uppfattning att de som tycker att framgång skall höra ihop med nedlagd tid är mindre intelligenta spelare. Framgång bör höra ihop med hur bra spelare du är eller blir genom att investera tid.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nephelim:

WoW har gått downhill sedan LK... Icecrown citadell var den enda instansen som var kul och samtidigt utmanande för den expansionen

Allt detta med crossrealm LFD/LFR har medfört att folk beter sig som rövar, inga spelare lämnar längre städerna för att se vad Blizzard skapat, 6 olika nivåer på samma gear som alla ser likadana ut, challengemodes?! wtf... om instanserna var för lätta så man var tvungen att lägga till ett svårare mode så skulle man gjort heroics lika tidskrävande som det var i TBC. Denna listan skulle kunna göras lång för mig men jag lämnar dessa fyra som exempel bara...

Och nu innan "Eliteist" kommentarerna haglar så spelade jag mycket förr och man kan väl säga att det var rätt hardcore men är nu filthy casual, tycker ändå inte att jag förtjänar samma gear eller loot som de som lägger in mer speltid än mig. Det är ju att likna med dagisnivå där alla ungar får pris för att ingen ska känna sig utanför...

Och självklart kommer jag köpa WoD... suck

Jag vet inte.. Cata var hemskt. Men jag har ändå haft ganska kul i MoP. Om man då bortser från LFR som du säger. Men t.ex riktiga ToT är sjukt mycket roligare än LFR versionen. Fixa oQueue och hitta folk som vill göra riktiga raids så slipper man matchmaking skräpet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

Ja för den liknelsen är logisk

Blizzard är ett företag där speltitlar förknippas med hög kvalitet på en bred front. Om Titan inte kan leverera det som önskas så skulle de säkert kunna lura massa köpare men på bekostnad av att deras varumärke skulle försämras. Kanske hade WoW-spelare lämnat för Titan och sedan slutat spela båda spelen. Så det är en stor risk de skulle ta.

Lite realism skadar inte heller. Det låter bättre för Blizzard att säga att spelet inte blev vad de önskade (speciellt med tanke på deras rykte) än att säga att det är en för stor ekonomisk risk och att vinstmarginalen är större i andra genrer; därför kommer uttalandet vara det förstnämnda oavsett om det är orsaken eller inte.

Visa signatur

Stationär: Asus P8Z68-V Gen 3; 2500K; GTX460; 650W Newton R2; 2x4 GB 1600MHz + 2x2 GB 1333 MHz A-data; Plextor SSD M3 Pro 128GB i ett Fractal Design R3, kopplad till en 24" Syncmaster Rose Black.
Laptops: Thinkpad TP43p; Thinkpad X200.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

Ja för den liknelsen är logisk

Blizzard är ett företag där speltitlar förknippas med hög kvalitet på en bred front. Om Titan inte kan leverera det som önskas så skulle de säkert kunna lura massa köpare men på bekostnad av att deras varumärke skulle försämras. Kanske hade WoW-spelare lämnat för Titan och sedan slutat spela båda spelen. Så det är en stor risk de skulle ta.

Ja, det finns ju en annan anledning och den du nämner är ju troligare än den de ger. Det är ju ungefär samma sak som Apple skulle svara om någon undrar varför de inte släpper en 1000-kronorstelefon, den skulle förmodligen sälja jättebra. Men den skulle också försämra varumärket och kannibalisera på deras andra produkter.

Permalänk
Entusiast

Jag satt faktiskt och funderade på Titan förra veckan. Synd att de lägger ner det för det känns som om Blizzard behöver få ut något nytt IP nu. De har levt på Warcraft, Starcraft och Diablo i väldigt många år nu. Tydligen var sista spelet som inte var en del av de tre serierna The Lost Vikings 2 som släpptes 1997. Kan de inte släppa ett nytt Lost Vikings eller Blackthorn?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZedNet:

Nu är ju en av detaljerna i nästa uppdatering just nya modeller och texturer. Vilket skett i någon utsträckning i nästan varje exp.

Denna gång är det ju det första de nämner på expens hemsida:

http://eu.battle.net/wow/en/warlords-of-draenor/

Modellerna uppdateras ja, men jag menade en omtexturering av hela världen. Är man ute och questar är det ofta man stöter på lowres texturer. Sen hade de kunnat lägga till lite fler DX11 features med mera. Sen är ju varje ny kontinent snyggare än vanilla (Pandaria t ex ser rätt bra ut i jämförelse med t ex Durotar eller något).

Skrivet av Zotamedu:

Jag satt faktiskt och funderade på Titan förra veckan. Synd att de lägger ner det för det känns som om Blizzard behöver få ut något nytt IP nu. De har levt på Warcraft, Starcraft och Diablo i väldigt många år nu. Tydligen var sista spelet som inte var en del av de tre serierna The Lost Vikings 2 som släpptes 1997. Kan de inte släppa ett nytt Lost Vikings eller Blackthorn?

De hade definitivt kunnat släppa ett Blackthorne eller Lost Vikings som var väldigt bra spel på sin tid. Tror nog många fans hade gillat det.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Det där har jag aldrig fattat hur det kan ha sådant stort stöd.
Vad har nedlagd tid med saken att göra? Det borde vara hur bra du är som ger dig dina framgångar.
Vilken idiot som helst kan lägga ned massa tid, och när kraven för att lyckas är så låga, så blir det ju löjeväckande.

Jag har kommit fram till att de som tycker mycket nedlagt tid = bra är egentligen inte särskilt duktiga spelare. De vill och behöver det handikappet.

Förtydligande: Nu var inte syftet med denna kommentar att förolämpa. Folk är olika smarta, så är det bara, och olika bra på olika saker och var och en har rätten att tycka vad de vill. Däremot så är det och förblir min bestämda uppfattning att de som tycker att framgång skall höra ihop med nedlagd tid är mindre intelligenta spelare. Framgång bör höra ihop med hur bra spelare du är eller blir genom att investera tid.

Nej det är klart om man är kass så spelar ju nedlagd tid inte mindre roll, jag gjorde en förenkling och syftade på de som hinner öva heroic raids 6 dagar i veckan kommer längre än någon som bara kan spela 2 dagar i veckan och kanske inte alls har ett jobb som matchar möjligheten att lira till 24 varje kväll.

Men nedlagd tid = är väl investerad tid så du säger emot dig själv lite där, eller missuppfattar jag?

Skrivet av l4nky:

Jag vet inte.. Cata var hemskt. Men jag har ändå haft ganska kul i MoP. Om man då bortser från LFR som du säger. Men t.ex riktiga ToT är sjukt mycket roligare än LFR versionen. Fixa oQueue och hitta folk som vill göra riktiga raids så slipper man matchmaking skräpet.

Jag kör Oqueue friskt och då finner man ofta bra grupper som gearmässigt och spelmässigt är duktiga när det begränsas av ilvl. Men även här finns det folk som uppträder som rövar bara för att de kan och aldrig riskerar att träffas igen.
Förr så fanns det ett incitament till att vara trevlig och kanske ta sig tiden att lära upp en spelare hur en dungeon eller en specc skulle spelas optimalt, för då fick man följa med på fler instanser och var även så jag kom med i mitt första raid guild, låg gearnivå till trots.

Visa signatur

Moderkort: Asus rampage IV B.E | Cpu: i7 4930K | Ram: Corsair Dominator Platinum 32GB | Chassi: Corsair 900D | Grafikkort: Tri-SLI EVGA GTX Titan Black SC | Nätagg: Corsair AX1500i | Lagring: 2x Samsung 850pro SSD raid-0, 3x 2TB Western Digital Red | Custom Watercooling: Dual EK D5 pumps | Dual Bitspower 250ml res | Full EK nickel + nickel acetal waterblocks | Full Bitspower Shining silver fittings | Alphacool NexXxos XT45 240+480+480 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Drefan:

Jag tror personligen inte att grafiken är det avgörande speciellt nu när vi fått nya player models. Tror grafik törsten är ganska släckt med dem. Det enda jag tycker Blizzard måste satsa på är att undvika dessa 1år patcher ifall de vill ha en stabil spelarbas alternativt att introducera mer att göra för både PvE och PvP spelare utanför Raids och Arenas.

En sak kompenserar inte problem med de andra. T.ex. varför kan inte armortexturerna bli lite mer "realistiska"? Varför kan inte plate se ut som plate när de idag ser ut som mormors stickade kofta? Så svårt vore det väl inte? Byxor ser ut som Jeans och det finns inte en rund kant i hela spelet.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

World of Diablo kunde blivit ett bra spel

Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.2GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Phanteks PH-TC14PE | MSI GTX 980 Ti Gaming 6G | Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB | Fractal Design Define R4 | Lenovo Y27Q-20 | BenQ XL2411Z | Glorious Model I | Mountain Everest Max | Sennheiser HD 560S | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic

Permalänk

Kan alla företag bara sluta inkludera "titan" i produkternas namn...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU:Intel i9 9900k RAM:16gb Corsair 3200mhz GPU: Msi RTX 2070 Armor MB: MSI z390-A PRO SSD: Adata sp900 256gb HDD: WD red 3tb(lagring), Toshiba 2tb(mer lagring) Chassi: Fractal design define R2 XL PSU: Corsair RM650 CPU Kylning: Noctua NH-D15

Permalänk

Jag tycker detta är förvånandsvärt moget av Blizzard, att lägga spelet på is istället för att göra som Destiny.

Visa signatur

EVGA G2 Supernova 750W, ... , 2x8GB Vengance, MSI GTX760 4GB Gaming Ed + GTX580 3GB Phantom (ej SLI).

Permalänk
Medlem

Tur då att Diablo bara blir bättre å bättre.. I mina ögon iaf!!

Visa signatur

FRACTAL DESIGN R3|| GIGABYTE GA- Z68X-UD3H|| INTEL 2500K ||GIGABYTE R9 290 WF||OCZ PRO 700W|| CORSAIR H60|| CORSAIR 8GB VENGEANCE 1600MHZ || SAMSUNG spintpoint f3 || CORSAIR SSD 120gb || SAMSUNG dvd || OS win7|| DELL U2311H"
MEDIADATOR:INTEL I3 540|| ASUS P7H55-M LX P55 || HD5450 || DDR3 2GB || FINLUX 47"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nephelim:

Nej det är klart om man är kass så spelar ju nedlagd tid inte mindre roll, jag gjorde en förenkling och syftade på de som hinner öva heroic raids 6 dagar i veckan kommer längre än någon som bara kan spela 2 dagar i veckan och kanske inte alls har ett jobb som matchar möjligheten att lira till 24 varje kväll.

Men nedlagd tid = är väl investerad tid så du säger emot dig själv lite där, eller missuppfattar jag?

Det skulle jag vilja säga att du gör.

Det kanske tar x*s (s = skill) mängd timmar för att klara / uppnå en viss nivå, lvl, i ett spel. Du måste ju ändå spela spelet en viss tid för att ta se det och lära dig det. Och om det är tex wow så hittar vi på att det tar 16h att nå max lvl om man är hyfsat bra och 26h om personen inte är det. Sen skall du köra end game content, det tar kanske 1-3h att göra en viss sak beroende på hur bra du är.

Du måste ju trots att lägga ned tid för att spela det.

Men när du i 25manna raid behöver köra en instans 500ggr för att få bästa gear och mindre bra spelare kan åka räkmacka på andra, kanske omedvetna om att de är mindre bra dessutom, och bara tid spelar roll, då är det ett lir som har anpassat sig till mindre smarta spelare och dessa spelare brukar vilja ha det så.

Detta brukar bli extra tydligt i pvp i mmos. De som lagt ned mycket pvp tid vill ha pvp rank bonus, dvs ett handikapp mot de som lagt ned mindre tid. Det är som att i tennis ge en spelare som spelat mycket fullgod utrustning men en ny spelare, denne ges ett halvtrasigt racket. Dvs den som spelat mycket har 2 fördelar, dels utrusting/lvl och dels sin kunskap om spelet.
Kunskapen om spelet är det som skall spela roll.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Mitt sug för Warcraft 4 blev nu större

Permalänk
Medlem

Är väl mer att de är uttömt på ideer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Det skulle jag vilja säga att du gör.

Det kanske tar x*s (s = skill) mängd timmar för att klara / uppnå en viss nivå, lvl, i ett spel. Du måste ju ändå spela spelet en viss tid för att ta se det och lära dig det. Och om det är tex wow så hittar vi på att det tar 16h att nå max lvl om man är hyfsat bra och 26h om personen inte är det. Sen skall du köra end game content, det tar kanske 1-3h att göra en viss sak beroende på hur bra du är.

Du måste ju trots att lägga ned tid för att spela det.

Men när du i 25manna raid behöver köra en instans 500ggr för att få bästa gear och mindre bra spelare kan åka räkmacka på andra, kanske omedvetna om att de är mindre bra dessutom, och bara tid spelar roll, då är det ett lir som har anpassat sig till mindre smarta spelare och dessa spelare brukar vilja ha det så.

Detta brukar bli extra tydligt i pvp i mmos. De som lagt ned mycket pvp tid vill ha pvp rank bonus, dvs ett handikapp mot de som lagt ned mindre tid. Det är som att i tennis ge en spelare som spelat mycket fullgod utrustning men en ny spelare, denne ges ett halvtrasigt racket. Dvs den som spelat mycket har 2 fördelar, dels utrusting/lvl och dels sin kunskap om spelet.
Kunskapen om spelet är det som skall spela roll.

Jag måste ändå spela spelet för att lära mig ja vilket tar tid, yes. Så långt är vi överens, men jag tror vi pratar om 2 olika
saker här. Jag menar hypotetiskt, att om du har 16h i sträck på dig att ta dig till maxlevel och börja raida men jag måste göra två stycken 8h pass för jag måste jobba emellan så har du ju en tidsmässig fördel. Det är den jag inte opponerar mig mot, att du kan investera 40h i veckan i ett spel varav jag bara kan investera 20h ska ju inte ge mig lika fördelar.

Det har ju absolut inget med intelligensnivå att göra utan just andelen investerad tid.

Tid spenderad i att lära sig nya raider på PTR under dagtid är ju ett bra exempel där tiden spenderad i spelet gav en fördel i kunskap men ej baserar på om jag är bra från början eller inte.

Visa signatur

Moderkort: Asus rampage IV B.E | Cpu: i7 4930K | Ram: Corsair Dominator Platinum 32GB | Chassi: Corsair 900D | Grafikkort: Tri-SLI EVGA GTX Titan Black SC | Nätagg: Corsair AX1500i | Lagring: 2x Samsung 850pro SSD raid-0, 3x 2TB Western Digital Red | Custom Watercooling: Dual EK D5 pumps | Dual Bitspower 250ml res | Full EK nickel + nickel acetal waterblocks | Full Bitspower Shining silver fittings | Alphacool NexXxos XT45 240+480+480 |

Permalänk
Medlem

Var aldrig riktigt intresserad av Titan, men starkt gjort av Blizzard att dom lägger ner det helt istället för att ge ut något halvfärdigt skräp.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Macatonia:

Har nog mer att göra med att du har lagt några år på nacken. Den där känslan som du beskriver har man mest när man är barn eller ung vuxen.

Det är säkert delvis sant. Jag hoppas dock att man ska kunna känna så ändå om spelet bara kan leverera rätt atmosfär.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nephelim:

Jag måste ändå spela spelet för att lära mig ja vilket tar tid, yes. Så långt är vi överens, men jag tror vi pratar om 2 olika
saker här. Jag menar hypotetiskt, att om du har 16h i sträck på dig att ta dig till maxlevel och börja raida men jag måste göra två stycken 8h pass för jag måste jobba emellan så har du ju en tidsmässig fördel. Det är den jag inte opponerar mig mot, att du kan investera 40h i veckan i ett spel varav jag bara kan investera 20h ska ju inte ge mig lika fördelar.

Det har ju absolut inget med intelligensnivå att göra utan just andelen investerad tid.

Tid spenderad i att lära sig nya raider på PTR under dagtid är ju ett bra exempel där tiden spenderad i spelet gav en fördel i kunskap men ej baserar på om jag är bra från början eller inte.

Där håller jag inte med. Fast jag tror som du att vi talar förbi varandra lite.

Låt säga att spelare A är riktigt dålig och lägger ned 60h veckan på spelet.
Spelare B är en bra spelare men lägger ned 20h veckan.

Bägge spelarna har uppnått slutet av spelet.

Spelare A skall här nu inte ha fördelar mot spelare B här om de ställs mot varandra. Det skall vara deras förmågor som är avgörande.
När det gäller pev, då är det en annan situation till viss del här. Drops i wow tex är random, så du behöver bara köra gräddfil och ändå få drop, om inte raiden märker att spelare A är dålig och kickar denne. I stället bör drops i en sådan här situation vara skillbaserad, om du bidrar med mycket cc/healing/dps what not, så får du bättre chans på bra drops.

Detta resonemang var galet många personer på tex ESO forumet emot. De tycker en ny tennisspelare skall få dålig utrusting och trasigt racket när den möter en tennisspelare som spelat tennis mycket, dvs mycket nedlagd tid. Flera personer vill ha utrustningsfördelar mot de nya spelarna, att de kan mer om spelet, eller borde kunna mer för att de spelat mycket, räckte inte för dem.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Om de ska fortsätta implementera grafiska förbättringar i WoW hoppas jag på att de planerar att även göra motorn effektivare d.v.s. att den kan utnyttja 4 eller fler kärnor samt bättre multi-gpu support.

De borde ju gå, Valve har uppgraderat Source så pass mycket att den håller även idag.

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk

Helt seriöst? Ingen som tagit tillfället i akt och skrivit nåt "Titanfall-skämt"?

Visa signatur

Nöken - A Pet Dragon for Bold Princesses

Permalänk
Medlem

Skulle vara kul om dom nu kunde berätta vad Titan handlade om och vilken värld det skulle vara i.
Men jag antar att dom inte vill gå ut med det så att någon konkurrent kan sno iden, i fall dom någon gång i framtiden skulle vilja fortsätta utvecklingen.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2