Corsairs nya logotyp ger upphov till protester

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gix:

Jag förstår inte. Om man inte vill ha gaming-stylade prylar så köp inte gaming-inriktade produkter? Vad jag har förstått så är fortfarande Corsairs "vanliga" produkter med gamla loggan? Personligen så tycker jag att loggan är helt OK, men å andra sidan så köper jag inte gaming-produkter.

Du verkar inte greppa att en del av corsairs gaming-prylar tidigare har haft en väldigt clean och "icke-gaming"-lik design, och den nya loggan förstör det! Jag tänker till exempel på Corsair Vengeance k70 som trots sin gaminginriktning har en väldigt snygg design.

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Marticus:

Vill dem införa en logga för att markera deras "gaming utbud" så sätt en piratflagga ovanför eller på seglen på deras nuvarande logga säger jag!

hade sagt nej där med vill ha det rent

kanske ett segel rakt framifrån symmetriskt hade varit fint

Permalänk
Medlem

Loggan bryr jag mig inte så mycket om. Men designen på produkterna har gått åt fel håll i mitt tycke. Vad hände med simpla och eleganta produkter. Sluta upp med P12 GAMING UBER FPS RAINBOW LED KEYBOARD.

Visa signatur

3900X | 2080 TI | 64GB RAM | 1TB NVME Pcie4 | C49RG90

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig fattat varför "gamingutrustning" alltid är designad som den är. Vem har sagt att gamers inte uppskattar stilren och minimalistisk design istället för det som kan associeras till corsairs nya logga? Detsamma gäller asus g-laptops eller razers utrustning. Varför kan ingen släppa något som är enkelt och snyggt?

Permalänk
Medlem

S.k. tramp stamp är ju nice ju

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Blev lite sugen på att tatuera en Corsairlogo i svanken

Permalänk
Snusfri

Så 2 svärd i kors har kränkt ett gäng folk, vad förvånad man blir..

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

nej nej och åter nej !, jag tycker loggan ser ut som något man kan hitta på lidels fyndhörna... något som till och med barnen lägger tillbaka

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem

Nej det där var inte snyggt alls.

Hade nyligen problem att hitta ett mekaniskt tangentbord till jobbet pga att nästan alla ser ut att vara designade av 12 åringar. Corsairs gamla logga ser professionell ut och hade inte vart ett problem men den nya hade troligtvis stoppat köp om den skulle sitta på ett ställe där den syns.

Permalänk

Fullständigt gräslig! Den gamla loggan är PERFEKT! Den står för allt som corsair representerar and även vad namnet kommer ifrån. Stilfull och ser premium ut. Den nya ser ut som något tacky lågbudget kinesiskt varumärke, "Super Golden Mega Hoe Gaming" typ.

Få saker i företagsvärlden stör mig så mycket som när man tar något som fungerar 100% utmärkt och skall ändra det bara för "ändringens" skull! Liksom varför!?!

Visa signatur

Kaffe Sjön: 9700K @ 5.1GHz | H150i Pro RGB 360 | Aorus Gaming 7 | Vengeance RGB Pro 32GB | XFX Merc 319 6960 XT | Xiaomi 3440x1400 | Samsung 4k VA | HX850i | K95 Platinum RGB | H500P "HAF II" | Oculus Quest 2 | S22 Ultra | Galaxy Watch 5
HAF: 2700K @ 5.1Ghz | Noctua NH-D14 | EVGA 1080 Superclocked | Asus Maximus IV Extreme Z | Dell 27" Ultrasharp | HX850i | Vengeance 32GB | Samsung EVO 850 256GB 3x | HAF 932 "Pitch black" | (+ 8st Amiga, A500 till 4000T Cyberstorm PPC)

Permalänk
Medlem

Jag tänker genast på att loggan påminner om en klingonsk Bat'leth (från Star Trek)
http://en.wikipedia.org/wiki/Bat'leth

Och det är ju lite trevligt.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

[/SPOILER]

Citat:

– Den gamla logotypen såg uppstyrd och proffsig ut. Jag köper Corsairs [produkter] för dess eleganta och moderna utseende.

Det här är OT men jag undrar vad de där [ ] tecknena innebär? Ha sett de massvis med gånger men förstår aldrig om det är nån annan som byter ut eller lägger till ord i nåns citat. Känns så jävla random bara och de gör mig galen :@

Visa signatur

4770k | GTX 760 | 32GB Dominator platinum 2133MHz | OCZ Vertex 4 256GB | Dell U3011 | Asus MG279Q

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Dentoid:

[/SPOILER]

Det här är OT men jag undrar vad de där [ ] tecknena innebär? Ha sett de massvis med gånger men förstår aldrig om det är nån annan som byter ut eller lägger till ord i nåns citat. Känns så jävla random bara och de gör mig galen :@

Helt rätt, det är ord som redaktören lagt till för att förtydliga/göra meningen korrekt rätt läsbar.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

De verkar väl inte alls ha gjort sig av med sin gamla fina logotyp? Som jag förstår det är det lite "gaming"-brandade saker som ska ha denna logga.

Och gaming-orienterade saker ser GRÄSLIGA ut på alla ställen, så det bör passa att sätta dit en gräslig logotyp också

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980

Permalänk

Gäller denna logga alla Corsairs produkter, eller enbart deras gamingprylar?

Permalänk

Jag tycker att bytet skulle vara en dålig idé, håller med de som säger att det kommer se ut som någonting "gamers" av den yngre generationen gjort, jag själv gillar Corsair och ett annat av mina favorit- företag är Q-pad som också hållit sig till en stilren design utan överdrivna inslag.

Tycker de kan ändra logotyp men inte till "tramp stampet" utan en logotype som fungerar men fortfarande är stilren och passar namnet. Annars tror jag jag uteslutande kommer köpa saker ifrån Q-pad eller kanske Cyborg för kvalitén. Tycker till och med att logitech har gått lite för långt med alla ljus och finesser, keep it simple keep it good.

Visa signatur

ASUS GTX 980 Ti STRIX
Sennheiser är skönhet
GSP 300 - HD 650

Permalänk
Discokungen
Skrivet av drulovic:

Tur att man handlar för funktion och inte utseende

Du menar tvärtemot vad de flesta prioriterar när det kommer till sluten vattenkylning, till exempel?

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Skrivet av Teddis:

De verkar väl inte alls ha gjort sig av med sin gamla fina logotyp? Som jag förstår det är det lite "gaming"-brandade saker som ska ha denna logga.

Och gaming-orienterade saker ser GRÄSLIGA ut på alla ställen, så det bör passa att sätta dit en gräslig logotyp också

Ja, det är vad jag tror också, nya loggan på gamingskräp och gamla kvar för märket i stort.

Permalänk
Medlem

Jag tror de försöker sno åt sig marknadsandelar från razer, och då funkar inte en stilfull minimalistisk logga. Vad jag har förstått är det bara gaming-sortimentet som får den här loggan, om det är så är jag inte bara oberörd av ändringen men också ganska ointresserad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nandai:

Gäller denna logga alla Corsairs produkter, eller enbart deras gamingprylar?

Verkar som det bara gäller en viss produktlinje.

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

Allt ska ha "gaming" i namnet annars är det inte bra!
Tänk bakåt i tiden vad alla saker hade för namn och hur de såg ut, nu är det "Extreme gaming, FPS killer" och allt va de heter... Fattar dom inte att man inte vill ha en mus i 10 olika färger och mönster utan stilrena produkter?

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk

I would give a f*** if I had any, but sadly I don't.

Visa signatur

Corsair 450D |MSI P67A-C45 B3 | Windows 10 |Intel i5 2500K @ 4.5GHz ( Noctua NH-C12P SE14) |RAM:Kingston Fury 16gb | MSI R9 390 Gaming | SSD: Samsung Evo 850 250gb

Permalänk
Skrivet av BrutalSwede:

Verkar som det bara gäller en viss produktlinje.

Så vad gnäller folk om?

Permalänk

Haha, helt otroligt att dom inte kunde förutspå att loggan skulle få dålig kritik... Tribaler lär ju inte bli mindre hatat av att ha det på gaming gear.

Visa signatur

i7 920 C0/C1, 12gb ddr3, GTX 1060.

Permalänk
Medlem

Varför byta? Den gamla är fan så mycket bättre!

Visa signatur

5G 9900k < EKWB LC > RTX2080S | Corsair 32GB C16@3.4G
Asus Z390-F | Seasonic Focus Platinum 750W | XB271HU
970EVO 500GB | Sennheiser HD650 + LCX+SDAC | 20TB TrueNAS Core

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brainsplitter:

Allt ska ha "gaming" i namnet annars är det inte bra!
Tänk bakåt i tiden vad alla saker hade för namn och hur de såg ut, nu är det "Extreme gaming, FPS killer" och allt va de heter... Fattar dom inte att man inte vill ha en mus i 10 olika färger och mönster utan stilrena produkter?

Fast de är ju inte bara oss lite äldre som köper tillbehör. Alla 8-16 åringar uppskattar nog säkert mera flashigt.

Själv skulle jag uppskatta ett stilrent aluminium tenkeyless med vettiga brytare.

Permalänk
Medlem

Jag håller med om att gamla loggan va snyggare, men egentligen, vem fan bryr sig så mycket att man lägger upp en lista och samlar in namn?

Permalänk
Inaktiv

Men Corsair kommer väll bara använda detta på sin Gaming serie? Så länge den nya loggan inte hamnar på chassin så är jag nöjd..

Permalänk

Själva loggan i sig klagar jag inte direkt på men utförandet med text och en hel ruta för loggan gör att det ser fult ut imo, men håller med att den gamla var bättre då den ser mer elegant ut (sitter själv på ett K70)

Visa signatur

Gaming, Better than nothing. | Intel Core i7 4970k @ 4.4 GHz | Corsair H80i | Asus Maximus VII Hero | Corsair Dominator Platinum Cl9-9-9-24 2x4GB @ 1600 MHz | Asus GTX 780 DC2 @ 1.1 GHz Boost | 2TB Seagate | Samsung 840 EVO 250GB | FD Define R4 | FD Newton R3 80+ Platinum 600w |

Permalänk
Medlem

Haha ser Corsair sin egen logga numer som IT-världens tramp-stamp, eller vadå?

Kan inte annat än att skratta!

EDIT: Varför byter de ut sin gamla, fruktansvärt mycket snyggare logga, mot denna fjortis-triballiknande sak? Hur kunde de komma fram till att vilja ha denna? Gillar verkligen den gamla. Den passar sjukt bra med deras namn.