Permalänk
Avstängd

LG OLED döda eller fasta pixlar

Hej som många kanske vet så sålde el giganten lg's fantastiska oled för bara 19 990.kr, så jag köpte den efter drygt 2 veckor så kom den äntligen, första lilla besvikelsen var att den hade fingervatryck på glaset trotts helt ny ingen fruktansvärd sak men lite irriterande, nu till mitt problem efter ett tag av användning så märkte jag en prick, efter närmare titt så är det tror 3 pixlar röd och blå och kanske gul.

Jag visste inte att oled hade detta problemet vad tycker ni om detta?

Permalänk
Medlem

Tycker allt du skall tillbaka med den direkt, alt ring dom så får dom komma och fixa det på plats

Visa signatur

3570K @ de-lid @ 4.8 GHz | Sabertooth Z77 | 8GB-2133MHz-CL9 | ATi R9 290 @ 1150/1375
3x F60 RAID0 + 3TB WD Green
{@Custom H2O Loop}
Dell 3007WFP 2560x1600 BLANK AG removed+BLbleed mod | Z-5500 @ cap-mod
Garage Band komposition!

Permalänk
Medlem

vadå vad tycker ni om detta?

saker och ting går sönder, DOA ärenden händer.. varför göra en tråd här? gå bara tillbacka till butiken med den, du har pixel garanti.

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD

Permalänk
Inaktiv

Hur ser pixelgarantin ut?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tonix:

vadå vad tycker ni om detta?

saker och ting går sönder, DOA ärenden händer.. varför göra en tråd här? gå bara tillbacka till butiken med den, du har pixel garanti.

Pixelgarantin är anledningen till att jag gör tråden, det är en pytteliten pixel nära mitten av bilden en enda eller 2 stycken ihopsatta pixlar, har tittat med min ps4 för att konstatera att det inte är datorn, får kontakta EL Giganten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

Pixelgarantin är anledningen till att jag gör tråden, det är en pytteliten pixel nära mitten av bilden en enda eller 2 stycken ihopsatta pixlar, har tittat med min ps4 för att konstatera att det inte är datorn, får kontakta EL Giganten.

Enligt minhembio:"Angående pixel garantin gäller följande: 8 stycken svarta tillåts "lysande" och vit, grön, röd och blå noll tolerans. Var svaret jag fick från Lg. "

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

Pixelgarantin är anledningen till att jag gör tråden, det är en pytteliten pixel nära mitten av bilden en enda eller 2 stycken ihopsatta pixlar, har tittat med min ps4 för att konstatera att det inte är datorn, får kontakta EL Giganten.

men detta ska gå på pixelgaranti, Dessa tv apparater går väldigt ofta sönder då deras paneler är väldigt känsliga.. både dessa lg och samsungs böjda skärmar. Har du otur så får du inget för det då dom kan anta att du varit vårdslös när du tog upp den ur kartongen... (Jag vet jag jobbar med detta) men det ska nog inte vara några problem, gå tillbacka med den till elgiganten och hinner du innan 7 dagar så är det ju ett DOA ärende och du får en ny

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD

Permalänk
Medlem

Packa ner den in lådan och lämna tillbaka den och hävda öppet köp, (ja, fult, men det är inte som att Elgiganten aldrig kör fulspel mot sina kunder) om de öppnar tv:n och de ser felet så reklamerar du tv:n, för felet var ursprungligt och inte något du gjort. Skickar de in den på service och du får avslag på reparation så går du till nästa fas,

https://www.lg.com/se/support/reparation-service/schema-repar...

Det går även att ringa och prata med ansvariga på LG, de behöver verkligen inte dålig reklam för sina OLED:s så de kanske är lite intresserade av att hjälpa dig.

Permalänk
Medlem

Be om att få en ny om de inte ställer upp på det så häv köpet.

När det är en så dyr TV som detta borde ju alla former av defekter vara oacceptabla. Även om priset var rabatterat.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av tonix:

men detta ska gå på pixelgaranti, Dessa tv apparater går väldigt ofta sönder då deras paneler är väldigt känsliga.. både dessa lg och samsungs böjda skärmar. Har du otur så får du inget för det då dom kan anta att du varit vårdslös när du tog upp den ur kartongen... (Jag vet jag jobbar med detta) men det ska nog inte vara några problem, gå tillbacka med den till elgiganten och hinner du innan 7 dagar så är det ju ett DOA ärende och du får en ny

Jag drog aldrig loss plasten från den när jag ställde upp den eftersom jag ville inte röra glaset jag drog loss den efter att tvn var uppställd ska kontakta el giganten.

Permalänk
Avstängd

jag hittade en till nu?

Permalänk
Avstängd

LG OLED TV Pixel Fel Uppföljning

Jag vet inte vad jag ska säga kan väl inte säga mycket eftersom lg var snälla att låta mig testa en, iallafall köpte en lg oled som datorskärm nyligen och den hade tydliga pixel fel, mailade lg om det samt skickade bilder fick detta svaret att det ska täcka garantin, i detta fallet så vet jag inte om jag ska bry mig är inte speciellt glad att jag kommer ha färgade pixlar på en tv jag betalat 20 000.kr för, sen att dem också sa att det ska täckas garantin men nu efter att jag har skickat in tvn och fått tillbaka den så går det inte på garantin trotts att dem sa att det skulle det, ser iallafall att detta är el gigantens fel eftersom tvn hade fingeravtryck som ny, detta tycker jag inte är acceptabelt så får ta detta med dem lg sa också att det inte är acceptabelt och sa att jag skulle skicka tillbaka den.

Hejsan Jonathan,

Tack för att ni kontaktat LG support.

Har ni haft produkten i mer än 14 dagar så tar LG hand om det.

På oled så tillåts fyra svarta pixlar men ingas andra färger.

Eftersdom ni har en pixel i annan färg så ska det täckas av LG's pixelgaranti.

Det ni bör göra är att ringa LG på 0770-545454 så kommer de att ta alla uppgifter och skicka till vår produktansvarige, denne kommer sedan att kontakta er.

Är teven mindre än två veckor gammal så ska återförsäljaren ta det under doa rätten men strulasr dem så tar LG det i alla fall.

Lycka till och ha en trevlig dag.

För att förbättra vår mailservice, så skulle vi uppskatta om du kunde ta några minuter och betygsätta samt kommentera den service du har fått via vår mail support. Tack.

Med vänliga hälsningar Kind Regards,

Permalänk
Hedersmedlem

Jag hänger inte riktigt med. Har du pixelfel och LG säger att garantin täcker det och du vet inte om du ska bry dig? Skickade LG tillbaka TVn trots att de sa att garantin skulle täcka det?

Vad är det som ska diskuteras?

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Casgar:

Jag hänger inte riktigt med. Har du pixelfel och LG säger att garantin täcker det och du vet inte om du ska bry dig? Skickade LG tillbaka TVn trots att de sa att garantin skulle täcka det?

Vad är det som ska diskuteras?

att jag blev fel informerad och jag undrar vad jag ska göra enligt lg så ska jag skicka tillbaka den till el giganten

Permalänk
Medlem

Hänger heller inte riktigt med i vad som har hänt. Vore bra om du kunde använda stycken och punkter så det blir mer lättläst, och ta saker i tur och ordning : )

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro Ax] [AMD Ryzen 5600X] [Noctua NH-L12S Ghost S1 Ed] [Asus GTX 1080 STRIX 8 GB] [32GB HyperX Fury RGB 3600 MHz] [2x WD Black SN750 1 TB NVME] [Corsair SF750] [Loque Ghost S1 MK3] [Synology DS212 2x2 TB NAS] [2x Mackie HR624] [Dell Ultrasharp U2713HM 27" IPS] [TOFU 65% ALU, Zealios V2] [Logitech G502] [Qpad QH-90]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bluppblupp:

Hänger heller inte riktigt med i vad som har hänt. Vore bra om du kunde använda stycken och punkter så det blir mer lättläst, och ta saker i tur och ordning : )

1.köpte lg oled
2.den hade fingeravtryck innan jag rörde den
3.den hade skadade pixlar
4.lg sa att det ska täcka garantin
5.skickade in tvn för utbyte
6.fick tillbaka den eftersom den inte gick inom pixel policyn
7.lg sa att jag skulle skicka tillbaka den till el giganten

Permalänk
Hedersmedlem

Det är väl bara att prata med Elgiganten och höra vad de säger.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Moderator
Forumledare

*trådar sammanfogade och låsta*

Du har tidigare fått trådar låsta pga detta och har nu tappat rätten till att skapa nya trådar om ditt problem.

Citat:

§ 3.3
Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord